Kao nasljednik modela 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje sastojke, nastao je moderan katamaran Bali 4.6 zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na veće obitelji i čarter segment
Eol se i ovaj put nije dao umoliti i za test novog katamarana Bali 4.6 pustiti konkretne čvorove vjetra, pa smo se u akvatoriju Kaštelanskog zaljeva morali zadovoljiti s manje od 10 čvorova maestrala, koji nas je pri kraju testa potpuno napustio. Posljednjih desetljeća tržište katamarana se udeseterostručilo, a brend Bali odvažno je popratio taj uzlet, te u samo sedam godina postao prepoznatljiv brend i direktni konkurent najvećima.
Bali 4.6 dizajn
Uporabljivi prostor i sloboda kretanja kao glavne vodilje dizajna, na modelu Bali 4.6 uspostavljeni su fiksnim lounge prostorom na pramcu te ubacivanjem ‘garažnih vrata’, a kojima se salon i krmeni kokpit stapaju u jedan veliki životni prostor, dostupan za sve vrste aktivnosti. Dok za stolom, odnosno za sofom u obliku slova L, ima mjesta i za desetak osoba, na suprotnoj sofi udobno će se smjestiti još četiri osobe.
Katamaran raskošne prostranosti
Na testiranoj verziji s pet kabina i četiri kupaonice, na raspolaganju imate još i velikodušnih 95 četvornih metara upotrebljivog prostora, pa pokušajte pobrojati sve prijatelje koje biste željeli ukrcali, na Bali 4.6 svi će stati.
Postoji i verzija s dvije kabine i vlasničkim apartmanom koji zauzima cijeli trup, te dvije verzije rasporeda s četiri kabine. Spuštanjem niz skale, u lijevom trupu nalazi se kabina s dvostrukim krevetom na kat, idealna za djecu, i jedna s bračnim krevetom, između kojih je kupaonica, dok su na drugoj strani dvije prozračne kabine s odvojenim kupaonicama.
Full size kabina u krmi
U svim kabinama boje i materijali tvore osjećaj čistog i elegantnog dizajna, i kao da se više vodilo računa o tome kako će se opušteno boraviti na moru nego kolika će biti razina luksuza. U krmenoj kabini je ‘full size’ krevet za svaku pohvalu, a kabina ima i vlastiti toaletni prostor i prostor za odlaganje te otvore za svjetlo i friški zrak.
Salon, odnosno dnevni boravak, osmišljen je da funkcionira na svim razinama, pa je navigacijski stol sa svim prekidačima pomaknut udesno, dok je kuhinja u obliku slova L opremljena svim kuhinjskim uređajima, te postavljena tako da se gosti na pramčanom dijelu, ali i oni u salonu, mogu lako poslužiti. Kuhinjski blok ima podosta pretinaca, no skriveni prostor u podnicama za spremanje konzerviranih namirnica dodatni je plus.
Lounge na moru
Klizni prozori u salonu, ali i oni prema pramcu, odlično se uklapaju u tu priču o komunikaciji i interakciji u jednom velikom lounge prostoru. Obilje jastuka znači i obilje ležanja i uživanja po različitim mjestima po katamaranu, a komunikacija praktički od sidra do krmene platforme je fenomenalna i rijetka na dvotrupcima ove veličine.
Hladnjak je kućnih dimenzija, i to je ono što će cijeniti koliko vlasnici, toliko i čarter gosti, jer tijekom plovidbe rashlađenih polica nikad dosta. S krmenog dijela uz nekoliko stepenica dolazi se na flybridge, koji je priča i prostor za sebe.
Skiper ima odličnu preglednost
Čak i dok sjedi, skiper ima odličnu preglednost ne samo na instrument-ploču već i na okoliš u svim smjerovima, a dok stoji uspravno kod manevriranja u luci, i ne treba mu pomoć na krmi, kao ni pri sidrenju korištenjem kontrole sidra s flya.
Veliki stol oko kojeg je sofa idealno je mjesto za ljetne gušte, iza koje je možda i najatraktivnije mjesto za sunčanje. Gotovo neprimjetni, sa strane su smješteni solarni paneli, koji zajedno daju nemalih 440 W. Sve je jednostavno, pristupačno i funkcionalno, pravi ‘touch’ Catane.
Podizanje jedara od 120 četvornih metara (uz vjetar) s dva čovjeka ne samo da je moguće nego i lako izvedivo, pogotovo kad su električni vinčevi pri ruci, a za ambicioznije moguće je razviti Code Zero ili genaker. Na desetak čvorova, brzina se kretala točno pola od toga, što su solidne performanse za ovu duljinu, no uvjeti su bili više nego nepovoljni, pa je pravi dojam potencijala ovog modela u jedrenju, izostao.
Kakav je Bali 4.6 u plovidbi?
Pogonjen dvama Yanmarima od 57 KS, pri 2000 okretaja, Bali 4.6 doseže i više od šest čvorova s potrošnjom od četiri litre po motoru, što je i najekonomičnija brzina krstarenja, dok na 2500 može dosegnuti i osam čvorova. Prolazi po bokovima široki su i slobodni, te bez otvora na koje biste zapinjali, a dolazak iz salona na provu je kao ulazak u nekakav privatni lounge.
Brodogradilište Catana, izgrađeno na offshore iskustvu s Olivierom Poncinom na čelu, kao nasljednika modela Bali 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje, napravilo je još jedan, po svemu sudeći, moderan katamaran zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na veće obitelji i čarter segment, a nudi pozamašno prostora, lakoću upravljanja te jedinstvena rješenja podvučena jasnom dizajnerskom vizijom, što klasa pristupačnih cruising katamarana treba predstavljati.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije Boris Kačan
Video Bali Catamarans