Antony Sheriff: Tvorac novog Princessa



5 min

Kako od dobrog brenda napraviti savršen brend? Odgovorom na to pitanje bavi se predsjednik uprave Princessa, koji svoje razvojne ideje realizira uz značajna ulaganja unutar samog brodogradilišta

Britanski Princess dobio je novog predsjednika uprave u siječnju 2016. Godinu dana nakon toga, na ovogodišnjem sajmu u Düsseldorfu, imali smo prilike razgovarati s Antonyjem Sheriffom o njegovoj viziji tog brodogradilišta, koje s punom knjigom narudžbi kreće u svoj novi razvojni ciklus.

Napraviti od dobrog brenda još bolji nije nimalo lako, a na koji način misli to sa svojim timovima realizirati, gospodin Sheriff nam je otkrio u najavama koje bi trebale promijeniti sami Princess, ali i nautičku ponudu u cjelini. On je po vokaciji dizajner s bogatim iskustvom u automobilskoj industriji, a dobro poznaje i Hrvatsku, točnije jednu hrvatsku tvrtku.

O svojoj ulozi u Princessu i za nas do sada nepoznatoj suradnji u Hrvatskoj kaže: ‘Predsjednik sam uprave Princess Yachtsa od početka 2016. godine, a obnašam i nekoliko drugih savjetničkih poslova, među njima je i onaj za Pininfarina dizajn, a povremeno pomažem i Mati Rimcu s njegovom vrlo uzbudljivom tvrtkom u Hrvatskoj, pa sam ponekad u Zagrebu. Kada sam ga sreo, bio sam duboko impresioniran kvalitetom njegova rada, pa sam mu ponudio pomoć. Moram kazati da je to jedna od najboljih malih tvrtki koju sam vidio, a pomažem mu oko strategije jer sam deset godina radio u McLarenu. Hrvatska bi trebala biti jako ponosna što ima takvu tvrtku.

Princess motorne jahte

Kako biste ocijenili svoju prvu godinu u Princessu?
Dio vremena proveo sam snalazeći se u nautičkoj industriji jer imam vrlo specijaliziranu ‘automobilsku’ prošlost. Kada sam došao, primijetio sam mnoge stvari koje se mogu ubrzati, s obzirom na moje dosadašnje iskustvo. Dio vremena potrošio sam na razlučivanje koje od tih stvari su primjenjive, a koje ne. Imam sreću što sam se našao u tvrtki s vrlo jakim brendom, lojalnim kupcima i odličnom ponudom proizvoda. Kao osoba, fokusiran sam na proizvod i iskustvo korisnika. Ja nisam čovjek od financija, mislim da ako ponudite vrhunski proizvod i vrhunsko iskustvo njegova korištenja, da onda to ostale stvari čini iznimno jednostavnim. Stoga svaki element onoga što čini Princess dovodimo do savršenstva, ne samo kvalitetu proizvoda, već i percepciju istog, dizajn, postprodajnu podršku… Te stvari jako guram.

Ali Princess već danas ima vrlo dobre jahte?
Naše jahte i dalje mogu biti puno bolje. Ako stvarima ne pristupate tako da sve što radite može biti bolje, nećete uspjeti. Mi se trudimo postići apsolutno savršenstvo.

Možete li navesti neki primjer?
Kao što se vidi, iako naš novi V40 donosi samo ‘face lift’, jasno se vidi linija koja dizajnerski to plovilo pomiče prema ljepoti i eleganciji jahti. U automobilskoj su industriji lijepi auti iz 40-ih ili 60-ih crtani koristeći krivuljare za crtanje brodova. Niz krivulja je u nautici korišteno za izradu jahti, a korištene su zato što su bile lijepe. Danas to više ne vidite na brodovima, sve ima oštre linije i rubove, i ja smatram da je nautička industrija izgubila smisao čiste ljepote i elegancije koji je imala, a to je ono po čemu su jahte poznate, kao lijepi objekt. Sretan sam što sam počeo u Princessu, mi smo oduvijek težili eleganciji, pa je to lijepa osnova za pokušati vratiti ekstremnu ljepotu i eleganciju po kojima su jahte poznate. Neki su to izgubili.

