Marko Torić

  • Read caption

Marko Torić

4 MINUTES READ

Pred Sunseekerom je vrijeme novog uzleta – s aluminijskom jahtom većom od 50 metara predstavljenom u Monaku i novim modelima u postojećim linijama, britanski proizvođač u Düsseldorfu priprema najavu proizvoda koji će označiti njihov iskorak u novi segment jahtinga

Marko Torić zaštitno je lice jahti Sunseeker u našoj regiji, gdje radi kao menadžer britanske tvrtke Sunseeker London koja prodaje te vrhunske jahte u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori i Srbiji. U posljednje vrijeme Sunseeker bilježi veliki uzlet na svjetskoj sceni, kako na globalnoj, tako i na lokalnoj, gdje postiže vrhunske prodajne rezultate.
Što je, po vašem mišljenju, najvažnije za uspješno pozicioniranje Sunseekera na jadranskom tržištu?
Da biste razumjeli naše, lokalno tržište, treba krenuti od stanja na svjetskoj razini. Po različitim kriterijima, Sunseeker je jedan od pet vodećih graditelja jahti na svijetu, s tržišnim udjelom od desetak posto globalnog ‘kolača’. Takva snaga brodogradilišta omogućava nam da imamo prave modele u različitim tržišnim nišama koji se jednostavno traže pa je domaća scena odraz one na globalnoj razini. Da bih to ilustrirao, mogu navesti primjer Sunseeker Manhattana 52, predstavljenog 2017., a koji je rasprodan za cijelu 2019. godinu, a još je ekstremniji primjer novi Predator 50 koji je imao premijeru u siječnju 2018. u Düsseldorfu, a prve slobodne isporuke moguće su u ljeto 2020. Osim modela po kojima je brend poznat, u tvornici ‘ne miruju’. Ne mogu vam otkriti detalje, ali mogu najaviti čak dva projekta koji će predstavljati novi koncept na nautičkom tržištu, a koji će biti uskoro predstavljeni. Time ćemo pokazati inovativnost, kreativnost i svu snagu brenda, na veliko zadovoljstvo naših kupaca.
Pad vrijednosti britanske funte također vam pomaže?
Normalno da nam pomaže i to već neko vrijeme. Kako su naši kupci uspješni poslovni ljudi, prirodno je da koriste priliku da jahte iznimno visoke kvalitete kupe po povoljnijim cijenama. Međutim, više od same cijene proizvoda, pomaže nam činjenica da su Sunseeker jahte jako tražene u postprodaji, a mogućnost njihove komercijalizacije kroz čarter je također velika. Mi jednostavno nudimo dobar ‘paket’ i to kupci znaju.

Marko Torić
‘Naši klijenti su ljudi koji su sami stvorili sve što imaju, uspješni i trezveni, koji uvijek traže najbolje – kupnja jahte Sunseeker nagrada je za njihov uspjeh’

Nakon nastupa na dva značajna sajma, u Cannesu i Monaku, što mislite o trenutnom stanju nautičke djelatnosti?
Tijekom jesenskih nautičkih sajmova Sunseeker International prodao je brodova u vrijednosti od nevjerojatnih 85 milijuna funta. Mislim da je taj podatak odgovor na vaše pitanje. Cannes i Monako nama su zaista važni sajmovi, na naše štandove dolazi neočekivano velik broj ljudi, što ujedno i rezultira rekordnim brojem susreta s kupcima, a samim tim i kupnjom.
Slijedi nam sajam u Düsseldorfu, gdje je Sunseeker tradicionalno dobro zastupljen?
U Düsseldorfu ćemo ponovno imati jedan od najvećih i najekskluzivnijih štandova. Tamo ćemo izložiti Yacht 86, Yacht 76, Manhattan 66 te Manhattan 52, posebno atraktivan na našem tržištu. Prvi put bit će izložen 74 Sport Yacht uz prošle godine predstavljen Predator 74 te Predator 57 i Predator 50. Imat ćemo sjajnu ponudu za kupce različitih profila, ali to nije sve jer ćemo na sajmu predstaviti i novitete, ne samo što se tiče novih modela, nego i proizvoda koji su novost u ponudi Sunseekera.
Kakav je položaj Sunseekera na svjetskom tržištu? Jeste li zadovoljni njime?
Sunseeker International je tvrtka s prometom od 350 milijuna funti koja zapošljava 2500 ljudi, a čak četvrtina njih zaposlena je u posljednje tri godine. Mi smo jedna od rijetkih tvrtki na svijetu čija tvornica izrađuje gotovo sve dijelove jahti, osim motora i elektronike. Sunseeker također i dalje nastavlja s velikim ulaganjima u proizvodnju, a raste i potražnja za novim proizvodima pa trenutno u knjizi narudžbi čeka čak 196 jedinica za isporuku u 2019. godini.

