Matty Zadnikar

6 MINUTES READ
00:01:53

Matty Zadnikar – Komadić raja

Djelomično vlasništvo jahte uobičajeno je u SAD-u, a kako takvu vrstu vlasništva uspješno provesti u Europi, objašnjava vlasnik Sea Neta, usidren sa svojom prvom jahtom u Hrvatskoj, u Splitu

U siječnju, za vrijeme posjeta Boat Showu u Düsseldorfu, imali smo priliku svjedočiti lansiranju Sea Neta, nove poslovne platforme djelomičnog vlasništva jahti. Novopečena tvrtka uživa odličan položaj uz vlasnika Mattyja Zadnikara koji je kupio novi Benetti Delfino 2015. i počeo promovirati novi posao ne samo kao poduzetnik, već i kao vlasnik jahte i jedan od članova kluba djelomičnog vlasništva. Njihova aktivnost se proširila i na Hrvatsku, jahta je usidrena u Splitu gdje nude niz prezentacija potencijalnim klijentima prikazujući kako bi izgledalo takvo vlasništvo jahte. Imali smo priliku razgovarati s gospodinom Zadnikarom o projektu koji ima sjajnu budućnost, uz pozicioniranje novih jahti i na Sardiniji, Balearima i u sjevernoj Italiji.
Počeli ste s promocijom brenda u Düsseldorfu, ali to je samo početak promocije novog brenda?
Smatram da treba biti prisutan svugdje, sudjelovat ćemo i u Cannesu s jahtom, a uz sve to potrebna je atraktivna internetska platforma, tako da kada ljudi traže novu jahtu, vaša informacija treba biti prva koja se pojavi. No sada sve više razmišljam o tržištima s bogatom klijentelom koju trenutno jahte ne zanimaju. Smatraju takvu aktivnost preskupom. Uz naš koncept novacima su vrata svijeta jahti na jednostavan način otvorena. U tome je naša velika šansa, no treba truda.
Po čemu su vaše prezentacije projekta jedinstvene?
Prije same prodaje želim ljudima pružiti istinsko iskustvo luksuza. Trebaju boraviti dva dana na brodu kako bismo im prikazali koncept u stvarnom okruženju. S dioničarskim sistemom vlasništva nad četiri jahte, planiram svoje ‘sajmove’ kako bih privukao ljude. Kada želite vidjeti jahtu koju ste kupili, morate pričekati kako biste je vidjeli uživo. Zaista bi bilo čudno da jedno multimilijunsko iskustvo nemate priliku testirati i doživjeti. Želim promijeniti takav pasivan koncept. Iskustvo proizvoda koje mi nudimo zaista je drugačije. Ja prodajem čisti užitak.
Sada tražite nove vlasnike?
U ovom trenutku već imamo dva vlasnika za našu prvu jahtu, ali težimo pridobiti više vlasnika. Ako imate samo dva vlasnika, onda je to upravljanje jahtama, što za nas nije problem, no to nije naša intencija. Maksimalan broj vlasnika za jednu jahtu je četiri. Uz kupovinu samo 25% ovako luksuzne jahte mnogo više ljudi ima mogućnost biti dio elitnog dijela jahtinga.
Tko vam je danas najinteresantniji klijent?
Postoje tri visoko potencijalne grupe. Prva su novopečeni klijenti koji ne žele platiti visoku cijenu za jahtu. A druga skupina su svi oni koji se već godinama plove na jahtama (od 50, 60, 70 stopa) i sanjaju o još većem brodu, a taj skok u metrima znači milijune. Razlika u novcu je ogromna, ne samo u kupovnoj cijeni, već i u cijeni tekućih troškova. Mi bismo mogli predstavljati zanimljivu priliku ovakvoj potencijalnoj klijenteli. Umjesto da potroše 7, 8, 9 milijuna uz visoke tekuće troškove, mogu si isto priuštiti za 2,5 milijuna, što je još uvijek unutar njihova budžeta, i što su navikli plaćati – a uživancija je ista.
Što ako netko želi izići iz vlasničkog odnosa?
Jako je jednostavno, pravo vlasništva se slobodno može prodati. Samo je potrebno 30 dana unaprijed obavijestiti vlasnike. Ukoliko želite izići, trebate se pismeno obratiti Sea Netu i obavijestiti tvrtku da želite prodati svoj dio. Trideset dana od dana kada ste poslali službenu obavijest, slobodni ste prodati svoj dio, no drugi vlasnici imaju privilegij prvi kupiti taj dio. Ako odbiju ili uopće ne reagiraju, slobodni ste prodati. Ne uspijete li prodati svoj vlasnički udio u roku od tri godine, ponovno nudite svoj vlasnički udio drugim vlasnicima. Ako još uvijek isti ne žele, cijela jahta ide na tržište – a to je zaštita za vlasnika, neće zapeti s jahtom za vratom cijeli svoj život. Mi se bavimo samo novim jahtama, ili maksimalno dvije godine starim, jer želimo imati atraktivnu novu flotu.