Antony Sheriff
Princess V40

Tehnologija je za vas važno područje?
Tehnologija općenito je veliko područje o kojem sada ne mogu puno govoriti, ali ona će donijeti bolje brodove. Uvođenje novih tehnologija zahtijeva rizik, zahtijeva odrađivanje stvari koje nisu nikada bile napravljene, ali mislim da će nas to svrstati u odličnu poziciju, posebno jer tehnologiju ne uvodimo zbog nje same, već da bi jahte pružile bolje iskustvo krajnjem korisniku, odnosno životu vlasnika na brodu. Razmatramo i drugačije arhitekture brodova, iako imamo više različitih linija proizvoda, oni su više-manje tradicionalni po formatu. Razmatramo neke vrlo različite pristupe da bismo povećali našu ponudu. Možda će jahte imati više životnog prostora tamo gdje ga do sada nije bilo, pa ga možete na drugačiji način organizirati a da i dalje zadržite elegantni dizajn, da ne izgleda bizarno. Vjerojatno ćemo u sljedećih nekoliko godina razgovarati o proizvodima koji su dosta različiti od naše današnje ponude. Prvi naš tehnološki pomak vidjet ćete dogodine.

Objavili ste značajna ulaganja u samu tvornicu?
Imamo sjajnu mrežu zastupnika, ali se mi interno moramo ubrzati, da možemo jednostavne stvari još brže obavljati, pa kroz postprodajnu podršku to značajno poboljšava iskustvo vlasnika jahte. Stalno proučavamo načine kako poboljšati taj ‘customer experience’.

Na što se danas svodi vaš posao, na čemu trenutno vi radite?
Dizajn i strategija razvoja novih proizvoda, kao i razvoj novih tehnologija, važan su dio mog posla. Iako je naša kvaliteta vrlo dobra po standardima nautičke industrije, ona nije dobra poput automobilske industrije, i u to ulažem poprilične napore jer postoji realna prilika za napredak u kvaliteti. Unutar brodogradilišta ulažem velike napore kako bismo još povećali našu kvalitetu, uvodeći rigoroznije standarde u proizvodnji, a sve s ciljem da naši kupci budu još zadovoljniji. Moj cilj je da kupac nema nijednu zamjerku kada mu isporučimo brod.

Koliko znanja možete povući od vlasnika Princessa, grupacije Louis Vuitton?
Oni nam pomažu oko ‘brendinga’, dajući nam također dobre veze s luksuznim brendovima, klijentima, eventima… Međutim, brodogradnja je vrlo kompleksan industrijski proces što nije njihov glavni posao, s izuzetkom Feadshipa, što je sasvim drugačije. Stoga koristimo suradnju s njima, ali u prvom redu pojačavamo naš interni tim s mnogim inženjerima za kontrolu kvalitete, operativnim direktorima… Naše znanje proizlazi od naših ljudi od kojih neki jako dugo rade u Princessu i te timove samo dopunjavamo.

Istodobno i planirate povećati proizvodnju?
Dobar izraz je da težimo balansu. Ne želimo se ponašati tako da trčimo za narudžbama, želimo poboljšati kvalitetu i imati je pod kontrolom, radimo komplicirane proizvode s puno ručnog rada, a ako zato treba malo dulje čekati plovilo, to je tako. Ove godine ćemo isporučiti jednaki broj plovila kao i prošle, jer želimo biti sigurni da je kvaliteta odlična, a onda ćemo procijeniti možemo li povećavati proizvodnju, što želimo napraviti.

Antony Sheriff
‘Ako stvarima ne pristupate tako da sve što radite može biti bolje, nećete uspjeti. Mi se trudimo postići apsolutno savršenstvo’

Možete li komentirati Brexit?
Nitko ne zna što će zapravo biti u budućnosti, a katastrofalnih promjena koje su najavljivane prije Brexita nije bilo, ekonomija je nastavila rasti… Ono što je na nas imalo snažan utjecaj je odnos britanske valute i eura, jer brodove prodajemo u funtama i to nam je puno pomoglo da budemo konkurentniji. Ali ako pogledate malo unatrag, cijene naših jahti su samo došle gdje su i bile, pa je ovo eliminacija naših otegotnih okolnosti u zadnje dvije godine. Ne osjećamo nikakav loš utjecaj, ali to se može promijeniti.

Što možemo kratkoročno očekivati od Princessa?
Konstantnu obnovu naše postojeće flote, svaka dva mjeseca izbacujemo po jedan model, ‘šezdesetdvojka’ mijenja model od šezdeset stopa, još dva modela dobivaju zamjenu, a krajem godine nas očekuje nešto sasvim novo. Kada uđemo u 2018., pokazat ćemo neke uzbudljive stvari, u segmentima gdje do sada nismo bili prisutni, uz nastavak evolucije u dizajnu postojećih modela i predstavljanje nekih novih tehnologija. Slijede dvije prilično uzbudljive godine za Princess, a u njih već ulazimo s respektabilnom ponudom.

Fotografije Princess Yachts

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above