Omer Malaz

5 MINUTES READ

Omer Malaz – Uspješno u novi segment

Tursko brodogradilište Numarine, poznato po gradnji kompozitnih jahti, ušlo je u sasvim novi segment tržišta gradnjom linije explorera; novi modeli od 60 i 105 stopa dobro se prodaju, pa danas bilježi izvrsne rezultate

Ovog ljeta hrvatsku obalu posjetio je Omer Malaz, vlasnik turskog brodogradilišta Numarine. Ploveći na svojoj jahti Numarine 78 Open, Omer se zadivio hrvatskom obalom, a njegov boravak u Splitu iskoristili smo za kratki razgovor o brodogradilištu koje bilježi najbolje rezultate do sada i predstavlja novu liniju proizvoda. Omer je posebno bio ponosan na svoju jahtu koju je usavršio u svim segmentima, a posebno na kontrolu svih brodskih funkcija preko tablet računala. Zadovoljno puštajući glazbu koja je neodvojivi dio njegovih ljetnih plovidbi, Omer nam je rastumačio novi sustav:
‘Imamo novi britanski softver kojim se putem iPada kontroliraju svi brodski sustavi, svjetla, glazba, pumpe, tankovi, generator, čak i navigacijski uređaji. Ali ono što je velika novost na ovom plovilu jest to da smo ugradili 5 kW litij-ionskih baterija, tako da plovilo napajamo iz baterija s 220 V, a generator puni baterije. Možemo imati klimu upaljenu cijelu noć samo na baterijama, bez paljenja generatora. Možemo kuhati, prati i raditi bilo što samo na struju iz baterija. Imamo četiri punjača od 120 A/h i 2.500 V inverter koji poslužuje cijeli brod sa strujom od 220 volti. S novim sustavom lako vidimo i koliko trošimo struje i to za svakog potrošača, a lako je odmah i dijagnosticirati ako je nešto u kvaru.’
Velika novost za Numarine je nova linija explorera koju uvodite u proizvodnju?
Počeli smo s idejom da ćemo napraviti tri modela – 20 XP, 30 XP i 40 XP. Prvi model sam namjeravao izgraditi za sebe, 30 XP. Međutim, imam devetmetarski gumenjak i htio sam ga staviti na to plovilo, ali gumenjak ima 2,5 tone, pa smo zbog toga promijenili projekt. Sada je taj model širi i dulji, ima 32,5 metara i osam metara širine. Zatim smo dizajnirali dvadesetmetarski model, koji sam kao i svaki novi projekt poslao prijateljima koji su vlasnici različitih jahti, i svi su mi rekli da je taj brod premalen. Tako je on narastao na 25 metara, ima 6,6 metara širine, i nosi oznaku 24 XP. Sada radimo na projektu četrdesetmetarske jahte koja će također biti malo veća.
Spomenuli ste izolaciju kao bitan faktor u gradnji plovila?
Izolacija nije samo u strojarnici, već je i ispod podova, i to je sada standard u svim novim modelima, od 78 stopa pa nadalje. Veliku pažnju pridajemo buci, mislim da je komforna plovidba sljedeći veliki izazov za cijelu industriju. Na modelu 32 XP radimo baš puno na tom segmentu. Cilj nam je da kod krstarenja ostanemo ispod 40 decibela buke u vlasničkoj kabini – to je kao u knjižnici.
Kakav je sada status tih projekata?
Prodali smo prvi model od 24 metra koji se gradi u kompozitu, i to našem lojalnom klijentu kojem je to četvrti Numarine. Jahtu 32 XP sam počeo graditi za sebe, ali ga je jedan moj klijent htio kupiti i sada ga gradimo za njega. Čelično korito je upravo gotovo, izgradio ga je jedan specijalist za čelične brodove i sada je došao kod nas, a nadgrađe se gradi u kompozitu, tu smo mi specijalisti; kalup se radi na CNC stroju koji je vrlo precizan. Predviđamo da će ta jahta biti završena u travnju iduće godine, izložit ćemo je sigurno u Cannesu 2017., i možda na sajmu u Monacu ako dobijemo dobro mjesto. Ta jahta je stvarno velika, kada vidite samo korito na kopnu, vidite da se radi o zaista velikom plovilu.

