Saxdor 200 Sport na testu: Revolucija u malom

3 MINUTES READ
00:00:55

Saxdor 200 Sport je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture i usmjeren mlađoj populaciji željnoj zabave na moru

Na prvi pogled Saxdor 200 Sport izgleda kao još jedna ‘igračka na moru’, no kada znamo da iza potpuno novog brenda stoji Sakari Mattila, genijalni osnivač Axopara, XO boats, Paragona te još poznatiji i priznatiji J&J design studio braće Jakopin, percepcija se naglo mijenja.

Prvi Saxdor 200 u Hrvatskoj

Saxdor Side View Adriaic Coast 01
Novi Saxdor 200 Sport smo testirali od Splita do Biševa i natrag

Koncept cijelog brenda usmjeren je k mlađoj populaciji željnoj zabave na moru, posebice tržištu jet-skijeva, no s karakteristikama klasičnog gliserskog plovila. Oštri pramac, niski profil, pa čak i logo, nedvojbeno podsjećaju na Axopar, no to u ovom slučaju može značiti samo još bolje performanse. Prvi primjerak najmanjeg Saxdora 200 Sport u Hrvatskoj s najjačom opcijom, s Mercury 175 KS, imali smo priliku i užitak testirati od Splita do Biševa i natrag.

Saxdor 200 Front View 01
U plovidbi, čak i pri skokovima preko valova, za što je Saxdor itekako sposoban, nema prskanja

U osnovi Saxdor 200 je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture kakva je bila naša, ali u potpunoj sigurnosti trupa, koji se pokazao idealnim za ovakav tip plovidbe. Po jutarnjoj bonaci mali Saxdor s dvoje putnika ‘letio’ je preko 42 čvora (max. 45 čv.) s nešto manje od pet tisuća okretaja, i to s velikom dozom sigurnosti, ali što je najvažnije – obiljem gušta. Dvostepenasti trup težak 780 kg, koji pri velikim brzinama stoji samo krmenom trećinom u moru, te ga u moru drži penta, daje osjećaj upravljanja nalik vožnji ‘po tračnicama’, bez naginjanja i pri bilo kojem režimu plovidbe.

Saxdor 200 Sport je pristupačan većini, a kako današnji ritam života rijetkima dopušta česta i višednevna krstarenja, ovakav tip plovila otvara sasvim novo poglavlje u načinu uživanja na moru

Izvrstan i udoban položaj na ‘jockey’ sjedalima dovoljan je za troje putnika, dok niski bokovi pružaju neposredan doticaj s morem, što je dodatno naglašeno izostankom krmenog zrcala. Takvo rješenje pogodno je za smještaj skija, ronilačke i druge opreme, a ako ne zavozite naglo krmom, nema straha od poplavljivanja kokpita. U plovidbi, čak i pri skokovima preko valova, za što je Saxdor 200 Sport itekako sposoban, nema prskanja, a pomična staklena stijenka na konzoli štiti i pri najvećim brzinama do te mjere da se ne morate brinuti da će vam kapa završiti u moru.

Saxdor 200 Cruising 01
Iza brenda Saxdor stoji Sakari Mattila, genijalni osnivač Axopara

Testirani model opremljen je s dva Simradova GO9 XSE ekrana osjetljiva na dodir, Fusion stereo sistemom, dok osnovna oprema uključuje prekidače za svjetlo, kaljužne pumpe, izlaz za 12 V, što je ugrađeno u konzoli. Kao dodatna oprema može se ugraditi Targa ili T-top krov, kao i dvostruka sjedala s klupicom, pa se onda može ukrcati i četvero putnika.

Maksimalan užitak

Uz pretinac ispod upravljača, za odlaganje mobitela i sitnica, prostora ima, i to poprilično, ispod sjedala, dok se ispod pramčane platforme, kada se podigne, nalazi ležaj. T-top se može povezati platnenom navlakom s podignutom pramčanom platformom, pa sa Saxdorom možete prespavati i u nekoj usamljenoj vali. Da smo koji slučajem štedjeli gorivo krstarećom brzinom od 25 čvorova, tura do Biševa bila bi dovoljna za tank od 110 litara, jer na ovakvom trupu Mercury se pokazao izrazito štedljivim (ispod litre po milji).

Interior of the boat
Model koji smo testirali bio je opremljen je s dva Simradova GO9 XSE ekrana osjetljiva na dodir i Fusion stereo sistemom

S cijenom od 20 tisuća eura s Mercury 100 KS, Saxdor 200 je pristupačan većini, a kako današnji ritam života rijetkima dopušta česta i višednevna krstarenja, ovakav tip plovila (pogodan za tegljenje), gdje je održavanje minimalno, a užitak maksimalan, otvara sasvim novo poglavlje u načinu uživanja na moru.

