Saxdor 200 Sport na testu: Revolucija u malom

3 MINUTES READ
00:00:55

Saxdor 200 Sport je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture i usmjeren mlađoj populaciji željnoj zabave na moru

Na prvi pogled Saxdor 200 Sport izgleda kao još jedna ‘igračka na moru’, no kada znamo da iza potpuno novog brenda stoji Sakari Mattila, genijalni osnivač Axopara, XO boats, Paragona te još poznatiji i priznatiji J&J design studio braće Jakopin, percepcija se naglo mijenja.

Prvi Saxdor 200 u Hrvatskoj

Saxdor Side View Adriaic Coast 01
Novi Saxdor 200 Sport smo testirali od Splita do Biševa i natrag

Koncept cijelog brenda usmjeren je k mlađoj populaciji željnoj zabave na moru, posebice tržištu jet-skijeva, no s karakteristikama klasičnog gliserskog plovila. Oštri pramac, niski profil, pa čak i logo, nedvojbeno podsjećaju na Axopar, no to u ovom slučaju može značiti samo još bolje performanse. Prvi primjerak najmanjeg Saxdora 200 Sport u Hrvatskoj s najjačom opcijom, s Mercury 175 KS, imali smo priliku i užitak testirati od Splita do Biševa i natrag.

Saxdor 200 Front View 01
U plovidbi, čak i pri skokovima preko valova, za što je Saxdor itekako sposoban, nema prskanja

U osnovi Saxdor 200 je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture kakva je bila naša, ali u potpunoj sigurnosti trupa, koji se pokazao idealnim za ovakav tip plovidbe. Po jutarnjoj bonaci mali Saxdor s dvoje putnika ‘letio’ je preko 42 čvora (max. 45 čv.) s nešto manje od pet tisuća okretaja, i to s velikom dozom sigurnosti, ali što je najvažnije – obiljem gušta. Dvostepenasti trup težak 780 kg, koji pri velikim brzinama stoji samo krmenom trećinom u moru, te ga u moru drži penta, daje osjećaj upravljanja nalik vožnji ‘po tračnicama’, bez naginjanja i pri bilo kojem režimu plovidbe.

Saxdor 200 Sport je pristupačan većini, a kako današnji ritam života rijetkima dopušta česta i višednevna krstarenja, ovakav tip plovila otvara sasvim novo poglavlje u načinu uživanja na moru

Izvrstan i udoban položaj na ‘jockey’ sjedalima dovoljan je za troje putnika, dok niski bokovi pružaju neposredan doticaj s morem, što je dodatno naglašeno izostankom krmenog zrcala. Takvo rješenje pogodno je za smještaj skija, ronilačke i druge opreme, a ako ne zavozite naglo krmom, nema straha od poplavljivanja kokpita. U plovidbi, čak i pri skokovima preko valova, za što je Saxdor 200 Sport itekako sposoban, nema prskanja, a pomična staklena stijenka na konzoli štiti i pri najvećim brzinama do te mjere da se ne morate brinuti da će vam kapa završiti u moru.

Saxdor 200 Cruising 01
Iza brenda Saxdor stoji Sakari Mattila, genijalni osnivač Axopara

Testirani model opremljen je s dva Simradova GO9 XSE ekrana osjetljiva na dodir, Fusion stereo sistemom, dok osnovna oprema uključuje prekidače za svjetlo, kaljužne pumpe, izlaz za 12 V, što je ugrađeno u konzoli. Kao dodatna oprema može se ugraditi Targa ili T-top krov, kao i dvostruka sjedala s klupicom, pa se onda može ukrcati i četvero putnika.

Maksimalan užitak

Uz pretinac ispod upravljača, za odlaganje mobitela i sitnica, prostora ima, i to poprilično, ispod sjedala, dok se ispod pramčane platforme, kada se podigne, nalazi ležaj. T-top se može povezati platnenom navlakom s podignutom pramčanom platformom, pa sa Saxdorom možete prespavati i u nekoj usamljenoj vali. Da smo koji slučajem štedjeli gorivo krstarećom brzinom od 25 čvorova, tura do Biševa bila bi dovoljna za tank od 110 litara, jer na ovakvom trupu Mercury se pokazao izrazito štedljivim (ispod litre po milji).

Interior of the boat
Model koji smo testirali bio je opremljen je s dva Simradova GO9 XSE ekrana osjetljiva na dodir i Fusion stereo sistemom

S cijenom od 20 tisuća eura s Mercury 100 KS, Saxdor 200 je pristupačan većini, a kako današnji ritam života rijetkima dopušta česta i višednevna krstarenja, ovakav tip plovila (pogodan za tegljenje), gdje je održavanje minimalno, a užitak maksimalan, otvara sasvim novo poglavlje u načinu uživanja na moru.

