Fiart 52 na testu: Svestrani krstaš

4 MINUTES READ

Novi Fiartov model spaja moderne trendove, nudeći pritom visoku mogućnost prilagodbe željama kupaca te inovativne tehničke detalje, sve u klasičnom duhu brodogradilišta

Jedan od brodova koji je na nautičkom sajmu u Cannesu popratila velika medijska pažnja bio je definitivno Fiart 52. Talijanski proizvođač nije nikakav stranac na Azurnoj obali, koju je izabrao za svoju najnoviju premijeru, a njegovi brodovi na južnoj obali Francuske popularni su od skromnih početaka brodogradilišta koje je osnovano 1960. godine. Dizajniran kao brzi krstaš posebno namijenjen za uvjete plovidbe na Mediteranu, Fiart 52 već na prvi pogled, čak i površnim znalcima jahti, daje do znanja da je riječ o talijanskom dizajnu koji je Fiart u potpunosti – od koncepta do dizajna trupa, vanjštine i unutrašnjosti – razvio u svom internom dizajnerskom timu.

S naoko masivnim trupom, pogotovo na pramčanom dijelu, Fiart 52 izgleda veće od svoje ukupne dužine od 16 metara, što je samo nagovještaj prostranih kabina u unutrašnjosti. U brod smo ušli preko velike krmene platforme koja ujedno služi kao lift za tender, za koji je osigurana i poveća garaža ispod krmenog sunčališta u koju je moguće smjestiti tender dužine do 2,80 metara. U stube koje od platforme vode do glavne palube ugrađena je i hidraulična pasarela.

Na krmi palube, pored spomenutog sunčališta, nalazi se i polukružna sofa sa stolom za objedovanje koji se hidraulički podiže iz poda. Ova je sofa svojim najvećim dijelom natkrivena tvrdim krovom kokpita, koji daje odličnu zaštitu od vjetra u vožnji. Unutrašnjost kokpita krasi jednostavnost i čistoća linija. Tu se nalazi sve što vam treba za boravak u ovom zatvorenom/otvorenom prostoru.

Fiart 52
Fiart 52 jahta je mediteranskog stila koju je Fiart u potpunosti razvio u svom internom dizajnerskom timu

Naime, Fiart 52 prvi je od modela Fiarta koji pored tvrdog krova kokpita daje mogućnost da se on u potpunosti zatvori, a uz veliku površinu pomičnog dijela krov može biti otvoren gotovo kao na krstašima s otvorenim kokpitom. Zanimljiva inovacija su i ugrađena mreža za komarce i platneno sjenilo koje se može raširiti preko otvora pomičnog krova. U kokpitu testiranog primjerka nalazila se još jedna sofa nasuprot koje je kompaktni bar skriven unutar bijelog elementa u kojem su sudoper, roštilj, keramička grijaća ploča i hladnjak, a tu je LCD televizor koji se podiže iz svog spremišta.

Prema želji kupca, u zatvorenom dijelu kokpita nema stola za objedovanje, no Fiart nudi mogućnost određene razine biranja uređenja broda u pogledu elemenata u unutrašnjosti i materijala unutrašnjeg uređenja. Pri dizajnu tvrdog krova kokpita očito se puno pazilo na aerodinamiku, te smo tako na testu krstarili uz otvoreni krov te zatvorena vrata kokpita, uz ugodno i jedva primjetno strujanje zraka u kokpitu i minimalnu buku motora.

Upravljačko mjesto dolazi sa sjedištem za dvojicu, a u skladu s ugrađenim Volvo motorima ukupne snage 2 x 600 konjskih snaga povezanih na IPS sistem zakretnih propelera, opremljeno je elektroničkim komandama snage te joystickom IPS sistema za manevriranje u marinama. Sve informacije o navigaciji i radu motora prikazuju se na dva Garminova multifunkcijska touchscreen ekrana koje je moguće prilagoditi prema vlastitoj želji, a odmah ispod njih su prekidači svih brodskih sistema, što upravljačkom mjestu daje elegantan i čist dizajn na kojemu je sve pregledno.

Fiart 52
Brodogradilište nudi visoku mogućnost prilagodbe željama kupaca što se tiče rasporeda, namjene i opremanja prostorija

Na testu je Fiart 52 postigao maksimalnu brzinu od 36 čvorova pri maksimalnih 3.000 okretaja i na blago valovitom moru, dok je optimalna brzina krstarenja 26 čvorova pri 2.500 okretaja uz potrošnju od 188 litara na sat. Fiart 52 možda nije ‘demon brzine’, no uz odličnu stabilnost u plovidbi, pogotovo u okretima, te uz vrhunski brz odaziv kormila, on će svome vlasniku pružiti ugodnu plovidbu. Ulaz u unutrašnjost vodi nas u kuhinju koja je u potpunosti uređena u bijelom drvu.

Lijevo od kuhinje nalazi se kupaonica kabine za goste koja može poslužiti i kao dnevni WC. Osim kuhinje, u unutrašnjosti Fiarta nalaze se tri kabine: vlasnička u pramcu, VIP kabina na sredini trupa te kabina za goste na lijevoj strani trupa. Sve tri kabine uređene su s bračnim krevetima i vlastitim kupaonicama kod kojih svaka ima odvojenu tuš-kabinu, što je standard većih jahti od 20 metara, a u ponudi je i uređenje s nešto većom kabinom za goste umjesto unutrašnje kuhinje.

