Fiart 52 na testu: Svestrani krstaš

4 MINUTES READ

Novi Fiartov model spaja moderne trendove, nudeći pritom visoku mogućnost prilagodbe željama kupaca te inovativne tehničke detalje, sve u klasičnom duhu brodogradilišta

Jedan od brodova koji je na nautičkom sajmu u Cannesu popratila velika medijska pažnja bio je definitivno Fiart 52. Talijanski proizvođač nije nikakav stranac na Azurnoj obali, koju je izabrao za svoju najnoviju premijeru, a njegovi brodovi na južnoj obali Francuske popularni su od skromnih početaka brodogradilišta koje je osnovano 1960. godine. Dizajniran kao brzi krstaš posebno namijenjen za uvjete plovidbe na Mediteranu, Fiart 52 već na prvi pogled, čak i površnim znalcima jahti, daje do znanja da je riječ o talijanskom dizajnu koji je Fiart u potpunosti – od koncepta do dizajna trupa, vanjštine i unutrašnjosti – razvio u svom internom dizajnerskom timu.

S naoko masivnim trupom, pogotovo na pramčanom dijelu, Fiart 52 izgleda veće od svoje ukupne dužine od 16 metara, što je samo nagovještaj prostranih kabina u unutrašnjosti. U brod smo ušli preko velike krmene platforme koja ujedno služi kao lift za tender, za koji je osigurana i poveća garaža ispod krmenog sunčališta u koju je moguće smjestiti tender dužine do 2,80 metara. U stube koje od platforme vode do glavne palube ugrađena je i hidraulična pasarela.

Na krmi palube, pored spomenutog sunčališta, nalazi se i polukružna sofa sa stolom za objedovanje koji se hidraulički podiže iz poda. Ova je sofa svojim najvećim dijelom natkrivena tvrdim krovom kokpita, koji daje odličnu zaštitu od vjetra u vožnji. Unutrašnjost kokpita krasi jednostavnost i čistoća linija. Tu se nalazi sve što vam treba za boravak u ovom zatvorenom/otvorenom prostoru.

Fiart 52
Fiart 52 jahta je mediteranskog stila koju je Fiart u potpunosti razvio u svom internom dizajnerskom timu

Naime, Fiart 52 prvi je od modela Fiarta koji pored tvrdog krova kokpita daje mogućnost da se on u potpunosti zatvori, a uz veliku površinu pomičnog dijela krov može biti otvoren gotovo kao na krstašima s otvorenim kokpitom. Zanimljiva inovacija su i ugrađena mreža za komarce i platneno sjenilo koje se može raširiti preko otvora pomičnog krova. U kokpitu testiranog primjerka nalazila se još jedna sofa nasuprot koje je kompaktni bar skriven unutar bijelog elementa u kojem su sudoper, roštilj, keramička grijaća ploča i hladnjak, a tu je LCD televizor koji se podiže iz svog spremišta.

Prema želji kupca, u zatvorenom dijelu kokpita nema stola za objedovanje, no Fiart nudi mogućnost određene razine biranja uređenja broda u pogledu elemenata u unutrašnjosti i materijala unutrašnjeg uređenja. Pri dizajnu tvrdog krova kokpita očito se puno pazilo na aerodinamiku, te smo tako na testu krstarili uz otvoreni krov te zatvorena vrata kokpita, uz ugodno i jedva primjetno strujanje zraka u kokpitu i minimalnu buku motora.

Upravljačko mjesto dolazi sa sjedištem za dvojicu, a u skladu s ugrađenim Volvo motorima ukupne snage 2 x 600 konjskih snaga povezanih na IPS sistem zakretnih propelera, opremljeno je elektroničkim komandama snage te joystickom IPS sistema za manevriranje u marinama. Sve informacije o navigaciji i radu motora prikazuju se na dva Garminova multifunkcijska touchscreen ekrana koje je moguće prilagoditi prema vlastitoj želji, a odmah ispod njih su prekidači svih brodskih sistema, što upravljačkom mjestu daje elegantan i čist dizajn na kojemu je sve pregledno.

Fiart 52
Brodogradilište nudi visoku mogućnost prilagodbe željama kupaca što se tiče rasporeda, namjene i opremanja prostorija

Na testu je Fiart 52 postigao maksimalnu brzinu od 36 čvorova pri maksimalnih 3.000 okretaja i na blago valovitom moru, dok je optimalna brzina krstarenja 26 čvorova pri 2.500 okretaja uz potrošnju od 188 litara na sat. Fiart 52 možda nije ‘demon brzine’, no uz odličnu stabilnost u plovidbi, pogotovo u okretima, te uz vrhunski brz odaziv kormila, on će svome vlasniku pružiti ugodnu plovidbu. Ulaz u unutrašnjost vodi nas u kuhinju koja je u potpunosti uređena u bijelom drvu.

Lijevo od kuhinje nalazi se kupaonica kabine za goste koja može poslužiti i kao dnevni WC. Osim kuhinje, u unutrašnjosti Fiarta nalaze se tri kabine: vlasnička u pramcu, VIP kabina na sredini trupa te kabina za goste na lijevoj strani trupa. Sve tri kabine uređene su s bračnim krevetima i vlastitim kupaonicama kod kojih svaka ima odvojenu tuš-kabinu, što je standard većih jahti od 20 metara, a u ponudi je i uređenje s nešto većom kabinom za goste umjesto unutrašnje kuhinje.

