Saxdor 200 Sport na testu: Revolucija u malom



4 min
00:00:55
00:00:55

Saxdor 200 Sport je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture i usmjeren mlađoj populaciji željnoj zabave na moru

Na prvi pogled Saxdor 200 Sport izgleda kao još jedna ‘igračka na moru’, no kada znamo da iza potpuno novog brenda stoji Sakari Mattila, genijalni osnivač Axopara, XO boats, Paragona te još poznatiji i priznatiji J&J design studio braće Jakopin, percepcija se naglo mijenja.

Prvi Saxdor 200 u Hrvatskoj

Saxdor Side View Adriaic Coast 01
Novi Saxdor 200 Sport smo testirali od Splita do Biševa i natrag

Koncept cijelog brenda usmjeren je k mlađoj populaciji željnoj zabave na moru, posebice tržištu jet-skijeva, no s karakteristikama klasičnog gliserskog plovila. Oštri pramac, niski profil, pa čak i logo, nedvojbeno podsjećaju na Axopar, no to u ovom slučaju može značiti samo još bolje performanse.

Saxdor 200 Sport je pristupačan većini, a kako današnji ritam života rijetkima dopušta česta i višednevna krstarenja, ovakav tip plovila otvara sasvim novo poglavlje u načinu uživanja na moru

Prvi primjerak najmanjeg Saxdora 200 Sport u Hrvatskoj s najjačom opcijom, s Mercury 175 KS, imali smo priliku i užitak testirati od Splita do Biševa i natrag.

Saxdor 200 Front View 01
U plovidbi, čak i pri skokovima preko valova, za što je Saxdor itekako sposoban, nema prskanja

U osnovi Saxdor 200 je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture kakva je bila naša, ali u potpunoj sigurnosti trupa, koji se pokazao idealnim za ovakav tip plovidbe. Po jutarnjoj bonaci mali Saxdor s dvoje putnika ‘letio’ je preko 42 čvora (max. 45 čv.) s nešto manje od pet tisuća okretaja, i to s velikom dozom sigurnosti, ali što je najvažnije – obiljem gušta.

Dvostepenasti trup težak 780 kg, koji pri velikim brzinama stoji samo krmenom trećinom u moru, te ga u moru drži penta, daje osjećaj upravljanja nalik vožnji ‘po tračnicama’, bez naginjanja i pri bilo kojem režimu plovidbe. Izvrstan i udoban položaj na ‘jockey’ sjedalima dovoljan je za troje putnika, dok niski bokovi pružaju neposredan doticaj s morem, što je dodatno naglašeno izostankom krmenog zrcala.

Saxdor 200 Cruising 01
Iza brenda Saxdor stoji Sakari Mattila, genijalni osnivač Axopara

Takvo rješenje pogodno je za smještaj skija, ronilačke i druge opreme, a ako ne zavozite naglo krmom, nema straha od poplavljivanja kokpita. U plovidbi, čak i pri skokovima preko valova, za što je Saxdor 200 Sport itekako sposoban, nema prskanja, a pomična staklena stijenka na konzoli štiti i pri najvećim brzinama do te mjere da se ne morate brinuti da će vam kapa završiti u moru.

Maksimalan užitak

Testirani model opremljen je s dva Simradova GO9 XSE ekrana osjetljiva na dodir, Fusion stereo sistemom, dok osnovna oprema uključuje prekidače za svjetlo, kaljužne pumpe, izlaz za 12 V, što je ugrađeno u konzoli. Kao dodatna oprema može se ugraditi Targa ili T-top krov, kao i dvostruka sjedala s klupicom, pa se onda može ukrcati i četvero putnika.

Interior of the boat
Model koji smo testirali bio je opremljen je s dva Simradova GO9 XSE ekrana osjetljiva na dodir i Fusion stereo sistemom

Uz pretinac ispod upravljača, za odlaganje mobitela i sitnica, prostora ima, i to poprilično, ispod sjedala, dok se ispod pramčane platforme, kada se podigne, nalazi ležaj. T-top se može povezati platnenom navlakom s podignutom pramčanom platformom, pa sa Saxdorom možete prespavati i u nekoj usamljenoj vali.

Da smo koji slučajem štedjeli gorivo krstarećom brzinom od 25 čvorova, tura do Biševa bila bi dovoljna za tank od 110 litara, jer na ovakvom trupu Mercury se pokazao izrazito štedljivim (ispod litre po milji).

S cijenom od 20 tisuća eura s Mercury 100 KS, Saxdor 200 je pristupačan većini, a kako današnji ritam života rijetkima dopušta česta i višednevna krstarenja, ovakav tip plovila (pogodan za tegljenje), gdje je održavanje minimalno, a užitak maksimalan, otvara sasvim novo poglavlje u načinu uživanja na moru.

Tehnički podaci Saxdor 200 Sport

Duljina: 5,94 m
Širina: 2,29 m
Gaz: 0,72 m
Istisnina: 780 kg
Spremnik za gorivo: 110 l
Motori: 100-175 KS
Potrošnja: 0,75 l/m
Najveća brzina: 32 – 45 čv.
Zastupnik: Nautika Centar Nava

Tekst Filip Bubalo
Fotografije Kristina Peračić
Video Yachts Croatia

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above