Solaris 60 na testu: Ulazak u prestižni klub

4 MINUTES READ

Solaris 60 svojim besprijekornim dizajnom i visokom kvalitetom izrade pruža vlasniku ulaznicu u svijet mini maxi jedrilica, s odličnim jedriličarskim karakteristikama za koje je zaslužan Javier Soto Acebal

Testiranje talijanskih jedrilica Solaris uvijek je iznimna povlastica i čast za nautičkog novinara koju smo već imali prilike doživjeti tijekom testa Solarisa 50. Ni ovaj put nije bilo drukčije, kada smo testirali njihov novi model – Solaris 60, u talijanskom gradiću Portopiccolo, nedaleko od Trsta. Ravnoteža površine jedara i izvrstan trup, koji potpisuje Javier Soto Acebal, nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Ovo je fotografija jedrilice Solaris 60 u plovidbi
Solaris 60

Osjećaj na dobro uravnoteženom kormilu poglavlje je samo za sebe, pa ne čudi što pravi jedriličarski entuzijasti postaju sretnim vlasnicima Solarisove nove jedrilice. U brodogradilištu Solaris Yachts tvrde da će njihov novi koncept, predstavljen na Solarisu 60, također obilježiti budućnost za najmanje sljedećih deset godina.

Moram priznati da im, nakon svega što sam vidio i osjetio, vjerujem. Već na vezu, pogled s krme jasno nam otvara oči na ono što su dizajneri imali na umu prilikom dizajniranja Solarisa 60.

Ovo je fotografija jedrilice Solaris 60
Solaris 60

Crpeći inspiraciju za stvaranje mini maxi jedrilice, usredotočili su se na dobar pregled s krme, s koje se lako može vidjeti pramac, iako se nalazimo na trupu duljem od 18 metara. Stilski je trup, s izrezanim pramcem i vrlo blagim bočnim zglobom na krmi, savršeno usklađen. Baš je onako kako bi trebalo biti za jedrilicu koja je sposobna i za regatu i za otvoreno more.

Talijanski stil očito ne dopušta nedosljednost pa su s palube uklonjeni svi nepotrebni dijelovi opreme, prozori su u visini palube i uz lagano podizanje, kabina završava u širokom kokpitu s dva kormila na vlastitim konzolama.

Testirani primjerak završio je na vezu u marini u Tribunju posredstvom zastupnika Merk&Merk

Solaris 60 ima sklopiva sjedala, koja omogućuju kormilaru da sjedne kada ne kormilari na nogama. U širokom kokpitu može se smjestiti jedan veći ili dva manja stola, u kojem je slučaju prolaz u sredini. Primarni i sekundarni par vinčeva nalazi se ispred kormilarske konzole, a vitla se mogu električno pokretati.

Ovo je fotografija Solaris 60 interijer
Solaris 60

Upotreba modernih materijala u kombinaciji s minimalizmom vidljiva je i u uređenju unutrašnjosti. Za dizajn ispod palube pobrinuo se studio Roseo Design, slijedeći iste parametre i ujednačenost stila te preciznost izrade kao što smo već vidjeli na palubi. Kuhinja je smještena iza vlasnikove kabine i podijeljena je u obliku slova U središnjim prolazom.

Vlasnička kabina nalazi se u pramcu, a s obzirom na veličinu ima dosta prostora za odlaganje i veliki bračni krevet. Krevet se može postaviti u sredinu s položajem glave prema pramcu ili s lijeve strane kabine pa je uzglavlje uz krmu, a toaletni prostor u ovom slučaju premješta se na pramčani dio.

Ovo je fotografija Solaris 60 interijer salona
Solaris 60

U krmi ćemo pronaći dvije udobne jednokrevetne ili dvokrevetne kabine s velikim prozorom. Krmena kabina također ima vlastiti toaletni prostor. Solaris 60 može se pohvaliti i velikom krmenom garažom, u koju se može spremiti pomoćni brod dug 2,75 metara. Za posadu je predviđen prostor na pramcu s vlastitim toaletnim prostorom, koji se, po želji, može pretvoriti u veliko skladište za jedra.

Naravno, najviše smo se radovali testu na moru, kada je Solaris 60 na ne previše izdašnom vjetru sjekao površinu mora ispred dvorca Duino. Naš testni primjerak imao je aluminijski jarbol i bum, koji se po želji mogu naručiti u karbonskoj verziji.

Ovo je fotografija kabine Solaris 60
Solaris 60

Uz lagani vjetar od 6,2 čvora i kut od 63 stupnja, brzina nam je iznosila 7,1 čvor. Vjetar je jačao kako smo išli prema pučini, pa smo jedrili dalje prema vjetru i pod kutom od 56 stupnjeva i snazi vjetra od 8,6 čvorova, brzina je bila 9,5 čvorova. Nismo imali prikladna jedra za plovidbu na krmi, pa je činjenica da smo na 12,1 čvor vjetra i kutu od 127 stupnjeva dosegnuli 8,9 čvorova samo statističke prirode.

