Nasljednik superuspješnog modela Prestige 500, nova jahta poboljšana je verzija u mnogim detaljima, dulja, prostranija i funkcionalnija, s puno šarma tipičnog za brend Prestige
Novi Prestige 520 predstavljen je prošle godine na sajmu u Cannesu, a radi se o jahti koja zamjenjuje dosadašnji model s oznakom 500, jahtu koja je po mnogočemu obilježila razvoj brenda Prestige, a u prvom redu po odličnim prodajnim rezultatima, za kojeg brojka od petsto prodanih primjeraka u šest godina zvuči nevjerojatno, čak i za francuskog proizvođača.
U Cannesu smo imali prilike biti gosti ‘Prestige reprezentacije’ u najjačem sastavu – Mario Knego, koji te jahte unatrag gotovo dvadeset i pet godina zastupa u Hrvatskoj, Jean Francois de Premorel, kao idejni tvorac i mozak iza cijelog brenda, te Camillo Garronni kao projektant jahte, činili su trojac koji nas je kroz istu proveo do zadnjeg detalja. Kalup i linije trupa modela Prestige 520 su sasvim nove, u duljini preko svega jahta je narasla za 90 centimetara, a zahvaljujući novoprimijenjenoj tehnologiji vakuumske infuzije ukupna težina se nije promijenila.
Jahta ima hidraulički uronjivu platformu na krmi i skipersku kabinu koja može biti i garaža za tender. Razlog tome je kokpit sa sjedištem L-oblika stvoren uklanjanjem lijevih stuba koje iz kokpita vode na krmenu platformu, čime se ispod njega otvorilo dodatnog prostora. U lijevom se kutu sada nalazi lijepo sjedište, a krajnji lijevi dio kokpita je za jednu stubu povišen, koja vodi na bočni prolaz prema pramcu ili na gornji most.

Između stuba i staklene stijenke salona našlo se mjesta i za fiksni element, a kada se staklena stijenka salona otvori, trodijelna vrata smještaju se u mrtvi kut iza stuba, čineći taj prostor maksimalno iskoristivim. Baš u kokpitu odlično se vidi namjera graditelja, koncept prethodnika je ostao isti, ali je na njega dodano puno više ili manje vidljivih detalja, u ovom slučaju značajno povećanje životnog prostora u kokpitu.
Na cijelom plovilu primijenjen je novi ‘styling’, kako u unutrašnjosti, tako i na vanjštini, poput luka na gornjem mostu sličnom kao i na modelu 630. Na gornjem mostu vidljivo je povećanje sjedišta koje je sada U-oblika, a konvertibilno sjedalo na pramčanom dijelu ‘flya’ pretvara se u veliko sunčalište, što je jedna od funkcija koju su klijenti zahtijevali. Gornji most natkriva se opcijskim karbonskim tvrdim pokrovom, a u standardu je bimini. Na pramcu se nalazi dodatno sunčalište koje se biminijem štiti od sunca, a ležaljke se po želji preklapaju u ‘šezlone’.
Ipak pravi duh ove jahte vidi se kada zavirite u njezinu unutrašnjost jer je jedan od postulata dizajna nove jahte osjećaj prostora u svim brodskim cjelinama. Ulaskom u salon visok 209 centimetara ta je namjera graditelja možda i najvidljivija. S lijeve strane smještena je brodska kuhinja, koja nasuprot ima zaseban ulazak u vlasničku kabinu, a stubu više nalazi se blagovaonica s lijeve i dodatno sjedište s desne strane.

Obje te cjeline uživaju u nesmetanom pogledu zahvaljujući spuštenom izrezu prozora, a desno prozorsko staklo ima vrata za izlazak na palubu. Ono što Prestige s ponosom predstavlja kao koristan ‘trik’ je mogućnost pretvaranja kormilarskog sjedišta u dodatno sjedište u salonu, kada se elektromotorom pokretan naslon preokrene prema naprijed. Lijevo od kormilarskog mjesta smješten je skriveni TV ekran, veći od dosadašnjeg, koji ‘poslužuje’ salon.
U pramčanom dijelu potpalublja nalaze se dvije kabine, VIP u pramcu, kod koje se po potrebi kreveti zgodno šire u V-oblik, a ta kabina ima i zaseban toaletni prostor. Kabina za goste ima dva odvojena kreveta koji se mogu spojiti u jedan, a njezin toaletni prostor služi i kao dnevni za brodske potrebe. Ispod stuba za silazak u pramčano potpalublje nalazi se perilica koju će dio brodske posade, zadužen za spremanje broda, jako cijeniti.
‘Kraljevska’ kabina nalazi se u krmenom dijelu, ima neuobičajeno širok ulaz, zaseban toaletni prostor, velike ormare i, što se nama svidjelo, lijepu sofu smještenu ispod lijevog prozora s pogledom na more. Ovaj prostor zaista je povećan u odnosu na Prestige 500 i napravljen je po uzoru na model 560. Ako proučite taj dio, vidjet ćete majstorstvo projektanta i graditelja u iskoristivosti volumena.

U tome francuskim graditeljima nitko ne može ni prići blizu, tako da ova jahta prema kriteriju iskoristivosti prostora u svojim dimenzijama i nema konkurenta na tržištu. Nažalost, ove je godine za vrijeme sajma u Cannesu bjesnio mistral. Iako je Prestige 520 certificiran za plovidbu po vjetru snage do 40 čvorova, nismo mogli isploviti u graničnim uvjetima, pa ćemo za njezine performanse na moru morati vjerovati proizvođaču. Instalirani su pogonski sustavi Volvo Penta IPS 600 isto kao i na prethodniku, a želja proizvođača je bila ponuditi više za istu cijenu i za iste motore.
Iako ga performanse ne svrstavaju u najbrža plovila u svojoj klasi, nismo sigurni da će itko moći pratiti brzinu prodaje novog modela Prestige, koji je po mnogočemu utjelovljenje savršene jahte, što po svojoj prirodi kao evolucija uspješnog prethodnika ona zapravo i jest.
Fotografije Prestige