Saxdor 200 Sport na testu: Revolucija u malom

3 MINUTES READ
00:00:55

Saxdor 200 Sport je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture i usmjeren mlađoj populaciji željnoj zabave na moru

Na prvi pogled Saxdor 200 Sport izgleda kao još jedna ‘igračka na moru’, no kada znamo da iza potpuno novog brenda stoji Sakari Mattila, genijalni osnivač Axopara, XO boats, Paragona te još poznatiji i priznatiji J&J design studio braće Jakopin, percepcija se naglo mijenja.

Prvi Saxdor 200 u Hrvatskoj

Saxdor Side View Adriaic Coast 01
Novi Saxdor 200 Sport smo testirali od Splita do Biševa i natrag

Koncept cijelog brenda usmjeren je k mlađoj populaciji željnoj zabave na moru, posebice tržištu jet-skijeva, no s karakteristikama klasičnog gliserskog plovila. Oštri pramac, niski profil, pa čak i logo, nedvojbeno podsjećaju na Axopar, no to u ovom slučaju može značiti samo još bolje performanse. Prvi primjerak najmanjeg Saxdora 200 Sport u Hrvatskoj s najjačom opcijom, s Mercury 175 KS, imali smo priliku i užitak testirati od Splita do Biševa i natrag.

Saxdor 200 Front View 01
U plovidbi, čak i pri skokovima preko valova, za što je Saxdor itekako sposoban, nema prskanja

U osnovi Saxdor 200 je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture kakva je bila naša, ali u potpunoj sigurnosti trupa, koji se pokazao idealnim za ovakav tip plovidbe. Po jutarnjoj bonaci mali Saxdor s dvoje putnika ‘letio’ je preko 42 čvora (max. 45 čv.) s nešto manje od pet tisuća okretaja, i to s velikom dozom sigurnosti, ali što je najvažnije – obiljem gušta. Dvostepenasti trup težak 780 kg, koji pri velikim brzinama stoji samo krmenom trećinom u moru, te ga u moru drži penta, daje osjećaj upravljanja nalik vožnji ‘po tračnicama’, bez naginjanja i pri bilo kojem režimu plovidbe.

Saxdor 200 Sport je pristupačan većini, a kako današnji ritam života rijetkima dopušta česta i višednevna krstarenja, ovakav tip plovila otvara sasvim novo poglavlje u načinu uživanja na moru

Izvrstan i udoban položaj na ‘jockey’ sjedalima dovoljan je za troje putnika, dok niski bokovi pružaju neposredan doticaj s morem, što je dodatno naglašeno izostankom krmenog zrcala. Takvo rješenje pogodno je za smještaj skija, ronilačke i druge opreme, a ako ne zavozite naglo krmom, nema straha od poplavljivanja kokpita. U plovidbi, čak i pri skokovima preko valova, za što je Saxdor 200 Sport itekako sposoban, nema prskanja, a pomična staklena stijenka na konzoli štiti i pri najvećim brzinama do te mjere da se ne morate brinuti da će vam kapa završiti u moru.

Saxdor 200 Cruising 01
Iza brenda Saxdor stoji Sakari Mattila, genijalni osnivač Axopara

Testirani model opremljen je s dva Simradova GO9 XSE ekrana osjetljiva na dodir, Fusion stereo sistemom, dok osnovna oprema uključuje prekidače za svjetlo, kaljužne pumpe, izlaz za 12 V, što je ugrađeno u konzoli. Kao dodatna oprema može se ugraditi Targa ili T-top krov, kao i dvostruka sjedala s klupicom, pa se onda može ukrcati i četvero putnika.

Maksimalan užitak

Uz pretinac ispod upravljača, za odlaganje mobitela i sitnica, prostora ima, i to poprilično, ispod sjedala, dok se ispod pramčane platforme, kada se podigne, nalazi ležaj. T-top se može povezati platnenom navlakom s podignutom pramčanom platformom, pa sa Saxdorom možete prespavati i u nekoj usamljenoj vali. Da smo koji slučajem štedjeli gorivo krstarećom brzinom od 25 čvorova, tura do Biševa bila bi dovoljna za tank od 110 litara, jer na ovakvom trupu Mercury se pokazao izrazito štedljivim (ispod litre po milji).

