Marko Torić

4 MINUTES READ

Pred Sunseekerom je vrijeme novog uzleta – s aluminijskom jahtom većom od 50 metara predstavljenom u Monaku i novim modelima u postojećim linijama, britanski proizvođač u Düsseldorfu priprema najavu proizvoda koji će označiti njihov iskorak u novi segment jahtinga

Marko Torić zaštitno je lice jahti Sunseeker u našoj regiji, gdje radi kao menadžer britanske tvrtke Sunseeker London koja prodaje te vrhunske jahte u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori i Srbiji. U posljednje vrijeme Sunseeker bilježi veliki uzlet na svjetskoj sceni, kako na globalnoj, tako i na lokalnoj, gdje postiže vrhunske prodajne rezultate.
Što je, po vašem mišljenju, najvažnije za uspješno pozicioniranje Sunseekera na jadranskom tržištu?
Da biste razumjeli naše, lokalno tržište, treba krenuti od stanja na svjetskoj razini. Po različitim kriterijima, Sunseeker je jedan od pet vodećih graditelja jahti na svijetu, s tržišnim udjelom od desetak posto globalnog ‘kolača’. Takva snaga brodogradilišta omogućava nam da imamo prave modele u različitim tržišnim nišama koji se jednostavno traže pa je domaća scena odraz one na globalnoj razini. Da bih to ilustrirao, mogu navesti primjer Sunseeker Manhattana 52, predstavljenog 2017., a koji je rasprodan za cijelu 2019. godinu, a još je ekstremniji primjer novi Predator 50 koji je imao premijeru u siječnju 2018. u Düsseldorfu, a prve slobodne isporuke moguće su u ljeto 2020. Osim modela po kojima je brend poznat, u tvornici ‘ne miruju’. Ne mogu vam otkriti detalje, ali mogu najaviti čak dva projekta koji će predstavljati novi koncept na nautičkom tržištu, a koji će biti uskoro predstavljeni. Time ćemo pokazati inovativnost, kreativnost i svu snagu brenda, na veliko zadovoljstvo naših kupaca.
Pad vrijednosti britanske funte također vam pomaže?
Normalno da nam pomaže i to već neko vrijeme. Kako su naši kupci uspješni poslovni ljudi, prirodno je da koriste priliku da jahte iznimno visoke kvalitete kupe po povoljnijim cijenama. Međutim, više od same cijene proizvoda, pomaže nam činjenica da su Sunseeker jahte jako tražene u postprodaji, a mogućnost njihove komercijalizacije kroz čarter je također velika. Mi jednostavno nudimo dobar ‘paket’ i to kupci znaju.

Marko Torić
‘Naši klijenti su ljudi koji su sami stvorili sve što imaju, uspješni i trezveni, koji uvijek traže najbolje – kupnja jahte Sunseeker nagrada je za njihov uspjeh’

Nakon nastupa na dva značajna sajma, u Cannesu i Monaku, što mislite o trenutnom stanju nautičke djelatnosti?
Tijekom jesenskih nautičkih sajmova Sunseeker International prodao je brodova u vrijednosti od nevjerojatnih 85 milijuna funta. Mislim da je taj podatak odgovor na vaše pitanje. Cannes i Monako nama su zaista važni sajmovi, na naše štandove dolazi neočekivano velik broj ljudi, što ujedno i rezultira rekordnim brojem susreta s kupcima, a samim tim i kupnjom.
Slijedi nam sajam u Düsseldorfu, gdje je Sunseeker tradicionalno dobro zastupljen?
U Düsseldorfu ćemo ponovno imati jedan od najvećih i najekskluzivnijih štandova. Tamo ćemo izložiti Yacht 86, Yacht 76, Manhattan 66 te Manhattan 52, posebno atraktivan na našem tržištu. Prvi put bit će izložen 74 Sport Yacht uz prošle godine predstavljen Predator 74 te Predator 57 i Predator 50. Imat ćemo sjajnu ponudu za kupce različitih profila, ali to nije sve jer ćemo na sajmu predstaviti i novitete, ne samo što se tiče novih modela, nego i proizvoda koji su novost u ponudi Sunseekera.
Kakav je položaj Sunseekera na svjetskom tržištu? Jeste li zadovoljni njime?
Sunseeker International je tvrtka s prometom od 350 milijuna funti koja zapošljava 2500 ljudi, a čak četvrtina njih zaposlena je u posljednje tri godine. Mi smo jedna od rijetkih tvrtki na svijetu čija tvornica izrađuje gotovo sve dijelove jahti, osim motora i elektronike. Sunseeker također i dalje nastavlja s velikim ulaganjima u proizvodnju, a raste i potražnja za novim proizvodima pa trenutno u knjizi narudžbi čeka čak 196 jedinica za isporuku u 2019. godini.

