Manos Papadogiannakis

by Yachts Croatia

Novi zastupnik brenda Ribco za naše prostore je iskusan moreplovac koji svoj proizvod poznaje u dušu. Idealan je, kaže, za naše more, koje je vrlo slično grčkome, na kojem je odrastao

Novi zastupnik za grčki brend Ribco za Hrvatsku i Crnu Goru, gospodin Manos Papadogiannakis, veliki je obožavatelj proizvoda koje prodaje. Preplovio je milje, proveo na moru mnogo vremena – na raznim tipovima brodova – i zaključio da nema većeg gušta od brze vožnje od otoka do otoka morem njegove domovine Grčke. Za tu brzu vožnju, naravno, bira Ribcove modele, koje smatra idealnim i za hrvatske vode. Brend koji postoji tek dvadeset pet godina sada je dostupan i u Hrvatskoj, a domaćoj publici predstavio se na nautičkom sajmu u Biogradu, u listopadu prošle godine. Tom prilikom porazgovarali smo s gospodinom Papadogiannakisom o Ribcovim planovima za hrvatsko tržište.
Ovo vam je prvi posjet Hrvatskoj. Kako to da ste se odlučili izlagati na sajmu?
Istina, ovo nam je prvi posjet. Vaše tržište daje nam priliku da proširimo poslovanje u Hrvatskoj, Crnoj Gori, ali i u Sloveniji i Srbiji. Vjerujemo kako su vaše vode donekle slične grčkima. Za početak, i vi imate mnogo otoka. Usto, vjerujemo da brodovi poput naših mogu udovoljiti željama korisnika koji žele uživati u plovidbi, a pritom znati da su oni, njihova obitelj i prijatelji potpuno sigurni. Sigurnost nam mnogo znači.
Ribco je poznat po vrhunskoj kvaliteti.
Vjerujemo da dobro poznajemo more, ali i da brod prije svega mora zadovoljiti sigurnosne parametre. Uvjeti plovidbe u grčkim vodama proizvođače doslovno tjeraju da stvore brod koji je ponajprije siguran. Ponosni smo na to što su naši brodovi jamac sigurnosti na moru. To nam je najvažnije. Ali osim toga su i luksuzni, iako ih ne bih nazvao preskupima. Ovisno o tome s kojim ih luksuznim predmetom usporedite, imaju sasvim običnu cijenu, a usto nude izvanredan omjer kvalitete i cijene. To vam govorim iz iskustva vlasnika raznih vrsta brodova raznih proizvođača. Vjerujem u proizvod koji prodajem.

Ribco Manos Papadogiannakis

Hrvatsko tržište odnedavno je bogatije za još jedan vrhunski brend gumenjaka, napravljenih po najvišim standardima

Koliko modela ima trenutačna gama?
Najmanji model je 28 ST koji ima stepenasti trup, veći od njega je naš bestseler model 36, prošle godine predstavili smo i prodali prvi primjerak modela 39 Venom, a najveći je model 44. Svi modeli mogu biti opremljeni i izvanbrodskim i ugrađenim motorima, i to i benzinskim i dizelskim. Naše je mišljenje da su izvanbrodski motori prikladniji za naše modele, ali, naravno, ako klijent to ne želi, lako ćemo se dogovoriti. Trenutačno testiramo i najnoviji model, dugačak 32 stope.
Novi model razlikovat će se od prethodnih?
Da, novi model će nositi oznaku R, što stoji za Racing. U tom smo smjeru krenuli jer smo željeli stvoriti model na pola puta između modela 28 i 36. Novi model smo već testirali u grčkim vodama i postiže brzinu veću od 60 čvorova, ali nismo spremni krenuti sa serijskom proizvodnjom dok ne budemo zadovoljni do kraja, dok ne postignemo savršenstvo.
I model od 28 stopa ima stepenasti trup.
Da, jer su oba ta modela ‘nervozna’, brza, jedva čekaju da pojure. Oni su pandan sportskim automobilima. Svima su poznate prednosti stepenastog trupa; on smanjuje otpor i to je osnova brzine. Ovaj model je vrlo stabilan, ugodan za plovidbu. Dobar je i kao tender i već imamo nekoliko klijenata koji ga žele naručiti kao pomoćni brod za jahte dulje od 35 metara. Osim toga što smo se posvetili projektiranju trupa i sigurnosti, posvetili smo se i dizajnu i udobnosti putnika.

Ribco Manos Papadogiannakis

Svaki primjerak Ribco modela izrađuje se ručno, a zasad im proizvodni kapacitet iznosi četrdeset primjeraka godišnje

Rekli ste da ste preplovili više od 100.000 milja.
Imam više od 170.000 milja iza sebe, i to sve na Mediteranu. Moje nautičko iskustvo rezultat je moje ljubavi prema moru i plovidbi. Drago mi je što i moja obitelj podržava tu moju ludu zaljubljenost u more. Jedini mjesec u godini kad ne plovim je veljača. Čak sam i Božić proveo jedreći oko grčkih otoka, a sad plovim isključivo na Seafareru 36 i na gumenjacima, koji su idealni za brzu plovidbu oko grčkih otoka. Grčki akvatorij je blaženo mjesto u kojem kad isplovite iz neke luke možete krenuti na stotine odredišta. Kad plovite na gumenjaku poput naših, udaljenost između Atene i Ciklada vam ništa ne znači, jer je brod vrlo brz. Usto, gumenjaci su brodice za svaku dob, prikladni su i za ljude u godinama poput mene (smijeh).
Model od 36 stopa s kabinom doista je iznenađenje.
I to je rezultat želje da se stvori brod prikladan za grčki akvatorij. Priroda je razbacala mnoge prirodne luke po grčkim otocima, a pogotovo su južne strane naših otoka ugodne za boravak i dobro zaštićene. Da su nam vlasti malo pametnije, možda bi utrošili nešto sredstava u gradnju novih marina. Seafarer 36 je brod na kojem možete prespavati, koji ima kabinu, kupaonicu i tuš s toplom vodim, a usto plovi vrlo brzo, što je savršeno rješenje. Tako možete brzo ploviti od otoka do otoka, provesti pokoju noć u hotelu, ali isto tako i prenoćiti na sidru u kakvoj lijepoj uvali. Kamo god krenuli grčkim morem, nikad niste više od pola sata udaljeni od lijepog mjesta za provesti noć, a mislim da je tako i u vodama Hrvatske.
Koliko primjeraka možete dopremiti u Hrvatsku kad tržište pokaže zanimanje za vaš proizvod?
Svaki primjerak svakog našeg modela izrađuje se ručno, pa moramo biti jako precizni u svakom koraku od narudžbe do isporuke. Zasad nam proizvodni kapacitet iznosi četrdeset primjeraka godišnje, a klijentima u Hrvatskoj i Crnoj Gori možemo ponuditi četiri ili pet primjeraka godišnje. Ali svaki od njih bit će remek-djelo.

Fotografije D. Šupuk Ribco

Marin Maletić
Ivan Đikić