Marko Torić

4 MINUTES READ

Pred Sunseekerom je vrijeme novog uzleta – s aluminijskom jahtom većom od 50 metara predstavljenom u Monaku i novim modelima u postojećim linijama, britanski proizvođač u Düsseldorfu priprema najavu proizvoda koji će označiti njihov iskorak u novi segment jahtinga

Marko Torić zaštitno je lice jahti Sunseeker u našoj regiji, gdje radi kao menadžer britanske tvrtke Sunseeker London koja prodaje te vrhunske jahte u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori i Srbiji. U posljednje vrijeme Sunseeker bilježi veliki uzlet na svjetskoj sceni, kako na globalnoj, tako i na lokalnoj, gdje postiže vrhunske prodajne rezultate.
Što je, po vašem mišljenju, najvažnije za uspješno pozicioniranje Sunseekera na jadranskom tržištu?
Da biste razumjeli naše, lokalno tržište, treba krenuti od stanja na svjetskoj razini. Po različitim kriterijima, Sunseeker je jedan od pet vodećih graditelja jahti na svijetu, s tržišnim udjelom od desetak posto globalnog ‘kolača’. Takva snaga brodogradilišta omogućava nam da imamo prave modele u različitim tržišnim nišama koji se jednostavno traže pa je domaća scena odraz one na globalnoj razini. Da bih to ilustrirao, mogu navesti primjer Sunseeker Manhattana 52, predstavljenog 2017., a koji je rasprodan za cijelu 2019. godinu, a još je ekstremniji primjer novi Predator 50 koji je imao premijeru u siječnju 2018. u Düsseldorfu, a prve slobodne isporuke moguće su u ljeto 2020. Osim modela po kojima je brend poznat, u tvornici ‘ne miruju’. Ne mogu vam otkriti detalje, ali mogu najaviti čak dva projekta koji će predstavljati novi koncept na nautičkom tržištu, a koji će biti uskoro predstavljeni. Time ćemo pokazati inovativnost, kreativnost i svu snagu brenda, na veliko zadovoljstvo naših kupaca.
Pad vrijednosti britanske funte također vam pomaže?
Normalno da nam pomaže i to već neko vrijeme. Kako su naši kupci uspješni poslovni ljudi, prirodno je da koriste priliku da jahte iznimno visoke kvalitete kupe po povoljnijim cijenama. Međutim, više od same cijene proizvoda, pomaže nam činjenica da su Sunseeker jahte jako tražene u postprodaji, a mogućnost njihove komercijalizacije kroz čarter je također velika. Mi jednostavno nudimo dobar ‘paket’ i to kupci znaju.

Marko Torić
‘Naši klijenti su ljudi koji su sami stvorili sve što imaju, uspješni i trezveni, koji uvijek traže najbolje – kupnja jahte Sunseeker nagrada je za njihov uspjeh’

Nakon nastupa na dva značajna sajma, u Cannesu i Monaku, što mislite o trenutnom stanju nautičke djelatnosti?
Tijekom jesenskih nautičkih sajmova Sunseeker International prodao je brodova u vrijednosti od nevjerojatnih 85 milijuna funta. Mislim da je taj podatak odgovor na vaše pitanje. Cannes i Monako nama su zaista važni sajmovi, na naše štandove dolazi neočekivano velik broj ljudi, što ujedno i rezultira rekordnim brojem susreta s kupcima, a samim tim i kupnjom.
Slijedi nam sajam u Düsseldorfu, gdje je Sunseeker tradicionalno dobro zastupljen?
U Düsseldorfu ćemo ponovno imati jedan od najvećih i najekskluzivnijih štandova. Tamo ćemo izložiti Yacht 86, Yacht 76, Manhattan 66 te Manhattan 52, posebno atraktivan na našem tržištu. Prvi put bit će izložen 74 Sport Yacht uz prošle godine predstavljen Predator 74 te Predator 57 i Predator 50. Imat ćemo sjajnu ponudu za kupce različitih profila, ali to nije sve jer ćemo na sajmu predstaviti i novitete, ne samo što se tiče novih modela, nego i proizvoda koji su novost u ponudi Sunseekera.
Kakav je položaj Sunseekera na svjetskom tržištu? Jeste li zadovoljni njime?
Sunseeker International je tvrtka s prometom od 350 milijuna funti koja zapošljava 2500 ljudi, a čak četvrtina njih zaposlena je u posljednje tri godine. Mi smo jedna od rijetkih tvrtki na svijetu čija tvornica izrađuje gotovo sve dijelove jahti, osim motora i elektronike. Sunseeker također i dalje nastavlja s velikim ulaganjima u proizvodnju, a raste i potražnja za novim proizvodima pa trenutno u knjizi narudžbi čeka čak 196 jedinica za isporuku u 2019. godini.

