Saxdor 320 GTO zamišljen je da vaš boravak na moru učini dinamičnim i udobnim, vanjski izgled s ‘naopakim’ pramcem i niskom siluetom prati trendove, a kabina s kupaonicom zadovoljit će i one željne dulje plovidbe
Nakon velikog uspjeha modela Saxdor 200, o kojem smo već pisali, s velikim iščekivanjem dočekan je Saxdor 320 GTO, koji prerasta manji model u stopama i rješenjima nesvakidašnjim u ovom segmentu. Navalnu arhitekturu (dvostepenski trup) ponovno potpisuje studio J&J Design, a iza svega stoji genijalni Sakari Mattila, idejni začetnik Axopara, XO Boatsa, Paragona i Aquadora.
Ovaj brod je zamišljen da boravak na moru učini dinamičnim, stoga je prohodnost izvrsna, a vanjski izgled koji prati trendove savršeno odgovara namjeni. Obrnuti pramac je nešto zaobljeniji i na samom vrhu je spremište za sidreni lanac, konope i bokobrane, te je taman širok za ulazak preko pramca na kojem je sunčalište s držačima za čaše. Sve površine su prekrivene ugodnim protukliznim materijalom, jer su površine konstantno izložene moru i suncu pa trebaju biti izdržljive i lagane za održavanje.
Ostale elemente poput T-krova (pomoću tende se može zatvoriti kokpit), vjetrobrana, preklopnih bokova i sistema za lagano montiranje bokobrana, viđali smo na brodovima različitih brendova, no ovdje su okupljeni u balansiran proizvod koji je već na prvu prepoznatljiv, što nije nimalo jednostavno u vrlo jakoj konkurenciji sportskih brodova ove duljine. Ulazak preko otvorene krme jedan je od sigurnijih ulazaka na brod jer tanke stijenke i umjetno ‘prospex’ staklo na bokovima nisu namijenjeni da se preko njih ulazi.
U ponudi je pet različitih verzija, od kojih sve imaju kabinu s inovativno zatvorenim WC-om. Testirana verzija možda je i najbolja opcija jer se, uz klupice oko sklopivog stola, stražnja klupa (ispod je spremište) može lako pretvoriti i u sunčalište. Iza klupice s tri zasebna sjedala za skiperskom konzolom nalazi se pravi ‘wet bar’, sa sudoperom, grillom i dva hladnjaka sa svake strane koji će zadovoljiti sve potrebe dnevne plovidbe. A kada se električnim prekidačem spuste još i bokovi, na raspolaganju je nevjerojatno mnogo prostora za svakojake morske aktivnosti.
Tri sjedala za konzolom pružaju odličnu preglednost i zaštitu od vjetra, a komande su ergonomski lijepo posložene, uključujući i Mercury joystick sa Skyhook opcijom koji lakoću i preciznost upravljanja na otvorenom moru izjednačava s onom kod pristajanja. Premda 320 dolazi i sa slabijim pogonom, mi smo testirali model s dva motora Mercury 300 KS. S deset čvorova bure i malo valovitog mora, Saxdor 320 se ni u jednom trenutku nije pokazao nestabilan na moru.
S 2900 okretaja je već na 17 čvorova (49 l/h), dok smo na 3800 probijali valovito more s 30 (80 l/h) i više čvorova i u oštre promjene smjera ne samo ulazili bez problema, već i s velikim osmijehom. Verado se rado vrti preko 6000 okretaja i to je područje najvećeg gušta, pa smo postigli preko 47 čvorova i tu se Saxdor ‘nije dao smesti’, osim malog poskakivanja na bočne valove.
U svakom segmentu Saxdora 320 GTO očite su emocije i iskustvo, što ga čini idealnim izborom za ljetnu avanturu, a s novim modelom 400 GTC, koji uskoro stiže, možemo očekivati još i više od ove mlade finske tvrtke.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije & video Saxdor