Azimut Magellano 25 Metri kombinacija je klasične vanjštine, umjetnički izvedene unutrašnjosti i najmodernijih tehničkih rješenja kakva do sada nisu viđena na jahtama ove veličine – pa kao takva jahta predstavlja pravo umjetničko djelo talijanskih brodograditelja
Kada je 2009. britanski dizajner Ken Freivokh nacrtao prvu modernu ‘navettu’, nitko nije mogao ni zamisliti koliko će takva vrsta plovila, koju danas možemo svrstati pod nazivnik ‘crossover’ (ili morski SUV), postati popularna. Radilo se o prvoj jahti iz Azimutove serije Magellano s oznakom 74.
Stoga ne čudi što su talijanski brodograditelji za kreaciju novog i najvećeg modela linije Magellano ponovno pozvali Freivokha, koji je imao zahtjevan zadatak pred sobom. Kako je sam kazao pred međunarodnim auditorijem u Portofinu, uspio je dizajnirati jahtu uravnoteženih cjelina, kojoj je suđeno da postane budući klasik.
Dizajn Azimut Magellana 25
Skladnih proporcija, uzdignutog pramca i šarmantne krme, novi Azimut Magellano 25 predstavlja pravi mali explorer, a Freivokh se još jednom dokazao kao dizajner koji jednako dobro ‘vidi’ jedrilice i motorne jahte, što se u ovom hibridnom plovilu dobro primjećuje i daje mu poseban šarm.
Lakirani drveni elementi korišteni na vanjskim prostorima samo pojačavaju izuzetnu toplinu kojom zrači eksterijer. Čak i ako samo zakoračite na krmu ovog plovila, to će vam odmah postati jasno, a nama je favorit mali salon na krmenom dijelu gornje palube.
S druge strane, u Azimutu nisu smatrali dovoljnim poboljšati samo dizajn vanjštine, pa su u svoj tim pozvali talijanskog umjetnika Vincenza De Cotiisa, koji je svojom interpretacijom unutrašnjosti jahte, i njezina koncepta i stila uređenja, jednostavno stvorio nešto što bismo prije svrstali u pravo malo umjetničko djelo.
Pritom je Azimutov tehnički tim odigrao ključnu ulogu u selekciji umjetnikovih ideja kako bi upotrijebili one primjenjive u jahtingu. Zanimljiva je činjenica da je De Cotiis uoči suradnje s Azimutom počeo koristiti stakloplastiku kao dizajnerski element, pa je prvi put u povijesti nautičke industrije nastao materijal koji graditelj naziva ‘artistic fiberglass’ i predstavlja dekorativne elemente izrađene od toga gradbenog materijala koji možda najviše podsjeća na drago kamenje.
U ovom slučaju slojevi stakloplastike pomiješani su u različitim slojevima s bakrenom prašinom, čime se dobila zlatna nijansa koja je u različitim oblicima integrirana u salon, a od nje su izrađeni i dekorativni stolići dizajnerskog izgleda. Ali to je samo detalj zadivljujućeg posla koji je dizajner izveo u unutrašnjosti jahte.
Azimut Magellano 25 građen je uz obilnu upotrebu karbonskih vlakana, na njemu su ugrađene nove baterije koje omogućuju da prenoćite bez upotrebe generatora, a posebna je pažnja pridana komforu
Materijali naglašavaju dodir s prirodom
De Cotiis je bio vođen idejom neometanog pogleda na glavnoj palubi s puno prirodnog svjetla i upotrebom zrcala za ‘igru’ s onim što se nalazi u salonu. Rezultat je to da, gdje god pogledate, vidite okolinu jahte, a kako smo na testu u Viareggiu isplovili u popodnevnim satima, u kojima nam je sunčev sjaj u svojem najljepšem ‘zlatnom satu’ prodirao kroz prozore, iz prve ruke smo se uvjerili u čarobnu igru svjetla koju je zamislio De Cotiis. S druge strane, cjelokupni dizajn u valovitim linijama teče od pramca prema krmi i nema oštrih rubova, a istini za pravo ni puno objekata koji bi vam smetali.
