Dekonstrukcija ikone

by Yachts Croatia

Wallytender 48

Novi Wallytender 48 prvi je brod legendardnog brenda predstavljen nakon pripajanja moćnoj grupi Ferretti

Cannes Yachting Festival je centralno mjesto u Europi za predstavljanje novih modela plovila. Razlog tome nije samo u prezentaciji, već i u mogućnosti da se plovilo testira. Podgrijavanje interesa za novi Wallytender 48 bilo je povećano jer se do zadnjeg trenutka nije znalo hoće li najavljeni model biti predstavljen na sajmu, a riječ je o prvom plovilu koje legendarni brend, koji ove godine slavi i dvadeset pet godina, predstavlja nakon pripajanja moćnoj grupi Ferretti. Poseban ton našem testiranju dala je prisutnost Luce Bassanija na testu, tvorca cjelokupnog brenda Wally, i Stefana de Viva, direktora te marke, ali i jednog od najzaslužnijih u novom uzletu grupe Ferretti. Wallytender 48 evolucija je legendarnog, u svoje doba avangardnog Wallytendera, koji je prvi put predstavljen 2002. godine. Wally je tada kreirao novo tržište velikih tendera. Sadašnji je trup broda potpuno novi, duži i širi, te optimiziran za IPS pogonski sustav i razvijen u suradnji s Ferretti grupom, ali pri tome nije izgubio svoj originalni Wally DNK osjećaj pri plovidbi. Na ovaj su način zadovoljena dva svijeta – onaj u kojem se brod koristi kao tender velikoj jahti i gdje je upravljanje brodom prepušteno profesionalnoj posadi, ali i onaj drugi s manje iskusnim vlasnicima koji samostalno žele upravljati brodom i koristiti ga kao svoje osnovno plovilo. Interijer na ovom modelu omogućuje, osim dnevnih izleta, i noćenje u prostranom prostoru opremljenom elegantnim paketom koji kombinira jedriličarski stil uz tradicionalne materijale kao što je tikovina i moderne detalje od karbonskih vlakana, koje je Wally u svijet jahtinga uveo 1991. godine, te pruža potpuni komfor za dvije osobe.

Novi Wally dizajniran je tako da omogući obitelji i njihovim gostima maksimalan komfor, a posebno je lijepa unutrašnjost, koju krase čiste linije

U unutrašnjosti čistih linija, koje su ujedno klasične i moderne, nalazi se prostrani ležaj, sofa i sanitarni čvor. Puno veći izazov je bio podići bok trupa bez gubitka čistoće linija prepoznatljivih za sve modele Wally, u čemu je dizajnerima to značajno poboljšanje pošlo za rukom. Rezultat je vanjski prostor gdje do izražaja dolazi puna funkcionalnost. Prostora zaista ima u izobilju. Krma se sastoji od velike platforme koja je opremljena inovativnom pasarelom, koja ujedno služi i kao ljestve za izlazak iz mora. Na prostranom sunčalištu na krmi udobno se mogu smjestiti četiri osobe. Centralni dio rezerviran je za udobnu klupu za sjedenje i pult sa sudoperom i hladnjakom ispod njega. Na ovom dijelu broda bočne stranice se hidraulički spuštaju i tako povećavaju ukupnu površinu palube, kao i lakši pristup moru. Slijedi upravljačka konzola s dva velika udobna sjedala. S desne strane konzole je ulaz u kabinu. Dizajn pramca je prema klasičnom Wally stilu, čistih, jednostavnih linija uz udobno sunčalište u samom vrhu. Izgled novog Wallytendera 48 je jednostavno predočiti iz fotografija, ali ono što fotografije ne mogu jest osjećaj kada sjednete za upravljač. IPS sustav upravljanja omogućuje jednostavniji manevar u marinama, zbog dizajna trupa na pramcu nema pramčanog potisnika (bowthruster) pa je upravljanje plovilom uz pomoć joysticka od velikog značaja. Brzina koju novi Wally postiže nije najbrža u klasi. Maksimalna brzina koju smo uspjeli postići na testu je iznosila nešto više od 35 čvorova na sat, uz brod pun novinara.

Wallytender 48 evolucija je legendarnog, u svoje doba avangardnog Wallytendera, koji je prvi put predstavljen 2002. godine

Maksimalna deklarirana tvornička brzina je 38 čvorova. Upravljivost, mekoća rezanja valova, odnosno općenito ponašanje broda na moru, ono je u čemu ovaj model briljira. Užitak u plovidbi govori o tome da je trupu posvećeno dosta pažnje, a ne samo dizajnu i funkcionalnosti. U današnje vrijeme, kada brzina kojom se izbacuju novi modeli plovila ne dopušta preciznu razradu hidrodinamike trupa, pravo je zadovoljstvo sjesti za upravljač ovog modela i uživati u plovidbi, a ne samo na sidru u uvali. Jedini nedostatak koji smo primijetili za vrijeme testa je malo prodiranje mora pri velikoj brzini na jednoj bočnoj stranici trupa koja se hidraulički spušta u stanju mirovanja broda zbog povećanja palube. Taj nedostatak nam je objašnjen žurnošću pripreme broda za sajam i nedostatkom jedne brtve. Lijepo je vidjeti partnerstvo brenda Wally i grupe Ferretti, koje je zajedničkim znanjem i iskustvom dovelo do atraktivnog, funkcionalnog i nadasve upravljivog broda. Akvizicija je već rezultirala s tri potvrđene narudžbe za novi 48 Wallytender prije nego što je prvi model dotaknuo vodu, a to je tek početak jedne sasvim nove priče koja bi mogla biti prava mala nautička revolucija. Prvi primjerci inače su prodani i u Europi i SAD-u, što je odraz Wallyjeve globalne privlačnosti, a nama je bilo pravo zadovoljstvo među prvima zaploviti Wallytenderom 48 u atraktivnom zaljevu ispred Cannesa.

Upravljivost, mekoća rezanja valova, odnosno općenito ponašanje broda na moru ono je u čemu ovaj model briljira

Tehnički podaci

Duljina preko svega: 14,50 m
Širina: 4,40 m
Gaz: 1,20 m
Istisnina: 11.500 kg
Spremnik za gorivo: 1400 l
Spremnik za vodu: 240 l
Motori: 2 x Volvo IPS 650 (960 KS)
Najveća brzina: 38 čvorova
Doseg: 305 nm
Graditelj: Wally

Tekst Mario Jelavić
Fotografije Wally

Lijep i koristan
Evolucija stila sa sportskim ambicijama