Prostoria kao inspiracija za kreativno djelovanje

5 MINUTES READ
00:03:38

Kroz vlastiti razvoj i pozicioniranje na svjetskoj sceni Prostoria kreira i pozitivan imidž suvremene Hrvatske

Zahvaljujući inovativnom dizajnu svoje kolekcije namještaja, Prostoria je izrasla u međunarodni premium brend koji respektira i njezina oštra konkurencija. Među njima se nalaze legendarni brendovi dizajna iz Skandinavije, Njemačke, Italije i Francuske, aktivni već 70, a neki među njima i po 100 godina. Mnogi od njih su unatrag 20 godina svoju proizvodnju djelomično ili u potpunosti preselili u Kinu i zemlje istočne Europe, dok ju je Prostoria postavila u Hrvatskom zagorju. Počevši od proizvodnje ojastučenog namještaja, već prva je sofa Revolve (dizajn: Numen & Bratović & Borovnjak) postala svojevrsnom ikonom dizajna, a uskoro je uslijedio i naslonjač Polygon (dizajn: Numen), čija međunarodna popularnost stalno raste.

Polygon je dizajnerski ‘must have’

Prostoria
Strain barska stolica u interijeru Greenhouse Bistro, Kortrijk Xpo, Belgija

Polygon se smatra onim primjerkom namještaja koji svaki poznavatelj dobrog dizajna u svijetu želi imati u svom domu. Na taj je način suradnja s dizajnerima Prostoriju usmjerila na razvoj inovativnih komada namještaja, a svaki novi dizajn tražio je nova tehnološka rješenja, te je Prostoria postupno, tijekom prvih osam godina, uložila u sve tehnologije proizvodnje namještaja kako bi kontrolirala njezinu kvalitetu. Tako je od jedne manufakture Prostoria izrasla do visoke razine industrijske proizvodnje namještaja od drva, metala i ojastučenog namještaja – što je rijetkost i u svijetu. A u samom procesu izrade koriste se vrhunski materijali poput slavonskog hrasta, premium koža i tkanina. Gotovo da nema arhitektonskog ureda u svijetu koji nije čuo za Prostoriju, međutim, nedavno je prvi put u recentnoj hrvatskoj povijesti suvremeni hrvatski dizajn namještaja ušao i u Predsjedničke dvore, barem privremeno, kao dio svečanosti inauguracije predsjednika Zorana Milanovića. On je, naime, prilikom potpisivanja svečane prisege sjedio na stolici Rhomb, a dokument je potpisivao na istoimenom stolu. Bila je to suvremena diplomacija na djelu koja promovira vrhunska dostignuća svoje zemlje, na jednak način kao što to radi Finska, ali i druge zemlje Zapada.

Prostoria u uredima diljem svijeta

Prostoria
Fotelje Polygon i Oblique dio su interijera hotela Warehouse u Singapuru / Fotografija Marc Tan

Jednako je važno da je tijekom svojih prvih osam godina Prostoria postala i sastavnim dijelom hrvatske kulture življenja, utisnuvši joj karakterističnu notu suvremenosti. Na međunarodnom planu, ona je postupno gradila i pozitivan imidž Hrvatske kao države s kvalitetnom proizvođačkom kulturom. Namještajem iz Prostorije, pored mnogobrojnih privatnih interijera, opremljeni su i uredi PwC-a u Australiji, jedne od pet globalno vodećih tvrtki za poslovno savjetovanje, uredi farmaceutske tvrtke JGL u Rijeci, hotel Radisson Blu u Helsinkiju, Starbucks u Milanu, luksuzni hotel Warehouse u Singapuru, biznis-loža aerodroma Platov u Rusiji, foaje hotela Park Inn by Radisson na aerodromu u Zürichu, hotel One Suite u Dubrovniku, hoteli Navis i Bevanda u Opatiji, uredi Googlea, Facebooka i sl. Priča je to o izgradnji identiteta jedne domaće tvrtke vrhunski dizajniranim i proizvedenim namještajem kojim je, u svega nekoliko godina, stekla povjerenje u niši dizajn-brendova, najzahtjevnijem međunarodnom tržišnom segmentu namještaja. Dizajn jest ogledalo proizvodnje u Prostoriji, ali prije svega u njoj se njeguju ljudske vještine, dok biva nošena istraživačkim duhom. Na putu razvoja, tehnologiju možeš kupiti, međutim, dizajn i inovacija nisu računalni programi koji se aktiviraju automatskim postupkom. Tu vrstu ‘software’ odlike ili posjeduješ ili ne, nemoguće ju je imitirati, a raste kroz upornost i značajna ulaganja u ljudske i proizvodne resurse.