Cijela glavna paluba Magellana 25 pretvorena je u otvoreni salon u kojem se na ulazu nalaze (umjetnički zaobljeni) ‘kauči’ s obje strane, a blagovaonički stol smješten je uzdužno. I to je to. Objašnjenje tako hrabrog koncepta je da jahta ne treba kopirati vaš dom, već stvoriti novi ambijent u kojem ćete uživati. Ni to, naravno, nije sve. Korišteni su materijali kojima se htjelo, ne samo bojom, nego i teksturom, naglasiti dodir s prirodom.
Tako je blagovaonički stol izrađen od posebne vrste mramora (Verde Alpi) kojem ćete osjetiti teksturu pod rukom, bokovi su ‘obučeni’ u drvene pregrade s istaknutim udubljenjima, a pod je presvučen umjetnim materijalom koji podsjeća na trstiku! Interijerom dominiraju svijetli tonovi pomiješani sa sjajem mesinga i pastelnim zlatnim nijansama. Osim ove izvedbe interijera, budući vlasnici mogu uživati i u još jednom, modernijem izgledu koji se u Azimutu, uz ovaj, nudi u standardu, zadržavajući smjelu arhitekturu prostora.
Također, otvaranjem pregrade prema pramcu ulazite u dio u kojem je smještena brodska kuhinja. Kada je ta pregrada otvorena, iz krmenog kokpita možete gledati kroz prednje prozore ili iz pramčanog dijela broda sasvim preko krmenog zrcala. Važno je i napomenuti kako u salonu nema potpornih stupova, pa vam se čini da se nalazite usred dnevne sobe lijepog ‘penthouse’ stana.
Smještanjem kuhinje u pramac također se koncentrirao prostor za posadu na jednom mjestu, tako da posada ne mora ulaziti u dio jahte za vlasnika jer su njihove kabine u pramcu, a kuhinja ima i zasebni bočni izlaz na palubu. Sve u svemu, sigurni smo da ovakav koncept uređenja moderne jahte još nismo vidjeli. S druge strane u potpalublju se nalaze četiri vrlo udobne kabine zahvaljujući velikom volumenu korita (hvala g. Freivokh) te brojni detalji koje je samo za ovaj model dizajnirao De Cotiis, od čega bismo istaknuli kako su okrugla ogledala okružena mesinganim okvirima njegov najvidljiviji potpis u potpalublju.
Nama je bio simpatičan i detalj iz kormilarnice smještene u ‘raised pilothouse’ izvedbi, do koje se uspinjete lijepim stubištem, a koja ima mali klizni ležaj koji, u slučaju noćne navigacije, klizi do kormilara. Izlaskom iz kormilarnice dolazite na veliki gornji most.
Na krmi je smješten već spomenuti ‘cozy’ prostor koji gleda preko krme. Centralni prostor u kojem je mali bar i veliki stol za blagovanje pokriven je tvrdim pokrovom s pomičnom tendom u sredini, a u prednjem dijelu vanjske palube je dodatna kormilarnica.
Magellano 25 Metri u plovidbi
U plovidbi smo provjerili riječi kapetana koji je ovo ljeto jahtom oplovio Italiju; ona pri maksimalnoj brzini troši 550 litara goriva na sat, pri brzini krstarenja od 17 čvorova 350, a kod 12 čvorova samo 100 litara na sat. Prema njegovim riječima, ovog ljeta iskusili su vjetar do 30 čvorova jačine i nisu imali nikakvih problema s jahtom. Kao što doliči pravom exploreru, na pramcu se nalazi dodatni lounge vanjski prostor, koji je posebno lijep kada se noću upale dekorativne lampe – možemo se zamisliti u tom prostoru dok je jahta privezana u marini.
Ali ni to nije sve – novi Azimut Magellano 25 građen je uz obilnu upotrebu karbonskih vlakana, na njemu su ugrađene nove baterije koje omogućuju da prenoćite bez upotrebe generatora, a posebna je pažnja pridana komforu. Vlasnička kabina građena je na gumenim ležajevima koji smanjuju vibracije (u Azimutu su to nazvali ‘floating capsule’), dok kopča motora ima poseban gumeni ležaj koji također smanjuje prenošenje vibracija na korito. Tako da su jedino što vam preostaje – dobre vibracije nakon posjeta perjanici Magellano modela.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Azimut