Na eventu u Cannesu mogli smo provjeriti kako se najnovija Leader plovila ponašaju na moru, s uvidom u temeljne karakteristike brenda
Jeanneau je na testovima u Cannesu krajem ožujka predstavio sve svoje ovogodišnje novitete, a pokraj sjajnih primjeraka linije Prestige, nove jedrilice Sun Odyssey 51 i ‘vižljastih’ novih modela Merry Fishera, naš izbor je ovaj put bila serija Leader. Iako se radi o plovilima duljine između 30 i 46 stopa kakva su rijetko viđena na našim stranicama, razloga za detaljno proučavanje novih Leadera ima nekoliko.
Kao prvo, ta linija je izuzetno popularna u Hrvatskoj jer predstavlja sintezu obiteljske i sportske jahte. Kao drugo, u Cannesu je naš domaćin bio Merry De La Paz (po kojem je nazvana linija Merry Fisher), koji također vodi i razvoj modela Leader, te smo sigurni da nije bilo bolje osobe koja nas je mogla uputiti u logiku i atribute ovih plovila. Kao treće, Jeanneau je obnovio cijelu seriju Leader plovila pa je u Cannesu bila izložena cijela obitelj tih jahti najnovije generacije, a ono što je izuzetno zanimljivo za našu novinu, jest da Leader predstavlja prvo plovilo kod mnogih brodovlasnika, koji rastu zajedno s brendom i često svoj vlasnički ‘staž’ nastave na jahtama Prestige, dok temeljne vrijednosti brenda ostaju nepromijenjene.
Na neki način Leader predstavlja ‘entry level’ jahticu kojom se brodovlasnici vežu za tog proizvođača s osnovnim karakteristikama primijenjenim na sve modele brodogradilišta, a mi smo rado istražili zašto je to tako. Prije svega vrijedi izdvojiti jedan dizajnerski detalj na koji nam je pažnju skrenuo g. Merry.
Svaki Leader, kao i Prestige, potpisuje talijanski studio Garroni, i oni već godinama ta plovila ‘označuju’ i s tzv. Black corner izvedbom vjetrobranskog stakla, u kojoj su svi spojevi prednjih i lateralnih vjetrobranskih stakala na svim Leader, NC, Merry Fisher i Prestige jahtama izvedeni uz pomoć crnog okomitog umetka. Kada smo imali prilike vidjeti taj isti dizajnerski potpis baš na svim jahtama u Cannesu, razumjeli smo da one čine zapravo obitelj, s kojom unatrag više od dvadeset godina raste i samo brodogradilište.
Mi smo svoju pažnju dalje usmjerili na dva najnovija i najmanja modela Leadera koji nose oznaku 30 i 33. Te jahtice se po svom konceptu malo razlikuju i nastoje vlasniku pružiti maksimum s obzirom na svoje dimenzije, s tim da Leader 33 ipak ima više mjesta i sasvim nalikuje poznatom modelu od 36 stopa, a Leader 30 je nešto manja jahtica. Kao prvu zajedničku karakteristiku oba plovila, naveli bismo izuzetno prostran kokpit koji se po želji može još i proširiti rasklapanjem krmene klupice i spuštanjem stola u kokpitu, čime se dobiva sunčalište zaista velikih dimenzija. Prostrani višefunkcionalni kokpiti su obilježje cijelog brenda, a tom popisu trebate dodati i brojna spremišta od kojih je najveće ono ispod kokpita kojem se pristupa i kroz otvor na krmenom zrcalu.
Oba modela imaju i malu kuhinjicu s hladnjakom s desne strane plovila i konvertibilno sjedište za suvozača s lijeve strane, te svijetli otvor poviše kabine s lijeve strane koji u unutrašnjost propušta veliku količinu dnevnog svjetla, a cijeli salon okupan je svjetlom zahvaljujući uzdužnim prozorima na gotovo cijelom trupu, što je također karakteristično za linije i Leader i Prestige.
U potpalublju se nalaze dvije kabine, s tim da se pramčana kabina na Leaderu 33 može zatvoriti pomičnom stijenkom što mu omogućuje dulji trup, ali i preklopni krevet koji se koristi i kao lijepa dnevna sofa, dok je u Leaderu 30 pramac izveden kao sjedište U oblika koje se spuštanjem stola konvertira u krevet, a taj dio odjeljuje se zavjesom. U oba modela brodska kuhinja smještena je s lijeve, a toaletni prostor s desne strane, dok se u krmi nalazi kabina za dvoje preko cijele širine plovila. Ovaj detalj vuče korijene iz jedrilica Jeanneau, jer je do sada viđen na mnogim njihovim modelima ‘s jarbolom’.
Svijetao i prostran interijer omogućit će vam ugodan boravak na višednevnim plovidbama, maksimalno koliko je to moguće od plovila čije duljine jedva prelaze deset metara. S druge strane, količina prostora na palubi je zaista velika. Osim ogromnog kokpita, i pramac ima konvertibilno sunčalište, a nama se svidio detalj malih tikovih ljestvi na pramcu koji služe za silazak na kopno ili u more kada ste vezani pramcem prema obali.
Jedina velika razlika ova dva modela je u natkrivanju kokpita; Leader 30 za to koristi samo platneni bimini koji se lako rasklapa uz pomoć klizača, dok Leader 33 ima u ponudi i ozbiljan sport top kojem se otvara krov. Na moru su se oba modela ponašala skladno, a razlika je u tome što Leader 30 ima jedan, a Leader 33 dva motora. Leader 30 s motorom Volvo Penta D4 postiže brzinu od 29,5 čvorova, a na 3.000 okretaja ide brzinom od 21 čvora i troši 30 litara na sat.
Ljubiteljima brzine bit će zanimljiva opcija opremanja ovog broda dvama benzinskim Mercruiser motorima kada se maksimalna brzina penje na 37,5 čvorova. S druge strane, Leader 33 s dva motora Volvo Penta D3 postiže brzine veće od projektiranih, ide maksimalno 31 čvor, ali je brzina krstarenja na 3.000 okretaja čak 27 čvorova. Valja napomenuti kako vam za razvijanje maksimalnih brzina ipak treba mirno more jer se radi o okretnim, ali zaista malim plovilima.
Ovaj put nismo testirali velike jahte, nego smo razumjeli DNK koji prati sve Jeanneau modele, od najmanjeg do najvećeg, a koji su primijenjeni na nove Leadere i moramo primijetiti da smo impresionirani količinom znanja, promišljanja i truda uz pomoć kojih su ta plovila izrađena.