U projektima brojnih arhitektonskih ureda

Prostoria
Stolica Rhomb i fotelja Polygon u milanskom Starbucksu

Prije pojave Prostorije, sredinom 2011. godine, hrvatski su domovi i javni interijeri uglavnom bili ispunjeni stranim namještajem. Tih je dana idejni začetnik i vlasnik Prostorije Tomislav Knezović bio nošen vizijom proizvodnje kvalitetnog namještaja, idejom koju je duboko utkao u svoj razvojni tim majstora. Oni su se uskoro potom, nakon prvog natječaja za dizajn proizvoda, prvi put susreli s dizajnerima, netom nakon što su u tvorničkom pogonu instalirani prvi strojevi, a isti su se majstori, nakon 20 godina proizvodnje madraca, prvi put suočili s kompleksnom izradom inovativnog ojastučenog namještaja. Zahvaljujući svojem istraživačkom duhu, zajedno su s dizajnerima rasli tijekom procesa razvijajući prve verzije sada već poznatih komada, poput sofe Revolve, kolekcije 3angle, sofa Cloud i Match, ležaja Up-Lift, kolekcije stolaca Strain, Polygon i Oblique itd. Paralelno je rastao i broj domaćih dizajnera koji su upravo u razvojnom odjelu Prostorije sazrijevali i pokazali domet svojih vještina. Izdvojimo za početak imena kao što su Numen/ForUse, Redesign, Simon Morasi Piperčić, Grupa, Sanja Knezović i dr. Svojim djelovanjem u regiji Prostoria je visoko podignula ljestvicu kvalitete u proizvodnji namještaja, istaknuvši se kao predvodnik čije proizvode na globalnoj razini u svoje projekte interijera uvrštavaju mnogobrojni arhitektonski uredi. A upravo joj je Beogradski sajam namještaja, u studenome 2019., dodijelio ‘Posebno priznanje’ kao vodećoj tvrtki u jugoistočnoj Europi, zaslužnoj za sve veću regionalnu popularnost dizajna među proizvođačima namještaja.

Kolekcija Trifidae vrhunac tehnološkog razvoja

Prostoria
Na stolici Rhomb sjedio je predsjednik Zoran Milanović dok je potpisivao svečanu prisegu, postavljenu na stolu Rhomb

Kao što je svoju kvalitetu na samome početku dokazala inovativnim ležajem Revolve, danas kolekcija naslonjača Trifidae odražava vrhunac visokog tehnološkog razvoja ovog brenda. Riječ je o kapitalu dizajnerskog i tehnološki najkompleksnijeg koncepta proizvoda, koji se usavršavao pune četiri godine. Usporedno s razvojem kolekcije Trifidae, unutar Prostorije odvijao se jedan drukčiji, opsežniji i značajniji proces. Proizvodnja se zbog kompleksnosti dizajna novih proizvoda, ali još i više zbog velikog širenja opsega i raznolikosti produkcije, sustavno transformirala iz obrtničke u suvremenu industrijsku. Zapošljavanje visokoobrazovanih inženjera, nabava najsuvremenije CAM tehnologije i, prije svega, promjena paradigme omogućili su nastanak Trifidae, ali, još i važnije, visoko uzdigli tehnološke kapacitete Prostorije temeljem kojih može odgovoriti na najzahtjevnije izazove suvremenog tržišta.

