Omer Malaz

5 MINUTES READ

Omer Malaz – Uspješno u novi segment

Tursko brodogradilište Numarine, poznato po gradnji kompozitnih jahti, ušlo je u sasvim novi segment tržišta gradnjom linije explorera; novi modeli od 60 i 105 stopa dobro se prodaju, pa danas bilježi izvrsne rezultate

Ovog ljeta hrvatsku obalu posjetio je Omer Malaz, vlasnik turskog brodogradilišta Numarine. Ploveći na svojoj jahti Numarine 78 Open, Omer se zadivio hrvatskom obalom, a njegov boravak u Splitu iskoristili smo za kratki razgovor o brodogradilištu koje bilježi najbolje rezultate do sada i predstavlja novu liniju proizvoda. Omer je posebno bio ponosan na svoju jahtu koju je usavršio u svim segmentima, a posebno na kontrolu svih brodskih funkcija preko tablet računala. Zadovoljno puštajući glazbu koja je neodvojivi dio njegovih ljetnih plovidbi, Omer nam je rastumačio novi sustav:
‘Imamo novi britanski softver kojim se putem iPada kontroliraju svi brodski sustavi, svjetla, glazba, pumpe, tankovi, generator, čak i navigacijski uređaji. Ali ono što je velika novost na ovom plovilu jest to da smo ugradili 5 kW litij-ionskih baterija, tako da plovilo napajamo iz baterija s 220 V, a generator puni baterije. Možemo imati klimu upaljenu cijelu noć samo na baterijama, bez paljenja generatora. Možemo kuhati, prati i raditi bilo što samo na struju iz baterija. Imamo četiri punjača od 120 A/h i 2.500 V inverter koji poslužuje cijeli brod sa strujom od 220 volti. S novim sustavom lako vidimo i koliko trošimo struje i to za svakog potrošača, a lako je odmah i dijagnosticirati ako je nešto u kvaru.’
Velika novost za Numarine je nova linija explorera koju uvodite u proizvodnju?
Počeli smo s idejom da ćemo napraviti tri modela – 20 XP, 30 XP i 40 XP. Prvi model sam namjeravao izgraditi za sebe, 30 XP. Međutim, imam devetmetarski gumenjak i htio sam ga staviti na to plovilo, ali gumenjak ima 2,5 tone, pa smo zbog toga promijenili projekt. Sada je taj model širi i dulji, ima 32,5 metara i osam metara širine. Zatim smo dizajnirali dvadesetmetarski model, koji sam kao i svaki novi projekt poslao prijateljima koji su vlasnici različitih jahti, i svi su mi rekli da je taj brod premalen. Tako je on narastao na 25 metara, ima 6,6 metara širine, i nosi oznaku 24 XP. Sada radimo na projektu četrdesetmetarske jahte koja će također biti malo veća.
Spomenuli ste izolaciju kao bitan faktor u gradnji plovila?
Izolacija nije samo u strojarnici, već je i ispod podova, i to je sada standard u svim novim modelima, od 78 stopa pa nadalje. Veliku pažnju pridajemo buci, mislim da je komforna plovidba sljedeći veliki izazov za cijelu industriju. Na modelu 32 XP radimo baš puno na tom segmentu. Cilj nam je da kod krstarenja ostanemo ispod 40 decibela buke u vlasničkoj kabini – to je kao u knjižnici.
Kakav je sada status tih projekata?
Prodali smo prvi model od 24 metra koji se gradi u kompozitu, i to našem lojalnom klijentu kojem je to četvrti Numarine. Jahtu 32 XP sam počeo graditi za sebe, ali ga je jedan moj klijent htio kupiti i sada ga gradimo za njega. Čelično korito je upravo gotovo, izgradio ga je jedan specijalist za čelične brodove i sada je došao kod nas, a nadgrađe se gradi u kompozitu, tu smo mi specijalisti; kalup se radi na CNC stroju koji je vrlo precizan. Predviđamo da će ta jahta biti završena u travnju iduće godine, izložit ćemo je sigurno u Cannesu 2017., i možda na sajmu u Monacu ako dobijemo dobro mjesto. Ta jahta je stvarno velika, kada vidite samo korito na kopnu, vidite da se radi o zaista velikom plovilu.

