Novi Azimut 68 slijedi svjež dizajnerski stil Azimutove flybridge kolekcije. Uz sportsku siluetu, nudi mirne i estetski pažljivo oblikovane unutrašnje prostore, te prvi put na jahti ove veličine mogućnost izbora konfiguracije glavne palube
Kao prinova u Azimutovoj liniji jahti s gornjim mostom (Fly Collection), novi model Azimut 68 nastavlja uspješnu suradnju dizajnerskog dvojca – Alberto Mancini potpisuje vanjštinu, a Achille Salvagni potpisuje uređenje unutrašnjosti jahte.
Dizajnerska filozofija Azimuta 68
Nakon nekoliko modela koje su uspješno predstavili tržištu, ova jahta slijedi istu dizajnersku filozofiju, sportski oblikovanu vanjštinu s jednom crnom plohom od zatamnjenih stakala kojom je prekinuta silueta, koja koketira s dizajnom automobila, te nježno uređenje unutrašnjosti s čistim i zaobljenim linijama.
Čini nam se kako je Salvagni na ovoj jahti dodatno umirio interijer koristeći malo pravilnije oblike, a zadržavajući svoj prepoznatljivi stil. Rezultat je izuzetno lijepo izbalansiran dizajn koji ‘ne strši’, a nudi odmak od uobičajenih jahtaških rješenja.
Jahta koja se prilagođava željama kupca
Ono što je glavna karakteristika jahte Azimut 68 jest njezina mogućnost prilagođavanja željama kupca, odnosno mogućnost izbora različitih uređenja glavne palube na kojoj se salon i kuhinja smještaju po želji naručitelja.
Na testiranoj jahti kuhinja je smještena u prednjem desnom dijelu glavne palube, a preko puta nje nalazi se uzdužni kauč s dva rasklopiva stolića na kojima možete servirati doručak ili večernji ‘snack’. U uzdužnom zidu kuhinje ugrađen je i televizor, pa taj prostor može poslužiti i kao intimni kinoprostor. Kada se stolići rasklope, oni čine jedan veliki blagovaonički stol.
U našem slučaju kuhinja je bila zatvorena rebrastim kliznim vratima. U drugoj varijanti, ona može biti sasvim otvorena, s pogledom prema salonu.
U oba slučaja, cijeli krmeni dio salona je jedan veliki ‘lounge’, prirodno spojen s kokpitom u kojem nije veliki stol za blagovanje, već lijepo sjedište U-oblika, dvije stolice i nešto manji stol od tikovine, a taj dio poslužuje i uspravni dodatni šank smješten s desne strane plovila.
Po želji kupca, salon se može izvesti s kuhinjom u desnom krmenom dijelu, čime ona postaje centralni prostor glavne palube, a sjedeći dio salona se ‘seli’ prema naprijed.
Azimut 68 nudi obilje vanjskog prostora
Ovakvu modularnost unutrašnjosti nismo navikli vidjeti kod manjih jahti i vrijedan je iskorak Azimuta prema budućnosti. Bez obzira koju inačicu izabrali, unutrašnjost Azimuta 68 obilježena je skladnim oblicima namještaja koje je Salvagni pažljivo dizajnirao i koji vam daju jedinstven osjećaj. Sjedištima dominiraju svijetle tkanine, a detalji od mat drva mahagonija i plave kože razbijaju cjeline povezane mekanim linijama.
Drugi prostor kojem su u brodogradilištu posvetili puno pažnje je gornji most koji je podijeljen u tri cjeline. U prednjem se dijelu nalazi kormilarsko sjedište s dvije stolice i Garminovom elektronikom kojom kontrolirate sve brodske sustave i navigaciju.
Nasuprot njega je veliko sunčalište, u centralnom dijelu smjestio se veliki stol za blagovanje i velika fiksna sofa, dok je u krmenom dijelu dodatno sunčalište i mjesto za dodatne ležaljke ili smještaj morskih igračaka.
Ovaj dio predstavlja lijep i funkcionalan vanjski prostor Azimuta 68, kojem je kompatibilan prostor na pramcu koji se sastoji od velikog sjedišta smještenog tik ispod vjetrobranskog stakla i višenamjenskog sunčališta, a taj se prostor po potrebi natkriva zaštitom od sunca.
Unutrašnjost nove Azimutove jahte
Obilje vanjskih prostora ima svoju refleksiju u kabinama na donjoj palubi. U krmenom dijelu potpalublja nalazi se vlasnička kabina koja ima krevet smješten okomito na uzdužnicu i koja, uz prostranu kupaonicu odijeljenu kliznim vratima, izgleda poput luksuznog apartmana u mini izvedbi.
VIP kabina smještena u pramcu je maksimalnih dimenzija, a u potpalublju se nalaze još dvije kabine, ona s dvostrukim ležajem koja svoj toaletni prostor dijeli kao dnevni, te četvrta kabina s krevetima na kat, smještenim u L-konfiguraciji kojoj također ne nedostaje prostora. U krmi se nalazi i kabina za posadu s dva kreveta. Razlog tako velikom volumenu potpalublja je kompozitna konstrukcija jahte s velikom upotrebom karbonskih vlakana u nadgrađu, čime se smanjuje težina ‘šasije’ i smanjuje potrošnja.
Njezine performanse na moru nas očekivano nisu razočarale, a isprobali smo je s deset osoba na testu, punim tankom vode i 70 posto goriva, dakle pod punim opterećenjem. Lijepo vrijeme ispred Cannesa omogućilo nam je da uživamo u testu Azimuta 68 u raznim režimima plovidbe.
Kakav je Azimut 68 u plovidbi?
Pri 1500 okretaja ona plovi s 14 čvorova i troši oko 120 litara na sat, dok između 2000 i 2250 okretaja plovi brzinama između 23 i 27 čvorova, uz potrošnju između 230 i 290 litara, što su brzine koje ovisno o uvjetima na moru možemo prepoznati kao idealne brzine krstarenja, jer je tada jahta potpuno mirna.
Pri 2470 okretaja postigli smo i maksimalnu brzinu jahte od 32 čvora. Azimut 68 je pritom lako upravljiv i okretan, uz ugrađeni joystick pristajanje je u skučenim uvjetima sajma bila dječja igra, a lagana konstrukcija nadgrađa prilikom plovidbe lako se osjeti, te posebno dolazi do izražaja kod prelaska preko većih valova.
Razina buke se u svim režimima plovidbe kretala od početnih 60 do maksimalnih 70 decibela, što smatramo dobrim rezultatima za ugrađene motore Volvo IPS 1350 od 1000 konjskih snaga. Snaga ove jahte nisu performanse, već lakoća boravka na plovilu i veliki volumen svih njezinih prostora, što je cilj koji su Azimutovi graditelji itekako dobro postigli.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Azimut Yachts