Jens Gerhardt

5 MINUTES READ

Jens Gerhardt – Renesansni čovjek iz Hansea

Ova je godina još jedna godina rasta za grupu Hanse, koja predstavlja dva nova modela i razvija nove proizvode, što je temelj toga uspjeha njemačkog brodograditelja na svjetskom – ali i hrvatskom – tržištu

S generalnim direktorom grupe Hanse, gospodinom Jensom Gerhardtom, susreli smo se u Splitu tijekom regate Hanse Cup. Gospodin Gerhardt nije samo posjetio ovaj vrlo lijep događaj u organizaciji hrvatskog zastupnika Hansea Croatia Yachtinga, nego i dogovorio sastanak i test s potencijalnim kupcem.
Hanse za vas nije samo posao, već način života?
Idućeg studenog obilježit ću pet godina u Hanseu i presretan sam zbog toga. Ovo mi je najbolji posao u životu. Moj je opis posla upravljanje tijekom promjena – dođem u tvrtku koju nešto muči i okrenem im poslovanje naglavce, promijenim ga nabolje. Mnogo sam puta uspješno obavio takve zadatke u sektoru mobilne telefonije i internetskih tehnologija u Sjevernoj Americi, posvuda po Europi, pa čak i Indiji, ali nikada nisam ni za koga radio pet godina. Ovo mi je prvi dugoročni posao i još uvijek uživam u upravljanju proizvodom, sve mi je to jako privlačno, gotovo seksi.
U Hrvatskoj ste i zbog regate i zbog posla?
Nastojimo uvijek tako obavljati stvari. Ova fantastična regata, koju svake godine organizira Domagoj Milišić i Croatia Yachting, zaslužuje našu potporu, ali i pruža nam priliku da svoj proizvod prikažemo i testiramo točno ondje kamo pripada, tako da spajamo ovakve događaje sa susretima s potencijalnim kupcima. Najčešće nastojimo spojiti po tri zadatka na istoj lokaciji, a nekad i više. Ionako su takvi sastanci s kupcima dio našeg posla. Naši predstavnici rasuti su po svijetu, ali posluje se ovdje.
Croatia Yachting je dobar partner?
Oni su naš najbolji zastupnik za čarter u cijeloj prodajnoj mreži. Mislim da je tome razlog spoj Domagojevih izvanrednih poslovnih instinkta i načina na koji upravlja flotom. Brod na kojem trenutno plovimo prošle je godine bio u najmu 23 tjedna, a na njemu nema ni najmanje ogrebotine. Naš je proizvod kvalitetan, a Croatia Yachting njime dobro upravlja. Drugi im je adut lokacija. Vaša zemlja ima jedno od najboljih mora na svijetu za nautičare. Mislim da su Britanski Djevičanski otoci i Hrvatska dva najbolja odredišta na svijetu za jedrenje i plovidbu. Croatia Yachting ima najveću flotu naših modela na svijetu, a prodaju i drugima, pa su nam podjednako važni i za prodaju i za ono što je od nje važnije – zadovoljstvo klijenata. U tome su vrlo uspješni.
Hanse ne gradi tipične brodove popularne u čarteru. Kako to da ste i u tome toliko popularni?
Naši su brodovi građeni za privatne vlasnike, ali uvijek imamo na umu i čarter, pa modele opremamo paketima potrebne opreme. Ono čime se ne bavimo jest gradnja broda isključivo za čarter. Smatramo da naši modeli moraju biti prilagođeni ljudima koji ih žele posjedovati, da moraju biti izdržljivi i kvalitetni, a to je poželjno i u čarteru, no baš samo za čarter nikada ne gradimo. Naši su brodovi brži, jednostavniji za upravljanje, ljepši od tipičnog broda za čarter i nemamo nikakve namjere ništa od toga ublažiti da bismo ih učinili privlačnijima toj industriji. Mislim da naši klijenti koji brod kupe isključivo za sebe vole baš taj dio našeg identiteta, a svatko tko proba ploviti na nekom našem modelu odmah vidi koliko je brz, okretan, koliko se njime lako upravlja. Ljudi se zaljube u to, pa nema smisla išta mijenjati samo da bi se podilazilo čarteru.

