Sunreef 80

by Yachts Croatia

S ovom linijom plovila nesumnjivo svjedočimo jednom novom trendu koji pomiče granice ne samo u projektiranju, nego i u procesu proizvodnje, performansama i poimanju katamarana kao luksuznih plovila

Pri samom pogledu na njegov 33-metarski karbonski jarbol bez križeva jasno je da je Sunreef 80 katamaran rađen za velike stvari. Kada kročite na ovaj vizualno impresivan katamaran, postaje jasno da superlativi ovdje nisu isključivo vezani uz duljinu trupa (24,4 metra), širinu ili površinu jedara, već da je riječ o luksuzu rijetko viđenom na ovakvom tipu plovila, s kojim se usput može i preploviti ocean. Već na krmi osjetite dašak te prostranosti, jer za blagovaoničkim stolom ima prostora za obitelj i veće društvo, pogotovo ako se na platformi ne nalazi tender, jer tada cijeli krmeni prostor postaje iskoristiv. Centralni salon, u kojem se zapravo najviše boravi, izvana okružuje zatamnjena staklena stijenka, koja se čini neprekinutom i cijelom katamaranu daje jedinstven izgled, dok u unutrašnjosti propušta veliku, ali idealnu količinu svjetla i omogućava pogled od 360 stupnjeva. Kutne garniture uz stijenke na desnoj strani nisu samo prostor za sjedenje, već se pomicanjem naslona na njima cijelo društvo može ispružiti u svojevrsnom lounge prostoru. Sunreef se dodatno distancirao od drugih brendova katamarana jer pruža mogućnost potpune prilagodbe željama vlasnika, što kupci s budžetom od nekoliko milijuna eura itekako cijene.

Sunreef 80

Tamne nijanse sive, crne, plave i smeđe boje namještaja i kožnih stolaca lijepo se uklapaju s tikovinom i kvarcom

Vlasnik Split 7X-a je na desnoj strani broda dao izvesti dječju kabinu, koja ima prolaz do roditeljske, odnosno vlasničke kabine, dok su u originalu tamo dvije kabine. Komplemetarnim odnosom boja i materijala dizajneri su uspjeli izbrisati granice interijera i eksterijera, a vlasnik je odabirom minimalističkog namještaja učinio unutrašnjost još prozračnijom. Kabinet oko jarbola koji skriva TV i vinski hladnjak možda malo smanjuje fluidnost ukupnog prostora od sidrenog vinča do krmene platforme, no s druge strane to rješenje pretvara prostor oko sofe u jednu cjelinu. S lijeve i desne strane tog kabineta smješteni su brojni pretinci, kojih ne nedostaje i u lijevom trupu, gdje su, uz malu kuhinju, dvije gostinske kabine. U prednji kokpit prolazi se kroz avionska vrata gdje se, zavaljeni na udobne sofe i s pogledom na modri horizont, putnici mogu sunčati, odmarati, kupati u bazenu, pa čak i igrati tenis, ovisno o tome koji je od osam ponuđenih tlocrta vlasnik odabrao. Okomiti okviri prozora smjelo su dizajnersko rješenje koje omogućava dostatne količine svjetla u kabinama, pa čak i reflektira morsku površinu po zidovima, a izvana na ovoj boji trupa izgledaju jednostavno fenomenalno. Bilo bi lijepo da smo na jutarnjem burinu od desetak čvorova samo na jedra izišli iz splitske luke, no vlasnik je imao druge planove i test nismo mogli odraditi.

Sunreef 80

Okomiti okviri prozora smjelo su dizajnersko rješenje koje omogućava dostatne količine svjetla u kabinama

Prema riječima skipera koji je Sunreef 80 doveo s Baltičkog mora, ovaj dvotrupac zaista jedri kako i izgleda – ozbiljno i impresivno, a opet s lakoćom, jer je sa skiperske pozicije sve lako dostupno, i to samo s tri člana posade. Cijeli flybridge toliko je prostran da na njega stanu bar, grill, spa bazen, a preglednost sa skiperske stolice je izvrsna. Ne znamo zašto na ovakvom katamaranu nema jednakih komanda na obje strane, no prozori na biminiju svakako su za pohvalu jer omogućavaju kontrolu jedara u svakom trenutku. Što se motora tiče, moguć je izbor između 2 x 225 ili 2 x 280 KS, a prema Sunreefovim testiranjima na Baltičkom moru 80-ica je s glavnim jedrom površine 203 m2 i genovom površine 155 m2 postigla 11,6 čvorova brzine pri vjetru od 22 čvora, dok je niz vjetar od devet čvorova postigla impresivnih sedam čvorova brzine s genakerom i glavnim jedrom površine 340 m2. S obzirom da je prodaja Sunreefa 80 od premijere u Cannesu krenula uzlaznom putanjom, Sunreef je odlučio gradnju premjestiti u nove hale, kako bi gradio još veće i luksuznije katamarane, pa s ovom linijom plovila nesumnjivo svjedočimo jednom novom trendu koji pomiče granice ne samo u projektiranju, nego i u procesu proizvodnje, performansama i poimanju katamarana kao luksuznih plovila.

Tehnički podaci

Duljina: 24,4 m
Širina: 11,5 m
Spremnik za gorivo: 6000 l
Spremnik za vodu: 1600 l
Istisnina: 25 t
Glavno jedro: 203 m2
Genoa: 155 m2
Dizajn: Sunreef Yachts
Graditelj: Sunreef Yachts
Zastupnik: Ocean Sailing House

Tekst Filip Bubalo Fotografije & video Sunreef

Monte Carlo Yachts 66
Solaris 55 Power