Temeljeći svoju ponudu na jedrilicama Hanse, tvrtka Croatia Yachting na tržište je uvela još jedan brend kojem je inovativnost u srži, a to su katamarani Bali
Značajnu novost u ponudi čartera predstavila je tvrtka Croatia Yachting dovođenjem novog proizvođača katamarana na hrvatsko tržište. Riječ je o brendu Bali koji proizvodi francuska Catana. Dvotrupaca u čarter flotama nedvojbeno manjka, pa je samim tim Bali atraktivna opcija za čarter kompanije, a taj brend u sebi nosi inovativnost kojom osvaja tržišta u cijelom svijetu. S druge strane, glavni brend tvrtke Croatia Yachting su Hanse jedrilice, koje također u svom DNK nose inovativna rješenja. Oba brenda tako povezuje težnja da ugode gostima, što ih čini zanimljivom opcijom za čarter klijente, zbog čega u Croatia Yachtingu vide posebno dobru priliku za afirmaciju Bali katamarana na hrvatskom tržištu. Više o tome nam je kazao Igor Karmelić, direktor marketinga te tvrtke, koji je prvo prokomentirao Hanse jedrilice, koje ipak čine većinu njihova biznisa danas: ‘Za Hanse jedrilice je već dobro poznato da je riječ o inovativnim plovilima koja svojim rješenjima pružaju iznimnu udobnost boravka na moru, veliku mogućnost prilagodbe vlastitu stilu i potrebama, praktičnost u korištenju, a prije svega jednostavnost u jedrenju. Jedrenje na Hanse jedrilicama iznimno je jednostavno zahvaljujući samopreletnom floku i činjenici da su svi podizači, škote i ostale kontrole jedara dovedene do kormilarske pozicije. Jedrilicama Hanse može upravljati mala posada, pa čak i samo jedna osoba.’
Suradnja s njima sada traje već dugo?
S tim brodogradilištem surađujemo od 2011. i odabrali smo ga upravo zato što je na tržište uvijek donosilo nova rješenja koja nisu bila u potpunosti konvencionalna u gradnji plovila. Tijekom naše suradnje, iz godine u godinu primjećujemo uvođenje novih praktičnih rješenja iz kojih je evidentno da prate potrebe jedriličara i pronalaze uvijek nove načine na koje će ih i zadovoljiti. Brojna rješenja su se kasnije počela pojavljivati i kod drugih proizvođača, ali ipak sa zakašnjenjem. Hanse jedrilice sa svojim avangardnim linijama izgledaju brzo, atraktivno i moderno.
Osim što prodajete jedrilice, imate i respektabilnu čarter flotu. Kako vaši gosti doživljavaju Hanse?
Uz performanse koje Hanse plovila svakako pružaju, vrlo su važni i udobnost, jednostavnost upravljanja i sigurnost. U čarteru korisnici plovila ponekad imaju i premalo iskustva u jedrenju pa ta jednostavnost upravljanja i sigurnost plovila svakako dolaze do izražaja. U ponudi imamo velik broj modela, od najmanjeg Hanse 315 do najvećeg Hanse 588, dok je u ponudi brodogradilišta Hanse još veći model – Hanse 675. No, svi ti modeli dijele jednaku filozofiju, pa ćete niz inovativnih rješenja susresti u cijeloj Hanse gami. Svojim primjerom smo dokazali uspješnost Hanse jedrilica u čarteru, te smo stvorili najveću čarter flotu tih jedrilica na svijetu. Vođene time, i druge su čarter tvrtke prepoznale kvalitete te marke pa su Hanse jedrilice postale dio ponude svake veće čarter tvrtke u Hrvatskoj.
Možete li izdvojiti neki model koji dobro ‘radi’ u čarteru?
Kao jedan od najpopularnijih modela u čarteru istaknuli bismo model Hanse 455, predstavljen 2015. godine, koji se sa svoje četiri kabine, obiljem prostora i suvremenim dizajnom savršeno uklapa u današnje potrebe tržišta. Primjećujemo da su trendovi u čarteru takvi da se sve više traže plovila od 45 stopa s četiri kabine i više, te smo tako zadnjih godina, osim brojnih Hanse 455 i Hanse 505, u našu flotu uključili i veće modele Hanse 575 i Hanse 588 koji također ostvaruju izvrsne booking rezultate.
Bali je potpuno drugačija priča?
Odnedavno je poznato francusko brodogradilište Catana, koje već 30 godina gradi vrhunske katamarane, predstavilo novu liniju katamarana, s modelima Bali 4.0, Bali 4.3, Bali 4.3 MY, Bali 4.5 i Bali 5.4 koji će biti predstavljen u Cannesu. Ta plovila, kao i Hanse, na tržište donose rješenja koja do danas nisu viđena. Tu smo se odmah prepoznali te smo, u želji da u svoju ponudu uključimo još jednu marku koja je najinovativnija u svojoj klasi plovila, postali ovlašteni prodavatelj za Bali katamarane 2016. godine.
Kako biste ocijenili prve rezultate u Hrvatskoj?
Ti su katamarani odmah postali hit na čarter tržištu, te su već pokazali vrhunske booking rezultate tijekom svoje prve sezone na Jadranu. Brojne inovacije Bali katamarana su zaista idealne za čarter na Jadranu. Na primjer, umjesto uobičajene mreže na pramcu, kakvu koriste drugi proizvođači katamarana, Bali katamarani koriste fiksnu palubu s velikim sunčalištem koje je prekriveno jastucima, a uz to pružaju iznimno velik prednji kokpit s uklonjivim stolovima. Tu pronalazimo još jednu inovaciju. Naime, prednji se prozor salona u potpunosti spušta pa tako dobivamo odličnu komunikaciju između salona i prednjeg kokpita i obilje prozračnosti u salonu. Na krovu kabine, uz kormilarsko mjesto, nalaze se dodatna sunčališta koja su svakako jedan od prioriteta u čarteru. Osim toga, boravak u salonu svakog Bali katamarana bit će iznimno ugodan uz inovativni koncept otvorenog prostora, panoramski pogled i obilje svježeg zraka koje pružaju brojni prozori, od kojih se neki u potpunosti otvaraju. Bali 4.0, Bali 4.3 i Bali 5.4 u tome su išli još jedan korak dalje i predstavili najinovativnije rješenje. Navedeni modeli nisu odvojili prostor stražnjeg kokpita i salona, već su ponudili jedinstveni prostor salona koji se otvaranjem stražnje pregradne staklene stijene pretvara u kokpit. To je nešto što čarter goste oduševljava i čini njihov boravak na plovilu ugodnim i opuštajućim. Dok su u salonu, imaju osjećaj da sjede na luksuznoj terasi s koje mogu u svakom trenu skočiti u more. Ipak gosti dolaze prvenstveno zbog mora i kupanja pa je poželjno da su uvijek u doticaju s istim. Još jedna inovacija koja razveseli čarter goste je korištenje velikog američkog hladnjaka obujma 615 litara, koji ima odvojeni zamrzivač s dispenzerom za led i hladnu vodu te je dio standardne opreme. Korištenjem inovativne konstrukcije Bali katamarani su lakši od katamarana konkurentskih tvrtki pa su time i zadržali performanse kakve biste očekivali od Catana katamarana.