Kevin Bonnie
- July 15, 2016
IYC u najboljem izdanju
Imenovanjem jednog od svojih najboljih brokera glavnim i odgovornim za prodaju 50 metara dugačkog explorera I Nova, IYC je opet pokazao svjetsku širinu poslovanja – i na Jadranu
U posljednjem izdanju predstavili smo IYC, jednu od najvećih brokerskih agencija na svijetu, odnedavno prisutnu i u našim vodama. Nedugo nakon toga dobili smo vijest o prodaji 50 metara dugačkog explorera I Nova, za koju je IYC zadužio jednog od svojih ponajboljih brokera, Kevina Bonnieja, koji je s nama podijelio svoje mišljenje o toj jedinstvenoj jahti, o tržištu općenito i o Hrvatskoj.
IYC vam je povjerio prodaju I Nove – što vam to osobno znači?
Veselim se tom zadatku jer I Nova je jahta s mnogo potencijala. Jedinstveni explorer od pedeset metara građen je vrlo kvalitetno, za što je ponajprije zaslužan zahtjevan naručitelj. Osobno mi je vrlo privlačna, a i drugima, jer je 2014. nagrađena za dizajn interijera i ušla u finale nagrade za najljepše vanjske linije.
Po čemu je jedinstvena?
Mislim da klijenti od jahta očekuju sve više, a u tome je I Nova nenadmašna. Njezine unutarnje i vanjske linije odišu karakterom, koji je dizajner Cristiano Gatto postigao neobičnim rasporedom prostorija. Gatto, koji je dizajnirao i eksterijer i interijer I Nove, surađivao je s naručiteljem, koji je imao dosta ideja o tome što želi. Cristiano je postigao sklad, ravnotežu između estetike i funkcionalnosti. Smatram I Novu savršenim explorerom za put oko svijeta, pogotovo stoga što ima značajan kapacitet za nošenje tendera i opreme za vodene sportove, uključujući i dizalicu kapaciteta pet tona ili devet metara. I Nova trenutno nosi jedan Buzzijev tender od deset metara duljine, koji postiže 50 čvorova brzine i nekoliko Scorpionovih RIB-ova od osam i pol metara duljine.
Imali ste dobru prodaju u posljednje vrijeme?
Proteklih sam godina ostvario nekoliko osobnih uspjeha, a i IYC jako dobro ide. Otkako smo obnovili koncept brenda, unaprijedili smo strategiju i viziju, prilagodili ih pristupu koji na prvo mjesto stavlja želje klijenta. Trudimo se uvijek dobro povezati s klijentom, skrojiti osoban pristup i olakšati klijentu hrvanje s današnjim brojnim pravilima i posljedicama, da tako kažem, posjedovanja jahte.
Koliko ste godina u ovoj djelatnosti?
Radim u brokerskoj industriji 33 godine. Prvi sam put dobio posao na jahti 1983., a nakon deset godina obavljanja gotovo svih poslova, od maloga od palube, preko kuhara i inženjera, do kopilota i skipera (još uvijek imam licenciju američke Obalne straže!) na nizu jahti između 50 i 200 stopa, preusmjerio sam se na posredovanje u prodaji. Prvo sam radio u Seattleu, u Sjedinjenim Državama, a prije petnaest godina preselio sam se u Monako.
Koliko dobro poznajete Hrvatsku i Jadran?
Donekle, jer sam nekoliko puta iznajmio brod (bez posade). Najljepše sjećanje vezano uz Hrvatsku mi je jedrenje od Splita do Dubrovnika i natrag, 2002. Još me uvijek očarava mirnoća ovoga kraja, a i divim se činjenici da je ovdje usred srpnja ili kolovoza moguće naći miran vez.
Možete li nam reći nešto o trenutnom stanju na tržištu novih i rabljenih jahta?
Trenutno se na tržištu nalazi mnogo novih jahta, a prosječna se duljina jahte povećala. Mislim da klijenti očekuju sve više od jahte po pitanju osobina i opreme, primjerice nosivost tendera i vodenih igračaka, prisutnosti prostorija za wellness, beach club krme, ali i stabilnih i ne pretjerano visokih troškova korištenja. Osim toga, klijenti očekuju jahte kojima može upravljati što manja posada, da bi i ti troškovi bili što niži. Najzanimljiviji trend su duga krstarenja. Trenutno imamo nekoliko klijenata koji na našim jahtama putuju po vodama Južnog Pacifika i Galapagosa. Tome jahte i služe!