Fiart 52
Svaki je tehnički detalj temeljen na inovaciji

Začudo, Fiart je pramčanu kabinu proglasio vlasničkom kabinom budući da cijelom svojom površinom nudi stajaću visinu, no VIP kabina je ta koja se odlikuje odličnom prostranošću i širokim prolazima sa strane bračnog kreveta. Dizajn unutrašnjosti potpisuje Francesco Guida, stavljajući poseban potpis sa zaglavljima kreveta u vlasničkoj i VIP kabini, koja s osvjetljenjem tvore slova V.

Za vlasnike koji žele skipera na brodu, Fiart je u pramcu ostavio mjesto za malenu skipersku kabinu opremljenu krevetom, tušem i WC-om. U svim pogledima Fiart 52 pokazao se kao svestran krstaš, pogotovo za one vlasnike koji žele kombinaciju broda otvorenog kokpita, ali i zaštićenost tvrdog krova, koja ovom modelu daje svestranost za uživanje u tropskim krajevima, ali i na hladnijim morima.

Tehnički podaci

Duljina: 16,66 m
Širina: 4,42 m
Gaz: 1,17 m
Težina s punim opterećenjem: 18.000 kg
Spremnik za gorivo: 1.800 l
Spremnik za vodu: 500 l
Motori: 2 x Volvo Penta IPS1.5 800 MD8- EVC
Snaga: 2 x 459 kW / 625 KS
Zastupnik: Navis Marine

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija za Boot Düsseldorf 2022 dvorana Jahting

Boot Düsseldorf 2022.: Punim jedrima naprijed

Nakon dvogodišnje pauze zbog pandemije, Boot Düsseldorf ponovno plovi, od 22. do 30. siječnja 2022. Posjet će se isplatiti jer će se gotovo svi proizvođači, …

Ovo je fotografija Rand Escape 30 Testovi

Rand Escape 30 na testu: Mala jahta velikih namjera

Vanjske linije modela Rand Escape 30, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom dizajnu, …

Ovo je fotografija sportskog trawlera Pardo Endurance 60 Testovi

Pardo Endurance 60 na testu: Sportski trawler

Stilske odrednice uspješnih prethodnika modela Pardo 38, 43 i 50, na Endurance 60 modelu evoluirale su u potpuno novi koncept – jahtu za plovidbu na …

Ovo je fotografija Lomac GranTurismo 11 Jahting

Navis Marine: Tri nova zastupništva

Tvrtka Navis Marine, specijalizirana za ekskluzivnu prodaju, posredovanje i savjetovanje u nautičkoj industriji, svom bogatom portfelju nedavno je dodala tri nova brenda, čime nastavlja sa …

Ovo je fotografija Fiart P54 project Jahting

Fiart P54: Novi projekt s potpisom Stefana Pastrovicha

Fiart P54 je projekt koji obećava nova iskustva u plovidbi i sprema se postati nova ikona internacionalnog nautičkog tržišta Da bi tu filozofiju proveo u …

Ovo je fotografija De Antonio 42 Open cruising Testovi

De Antonio 42 Open na testu: Luksuzan open mediteranskog šarma

De Antonio 42 Open pravi je ‘head turner’, a tirkizna boja presvlaka asocira na ono za što je ovaj snažan brod i namijenjen – brzom …

Ovo je fotografija Jahorina Resort i Spa Putovanja

Jahorina Mountain Resort & Spa: Raj za ljubitelje planina

Jahorina Mountain Resort & Spa najmoderniji je planinski resort u regiji, koji nudi vrhunski spa centar, dobar provod i poseban gastronomski doživljaj Olimpijski centar Jahorina …

Ovo je fotografija Lokvarskog jezera Gorski kotar Destinacije

Gorski kotar: Moje šume, moji snovi

Zeleno srce Hrvatske idealna je destinacija za sve one koji žele iskusiti boravak u prirodi i održivi turizam Gorski kotar je neodoljiva planinska oaza prekrivena …

Ovo je fotografija pilota Formule 1 Nico Rosberg Intervjui

Nico Rosberg: Novi život svjetskog prvaka

Nico Rosberg za mnoge je nekadašnji svjetski prvak u Formuli 1 i sin legendarnog Keke Rosberga. U svom ‘drugom’ životu, Nico je i dalje ljubitelj …

Ovo je fotografija Vesper Marine Jahting

Garmin preuzima Vesper Marine

Portfelj proizvoda uključuje nagrađivanu tehnologiju svijesnosti o situaciji i daljinskog nadzora Garmin je objavio kupovinu tvrtke Vesper Marine, privatnog pružatelja tehnologija nautičke industrije – AIS, …

Ovo je fotografija degustacije sireva, Južni Tirol Putovanja

Gastro idila Južnog Tirola

Južni Tirol je po mnogim parametrima najpoželjnije mjesto za život. Uz jedinstvenu ljepotu Dolomita, krajolik prožet kontrastom između alpskih vrhova i Mediterana, turizam, gastronomija i …

Ovo je fotografija financijskog tržišta, inflacija Luksuz

Središnje banke, inflacija i zagonetka Zlatokose

Prijetnja inflacije se vratila i dosegnula visoke vrijednosti koje nisu viđene više od desetljeća u SAD-u, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i u drugim razvijenim i tržišnim …

Scroll to Top