Marko Torić
Sunseeker je poznat po tome što izrađuje baš sve dijelove za jahte osim motora i elektronike, uz stalna ulaganja u proizvodnju

Koje su ključne osobine Sunseekerovih jahta koje ih čine tako konkurentnima u nautičkoj djelatnosti?
Sunseekerov proizvodni program stalno teži novim standardima i unapređenjima, što nas čini priznatima u cijelom svijetu. Od dinamičnih modela linije Sport Yacht do game Manhattan, blistavih modela selekcije Predator i veličanstvene serije Yacht, svaki je Sunseekerov model rezultat beskompromisnog pristupa inovativnom dizajnu, savršenom tehničkom aspektu i pažnji prema detaljima na koje smo ponosni, a koje svi hvale.
Kako izgleda tipičan Sunseekerov klijent?
Nema tipičnog Sunseekerova kupca. Naša se klijentela sastoji od ljudi raznolike dobi, profesije i društvenog statusa, ali je značajno da se radi o ljudima koji su sami stvorili sve što imaju, uspješnim i trezvenim, koji uvijek traže najbolju kvalitetu i dizajn. Stoga im mi izlazimo u susret stalnim ulaganjem u nove proizvode i s izvanrednom potporom nakon kupnje. Kupnja Sunseekerove jahte nagrada je za njihov uspjeh, koja im omogućuje potpunu privatnost s obitelji i prijateljima u vrhunskom i luksuznom ambijentu.
Kakvom strategijom Sunseeker želi ostati jedan od predvodnika u nautičkoj industriji?
Sunseeker International nedavno je usvojio petogodišnju strategiju, i to u trenutku kada kompanija ima knjigu narudžbi popunjeniju više nego ikada. Ta se strategija temelji na stalnom ulaganju u vrijedne nove proizvode, uključujući, ali ne ograničavajući se na njih, manja plovila visokih performansa i velike gradnje na vrhu raspona modela. Tako smo na nedavnom sajmu u Monaku predstavili zaista izuzetan model 161 Yacht, razvijen u suradnji s renomiranim nizozemskim brodograditeljem ICON Yachts. Bit će to prva aluminijska jahta u pedesetogodišnjoj povijesti Sunseekera. Naime, stalna potražnja za sve većim jahtama ponukala je Sunseeker da se upusti u gradnju od metala te se radujemo porinuću prvijenca te vrste u 2021. godini.

Fotografije Mario Jelavić i Sunseeker

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Franz Schillinger Jahting

Franz Schillinger: Ispunjavanje snova

Austrijski poduzetnik za naš magazin govori o usponu brenda Sanlorenzo u regiji, poslovnoj filozofiji, Frauscherovim brodovima i Hrvatskoj kao ekskluzivnoj destinaciji Sanlorenzo Adria pokazuje znakove …

brodogradilište Adriatic42 crna gora Brodogradilišta

Adriatic42: Profesionalna razina usluga

Puštanje u promet najvećeg plutajućeg doka na Jadranu označava početak nove ere za brodogradilište Bijela, koje postaje remontni servis za superjahte. Novi projekt vode međunarodni …

Intervjui

Davor Štern: Zagrepčanin zaljubljen u plovidbu

Hrvatski biznismen nam je u ljetnom broju naše revije otkrio puno zanimljivih detalja iz svoga bogatog života Davor Štern uvaženi je stručnjak za energetiku i …

a+ yachting agencija za usluge na superjahtama Jahting

Uzbudljivi ljetni planovi za A+ Yachting

Nakon fantastično uspješnog ljeta 2021. i značajnog proširenja svog tima u Hrvatskoj, A+ Yachting objavljuje još uzbudljivih vijesti kojima se svi radujemo Posvećeni ideji razvoja …

Marine

Marina Punta Faro pridružuje se rastućoj mreži D-Marina

D-Marin, mreža premium marina, objavila je potpisivanje ugovora o kupnji svoje 16. marine – marine Punta Faro u Italiji. Ta transakcija prvo je ulaganje Grupe …

Intervjui

Ante Bekavac: Kvalitetno i NAJEKO poslovanje

Betina je poznata kao jedan od centara tradicionalne brodogradnje u Hrvatskoj, čuvena po drvenoj brodogradnji, koja na otoku uspješno djeluje više od dva stoljeća. U …

Putovanja

Blue Kotor Bay Premium Spa Resort: Moć mora

Dignite sidro i uputite se prema marini Blue Kotor Bay i Retreatu De’MAR u čijem je središtu filozofija wellbeinga Vrhunsko spa odmaralište Blue Kotor Bay …

Automobili

Porsche 911 GT3 RS ultimativni je cestovni bolid

Novi Porsche 911 GT3 RS službeno je predstavljen kao ultimativni sportski cestovni automobil, koji je, s 518 konjskih snaga najsnažniji serijski Porsche s atmosferskim motorom …

Franz Schillinger Jahting

Franz Schillinger: Ispunjavanje snova

Austrijski poduzetnik za naš magazin govori o usponu brenda Sanlorenzo u regiji, poslovnoj filozofiji, Frauscherovim brodovima i Hrvatskoj kao ekskluzivnoj destinaciji Sanlorenzo Adria pokazuje znakove …

Hoteli

Prijeko Palace: Dodir renesanse

U srcu grada Dubrovnika, hotel Prijeko Palace i restoran Stara Loza savršeno skladno spajaju prošlost i sadašnjost Ako tražite nezaboravno i drukčije mjesto za odmor …

Cranchi E26 Rider u plovidbi Testovi

Cranchi E26 Rider na testu: Talijanski žigolo

Klasične gliserske linije i prekrasna tamnoplava boja s efektom, koju je Christian Grande savršeno spario s tamno crvenim kožnim tapecirungom, čine Cranchi E26 Rider modernim …

Putovanja

Nikki Beach: Nova destinacija za jahtaše

Doživite ljetnu idilu kompleksa Nikki Beach Montenegro uz nezaboravan spoj zabave, uživanja i gastro–avanture Nikki Beach Montenegro, dio svjetskog lanca luksuznih odmarališta, je restoran i …

Scroll to Top