Marko Torić
Sunseeker je poznat po tome što izrađuje baš sve dijelove za jahte osim motora i elektronike, uz stalna ulaganja u proizvodnju

Koje su ključne osobine Sunseekerovih jahta koje ih čine tako konkurentnima u nautičkoj djelatnosti?
Sunseekerov proizvodni program stalno teži novim standardima i unapređenjima, što nas čini priznatima u cijelom svijetu. Od dinamičnih modela linije Sport Yacht do game Manhattan, blistavih modela selekcije Predator i veličanstvene serije Yacht, svaki je Sunseekerov model rezultat beskompromisnog pristupa inovativnom dizajnu, savršenom tehničkom aspektu i pažnji prema detaljima na koje smo ponosni, a koje svi hvale.
Kako izgleda tipičan Sunseekerov klijent?
Nema tipičnog Sunseekerova kupca. Naša se klijentela sastoji od ljudi raznolike dobi, profesije i društvenog statusa, ali je značajno da se radi o ljudima koji su sami stvorili sve što imaju, uspješnim i trezvenim, koji uvijek traže najbolju kvalitetu i dizajn. Stoga im mi izlazimo u susret stalnim ulaganjem u nove proizvode i s izvanrednom potporom nakon kupnje. Kupnja Sunseekerove jahte nagrada je za njihov uspjeh, koja im omogućuje potpunu privatnost s obitelji i prijateljima u vrhunskom i luksuznom ambijentu.
Kakvom strategijom Sunseeker želi ostati jedan od predvodnika u nautičkoj industriji?
Sunseeker International nedavno je usvojio petogodišnju strategiju, i to u trenutku kada kompanija ima knjigu narudžbi popunjeniju više nego ikada. Ta se strategija temelji na stalnom ulaganju u vrijedne nove proizvode, uključujući, ali ne ograničavajući se na njih, manja plovila visokih performansa i velike gradnje na vrhu raspona modela. Tako smo na nedavnom sajmu u Monaku predstavili zaista izuzetan model 161 Yacht, razvijen u suradnji s renomiranim nizozemskim brodograditeljem ICON Yachts. Bit će to prva aluminijska jahta u pedesetogodišnjoj povijesti Sunseekera. Naime, stalna potražnja za sve većim jahtama ponukala je Sunseeker da se upusti u gradnju od metala te se radujemo porinuću prvijenca te vrste u 2021. godini.

Fotografije Mario Jelavić i Sunseeker

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija jedrilice Jahting

Yacht-Pool: Sigurna plovidba već 45 godina

Logičan koncept, predanost i pozitivno iskustvo klijenata pretvorili su Yacht-Pool u jednog od vodećih osiguravatelja za jahte Yacht-Pool je 1976. godine osnovao dr. Friedrich Schöchl, …

Intervjui

Luka Abrus: Petica iz biznisa

Jedan od suvlasnika agencije Five, Luka Abrus, za naš magazin govori o prodaji tvrtke, budućnosti s Endavom, projektu Dorado, koji je koristio pobjednik Vendée Globea, …

Ovo je fotogafija hostesa poslovi na super jahtama Jahting

Poslovi na super jahtama: Yachtie je za mnoge posao iz snova

Kroz Luxury Yacht Crew Training kandidati se pripremaju za rad u luksuznom svijetu jahtinga kako bi se zadovoljile potrebe i najzahtjevnijih gostiju Super jahte kao …

Ovo je fotografija Ivan Kljaković Gašić, ACI Sail Intervjui

Ivan Kljaković Gašpić: Budućnost elitnog jedrenja na Jadranu

Istaknuti hrvatski jedriličar Ivan Kljaković Gašpić, osvajač srebra i bronce na svjetskim prvenstvima, višestruki europski prvak i trostruki sudionik Olimpijskih igara, nešto više od godinu …

Ovo je fotografija Damir Vanđelić Intervjui

Damir Vanđelić: Hrabrost, rad i znanje

Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić u razgovoru za Yachts Croatia govori o biznisu, turizmu, razvoju Hrvatske… Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić …

Ovo je fotografija D-Marin marine Borik Marine

D-Marin nudi posebne pogodnosti za vjerne klijente

S nadom da će nam nadolazeći mjeseci svima donijeti obilje sunčevih zraka, dobrog vjetra i povoljnog mora, ohrabrimo se i planirajmo idući odmor. Jeste li …

Ovo je fotografija Impatia stol za stolni tenis Luksuz

Društevene igre omiljen su način zabave

Bez obzira na modernu tehnologiju, društvene igre ostale su omiljeni način zabave. Bilijar, stolni nogomet ili Lego pravi su klasici koji oduševljavaju i djecu i …

Ovo je fotografija Croatia Yachting- nova korporativna stranica Jahting

Nova Croatia Yachting korporativna stranica

Kao i do sad, Croatia Yachting želi omogućiti što bolji doživljaj Yachtinga – bilo da se radi o čarteru, prodaji brodova ili posebnim čarter menadžment …

Ovo je fotografija novi Tudor satovi 2021 Luksuz

Novi Tudor satovi u 2021.: Bezvremenski i elegantni

Švicarska urarska tvrtka Tudor otkrila je svoje najnovije modele i predstavila dvije nove verzije popularnog sata Black Bay Fifty-Eight, Black Bay Chrono i nova izdanja …

Ovo je fotografija Heritage Hotel Martinis Marchi Hrvatska

Živo ljeto na Šolti: Mjesečina u Martinis Marchiju i kino pod zvijezdama

Kad stignete u luku Maslinica, šarmantno ribarsko mjesto na otoku Šolti, prvo što ćete primijetiti bit će impresivna palača baštinskog hotela Martinis Marchi iz 18. …

ovo je fotografija pogled iz sobe, Hotel Armerun Hoteli

Heritage Hotel Armerun: U gradskoj jezgri Šibenika

Heritage Hotel Armerun smješten u srcu grada Šibenika u potpunosti je renovirana povijesna lokacija i pretvoren je u hotel baštine Hotel raspolaže sa 17 smještajnih …

Ovo je fotografija jedrilice Jahting

Yacht-Pool: Sigurna plovidba već 45 godina

Logičan koncept, predanost i pozitivno iskustvo klijenata pretvorili su Yacht-Pool u jednog od vodećih osiguravatelja za jahte Yacht-Pool je 1976. godine osnovao dr. Friedrich Schöchl, …

Scroll to Top