vlasništvo
Sea Net nudi zanimljivu opciju da u jahtingu uživate uz razumno ulaganje i bezbrižno vlasništvo

Uživate moćnu poziciju u SAD-u?
Vlasnici smo 50% Sea Neta iz SAD-a, gdje je posao i započeo. Ako pogledamo njih, iako ne želim uspoređivati američki i europski mentalitet, u Americi 50% ljudi iziđe iz ovakvog vlasništva nakon tri godine, a ostalih 50% prelazi na veće kategorije jahti. Prosječna dob jahti u SAD-u je 5,5 godina. U tom trenutku pomažemo vlasnicima i odigramo ulogu brokera za njih.
Kako ste se odlučili za ovakvu vrstu poslovanja?
Za mene je to jako jednostavno. Spadam u vlasnike fanatike i prošle godine proveo sam puno vremena na jahti. Ono što sam zamijetio razgovarajući s ostalim vlasnicima u marinama su tri iste stvari. Svi dijele istu strast prema moru, a to je pozitivno. Prva negativnost je novac koji dajete za jahtu, 95% novca jednostavno nestane kad krenete tim putem. Ako nemate takav mentalni sklop, nemojte ulaziti u svijet jahti. Frustracija proizlazi iz činjenice da jahtu prvu godinu iskoristite do maksimuma, to najčešće znači pet do šest tjedana, ali s drugom godinom intenzitet korištenja opada i odnos tekućih troškova i vremena provedenog na brodu je smanjen. A svaki mjesec morate plaćati račune. Druga stvar je što vlasnici imaju potrebu za bijegom od svog menadžerskog posla, problema, rasprava, odbora… Kada dođu na jahtu, kapetan kaže – sada ste na brodu i ja moram raditi ovo i ono… – pa moraju upravljati i jahtama. Treća stvar je promjena posade, veliki je postotak promjena, taman se naviknete na posadu, a ona se promijeni. Imao sam na umu te tri činjenice. Krajem 2015. pomislio sam zašto ne napraviti posao iz ovoga s perspektive vlasnika. Smanjiti kupovnu cijenu, smanjiti tekuće troškove uz maksimalan doživljaj visoko kvalitetne usluge i potpuni menadžment jahte. Proveo sam istraživanje na europskom tržištu i brzo sam primijetio da nema jahti između 28 i 40 metara u dioničarskom vlasništvu. No onda sam otišao u SAD, a tamo je bilo oko 50 tvrtki koje su se bavile dioničarskim vlasništvom. Sve sam ih posjetio, razgovarao s njihovim menadžerima, a Sea Net zauzima treće mjesto u Americi s 24 jahte. Dobro sam ‘kliknuo’ s vlasnikom i uskoro sam i sam postao vlasnik 50% Sea Neta iz SAD-a. Nisam htio početi od početka, sada nosim ime Sea Neta, a najvažnije je znanje koje sam stekao. U Americi je osiguranje od odgovornosti jako bitna stavka, a ja sam koristio njihov ugovor kao podlogu, preradio ga i prilagodio europskim zakonima i lansirao brend na sajmu u Düsseldorfu.
Sea Net je postao vaš životni stil?
Za mene je ovo hobi koji bi mogao postati profesija. Moja namjera je u prvih tri do pet godina imati što je brže moguće više jahti na tržištu. Jedna od većih prednosti ovakvog tipa vlasništva je da kada jednom postanete vlasnik, možete se izmjenjivati s vlasnicima na drugim jahtama, ne samo u Europi, već i u SAD-u. Već imam tri tjedna u Americi, na Bahamima i Karibima i to me ništa ne košta, samo izmijenimo vrijeme.

vlasništvo
Prva jahta je u Splitu, a u planu je kupnja još tri nove jahte koje će se nalaziti na Balearima, Sardiniji i Azurnoj obali

Brzo djelujete?
Lud sam za jahtama, no neću kupiti odmah pet jahti. Sebi sam obećao da ću kupiti svoju osobnu jahtu, popularne vrhunske marke kao što je Benetti Delfino, i iskoristiti je za pokusnog kunića. Nije prošlo mnogo vremena, javili su se zainteresirani klijenti i sklopili smo jedan posao. Tako da je 25% vlasništva nad ovom jahtom prodano. No meni je bilo upitno je li riječ ovdje o pukoj sreći ili dobrom poslu. Od tog trenutka odlučio sam prodati ostatak vlasništva nad jahtom i investirati u novu jahtu. To znači da tražim još dva moguća vlasnika, a ja ću investirati u onih 50% što ostaje. Glupo je posjedovati jahtu ako razmišljate na poduzetnički način. Ako provedete samo šest tjedana na brodu, to je zaista besmisleno. Zadržat ću 25% od vlasništva prvih četiriju jahti. Ova ostaje u Hrvatskoj, jedna će biti na Sardiniji, jedna na Mallorci, a jedna u Luanu. Veća je uživancija kada svoju ženu možete upitati – kamo ćemo? Hrvatska, Baleari ili Italija… A ja sa svojom jahtom odlazim tamo gdje sam se uvjerio u kvalitetu. Ne govorim samo iz pozicije brokera, već i vlasnika. Želim da mi je jahta u dobrom stanju, baš kao i moja investicija.