Solaris 60 je bez sumnje jedrilica za ljubitelje jedrenja koji će cijeniti njezine plovne karakteristike i kvalitetu izrade, kao i ugradnju kvalitetnih materijala i opreme koja nudi primjerenu udobnost. Naravno, Solaris 60 je također postigao svoj osnovni cilj, koji će ponosnog vlasnika odvesti u svijet mini maxi jedrilica.

Solaris 60 tehnički podaci

Duljina preko svega: 18,31 m
Širina: 5,28 m
Gaz: 3,20 m
Istisnina: 25.800 kg
Površina jedara: 201 m2
Genoa: 101 m2
Glavno jedro: 100 m2
Motor: 75 KS (opcija 110 – 150 KS)
Spremnik za gorivo: 650 l
Spremnik za vodu: 450 l
Graditelj: Solaris Yachts
Zastupnik: Merk&Merk

Fotografije Solaris

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Salona 460 Jahting

Nova – i električna Salona 460

Nakon prve hrvatske električne jedrilice Salone 380, u Kaštelanskom zaljevu premijerno je predstavljena nova električna ‘dama’ koja je ujedno i prva nova Salona 460. To …

Nautor Swan 65 Jahting

Video: Nove jedrilice za 2021.

Drugi nastavak Yachtsovog serijala o najvažnijim novitetima u svijetu brodova rezerviran je za nove jedrilice. Pogledajte što su novog pripremili Beneteau, Nautor’s Swan, Jeanneau, Dufour, …

Salona S380 Jedrenje 01 Jahting

Prva hrvatska električna jedrilica Salona S380 zaplovila prema Americi

Salona Grupa je nakon intezivnog rada na pripremi i testiranjima, porinula prvu hrvatsku jedrilicu s električnom propulzijom – S380 koja je odmah nakon porinuća krenula …

Ovo je fotografija Dufour 61 Jahting

Dufour 61: Novi ponos francuskog brodogradilišta

  Novi Dufour 61 dizajniran je u skladu s tradicijom ovog renomiranog proizvođača, a nudi savršen spoj komfora, luksuza i jednostavnosti Kombinirajući udobnost s performansama …

Jahting

Nova X5⁶: Svestrana jahta pod jedrima

Na godišnjem sastanku s novinarima danski brodograditelj X-Yachts predstavio je dva svoja nova modela, krstaše od 56, odnosno 60 stopa – prvi, X5⁶, u proizvodnju …

Hallberg-Rassy Jahting

Hallberg-Rassy ima dva nova modela: 40C i 50

Hallberg-Rassy modelom 40C pomiče granice u kategoriji do 40 stopa. Nikad ranije jedna jahta te veličine nije imala toliko velik središnje položen kokpit, ponudila toliko …

Ovo je fotografija zlatnog sata Luksuz

Zlatni satovi: Sedam modela koji će oduševiti i kralja Midu

Zlatni satovi ponovno su u modi, a mi vam donosimo nekoliko novih modela prestižnih urara koji jedva čekaju zasjati na vašem zglobu H. MOSER & …

Quintessentially Luksuz

Quintessentially: Vodeći svjetski privatni klub za luksuzni stil života

Quintessentially je najbolja i najnagrađivanija svjetska firma za upravljanje luksuznim životnim stilom. Počeci Quintessentiallya vežu se za London i 2000. godinu, kada osnivači Aaron Simpson, …

Ovo je fotografija panoramskog pogleda na Biograd Boat Show Jahting

Biograd Boat Show: 23 godine uspješne priče

Novo izdanje sajma održat će se od 20. do 24. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru srednje i istočne Europe slavi svoju …

Ovo je fotografija Technohull T7 u plovidbi Testovi

Technohull T7 na testu: Mini Techno

T7 predstavlja novu generaciju gumenjaka Technohull, poznatih prvenstveno po odličnim performansama i kvaliteti izrade, a ovaj model nije nas razočarao ni po jednom ni po …

This is photo of a new Fjord 53XL running Jahting

Fjord 53XL: Najveći i najluksuzniji model

Novi dragulj u kruni Fjorda će biti najveći i najluksuzniji model ovog sjevernonjemačkog brenda motornih brodova, te ponoviti mnoge dizajnerske osobine uspješnog modela Fjord 41XL. …

Ovo je fotografija Absolute 56 Fly Jahting

Magnetski privlačan model Absolute 56 Fly

Tehničke inovacije, talijanski dizajn i strastven pristup svakom detalju Snažna, samouvjerena osobnost modela 56 Fly prvo je što će svatko primijetiti, a provjerena kombinacija udobnosti …

Scroll to Top