Kao izvršna direktorica Saxdor Yachtsa, Erna Rusi cilja vrlo ambiciozno, a polet joj daju puna i rekordna knjiga narudžbi, finska inovativnost, promišljena organizacija proizvodnog pogona i izvrsna prodajna mreža, u kojoj Hrvatska i Nautika Centar Nava imaju važnu ulogu
Žene igraju sve važniju ulogu u nautičkoj industriji, ali žena na mjestu direktorice nautičke kompanije još je uvijek rijetkost. Kao izvršna direktorica Saxdor Yachtsa, Erna Rusi je za nešto više od dvije godine uspjela dovesti tvrtku do rekordne prodaje, proširiti katalog kuće i optimizirati proizvodnju do najsitnijih detalja. U tome surađuje s osnivačem Saxdora Sakarijem Mattilom, čiju kreativnost uspješno preobražava u modele i profit, što također nije uvijek slučaj u ovoj industriji.
POSLOVANJE SAXDORA SE UBRZALO NAKON IZGRADNJE NOVOG POGONA.
Od samog početka imamo vlastitu proizvodnju, nikad nismo koristili kooperante i uvijek smo imali svoj tim. Ali imali smo vrlo mali, iznajmljeni pogon u Poljskoj, pa smo raspolagali ograničenim prostorom koji usto nije bio namijenjen brodogradnji, pa nismo mogli optimizirati svoje procese i proizvodnju. Tada smo shvatili da, ako želimo rasti, moramo ulagati i 2022. smo investirali u novi pogon. Radi se o 10.000 metara našeg vlastitog proizvodnog prostora, koji je u potpunosti izgrađen prema našim potrebama. Sad smo na pravom mjestu za učinkovitu proizvodnju.
OBJAVILI STE ZARADU OD PRODAJE U VRIJEDNOSTI VIŠOJ OD 70 MILIJUNA EURA.
Prošle godine smo prodali brodova u vrijednosti 73 milijuna eura, a naš najprodavaniji model je bio Saxdor 320. Izgradili smo oko 2000 primjeraka svih svojih modela zajedno.
NOVA ZVIJEZDA JE SAXDOR 400.
To je nevjerojatan brod za svoje dimenzije, što pokazuje koliko zapravo možete dobiti na svega 40 stopa. Djeluje prostrano, otvara se terasama, a kada sjedite unutra, nalazite se na otvorenom prostoru. Saxdor 400 od milja zovemo privatni otok jer se na njemu osjećate kao da ste na otvorenome, ali i zaštićeni od pogleda. Osim toga, najveća brzina mu iznosi 50 čvorova, sjajan je za sve koji vole upravljati brodom. Ako volite sportski osjećaj i brzu plovidbu, naši modeli će vas oduševiti bez obzira na dimenzije.
VAŠE CIJENE SU VRLO ZANIMLJIVE.
Uvijek smo imali strategiju agresivnog određivanja cijena. Ne moramo uvijek nužno biti najjeftiniji, ali uvijek smo prodorni u svakoj kategoriji. Vjerujemo da možemo ponuditi puno za svaku svotu, tako da ćete od nas dobiti punu vrijednost svog novca. Usto, naša globalna politika je da nema popusta, tako da se ne morate brinuti da jedan zastupnik prodaje po povoljnijoj cijeni od drugog. Smatramo i da naši klijenti mogu vjerovati vrijednosti naših polovnih brodova, pogotovo znajući da svi dobivaju istu cijenu, diljem svijeta.
JOŠ UVIJEK GRADITE GLOBALNU PRODAJNU MREŽU?
Trenutačno imamo dobru mrežu prodajnih zastupnika, ali još uvijek su nam potrebni neki komadići, a postoje i neka područja koja nismo ni dotakli, poput Južne Amerike i Afrike, iako dobivamo upite iz Mozambika i Zanzibara i istražujemo načine kako ponuditi svoje modele i tamo.
ŠTO JE S HRVATSKOM?
Hrvatska je od naših jačih tržišta i povijesno jedno od prvih tržišta za naš brend. Imamo sjajan odnos sa zastupnikom – Nava Boats. Usto, vi i imate taj vaš nevjerojatni arhipelag. Mislimo da su naši brodovi stvoreni za vaše more. Hrvatska je oduvijek bila jedno od naših najboljih europskih tržišta i imamo odličan odnos s tamošnjim partnerima.
KOJA JE VAŠA PROFESIONALNA POZADINA?
Nemam nikakvo iskustvo u nautici i nisam pozvana zbog stručnosti u tom području. Angažirana sam da preuzmem start-up i izgradim ga u snažnu, srednju ili veliku kuću. Proces je isti: izgradite strukturu, uspostavite procese i počnite upravljati poslovanjem. Ovaj start-up nije imao strukturu ni način poslovanja. Moje iskustvo je iz telekomunikacijskog poslovanja, isključivo u korporativnom smislu. Prilično sam fleksibilna, jer sam radila s tehnologijom, u prodaji, u marketingu i u vođenju poslovanja, ali nikad u proizvodnji.
KOJI JE VAŠ CILJ SA SAXDOROM?
Mislim da ćemo zavladati tržištem jer imamo fantastične proizvode i sjajan razvoj. Prelazimo na modele većih dimenzija, mislim da smo popularno ime, u trendu, radimo nešto novo. Doista bez imalo skromnosti mogu reći da imamo sposobnost inovacije Sakarija Mattile kao glavni adut. On nas svaki put iznova iznenadi, svaki put smisli nešto novo. On osjeća puls tržišta i uvijek ponudi rješenje koje tržište želi. Vjerujem da je to naš adut za budućnost. Što se tiče kvalitete, tu smo već tamo gdje bismo trebali biti, a odsad se možemo posvetiti samo rastu. Očekujemo da ćemo u nadolazećim godinama zavladati jednim dijelom tržišta.
KAO S NOVIM SAXDOROM 460?
Točno, možda u budućnosti i s nečim većim, sa Sakarijem je to uvijek moguće (smijeh).
Fotografije Saxdor