Fiart 52
Svaki je tehnički detalj temeljen na inovaciji

Začudo, Fiart je pramčanu kabinu proglasio vlasničkom kabinom budući da cijelom svojom površinom nudi stajaću visinu, no VIP kabina je ta koja se odlikuje odličnom prostranošću i širokim prolazima sa strane bračnog kreveta. Dizajn unutrašnjosti potpisuje Francesco Guida, stavljajući poseban potpis sa zaglavljima kreveta u vlasničkoj i VIP kabini, koja s osvjetljenjem tvore slova V.

Za vlasnike koji žele skipera na brodu, Fiart je u pramcu ostavio mjesto za malenu skipersku kabinu opremljenu krevetom, tušem i WC-om. U svim pogledima Fiart 52 pokazao se kao svestran krstaš, pogotovo za one vlasnike koji žele kombinaciju broda otvorenog kokpita, ali i zaštićenost tvrdog krova, koja ovom modelu daje svestranost za uživanje u tropskim krajevima, ali i na hladnijim morima.

Tehnički podaci

Duljina: 16,66 m
Širina: 4,42 m
Gaz: 1,17 m
Težina s punim opterećenjem: 18.000 kg
Spremnik za gorivo: 1.800 l
Spremnik za vodu: 500 l
Motori: 2 x Volvo Penta IPS1.5 800 MD8- EVC
Snaga: 2 x 459 kW / 625 KS
Zastupnik: Navis Marine

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
axopar 45 xc cross cabin Jahting

Axopar 45 XC Cross Cabin: Najuzbudljiviji model dosad

Novi model Axopara, Axopar 45 XC Cross Cabin, impresionirati će i najizbirljivije ljubitelje plovidbe, bez obzira na njihovu viziju savršenog dana na moru Axopar, koji …

Azimut Verve 42 u plovidbi Jahting

Novi odvažni weekender Azimut Verve 42

Nakon uspješnog modela Verve 47, Azimut je predstavio Verve 42, novi model odvažnog dizajna u ekstra kompaktnoj verziji Ovaj model predstavlja začetak novog segmenta weekend, …

motorna jahta Pardo GT52 u plovidbi Jahting

Pardo GT52: Funkiconalnost i udobnost plovidbe

Cantiere del Pardo predstavio je potpuno novi model Pardo GT52 koji se svojim performansama smjestio između modela Walkaround i Endurance Zamišljena za klijente koji žele …

Solaris Power 40 Open vanjske linije Jahting

Revolucionarni Solaris Power 40 Open

Osim već poznatih plovnih vještina tipičnih za cijeli asortiman Solarisa, inovativni 40 Open nudi najduže vanjske linije u svojoj kategoriji, s najvećim prostorom za život …

Gozzi Mimi Libeccio 13.5 Cabin Jahting

Libeccio 13.5 Cabin najveći je model kuće Gozzi Mimì

Gozzi Mimì nastavlja širenje svojeg proizvodnog kataloga i u suradnji sa studijom Rivellini predstavlja najnoviju verziju svog najvećeg modela, popularnog Libeccia 13.5 Verzija Cabin najvećeg …

Ovo je fotografija Fabjan Viđak i Davor Pavić Rand Shipyard Brodogradilišta

Rand Shipyard: Nautička budućnost gradi se u Splitu

Velik dio ukupne proizvodnje Rand brodova gradi se u pogonima partnerske tvrtke Rand Shipyard u Kaštelima, koju vode Davor Paić i Fabjan Viđak Rand Boats, …

wallytender43 X Testovi

wallytender43 (X) na testu: Simbol stila

Nikad popularnija klasa dnevnih cruisera danas doživljava svoj procvat u svjetskim razmjerima, a mi smo imali priliku isprobati – original. Novi wallytender43 baštini sve najbolje …

Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

gradić jelsa na otoku hvaru Destinacije

Jelsa: Hvarski sklad plavog i zelenog

Slikovita Jelsa na sjevernoj strani otoka Hvara pravi je magnet za nautičare zbog fascinantne vinske povijesti, tirkiznih uvala i otočnog načina života Jelsa, očaravajući gradić …

Hoteli

Radisson Blu Split: Jadranska oaza koja pruža baš sve

Uronite u opuštajuću atmosferu Radisson Blu Resort & Spa Split i iznenadite se njegovom čarobnom energijom Uzduž jadranske obale, sve je više hotela najviše kategorije …

Hrvatska

30 godina diplomatskih odnosa Rumunjske i Hrvatske

U Splitu obilježeno 30 godina diplomatskih odnosa između Rumunjske i Hrvatske U Vili Dalmacija u Splitu prigodnom svečanošću obilježena je 30. obljetnica diplomatskih odnosa između …

novi model princess y85 u plovidbi Jahting

Predstavljena luksuzna motorna jahta Princess Y85

Nešto dulja od 26 metara i šira od 6 metara, Princess Y85 gostima nudi dovoljno životnog prostora za uživanje na moru u udobnosti i stilu …

Scroll to Top