Hanse
‘U studenom ću obilježiti pet godina kod Hansea; bavljenje proizvodnjom je vrlo privlačno’

Rastete bez prestanka.
Tako je, ove godine smo zaradili 10 milijuna eura više od očekivanog, kao i svake godine dosad. To znači da svake godine možemo zaposliti još stotinu ljudi, jer ovo nam je treća godina u kojoj smo dobili više narudžbi nego što stignemo izgraditi. Mislim da moramo nastaviti ovako kako smo krenuli. Svake godine EBITDA (zarada prije poreza, kamata i amortizacije) nam naraste za tri do četiri milijuna eura.
Ove ste godine izgradili i svoj najveći model dosad, Hanse 675.
To je kao u snu. Dva su 675 već na vodi, tri se još grade. Brod je brz, postiže 13,5 čvorova, ali usto je i lijep. Pravi Hanse. Jako je inovativan, njime se može upravljati bez posade i dugačak je gotovo 70 stopa. Ima dovoljno prostora i niz jedinstvenih osobina i detalja, poput recimo fiksne tende, koji mu daju zgodan izgled, ili odvojenog ulaza u potpalublje za posadu. Salon 675 je vrlo prostran, dugačak između pet i šest metara, a vlasnička kabina inovativnog rasporeda i izgleda, s kupaonicom s kamenim zidom. Ovo je prvi put da koristimo kamen u uređenju. Model ima i dosta novih rješenja za tipične elemente koje nalazite na velikim brodovima. Ali ove godine predstavili smo i model 315, koji je jednako tako nakrcan inovacijama i postao je vrlo popularan. Svi prostori koji moraju imati visok strop imaju ga, kupaonica mu ima dimenzije kao da je rađena za brod od 41 stope, a plovi kao san. Već smo izgradili 60 primjeraka tog modela.
Pod vašim upravljanjem raste i Dehler.
Dehlerovi su brodovi malo drugačiji od Hanseovih, nisu građeni za regate. Lijepi su, vrlo otmjeni i jako brzi. Dehler gradi brodove koji su savršena sredina između regatnog broda i kruzera. Ako vam je do krstarenja, možete polako, brod je udoban i komforan i na palubi i u unutrašnjosti, ali ako želite ubrzati, čeka vas šest vitla i Cunningham. U Sjedinjenim Državama Dehler 38 je nagrađen kao brod godine i u kategoriji kruzera i u kategoriji regatnih jedrilica. Nisu znali u koju bi ga kategoriju svrstali, što vam potvrđuje ovo što sam vam ja rekao. Ovoga ljeta spremamo novi 34, koji će se pridružiti modelima 38, 42 i 46.
Ali Sealine stoji…
Već deset godina imamo Fjord, no to je tržište vrlo usko. Sealine se kreće u smjeru masovne proizvodnje, a kad takvo što gradite od nule, potrebno je oko šest godina. Prije tri godine smo kupili 90 kamiona opreme od te britanske tvrtke u stečaju, 50 godina star brend. Željeli smo skratiti razvoj i prodali neke već postojeće modele. Sad imamo tri modela, a novi je F530. Svake godine stvorimo dva nova modela i već prodajemo osamdeset brodova godišnje, što je pristojno. Sealine i Fjord godišnje zajedno prodaju stotinu i dvadeset brodova, a svake godine namjeravamo dodati tom broju još dvadeset ili trideset brodova. Krećemo se prema mjestu u deset najvećih brodograditelja na svijetu.
Što je idući korak za Hanse?
Već smo poduzeli neke velike korake, a sada ćemo se malo vratiti unatrag i popuniti ‘rupe’ između njih manjima. Imamo fantastičan kapacitet za gradnju novih brodova, naši modeli izgledaju sjajno, ali  ne sjedimo na lovorikama i gledamo kako izlaze iz mode. Ne mislim pritom samo na estetiku, nego i na kvalitetu, na oblike i slično. Mnogo naših modela stvaramo u suradnji sa studiom Judel & Vrolijk i sa svakim modelom brendova Hanse, Dehler i Variante naučimo nešto novo, zbog čega je idući model bolji i brži.

