Matty Zadnikar

6 MINUTES READ
00:01:53

Matty Zadnikar – Komadić raja

Djelomično vlasništvo jahte uobičajeno je u SAD-u, a kako takvu vrstu vlasništva uspješno provesti u Europi, objašnjava vlasnik Sea Neta, usidren sa svojom prvom jahtom u Hrvatskoj, u Splitu

U siječnju, za vrijeme posjeta Boat Showu u Düsseldorfu, imali smo priliku svjedočiti lansiranju Sea Neta, nove poslovne platforme djelomičnog vlasništva jahti. Novopečena tvrtka uživa odličan položaj uz vlasnika Mattyja Zadnikara koji je kupio novi Benetti Delfino 2015. i počeo promovirati novi posao ne samo kao poduzetnik, već i kao vlasnik jahte i jedan od članova kluba djelomičnog vlasništva. Njihova aktivnost se proširila i na Hrvatsku, jahta je usidrena u Splitu gdje nude niz prezentacija potencijalnim klijentima prikazujući kako bi izgledalo takvo vlasništvo jahte. Imali smo priliku razgovarati s gospodinom Zadnikarom o projektu koji ima sjajnu budućnost, uz pozicioniranje novih jahti i na Sardiniji, Balearima i u sjevernoj Italiji.
Počeli ste s promocijom brenda u Düsseldorfu, ali to je samo početak promocije novog brenda?
Smatram da treba biti prisutan svugdje, sudjelovat ćemo i u Cannesu s jahtom, a uz sve to potrebna je atraktivna internetska platforma, tako da kada ljudi traže novu jahtu, vaša informacija treba biti prva koja se pojavi. No sada sve više razmišljam o tržištima s bogatom klijentelom koju trenutno jahte ne zanimaju. Smatraju takvu aktivnost preskupom. Uz naš koncept novacima su vrata svijeta jahti na jednostavan način otvorena. U tome je naša velika šansa, no treba truda.
Po čemu su vaše prezentacije projekta jedinstvene?
Prije same prodaje želim ljudima pružiti istinsko iskustvo luksuza. Trebaju boraviti dva dana na brodu kako bismo im prikazali koncept u stvarnom okruženju. S dioničarskim sistemom vlasništva nad četiri jahte, planiram svoje ‘sajmove’ kako bih privukao ljude. Kada želite vidjeti jahtu koju ste kupili, morate pričekati kako biste je vidjeli uživo. Zaista bi bilo čudno da jedno multimilijunsko iskustvo nemate priliku testirati i doživjeti. Želim promijeniti takav pasivan koncept. Iskustvo proizvoda koje mi nudimo zaista je drugačije. Ja prodajem čisti užitak.
Sada tražite nove vlasnike?
U ovom trenutku već imamo dva vlasnika za našu prvu jahtu, ali težimo pridobiti više vlasnika. Ako imate samo dva vlasnika, onda je to upravljanje jahtama, što za nas nije problem, no to nije naša intencija. Maksimalan broj vlasnika za jednu jahtu je četiri. Uz kupovinu samo 25% ovako luksuzne jahte mnogo više ljudi ima mogućnost biti dio elitnog dijela jahtinga.
Tko vam je danas najinteresantniji klijent?
Postoje tri visoko potencijalne grupe. Prva su novopečeni klijenti koji ne žele platiti visoku cijenu za jahtu. A druga skupina su svi oni koji se već godinama plove na jahtama (od 50, 60, 70 stopa) i sanjaju o još većem brodu, a taj skok u metrima znači milijune. Razlika u novcu je ogromna, ne samo u kupovnoj cijeni, već i u cijeni tekućih troškova. Mi bismo mogli predstavljati zanimljivu priliku ovakvoj potencijalnoj klijenteli. Umjesto da potroše 7, 8, 9 milijuna uz visoke tekuće troškove, mogu si isto priuštiti za 2,5 milijuna, što je još uvijek unutar njihova budžeta, i što su navikli plaćati – a uživancija je ista.
Što ako netko želi izići iz vlasničkog odnosa?
Jako je jednostavno, pravo vlasništva se slobodno može prodati. Samo je potrebno 30 dana unaprijed obavijestiti vlasnike. Ukoliko želite izići, trebate se pismeno obratiti Sea Netu i obavijestiti tvrtku da želite prodati svoj dio. Trideset dana od dana kada ste poslali službenu obavijest, slobodni ste prodati svoj dio, no drugi vlasnici imaju privilegij prvi kupiti taj dio. Ako odbiju ili uopće ne reagiraju, slobodni ste prodati. Ne uspijete li prodati svoj vlasnički udio u roku od tri godine, ponovno nudite svoj vlasnički udio drugim vlasnicima. Ako još uvijek isti ne žele, cijela jahta ide na tržište – a to je zaštita za vlasnika, neće zapeti s jahtom za vratom cijeli svoj život. Mi se bavimo samo novim jahtama, ili maksimalno dvije godine starim, jer želimo imati atraktivnu novu flotu.

vlasništvo
Sea Net nudi zanimljivu opciju da u jahtingu uživate uz razumno ulaganje i bezbrižno vlasništvo