Zašto ste počeli s Hrvatskom?
Jer sam lud za Hrvatskom. Moj otac je Slovenac, no kad sam bio dijete, ljeta smo provodili u Hrvatskoj. Jako mi se sviđa. S 12 sam počeo voziti mali Zodiac, onda 5,5-metraš, zatim 7,5-metraš pa brod od 11 metara… Cijeli život sam povezan s brodovima, a jednom kada zaplovite hrvatskom obalom, to je to. Vidio sam cijelu Europu, cijeli Mediteran osim Grčke, pa kada se vratite natrag u Hrvatsku, za mene je to potpuno drugačiji svijet, jednostavno neusporediv. Ovdje plovite od jednog prekrasnog kutka do drugog, potpuno je drugačije, a tu su još i mali otočići, mediteranska mala mjesta i restorani. Druga prednost Hrvatske je mentalitet ljudi, otvoreni su i ljubazni. Uvijek ću provoditi dosta vremena u Hrvatskoj. Lijepo je provesti vikend na Sardiniji ili u Palmi, no uvijek ću se ponovno vraćati u Hrvatsku.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Franz Schillinger Jahting

Franz Schillinger: Ispunjavanje snova

Austrijski poduzetnik za naš magazin govori o usponu brenda Sanlorenzo u regiji, poslovnoj filozofiji, Frauscherovim brodovima i Hrvatskoj kao ekskluzivnoj destinaciji Sanlorenzo Adria pokazuje znakove …

brodogradilište Adriatic42 crna gora Brodogradilišta

Adriatic42: Profesionalna razina usluga

Puštanje u promet najvećeg plutajućeg doka na Jadranu označava početak nove ere za brodogradilište Bijela, koje postaje remontni servis za superjahte. Novi projekt vode međunarodni …

Intervjui

Davor Štern: Zagrepčanin zaljubljen u plovidbu

Hrvatski biznismen nam je u ljetnom broju naše revije otkrio puno zanimljivih detalja iz svoga bogatog života Davor Štern uvaženi je stručnjak za energetiku i …

a+ yachting agencija za usluge na superjahtama Jahting

Uzbudljivi ljetni planovi za A+ Yachting

Nakon fantastično uspješnog ljeta 2021. i značajnog proširenja svog tima u Hrvatskoj, A+ Yachting objavljuje još uzbudljivih vijesti kojima se svi radujemo Posvećeni ideji razvoja …

Marine

Marina Punta Faro pridružuje se rastućoj mreži D-Marina

D-Marin, mreža premium marina, objavila je potpisivanje ugovora o kupnji svoje 16. marine – marine Punta Faro u Italiji. Ta transakcija prvo je ulaganje Grupe …

Intervjui

Ante Bekavac: Kvalitetno i NAJEKO poslovanje

Betina je poznata kao jedan od centara tradicionalne brodogradnje u Hrvatskoj, čuvena po drvenoj brodogradnji, koja na otoku uspješno djeluje više od dva stoljeća. U …

Putovanja

Blue Kotor Bay Premium Spa Resort: Moć mora

Dignite sidro i uputite se prema marini Blue Kotor Bay i Retreatu De’MAR u čijem je središtu filozofija wellbeinga Vrhunsko spa odmaralište Blue Kotor Bay …

Automobili

Porsche 911 GT3 RS ultimativni je cestovni bolid

Novi Porsche 911 GT3 RS službeno je predstavljen kao ultimativni sportski cestovni automobil, koji je, s 518 konjskih snaga najsnažniji serijski Porsche s atmosferskim motorom …

Franz Schillinger Jahting

Franz Schillinger: Ispunjavanje snova

Austrijski poduzetnik za naš magazin govori o usponu brenda Sanlorenzo u regiji, poslovnoj filozofiji, Frauscherovim brodovima i Hrvatskoj kao ekskluzivnoj destinaciji Sanlorenzo Adria pokazuje znakove …

Hoteli

Prijeko Palace: Dodir renesanse

U srcu grada Dubrovnika, hotel Prijeko Palace i restoran Stara Loza savršeno skladno spajaju prošlost i sadašnjost Ako tražite nezaboravno i drukčije mjesto za odmor …

Cranchi E26 Rider u plovidbi Testovi

Cranchi E26 Rider na testu: Talijanski žigolo

Klasične gliserske linije i prekrasna tamnoplava boja s efektom, koju je Christian Grande savršeno spario s tamno crvenim kožnim tapecirungom, čine Cranchi E26 Rider modernim …

Putovanja

Nikki Beach: Nova destinacija za jahtaše

Doživite ljetnu idilu kompleksa Nikki Beach Montenegro uz nezaboravan spoj zabave, uživanja i gastro–avanture Nikki Beach Montenegro, dio svjetskog lanca luksuznih odmarališta, je restoran i …

Scroll to Top