Odraz funkcionalnog minimalizma

Pored hrvatskih dizajnera, za njezinu kolekciju već su dizajnirali i njemački dizajneri Mieke Harde, Läufer & Keichel i Böttcher Henssler Kayser, a u tijeku je širenje suradnje s dizajnerima iz različitih zemalja. Identitet Prostorije nije bio unaprijed projektiran, već je spontano izrastao iz jezika dizajna samih proizvoda, čiji bi se manifest mogao svesti na poboljšanu funkcionalnost proizvoda koja rezultira decentnom formom i vrhunskom udobnošću. Kao odraz funkcionalnog minimalizma, Prostorijini proizvodi postali su aktivni graditelji suvremene hrvatske kulture dizajna, apsolutno konkurentne onoj koju već barem 70 godina posjeduju zemlje Zapada. Time je ona postala izravni baštinik regionalne kulture proizvodnje namještaja, arhitekture i dizajna interijera iz razdoblja visokog modernizma, poznatog kroz djelovanje Bernarda Bernardija, Nike Kralja i Vjenceslava Richtera.

Tekst Tatjana Bartaković

Fotografije i video Prostoria

Naslovna fotografija Dion Robeso

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Ovo je fotografija Porsche Ladies Day 2021 Automobili

Porsche Ladies Day 2021.: Prvi Porsche event samo za žene

Povodom Dana žena, prvi put u Hrvatskoj organiziran je Porsche Ladies Day 2021., vozački event Porschea samo za žene. Odabrane dame imale su priliku isprobati …

Ovo je fotografija Mercedes-Maybach S-klasa Automobili

Maybach: 100 godina njemačke ekstravagancije

Maybach je kao najluksuzniji njemački proizvođač u proteklih 100 godina postao sinonim za veličanstvene automobile koji privlače aristokraciju i bogatu klijentelu Iako neki drugi proizvođači …

Ovo je fotografija Mercedes CLS Automobili

Sportskiji izgled i veća individualizacija za Mercedes CLS

Kao coupé izvedba, model CLS, zajedno sa svim roadsterima i cabrioletima, spada u kategoriju Mercedes-Benz automobila iz snova. Do danas je klijentima u cijelom svijetu …

Ovo je fotografija kruh Gastronomija

Brašna i igara: Kruh naš nesvakidašnji

Kruh je doživio pravu revoluciju u gastronomiji, a moderni prehrambeni trendovi prigrlili su ovu dugo vremena podcijenjenu namirnicu Posljednjih se godina predodžba kruha kao prozaične, …

Ovo je fotografija humidora Luksuz

Humidor: Čarobna kutija koju svaki ljubitelj cigara mora imati

Zašto cigara i humidor? Upravo to ‘živo’ svojstvo koje predstavlja esenciju kvalitete i okusa, aroma i tehničkih svojstava, cigara mora imati u savršenom balansu kako …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Ovo je fotografja rolex satovi explorer Luksuz

Novi Rolex satovi za 2021. godinu

Rolex predstavlja najnovije kreacije koje su oživljene njihovim jedinstvenim urarstvom. Ovi nas satovi vode od najdubljih špilja do najviših planinskih vrhova, od vanjskih dijelova Sunčeva …

Ovo je fotografija Porsche Ladies Day 2021 Automobili

Porsche Ladies Day 2021.: Prvi Porsche event samo za žene

Povodom Dana žena, prvi put u Hrvatskoj organiziran je Porsche Ladies Day 2021., vozački event Porschea samo za žene. Odabrane dame imale su priliku isprobati …

Ovo je fotografija garmin sat Luksuz

Garmin MARQ satovi: Inspirirani strašću

Garmin je predstavio MARQ kolekciju. Serija je to povezivih satova kreiranih u skladu s tradicionalnim urarskim načinom izrade, stvorenih na temelju Garminove dugogodišnje baštine na …

Ovo je fotografija Kninska tvrđava Hrvatska

Tvrđave u Dalmaciji: Igra prijestolja na hrvatski način

Kninska tvrđava, tvrđava Klis i tvrđava Nehaj te utvrde u Dubrovniku i Omišu zbog svojih su ljepota idealne proljetne destinacije Savršen vikend s cijelom obitelji …

Scroll to Top