Omer Malaz
Numarine 32 XP

A manji explorer?
Počeli smo s izradom kalupa za model 24 XP, ali će nam trebati oko godinu dana da ga završimo, to je novi projekt, a u isto vrijeme završavamo i jahtu od 32 metra. Podijelit ćemo svoje resurse na ta dva nova projekta. Prva jahta bit će isporučena u siječnju 2018., do ljeta 2018. imat ćemo tri 24-metarske jahte u moru, a prva će biti predstavljena na sajmu u Istanbulu početkom 2018. Ona ima i zanimljivu cijenu od tri milijuna eura za deplasmansku izvedbu s malim bulbom i maksimalnom brzinom od 11 čvorova, i 3,2 milijuna za jače motore i inačicu koja ima maksimalnu brzinu od 23 čvora. Inače, u ovu cijenu je uključeno sve, poput stabilizatora, radara, svega što vam treba na moru.
Imate nove modele, ali usavršavate i stare?
Imao sam Sunseeker od 51 stope, bio je to prvi njihov model s tri kabine. Međutim, to plovilo su ubrzo ‘prekrstili’ u 54, pa u 56 i izbacili moj model iz kataloga. Bio sam poprilično uzrujan, plaćate milijun dolara za nešto, a već za godinu dana imate ‘stari’ model. Na taj se način dobro prodaju novi modeli, ali za ljude koji plaćaju puno novca za jahte, to baš nema smisla. U svaki novi model ulaže se puno novca u razvoj, ali se i radnici moraju naviknuti na njega. To je vrlo skup proces. Mi volimo usavršavati svoje modele koji imaju prepoznatljivu kvalitetu, a svakako da uvodimo i nove.
Isporučili ste i model 105, koji je evolucija vašeg uspješnog modela 102?
Prvo plovilo je u moru, a drugo je završeno u brodogradilištu. Imamo veliki interes za taj model, jer je 102 imao kormilarnicu između paluba (raised pilot house), a ovaj nema, ima samo četiri velike kabine, ogroman prostor na pramcu kao drugi kokpit, mini gornji most koji je prostran, ali nije prevelik. Imamo i tri kabine za posadu, svaka sa svojom kupaonicom i kuhinjom na donjoj palubi. Layout je sličan ovom na modelu 78, ali u puno većim dimenzijama. Postigli smo 31 čvor s 88% opterećenja motora – i to s Caterpillarima od 1.900 konjskih snaga, što je odličan rezultat za tako veliku jahtu i relativno male motore. Ta jahta je 20% lakša od konkurencije zahvaljujući lakoj kompozitnoj konstrukciji. U njoj ima puno karbonskih vlakana, ukupna težina ugrađenog karbona je oko dvije tone.

Omer Malaz
Numarine bilježi najbolje rezultate u svojoj povijesti, istodobno uvodeći u proizvodnju novu liniju explorer jahti

Koliko ste plovila isporučili ove godine?
Ukupno dvanaest, od toga je model od 60 stopa sasvim novi i isporučili smo ih šest, a dva su još u proizvodnji. 2015. je bila naša najbolja godina do sada, ova ju je godina već nadmašila, a sljedeća godina već izgleda dobro, ali ne znamo točno kako će završiti. Nastupit ćemo i na sajmovima Ft. Lauderdale i Miami u SAD-u, na sajmu u Hong Kongu, i naravno u Istanbulu. Hong Kong je dobro tržište za nas, na njega otpada oko 30% proizvodnje, 30% ostaje u Turskoj, 30% ide za SAD i konačno se Europa vraća, nakon sedam godina imamo narudžbu iz Francuske.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija jedrilice Jahting

