Lancel
- December 15, 2016
Lancel slavi 140 godina
Dizajneri i majstori kuće Lancel stvaraju raskošne uporabne predmete idući uvijek ukorak s vremenom, i u pitanjima estetike i tehnike izrade
Modna kuća, koja postoji od 1876., od prvoga dana u svojim luksuznim proizvodima pokušava uhvatiti tipičan francuski šarm nadahnut atmosferom pariških bulevara. Lancel je postao simbol pariškog stila života i svi bi željeli biti njegov djelić makar i prividno, posjedovanjem kakve osobne sitnice s potpisom kuće. Madame Angèle Lancel davne 1876. predstavila je prvu kolekciju modnih dodataka s potpisom ‘A. Lancel’. Angèle je bila jedna od istinskih vizionarki Pariza u doba Belle Epoque i nakon što je osnovala prvi obrt za obradu kože, ubrzo je otvorila desetak butika u Parizu nazvanih Au Sphinx, Au Phénix i A l’Inenarrable. Njihova prkosna i neovisna imena odražavala su Lancelovu viziju ženstvenosti, a to je: sloboda, hrabrost i zaigranost. Kolekcionarski modeli torbica poput La Parisienne (1920.), L’Amoureuse (1940.) i La Croquese (1930.) svjedoče ovoj filozofiji. Fantazija oblika, kože i treperavih boja koje je stvarala Angèle odražavaju zamah slobode i mladosti koji od prvoga dana karakteriziraju kuću Lancel. Kuća je 1929. predstavila niz poželjnih proizvoda, poput torbice u obliku napola otvorenog kišobrana ili automatskog upaljača, ali se uselila i u raskošan novi prostor u srcu Pariza. Sredinom prošlog stoljeća Lancel je predstavio prvi mekani putni kovčeg, model Kangourou, izrađen od najlonskog platna i s vanjskim džepom. Legendarna torbica Bucket postala je hit 1987., a 1990. je kuća osmišljava šarenu i veselu reklamnu kampanju s kojom se predstavila i na internacionalnom tržištu. Sedam godina kasnije vlasnik Lancela postaje kuća Richemont, a 2006. Lancel obilježava 130 godina rada otvaranjem svoje najveće trgovine, posred najpoznatije pariške avenije, Champs Elysées. Nadahnuti poviješću kuće, dizajneri su iste godine predstavili torbicu Premier Flirt i model French Légèreté s prepoznatljivim pomponima koji se njišu.
Dizajniran u duhu nove generacije, ovaj je model moderan, koketan i nestašan. Prvu trgovinu u ovom dijelu Europe, i to u Zagrebu, Lancel otvara 2008. Trgovina je uređena po visokim propisima i standardima. Iste godine izlazi model Adjani, nazvan po slavnoj glumici Isabelle Adjani koja je zaštitno lice Lancela i krasi sve Lancelove reklamne kampanje. Također, u suradnji s Brigitte Bardot predstavljen je model Brigitte Bardot by Lancel. Povodom 135. rođendana Lancel je kreirao torbu u čast Angèle Lancel. Torbica L’ Angèle je na prvi pogled moderna verzija vintage modela iz 1960-ih, s plemenitim linijama i zavojima metalnih kopči boje šampanjca nadahnutim originalnim kopčama koje je Lancel dizajnirao na početku rada. Unutrašnjost torbe skriva čitavu povijest Lancela: profinjen mehanizam koji podsjeća na preklopne kozmetičke stoliće i putne kovčege koje je kuća proizvodila 1930-ih godina. S unutrašnje strane poklopca nalazi se ogledalo kao i na modelima večernjih torbica iz 1920-ih. Ova torbica krasan je dokaz kreativnosti i dosjetljivosti osnivačice Lancela, koja je već krajem 19. stoljeća kreirala torbe s nizom iznenađenja skrivenih u džepovima i odjeljcima – popularno zvanih ‘torbice trikova’. One su ženama omogućavale sakrivanje tajnih poruka, pribora za pušenje, manjih kišobrana ili šminke. Lancel je 2013. predstavio redizajnirani model muzejskog primjerka Lancel torbe iz 60-tih pod nazivom L de Lancel. Najzapaženije lice kampanje za ovaj model bila je Lady Gaga, koja je od kuće naručila personaliziranu večernju torbicu L de Lancel. Prije dvije godine, u zimu 2014., godine zbog velike medijske pažnje koju je izazvala pjevačica Kylie Minogue noseći personaliziranu torbicu Charlie, ta je torbica postala pravi hit. Sa svojim uniseks imenom, promišljenim detaljima i fino obrađenom kožom, Charlie je model koji je utjelovljuje duh Lancela za novo desetljeće. Nakon prestanka proizvodnje najpopularnijeg modela Premier Flirt, 2015. je predstavljena linija Le Huit, čiji je temelj vrećasta torbica. Ove godine Lancel slavi 140 godina rada s niz modela nadahnutih najuspješnijim torbicama iz prošlosti. Godinu je otvorila serija Iconic, u kojoj je kreativna direktorica Nicole Stulman ponudila modernu interpretaciju stila Art Deco i ukrasila modele motivom za koji je sin osnivačice Albert Lancel nagrađen na Velikoj svjetskoj izložbi 1937. Taj se motiv u obliku slova L kasnije našao i na nakitu, torbicama i drugim modnim detaljima Lancela, a 2016. je obojen u crveno, boju odabranu zbog svoje upadljivosti i dinamičnosti (modeli za gospodu ukrašeni su logom u tamnoplavoj i boji konjaka).
Lancel je svoj rođendan obilježio i putujućom izložbom, a autobus u bojama kuće ove jeseni predstavio je legendarne modele u Parizu, Bruxellesu, Nici, Toulonu i Lyonu. Zainteresirani su tako mogli razgledati neke od najpoznatijih predmeta s potpisom Lancela – torbicu oblika kišobrana (1929.), automatski upaljač (1937.), mekani kovčeg (1956.) i torbicu Charlie (2015.). Kuća je uvijek išla ukorak s promjenama u društvu i pratila želje žena, pa ne čudi što su neke od najpoznatijih žena svog vremena – poput Josephine Baker, Arletty, Jean Renoir, Bourvil ili Edith Piaf – odabrale baš Lancel i ostale mu vjerne. S dinamičnim, avanturističkim i zabavi sklonom duhu koji mu je udahnuo život, Lancel nastavlja putovanje novim tisućljećem ususret novim obzorima i granicama kreativnosti.