Tehnički podaci Saxdor 200 Sport

Duljina: 5,94 m
Širina: 2,29 m
Gaz: 0,72 m
Istisnina: 780 kg
Spremnik za gorivo: 110 l
Motori: 100-175 KS
Potrošnja: 0,75 l/m
Najveća brzina: 32 – 45 čv.
Zastupnik: Nautika Centar Nava

Tekst Filip Bubalo

Fotografije Kristina Peračić

Video Yachts Croatia


Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Seakeeper brodski stabilizator Jahting

Brodski stabilizatori: Tehnologija za miran san

Svi veliki proizvođači najpoznatijih brendova jahti nude opciju ugradnje žiro stabilizatora prilikom kupnje njihovih brodova i to one najpoznatijeg brenda Seakeeper Nekim nautičarima su valovi …

Ovo je fotografija Axopar x Jobe Revolve Jahting

Novi Axopar X Jobe Revolve idealan je brod za zabavu na moru

Novi najveći model serije Axopar x Jobe Revolve nosi ime Revolve XXII, nadahnut je modelom Axopar 22 Spyder i predstavlja rezultat dugogodišnjeg rada na dizajnu …

Boot-dusseldorf Jahting

Boot Düsseldorf 2021. je na pravom kursu

Kao najveća svjetska platforma za vodene sportove, organizatori sajma boot Düsseldorf svjesni su svoje odgovornosti prema industriji. Od 23. do 31. siječnja 2021. boot određuje …

Jahting

Marex 330 Scandinavia: Ogledni primjer obiteljske jahtice

Marex 330, prinova u programu graditelja Marex Scandinavia, dizajniran je kao umanjena verzija popularnog modela Marex 375, ali uz bitne izmjene trupa i palube. Da …

Axopar Brabus Jahting

Axopar predstavio novu 37-icu i Brabus Shadow 900

Za manje od četiri godine radikalno inovativan Axopar 37 okrenuo je naglavce tržište glisera s izvanbrodskim motorima u segmentu brodica s kabinom. Nimalo na štetu …

Električni Brodovi Jahting

Električni brodovi: Pet zvijezda Boota

Tiha električna revolucija ulazi na šire tržište plovila, a razmišljanje o održivosti i briga o čistoći mora otvaraju nova poglavlja u jahting industriji Premda ideja …

ovo je slika novi broj Yachts Croatia 67 Hrvatska

Novi broj u prodaji: Riva 88 Folgore na testu, savršen bijeg sa S-klasom i biseri otoka Brača

Izašao je novi broj Yachtsa, a ovaj tekst može vam poslužiti kao ‘sneak preview’ svih dobrih stvari koje nudimo svibanjskom izdanju našeg luksuznog magazina. Nakon …

Ovo je fotografija nove Mercedes S-class at Portonovi Putovanja

Mercedes S-klasa u resortu One&Only Portonovi: Optočeni zvijezdama

Mercedes S-klasa odvela nas je do nove luksuzne destinacije na Jadranu – resorta One&Only Portonovi Englezi imaju jednu lijepu frazu za osobu ili kompaniju koja …

Ovo je fotografija Lidija LIjić Vulić Intervjui

Lidija Lijić Vulić: Posvećenost moru kao stil života

Višestruka svjetska i europska prvakinja u ronjenju, alpinistica, letačica jedrilicom i direktorica hrvatskog ogranka organizacije Sea Shepherd Lidija Lijić Vulić govori zašto je svoje adrenalinske …

Ovo je fotografija nove Riva 88 Folgore cruising Testovi

Riva 88 Folgore na testu: Munjevita jurilica

Na talijanskom ‘folgore’ znači munja, a točno takav dojam nova Riva 88 ostavit će na tržištu; uz osvježeni dizajn ova skupocjena jahta ostavit će bez …

Ovo je fotografija mjesta Povlja, Brač Plovidba

Mali biseri na sjevernoj obali otoka Brača

Premda se otok Brač nalazi u neposrednoj blizini Splita, njegove sjeverne obale većini su nautičara nepoznate, a među njima se nalazi nekoliko bisera koji bi …

Ovo je fotografija uvala vela luka otok krk marina punat Marine

Pet uvala za nautičare u blizini Marine Punat

Marina Punat idealna je polazišna točka za obilazak uvala u morskom prostranstvu Kvarnerića i upoznavanje ljepota Cresa, Krka, Raba, Paga, Oliba, Silbe, Ilovika i Lošinja …

Scroll to Top