Omer Malaz
Numarine 32 XP

A manji explorer?
Počeli smo s izradom kalupa za model 24 XP, ali će nam trebati oko godinu dana da ga završimo, to je novi projekt, a u isto vrijeme završavamo i jahtu od 32 metra. Podijelit ćemo svoje resurse na ta dva nova projekta. Prva jahta bit će isporučena u siječnju 2018., do ljeta 2018. imat ćemo tri 24-metarske jahte u moru, a prva će biti predstavljena na sajmu u Istanbulu početkom 2018. Ona ima i zanimljivu cijenu od tri milijuna eura za deplasmansku izvedbu s malim bulbom i maksimalnom brzinom od 11 čvorova, i 3,2 milijuna za jače motore i inačicu koja ima maksimalnu brzinu od 23 čvora. Inače, u ovu cijenu je uključeno sve, poput stabilizatora, radara, svega što vam treba na moru.
Imate nove modele, ali usavršavate i stare?
Imao sam Sunseeker od 51 stope, bio je to prvi njihov model s tri kabine. Međutim, to plovilo su ubrzo ‘prekrstili’ u 54, pa u 56 i izbacili moj model iz kataloga. Bio sam poprilično uzrujan, plaćate milijun dolara za nešto, a već za godinu dana imate ‘stari’ model. Na taj se način dobro prodaju novi modeli, ali za ljude koji plaćaju puno novca za jahte, to baš nema smisla. U svaki novi model ulaže se puno novca u razvoj, ali se i radnici moraju naviknuti na njega. To je vrlo skup proces. Mi volimo usavršavati svoje modele koji imaju prepoznatljivu kvalitetu, a svakako da uvodimo i nove.
Isporučili ste i model 105, koji je evolucija vašeg uspješnog modela 102?
Prvo plovilo je u moru, a drugo je završeno u brodogradilištu. Imamo veliki interes za taj model, jer je 102 imao kormilarnicu između paluba (raised pilot house), a ovaj nema, ima samo četiri velike kabine, ogroman prostor na pramcu kao drugi kokpit, mini gornji most koji je prostran, ali nije prevelik. Imamo i tri kabine za posadu, svaka sa svojom kupaonicom i kuhinjom na donjoj palubi. Layout je sličan ovom na modelu 78, ali u puno većim dimenzijama. Postigli smo 31 čvor s 88% opterećenja motora – i to s Caterpillarima od 1.900 konjskih snaga, što je odličan rezultat za tako veliku jahtu i relativno male motore. Ta jahta je 20% lakša od konkurencije zahvaljujući lakoj kompozitnoj konstrukciji. U njoj ima puno karbonskih vlakana, ukupna težina ugrađenog karbona je oko dvije tone.

Omer Malaz
Numarine bilježi najbolje rezultate u svojoj povijesti, istodobno uvodeći u proizvodnju novu liniju explorer jahti

Koliko ste plovila isporučili ove godine?
Ukupno dvanaest, od toga je model od 60 stopa sasvim novi i isporučili smo ih šest, a dva su još u proizvodnji. 2015. je bila naša najbolja godina do sada, ova ju je godina već nadmašila, a sljedeća godina već izgleda dobro, ali ne znamo točno kako će završiti. Nastupit ćemo i na sajmovima Ft. Lauderdale i Miami u SAD-u, na sajmu u Hong Kongu, i naravno u Istanbulu. Hong Kong je dobro tržište za nas, na njega otpada oko 30% proizvodnje, 30% ostaje u Turskoj, 30% ide za SAD i konačno se Europa vraća, nakon sedam godina imamo narudžbu iz Francuske.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Damir Vanđelić Intervjui

Damir Vanđelić: Hrabrost, rad i znanje

Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić u razgovoru za Yachts Croatia govori o biznisu, turizmu, razvoju Hrvatske… Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić …

Ovo je fotografija D-Marin marine Borik Marine

D-Marin nudi posebne pogodnosti za vjerne klijente

S nadom da će nam nadolazeći mjeseci svima donijeti obilje sunčevih zraka, dobrog vjetra i povoljnog mora, ohrabrimo se i planirajmo idući odmor. Jeste li …

Intervjui

Gordan Devivi: Odgovorno poslovanje u sektoru nautike

Gordan Devivi objašnjava kako je neovisno o trenutačnoj krizi i izazovima, OTP Leasing uspješno nastavio s prodajnim aktivnostima u nautici, a razvija i nekoliko proizvoda …

Ovo je fotografija boot dusseldorf Jahting

Organizatori otkazali boot Düsseldorf 2021.

boot Düsseldorf 2022 trebao bi se održati od 22. do 30.siječnja iduće godine Najveći svjetski nautički sajam boot Düsseldorf neće biti održan u 2021. godini. …

Ovo je fotografija Doktora Nikola Deskovic 00 Intervjui

Nikola Dešković: Doktor od biznisa i jedrenja

Pobjedom na ovogodišnjoj Mrdujskoj regati Nikola Dešković ostvario je još jedan san, a ovaj splitski poduzetnik s inozemnom adresom očito ima formulu kako ostvariti snove …

Ovo je fotografija Venice Boat Show 2021 00 Jahting

Venice Boat Show: Umijeće brodogradnje

Venecija je spremna ugostiti najnovije izdanje nautičkog sajma Venice Boat Show – od 29. svibnja do 6. lipnja Gradonačelnik grada na stotinu kanala, gospodin Luigi …

Ovo je fotografija Regent Porto Montenegro Hoteli

Proljetni hedonizam u Regent Porto Montenegru

Regent Porto Montenegro privlači nenametljivim luksuzom, bezvremenskim dizajnom interijera i profinjenim ugođajem, a ovog je proljeća dostupan po posebnoj ponudi za državljane i rezidente zemalja …

Ovo je fotografija Basecamp bubble hoteli Luksuz

Bubble hoteli: Uronite u mjehuriće luksuza

Bubble hoteli omogućavaju jedinstveno iskustvo prirode, savršen pogled na zvjezdano nebo noću i uživanje u spektakularnim izlascima sunca u praskozorje Bubble Luxotel Wadi Rum Rezervirajte …

Ovo je fotografija Mercedes EQB Automobili

Mercedes EQB: Električna mobilnost u obiteljskom paketu

Električna ofenziva Mercedes-Benz automobila ne samo da ubrzava, nego ubrzava kao i sama Mercedes-EQ vozila: dok se prvi EQA modeli pojavljuju u europskim salonima, uz …

Ovo je fotografija grad Rovinj Hrvatska

Rovinj: Grad u kojem Istra ljubi more

Rovinj su slikari, pisci i moderni turistički nomadi proglasili jednim od najromantičnijih europskih gradića. U njemu ljeti na terasama gore svijeće, a putnik namjernik – …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Scroll to Top