Hanse
Ove godine porinut je najveći Hanseov model s oznakom 675, ali je i njihov najmanji model 315 osvojio brojne nagrade
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Intervjui

Ante Bekavac: Kvalitetno i NAJEKO poslovanje

Betina je poznata kao jedan od centara tradicionalne brodogradnje u Hrvatskoj, čuvena po drvenoj brodogradnji, koja na otoku uspješno djeluje više od dva stoljeća. U …

OTP Leasing na Adriatic Lagoon Regatti Jahting

OTP Leasing potvrđuje svoju posvećenost nautici

OTP Leasing nastavlja realizirati želje svojih klijenata i svoju je raznoliku ponudu proizvoda i akcija obogatio mogućnošću otplate financijskog leasinga kroz tzv. sezonske rate. Takva …

Internautica nauticki sajam Jahting

Internautica 2022. ponovno u Portorožu

Nakon nekoliko godina neodržavanja, najveći slovenski, i jedan od najznačajnijih jadranskih sajmova vraća se u Portorož. U terminu od 5. do 8. svibnja u marini …

Intervjui

Tanya Golesic: Pokreće me strast prema životu

Glavna izvršna direktorica američke modne kompanije Mackage i jedna od najmoćnijih žena u svijetu luksuzne mode Tanya Golesic govori o svojim hrvatskim korijenima i promjenama …

Ovo je fotografija Maud Truchi Intervjui

Maud Truchi: Luksuz na poseban način

Uvijek je zadovoljstvo upoznati istinske vizionare. Maud Truchi je stvorila nešto vrlo vrijedno u našem dvorištu, da se tako izrazimo, pozitivno utječući na naš okoliš …

Ovo je fotografija Booking Manager Summita Jahting

Idući tjedan kreće 3. Booking Manager Summit

Booking Manager Summit nastavlja sa svojom misijom educiranja i osnaživanja charter industrije. Tri dana, od 10. do 12. studenog 2021., Hilton Garden Inn hotel u …

elektricni sklopivi bicikli Jahting

Najbolji električni bicikli i romobili za brodove

Sklopivi i ekološki orijentirani e-bicikli i e-romobili vrlo su popularni kod onih koji vole krstariti obalom. Mnogi vlasnici brodova rado ih imaju jer predstavljaju jednostavan …

Jahting

ClubSwan 80 MY Song porinut u La Speziji

Dugačak 80 stopa, ClubSwan 80 dokazuje sposobnost Nautor’s Swan da ponudi niz modela koje se temelje na stilu, brzini, inovacije, tehnologije i konkurentnog jedrenja Nautor’s …

wallytender43 X Testovi

wallytender43 (X) na testu: Simbol stila

Nikad popularnija klasa dnevnih cruisera danas doživljava svoj procvat u svjetskim razmjerima, a mi smo imali priliku isprobati – original. Novi wallytender43 baštini sve najbolje …

Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

gradić jelsa na otoku hvaru Destinacije

Jelsa: Hvarski sklad plavog i zelenog

Slikovita Jelsa na sjevernoj strani otoka Hvara pravi je magnet za nautičare zbog fascinantne vinske povijesti, tirkiznih uvala i otočnog načina života Jelsa, očaravajući gradić …

Hoteli

Radisson Blu Split: Jadranska oaza koja pruža baš sve

Uronite u opuštajuću atmosferu Radisson Blu Resort & Spa Split i iznenadite se njegovom čarobnom energijom Uzduž jadranske obale, sve je više hotela najviše kategorije …

Scroll to Top