Uživate moćnu poziciju u SAD-u?
Vlasnici smo 50% Sea Neta iz SAD-a, gdje je posao i započeo. Ako pogledamo njih, iako ne želim uspoređivati američki i europski mentalitet, u Americi 50% ljudi iziđe iz ovakvog vlasništva nakon tri godine, a ostalih 50% prelazi na veće kategorije jahti. Prosječna dob jahti u SAD-u je 5,5 godina. U tom trenutku pomažemo vlasnicima i odigramo ulogu brokera za njih.
Kako ste se odlučili za ovakvu vrstu poslovanja?
Za mene je to jako jednostavno. Spadam u vlasnike fanatike i prošle godine proveo sam puno vremena na jahti. Ono što sam zamijetio razgovarajući s ostalim vlasnicima u marinama su tri iste stvari. Svi dijele istu strast prema moru, a to je pozitivno. Prva negativnost je novac koji dajete za jahtu, 95% novca jednostavno nestane kad krenete tim putem. Ako nemate takav mentalni sklop, nemojte ulaziti u svijet jahti. Frustracija proizlazi iz činjenice da jahtu prvu godinu iskoristite do maksimuma, to najčešće znači pet do šest tjedana, ali s drugom godinom intenzitet korištenja opada i odnos tekućih troškova i vremena provedenog na brodu je smanjen. A svaki mjesec morate plaćati račune. Druga stvar je što vlasnici imaju potrebu za bijegom od svog menadžerskog posla, problema, rasprava, odbora… Kada dođu na jahtu, kapetan kaže – sada ste na brodu i ja moram raditi ovo i ono… – pa moraju upravljati i jahtama. Treća stvar je promjena posade, veliki je postotak promjena, taman se naviknete na posadu, a ona se promijeni. Imao sam na umu te tri činjenice. Krajem 2015. pomislio sam zašto ne napraviti posao iz ovoga s perspektive vlasnika. Smanjiti kupovnu cijenu, smanjiti tekuće troškove uz maksimalan doživljaj visoko kvalitetne usluge i potpuni menadžment jahte. Proveo sam istraživanje na europskom tržištu i brzo sam primijetio da nema jahti između 28 i 40 metara u dioničarskom vlasništvu. No onda sam otišao u SAD, a tamo je bilo oko 50 tvrtki koje su se bavile dioničarskim vlasništvom. Sve sam ih posjetio, razgovarao s njihovim menadžerima, a Sea Net zauzima treće mjesto u Americi s 24 jahte. Dobro sam ‘kliknuo’ s vlasnikom i uskoro sam i sam postao vlasnik 50% Sea Neta iz SAD-a. Nisam htio početi od početka, sada nosim ime Sea Neta, a najvažnije je znanje koje sam stekao. U Americi je osiguranje od odgovornosti jako bitna stavka, a ja sam koristio njihov ugovor kao podlogu, preradio ga i prilagodio europskim zakonima i lansirao brend na sajmu u Düsseldorfu.
Sea Net je postao vaš životni stil?
Za mene je ovo hobi koji bi mogao postati profesija. Moja namjera je u prvih tri do pet godina imati što je brže moguće više jahti na tržištu. Jedna od većih prednosti ovakvog tipa vlasništva je da kada jednom postanete vlasnik, možete se izmjenjivati s vlasnicima na drugim jahtama, ne samo u Europi, već i u SAD-u. Već imam tri tjedna u Americi, na Bahamima i Karibima i to me ništa ne košta, samo izmijenimo vrijeme.

vlasništvo
Prva jahta je u Splitu, a u planu je kupnja još tri nove jahte koje će se nalaziti na Balearima, Sardiniji i Azurnoj obali

Brzo djelujete?
Lud sam za jahtama, no neću kupiti odmah pet jahti. Sebi sam obećao da ću kupiti svoju osobnu jahtu, popularne vrhunske marke kao što je Benetti Delfino, i iskoristiti je za pokusnog kunića. Nije prošlo mnogo vremena, javili su se zainteresirani klijenti i sklopili smo jedan posao. Tako da je 25% vlasništva nad ovom jahtom prodano. No meni je bilo upitno je li riječ ovdje o pukoj sreći ili dobrom poslu. Od tog trenutka odlučio sam prodati ostatak vlasništva nad jahtom i investirati u novu jahtu. To znači da tražim još dva moguća vlasnika, a ja ću investirati u onih 50% što ostaje. Glupo je posjedovati jahtu ako razmišljate na poduzetnički način. Ako provedete samo šest tjedana na brodu, to je zaista besmisleno. Zadržat ću 25% od vlasništva prvih četiriju jahti. Ova ostaje u Hrvatskoj, jedna će biti na Sardiniji, jedna na Mallorci, a jedna u Luanu. Veća je uživancija kada svoju ženu možete upitati – kamo ćemo? Hrvatska, Baleari ili Italija… A ja sa svojom jahtom odlazim tamo gdje sam se uvjerio u kvalitetu. Ne govorim samo iz pozicije brokera, već i vlasnika. Želim da mi je jahta u dobrom stanju, baš kao i moja investicija.