Interior of the boat
Model koji smo testirali bio je opremljen je s dva Simradova GO9 XSE ekrana osjetljiva na dodir i Fusion stereo sistemom

S cijenom od 20 tisuća eura s Mercury 100 KS, Saxdor 200 je pristupačan većini, a kako današnji ritam života rijetkima dopušta česta i višednevna krstarenja, ovakav tip plovila (pogodan za tegljenje), gdje je održavanje minimalno, a užitak maksimalan, otvara sasvim novo poglavlje u načinu uživanja na moru.

Tehnički podaci Saxdor 200 Sport

Duljina: 5,94 m
Širina: 2,29 m
Gaz: 0,72 m
Istisnina: 780 kg
Spremnik za gorivo: 110 l
Motori: 100-175 KS
Potrošnja: 0,75 l/m
Najveća brzina: 32 – 45 čv.
Zastupnik: Nautika Centar Nava

Tekst Filip Bubalo

Fotografije Kristina Peračić

Video Yachts Croatia


Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija novog modela Monachus 70 Fly Jahting

Premium model Monachus 70 Fly

U brodogradilištu Monachus Yachts, koje već dobro poznajemo po njihovim modelima Pharos 43 i Issa 45, u tijeku je gradnja novog premium modela Monachus 70 …

Ovo je fotografija Candela C-7 Jahting

Candela C-7 prvi je električni brod s visokom autonomijom

Švedska Candela C-7 prvi je električni brod s hydrofoilom u serijskoj proizvodnji koji performansama može parirati motornim brodovima s klasičnim pogonom Leteći iznad površine brzinom …

Ovo je fotografija Cranchi E26 Rider bowrider Jahting

Novi zastupnik za talijansko brodogradilište Cranchi

Tvrtka Alberta Yachts najavila je partnerstvo s talijanskim brodogradilištem Cranchi, a od 1. rujna postat će njihov novi službeni zastupnik za Hrvatsku Novi Cranchi E26 …

Ovo je fotografija Seakeeper brodski stabilizator Jahting

Brodski stabilizatori: Tehnologija za miran san

Svi veliki proizvođači najpoznatijih brendova jahti nude opciju ugradnje žiro stabilizatora prilikom kupnje njihovih brodova i to one najpoznatijeg brenda Seakeeper Nekim nautičarima su valovi …

Ovo je fotografija Axopar x Jobe Revolve Jahting

Novi Axopar X Jobe Revolve idealan je brod za zabavu na moru

Novi najveći model serije Axopar x Jobe Revolve nosi ime Revolve XXII, nadahnut je modelom Axopar 22 Spyder i predstavlja rezultat dugogodišnjeg rada na dizajnu …

Boot-dusseldorf Jahting

Boot Düsseldorf 2021. je na pravom kursu

Kao najveća svjetska platforma za vodene sportove, organizatori sajma boot Düsseldorf svjesni su svoje odgovornosti prema industriji. Od 23. do 31. siječnja 2021. boot određuje …

This is photo of a Bloc Outdoor, furniture design Luksuz

Savršena definicija kulture života na otvorenom

Svaki komad Bloc Outdoor brenda krasi sofisticirani dizajn u nekoliko linija, koje zadovoljavaju najviši standard luksuznog životnog stila, vrhunska kvaliteta posebno tretiranog afričkog iroko drva …

ovo je fotografija električna dska za surfanje lampuga Jahting

Vodene igračke 21. stoljeća: Sedam električnih daski za surfanje

Električna daska za surfanje je zabavna, sigurna i moćna. Predstavljamo modele kod kojih je dovoljno samo upaliti motor i uživati u vožnji JETSURF Rođen za …

Ovo je fotografija Dominique Chenot Intervjui

Dominique Chenot: Protokol za odgodu starenja

Dominique Chenot, suosnivačica Chenota, čiji je posljednji Espace otvoren u One&Only Portonovi resortu, govori o njihovu medicinsko-terapeutskom wellness programu za zdraviji, dulji i kvalitetniji život …

Ovo je fotografija serviranog jela, Cap Aureo Gastronomija

Cap Aureo: Teatar istarskih okusa

Cap Aureo perjanica je Maistrina restoranskog portfelja i u protekle dvije godine, otkako je otvoren, postavlja visoke standarde fine dining scene. Umješnost visoke kuhinje sazdana …

Ovo je fotografija Bali 4.6 u plovidbi a testu Testovi

Bali 4.6 na testu: Predvodnik klase

Kao nasljednik modela 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje sastojke, nastao je  moderan katamaran Bali 4.6 zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na …

Jahting

Ljetna prilika za Frauscher 1414 Demon

Frauscher se svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’, a upravo je takav ‘prvak stila’ i njihov najveći model 1414 Demon čiji …

Scroll to Top