Tehnički podaci Saxdor 200 Sport

Duljina: 5,94 m
Širina: 2,29 m
Gaz: 0,72 m
Istisnina: 780 kg
Spremnik za gorivo: 110 l
Motori: 100-175 KS
Potrošnja: 0,75 l/m
Najveća brzina: 32 – 45 čv.
Zastupnik: Nautika Centar Nava

Tekst Filip Bubalo

Fotografije Kristina Peračić

Video Yachts Croatia


Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija za Boot Düsseldorf 2022 dvorana Jahting

Boot Düsseldorf 2022.: Punim jedrima naprijed

Nakon dvogodišnje pauze zbog pandemije, Boot Düsseldorf ponovno plovi, od 22. do 30. siječnja 2022. Posjet će se isplatiti jer će se gotovo svi proizvođači, …

Ovo je fotografija Rand Escape 30 Testovi

Rand Escape 30 na testu: Mala jahta velikih namjera

Vanjske linije modela Rand Escape 30, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom dizajnu, …

Ovo je fotografija sportskog trawlera Pardo Endurance 60 Testovi

Pardo Endurance 60 na testu: Sportski trawler

Stilske odrednice uspješnih prethodnika modela Pardo 38, 43 i 50, na Endurance 60 modelu evoluirale su u potpuno novi koncept – jahtu za plovidbu na …

Ovo je fotografija Lomac GranTurismo 11 Jahting

Navis Marine: Tri nova zastupništva

Tvrtka Navis Marine, specijalizirana za ekskluzivnu prodaju, posredovanje i savjetovanje u nautičkoj industriji, svom bogatom portfelju nedavno je dodala tri nova brenda, čime nastavlja sa …

Ovo je fotografija Fiart P54 project Jahting

Fiart P54: Novi projekt s potpisom Stefana Pastrovicha

Fiart P54 je projekt koji obećava nova iskustva u plovidbi i sprema se postati nova ikona internacionalnog nautičkog tržišta Da bi tu filozofiju proveo u …

Ovo je fotografija De Antonio 42 Open cruising Testovi

De Antonio 42 Open na testu: Luksuzan open mediteranskog šarma

De Antonio 42 Open pravi je ‘head turner’, a tirkizna boja presvlaka asocira na ono za što je ovaj snažan brod i namijenjen – brzom …

Ovo je fotografija WTF, zaklada za očuvanje mora i oceana Jahting

Water Revolution Foundation: Zaštita i očuvanje planeta

Water Revolution Foundation je od svog osnivanja 2018. postao jedna od najprominentnijih inicijativa s ciljem neutraliziranja otiska superjahting industrije, uz promicanje održivih tehnologija i praksi …

Ovo je fotografija Jahorina Resort i Spa Putovanja

Jahorina Mountain Resort & Spa: Raj za ljubitelje planina

Jahorina Mountain Resort & Spa najmoderniji je planinski resort u regiji, koji nudi vrhunski spa centar, dobar provod i poseban gastronomski doživljaj Olimpijski centar Jahorina …

Ovo je fotografija Lokvarskog jezera Gorski kotar Destinacije

Gorski kotar: Moje šume, moji snovi

Zeleno srce Hrvatske idealna je destinacija za sve one koji žele iskusiti boravak u prirodi i održivi turizam Gorski kotar je neodoljiva planinska oaza prekrivena …

Ovo je fotografija pilota Formule 1 Nico Rosberg Intervjui

Nico Rosberg: Novi život svjetskog prvaka

Nico Rosberg za mnoge je nekadašnji svjetski prvak u Formuli 1 i sin legendarnog Keke Rosberga. U svom ‘drugom’ životu, Nico je i dalje ljubitelj …

Ovo je fotografija Vesper Marine Jahting

Garmin preuzima Vesper Marine

Portfelj proizvoda uključuje nagrađivanu tehnologiju svijesnosti o situaciji i daljinskog nadzora Garmin je objavio kupovinu tvrtke Vesper Marine, privatnog pružatelja tehnologija nautičke industrije – AIS, …

Ovo je fotografija degustacije sireva, Južni Tirol Putovanja

Gastro idila Južnog Tirola

Južni Tirol je po mnogim parametrima najpoželjnije mjesto za život. Uz jedinstvenu ljepotu Dolomita, krajolik prožet kontrastom između alpskih vrhova i Mediterana, turizam, gastronomija i …

Scroll to Top