Zašto ste počeli s Hrvatskom?
Jer sam lud za Hrvatskom. Moj otac je Slovenac, no kad sam bio dijete, ljeta smo provodili u Hrvatskoj. Jako mi se sviđa. S 12 sam počeo voziti mali Zodiac, onda 5,5-metraš, zatim 7,5-metraš pa brod od 11 metara… Cijeli život sam povezan s brodovima, a jednom kada zaplovite hrvatskom obalom, to je to. Vidio sam cijelu Europu, cijeli Mediteran osim Grčke, pa kada se vratite natrag u Hrvatsku, za mene je to potpuno drugačiji svijet, jednostavno neusporediv. Ovdje plovite od jednog prekrasnog kutka do drugog, potpuno je drugačije, a tu su još i mali otočići, mediteranska mala mjesta i restorani. Druga prednost Hrvatske je mentalitet ljudi, otvoreni su i ljubazni. Uvijek ću provoditi dosta vremena u Hrvatskoj. Lijepo je provesti vikend na Sardiniji ili u Palmi, no uvijek ću se ponovno vraćati u Hrvatsku.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija jedrilice Jahting

Yacht-Pool: Sigurna plovidba već 45 godina

Logičan koncept, predanost i pozitivno iskustvo klijenata pretvorili su Yacht-Pool u jednog od vodećih osiguravatelja za jahte Yacht-Pool je 1976. godine osnovao dr. Friedrich Schöchl, …

Intervjui

Luka Abrus: Petica iz biznisa

Jedan od suvlasnika agencije Five, Luka Abrus, za naš magazin govori o prodaji tvrtke, budućnosti s Endavom, projektu Dorado, koji je koristio pobjednik Vendée Globea, …

Ovo je fotografija poluživanja, hostesa na jahti Jahting

Poslovi na super jahtama: Yachtie je za mnoge posao iz snova

Kroz Luxury Yacht Crew Training kandidati se pripremaju za rad u luksuznom svijetu jahtinga kako bi se zadovoljile potrebe i najzahtjevnijih gostiju Super jahte kao …

Ovo je fotografija Ivan Kljaković Gašić, ACI Sail Intervjui

Ivan Kljaković Gašpić: Budućnost elitnog jedrenja na Jadranu

Istaknuti hrvatski jedriličar Ivan Kljaković Gašpić, osvajač srebra i bronce na svjetskim prvenstvima, višestruki europski prvak i trostruki sudionik Olimpijskih igara, nešto više od godinu …

Ovo je fotografija Damir Vanđelić Intervjui

Damir Vanđelić: Hrabrost, rad i znanje

Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić u razgovoru za Yachts Croatia govori o biznisu, turizmu, razvoju Hrvatske… Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić …

Ovo je fotografija D-Marin marine Borik Marine

D-Marin nudi posebne pogodnosti za vjerne klijente

S nadom da će nam nadolazeći mjeseci svima donijeti obilje sunčevih zraka, dobrog vjetra i povoljnog mora, ohrabrimo se i planirajmo idući odmor. Jeste li …

Ovo je fotografija bazen Villa Nai 3.3 Hoteli

Villa Nai 3.3: Arhitektonski dragulj

Villa Nai 3.3 može se promatrati kao jedna rezidencija s osam soba ili kao butik hotel s osam soba i suiteva s pogledom na more, …

ovo je fotografija mjesta Rab Destinacije

Otok Rab: Carstvo smaragdnih uvala i pješčanih plaža

Premda ga okolni otoci nadmašuju u površini, otok Rab svoju veličinu vješto nadomješta brojnim smaragdnim uvalama, prebogatom kulturnom baštinom i geološkim diverzitetom te zanimljivim otočnim …

Ovo je fotografija fine dining restoran bowa Gastronomija

Fine dining na dalmatinski način: Bowa, LD i Pelegrini

Predstavljamo tri restorana u Dalmaciji za fine dining koji su popularni među nautičarim LD Restaurant – otok Korčula Chef Marko Gajski dobitnik je nagrade Gault …

Ovo je fotografija maleza modna kuća Moda

Upoznajte slow fashion boutique modne kuće Maleza

Snaga. Moć. Strast. Ženstvenost. Neustrašivost. Hrabrost. Sve su ovo karakteristike žena koja nose Maleza modele Maleza je boutique modna kuća osnovana u vrijeme početka pandemije …

This is photo of a Bloc Outdoor, furniture design Luksuz

Savršena definicija kulture života na otvorenom

Svaki komad Bloc Outdoor brenda krasi sofisticirani dizajn u nekoliko linija, koje zadovoljavaju najviši standard luksuznog životnog stila, vrhunska kvaliteta posebno tretiranog afričkog iroko drva …

ovo je fotografija električna dska za surfanje lampuga Jahting

Vodene igračke 21. stoljeća: Sedam električnih daski za surfanje

Električna daska za surfanje je zabavna, sigurna i moćna. Predstavljamo modele kod kojih je dovoljno samo upaliti motor i uživati u vožnji JETSURF Rođen za …

Scroll to Top