Marko Torić
Sunseeker je poznat po tome što izrađuje baš sve dijelove za jahte osim motora i elektronike, uz stalna ulaganja u proizvodnju

Koje su ključne osobine Sunseekerovih jahta koje ih čine tako konkurentnima u nautičkoj djelatnosti?
Sunseekerov proizvodni program stalno teži novim standardima i unapređenjima, što nas čini priznatima u cijelom svijetu. Od dinamičnih modela linije Sport Yacht do game Manhattan, blistavih modela selekcije Predator i veličanstvene serije Yacht, svaki je Sunseekerov model rezultat beskompromisnog pristupa inovativnom dizajnu, savršenom tehničkom aspektu i pažnji prema detaljima na koje smo ponosni, a koje svi hvale.
Kako izgleda tipičan Sunseekerov klijent?
Nema tipičnog Sunseekerova kupca. Naša se klijentela sastoji od ljudi raznolike dobi, profesije i društvenog statusa, ali je značajno da se radi o ljudima koji su sami stvorili sve što imaju, uspješnim i trezvenim, koji uvijek traže najbolju kvalitetu i dizajn. Stoga im mi izlazimo u susret stalnim ulaganjem u nove proizvode i s izvanrednom potporom nakon kupnje. Kupnja Sunseekerove jahte nagrada je za njihov uspjeh, koja im omogućuje potpunu privatnost s obitelji i prijateljima u vrhunskom i luksuznom ambijentu.
Kakvom strategijom Sunseeker želi ostati jedan od predvodnika u nautičkoj industriji?
Sunseeker International nedavno je usvojio petogodišnju strategiju, i to u trenutku kada kompanija ima knjigu narudžbi popunjeniju više nego ikada. Ta se strategija temelji na stalnom ulaganju u vrijedne nove proizvode, uključujući, ali ne ograničavajući se na njih, manja plovila visokih performansa i velike gradnje na vrhu raspona modela. Tako smo na nedavnom sajmu u Monaku predstavili zaista izuzetan model 161 Yacht, razvijen u suradnji s renomiranim nizozemskim brodograditeljem ICON Yachts. Bit će to prva aluminijska jahta u pedesetogodišnjoj povijesti Sunseekera. Naime, stalna potražnja za sve većim jahtama ponukala je Sunseeker da se upusti u gradnju od metala te se radujemo porinuću prvijenca te vrste u 2021. godini.

Fotografije Mario Jelavić i Sunseeker

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Toni Bartulovic 00 Intervjui

Toni Bartulović i gastro ribarnice novog doba

Brat Ivo započeo je obiteljski biznis s tvrtkom Centaurus kao veleprodaja ribe prije 17 godina, da bi mu se nakon dvije godine pridružio i Toni, …

Renata Pondeljak Glavna Slika Intervju 01 Intervjui

Renata Pondeljak: OTP istinski ‘živi’ nautiku

Predsjednica uprave OTP Leasinga komentira odlične rezultate svog društva u nautičkoj branši, objašnjava što je dovelo do vodeće pozicije u tom segmentu tržišta te komentira …

Intervjui

Lider za radikalne promjene

Nenad Bakić Matematičar i kulturološki poduzetnik upustio se u veliki rizik: posrnulu tekstilnu kompaniju pretvara u modernu modnu kuću, čije su kvalitetne muške i ženske …

Intervjui

Nena Kriška

Od novogradnji, preko najboljih čarter jahti do onih najvećih, splitska je stjuardesa do sada odradila zavidnu karijeru iz koje nosi vrijedne uspomene, ali i savjete …

Intervjui

Klaudio Marcelić

Hrvatski kapetan prošle je godine za jahtu Dar pobrao čak šest nagrada, a javni pljesak jahting industrije kruna je kontinuiranog napretka kroz tri desetljeća njegove …

Intervjui

Ana Rončević: Nova generacija marketinga luksuznih brendova

Luxury Network Adria želi olakšati razvoj poslovnih prilika za vodeće luksuzne brendove kroz iznimnu koncentraciju na klijenta i iskustvene doživljaje Nakon četrnaest godina stjecanja iskustva …

Znanstvenik Miroslav Radman za Yachts Croatia govori o koronavirusu, promjenama u društvu, izvrsnosti... Intervjui

Miroslav Radman o koronavirusu, svijetu u doba pandemije i promjenama u društvu

Ispada da provodimo više vremena u komunikaciji, dogovorima i organizaciji nametnutih suradnji nego u bavljenju svojim poslom. Ako ne odradimo svoj posao, na kraju ćemo …

Tirkizno more u zadarskom arhipelagu na snimanju ljetnog izdanja magazina Yachts Croatia Jahting

Video making of Yachts Croatia: Nepodnošljiva ljepota plovidbe

Kao uvod u ljetno izdanje našeg magazina Yachts Croatia, pogledajte making of video sa snimanja reportaže o zadarskom arhipelagu. Dok smo snimali sve nam se …

Veličanstvena talijanska jahta Ferretti 1000 Jahting

Novi Ferretti 1000: Luksuzna vila na moru

Ferretti Yachts je svoju budućnost otkrio u obliku svog novog najvećeg broda koji je ikad izgradio – Ferretti 1000 S duljinom od 100 stopa, novi …

Talijanska jahta Riva 88 Folgore Jahting

Riva 88 Folgore: Novo remek-djelo iz Italije

Nova filozofija dizajna eksterijera Riva 88 Folgore prikazuje linije i elemente nadahnute automobilskim svijetom, kombinirajući luksuz i sportski ugođaj Sjajna i zasljepljujuća kao što samo …

Hotel Fermai Split 01 Hoteli

Hotel Fermai: Nova oaza luksuza u središtu Splita

Iznimna arhitektura, vrhunski dizajn s pažljivo biranim detaljima, moderno, toplo, mediteranskog štiha – tako bi se mogao opisati novi luksuzni hotel Fermai u srcu Splita, …

Priprema broda Jahting

Savjet stručnjaka: Kako izgleda dobra priprema broda za sezonu?

U suradnji s jednim od najboljih servisa na Jadranu – Merk & Merk saznajte sve tajne dobre pripreme broda za morske gušte Svi vlasnici brodova …

Scroll to Top Skip to content