U Splitu smo isprobali Saxdor 400 GTO, najnoviji model predstavljen prošle godine na sajmu u Cannesu. Novi Saxdor nije samo dnevna brodica u kojoj možete po potrebi prespavati, već ozbiljan obiteljski krstaš za ugodnu višednevnu plovidbu, a zadržao je i sve zabavne elemente svojih prethodnika
Inovativni dizajn novog brenda
S obzirom na to da je Saxdor brend koji osvaja tržište, a njihov streloviti razvoj se temelji na inovacijama koje u brend unosi osnivač Sakari Mattila, bilo je za očekivati da je i Saxdor 400 GTO inovativno plovilo. Ali ono što smo imali priliku isprobati nadilazi sva očekivanja i, kazali bismo, unosi novu dimenziju u svijet brodica koje se koriste uglavnom preko dana.
Udobnost interijera
S ‘normalnom’ kabinom u pramčanom potpalublju, opremljenom zasebnim toaletnim prostorom s WC školjkom i tušem, te s krmenom kabinom koju krasi izuzetno široki ležaj, možemo se lako zamisliti na višednevnom krstarenju obitelji ili s prijateljima.
Funkcionalne značajke vanjskog prostora
S druge strane, vanjski prostori nude sadržaje za puno veću ekipu. U vrhu pramca skriven je mehanizam za sidro, pramčani kokpit ima sjedište U-oblika, a od ostatka plovila dijeli ga prolaz kroz vjetrobransko staklo. Iako se s lijeve strane nalazi prolaz, uz kormilara lako stanu još dvije osobe. Tu se nalaze tri Simrad ekrana i koristan tikov oslonac za noge, a nad prednjim dijelom salona se može i otvoriti krov.
Na sjedištu L-oblika u centralnom dijelu kokpita mogu se smjestiti još najmanje četiri odrasle osobe, uz lijepi preklopni tikov stolić i dodatno sjedište s lijeve strane.
Međutim, kada se usidrite, imate mogućnost otvoriti cijele bokove koji su duljine gotovo pet metara i Saxdor 400 pretvoriti u ‘lounge’ na otvorenom i pravu ‘party zvijer’. Jako je simpatična bočna klupica čiji se naslon može podesiti tako da gleda prema kokpitu ili prema pučini, kada su bokovi otvoreni.
Treba napomenuti da se plovilo nudi u kombinaciji s čvrstim (GTC) ili mekanim zatvorima (GTO). Krmeno sjedište se može također pretvoriti u sunčalište pomicanjem naslona, a ono je inače gornji dio krmene kabine koja na vrhu ima prozore koji su pokriveni.
U kokpitu se s lijeve strane nalazi kuhalo i sudoper, te dva velika frižidera. Na krmi smo naišli na staklenu ogradu kao branu prema platformi i motorima, onakvu kakvu viđamo na novim generacijama većih jahti, koja ima dvoja vratašca za prolaz prema krmi, s lijeve i desne strane.
U visokim bokovima krme nalazi se spremište za bokobrane s desne, i mali (ali jako vrijedan) grill s lijeve strane. Nama se svidio lijepi detalj na krmi na kojoj su ugrađene bitve koje se uvlače u platformu. U svakom slučaju, na raspolaganju vam je pravi veliki brod, puno veći od očekivanih ‘strelastih’ dnevnih plovila.
Saxdor 400 GTO u plovidbi
S druge strane, u Saxdoru rado ističu kako je to brod za one koji vole samostalnu plovidbu, pa smo ga s guštom isprobali po mirnom moru ispred Splita. Opremljen dvama novim izvanbrodskim Mercury motorima s deset cilindara od 350 konjskih snaga, sinkroniziranim u joystick, te dodatni pramčani potisnik, novi Saxdor manevrira kako god želite.
Kada se nađete na otvorenom moru, možete birati u kakvom režimu plovidbe ćete uživati, a brzine krstarenja variraju od 20 čvorova, kada motori vrte 4000 okretaja, do 30 čvorova na 4500 okretaja, pri čemu je potrošnja oko četiri litre po prijeđenoj milji. Na 5000 okretaja i brzina i potrošnja rastu, a plovite s oko 35 čvorova brzine i pet litara po milji, što je potrošnja i pri maksimalnoj brzini koju smo postigli, a to je 42 čvora. Mišljenja smo da je takav režim ‘fora’ samo za kratkotrajne plovidbe, a da u praksi o stanju mora ovisi koju ćete brzinu krstarenja odabrati.
Saxdor 400 GTO je u prvom redu izuzetno ugodno plovilo koje vas neće razočarati u širokom aspektu korištenja i hvalevrijedna dopuna u Saxdor floti.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Saxdor