Yacht-Pool: Sigurna plovidba već 45 godina

Logičan koncept, predanost i pozitivno iskustvo klijenata pretvorili su Yacht-Pool u jednog od vodećih osiguravatelja za jahte Yacht-Pool je 1976. godine osnovao dr. Friedrich Schöchl, …

Intervjui

Luka Abrus: Petica iz biznisa

Jedan od suvlasnika agencije Five, Luka Abrus, za naš magazin govori o prodaji tvrtke, budućnosti s Endavom, projektu Dorado, koji je koristio pobjednik Vendée Globea, …

Ovo je fotografija poluživanja, hostesa na jahti Jahting

Poslovi na super jahtama: Yachtie je za mnoge posao iz snova

Kroz Luxury Yacht Crew Training kandidati se pripremaju za rad u luksuznom svijetu jahtinga kako bi se zadovoljile potrebe i najzahtjevnijih gostiju Super jahte kao …

Ovo je fotografija Ivan Kljaković Gašić, ACI Sail Intervjui

Ivan Kljaković Gašpić: Budućnost elitnog jedrenja na Jadranu

Istaknuti hrvatski jedriličar Ivan Kljaković Gašpić, osvajač srebra i bronce na svjetskim prvenstvima, višestruki europski prvak i trostruki sudionik Olimpijskih igara, nešto više od godinu …

Ovo je fotografija Damir Vanđelić Intervjui

Damir Vanđelić: Hrabrost, rad i znanje

Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić u razgovoru za Yachts Croatia govori o biznisu, turizmu, razvoju Hrvatske… Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić …

Ovo je fotografija D-Marin marine Borik Marine

D-Marin nudi posebne pogodnosti za vjerne klijente

S nadom da će nam nadolazeći mjeseci svima donijeti obilje sunčevih zraka, dobrog vjetra i povoljnog mora, ohrabrimo se i planirajmo idući odmor. Jeste li …

Ovo je fotografija Dominique Chenot Intervjui

Dominique Chenot: Protokol za odgodu starenja

Dominique Chenot, suosnivačica Chenota, čiji je posljednji Espace otvoren u One&Only Portonovi resortu, govori o njihovu medicinsko-terapeutskom wellness programu za zdraviji, dulji i kvalitetniji život …

Ovo je fotografija serviranog jela, Cap Aureo Gastronomija

Cap Aureo: Teatar istarskih okusa

Cap Aureo perjanica je Maistrina restoranskog portfelja i u protekle dvije godine, otkako je otvoren, postavlja visoke standarde fine dining scene. Umješnost visoke kuhinje sazdana …

Ovo je fotografija Bali 4.6 u plovidbi a testu Testovi

Bali 4.6 na testu: Predvodnik klase

Kao nasljednik modela 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje sastojke, nastao je  moderan katamaran Bali 4.6 zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na …

Jahting

Ljetna prilika za Frauscher 1414 Demon

Frauscher se svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’, a upravo je takav ‘prvak stila’ i njihov najveći model 1414 Demon čiji …

Ovo je fotografija Teo Ivanišević i Luka Miletić, projekt Croeat Intervjui

Teo Ivanišević & Luka Miletić: Croeat jahtama nudi samo najbolje hrvatske proizvode

Prvoklasan izbor hrvatskih namirnica, vrhunska usluga i zarazni entuzijazam odlike su novog servisa za opskrbu jahti koji su pokrenuli Teo Ivanišević i Luka Miletić Teo …

Ovo je fotografija Breitling Superocean Heritage Ocean Conservancy Limited Edition ronilački satovi Luksuz

Ronilački satovi s ekološkim potpisom

Ronilački satovi posvećeni tajnovitim dubinama mora, veličanstvenim morskim bićima i legendarnim istraživačima podižu ekološku svijest o važnosti oceana za ljudsku civilizaciju IWC Aquatimer Chronograph Edition …

Scroll to Top