Novi Wallytender 48 prvi je brod legendardnog brenda koji je osnovao Luca Bassani predstavljen nakon pripajanja moćnoj grupi Ferretti
Cannes Yachting Festival je centralno mjesto u Europi za predstavljanje novih modela plovila. Razlog tome nije samo u prezentaciji, već i u mogućnosti da se plovilo testira. Podgrijavanje interesa za novi wallytender 48 bilo je povećano jer se do zadnjeg trenutka nije znalo hoće li najavljeni model biti predstavljen na sajmu, a riječ je o prvom plovilu koje legendarni brend, koji ove godine slavi i dvadeset pet godina, predstavlja nakon pripajanja moćnoj grupi Ferretti.
Poseban ton našem testiranju dala je prisutnost Luce Bassanija na testu, tvorca cjelokupnog brenda Wally, i Stefana de Viva, direktora te marke, ali i jednog od najzaslužnijih u novom uzletu grupe Ferretti.
Evolucija wallytender 48 dizajna
Wallytender 48 evolucija je legendarnog, u svoje doba avangardnog wallytendera, koji je prvi put predstavljen 2002. godine. Wally je tada kreirao novo tržište velikih tendera. Sadašnji je trup broda potpuno novi, duži i širi, te optimiziran za IPS pogonski sustav i razvijen u suradnji s Ferretti grupom, ali pri tome nije izgubio svoj originalni Wally DNK osjećaj pri plovidbi.
Na ovaj su način zadovoljena dva svijeta – onaj u kojem se brod koristi kao tender velikoj jahti i gdje je upravljanje brodom prepušteno profesionalnoj posadi, ali i onaj drugi s manje iskusnim vlasnicima koji samostalno žele upravljati brodom i koristiti ga kao svoje osnovno plovilo. Interijer na ovom modelu omogućuje, osim dnevnih izleta, i noćenje u prostranom prostoru opremljenom elegantnim paketom koji kombinira jedriličarski stil uz tradicionalne materijale kao što je tikovina i moderne detalje od karbonskih vlakana, koje je Wally u svijet jahtinga uveo 1991. godine, te pruža potpuni komfor za dvije osobe.
U unutrašnjosti čistih linija, koje su ujedno klasične i moderne, nalazi se prostrani ležaj, sofa i sanitarni čvor. Puno veći izazov je bio podići bok trupa bez gubitka čistoće linija prepoznatljivih za sve modele Wally, u čemu je dizajnerima to značajno poboljšanje pošlo za rukom. Rezultat je vanjski prostor gdje do izražaja dolazi puna funkcionalnost. Prostora zaista ima u izobilju.
Upravljivost, mekoća rezanja valova, odnosno općenito ponašanje broda na moru ono je u čemu ovaj model briljira
Krma se sastoji od velike platforme koja je opremljena inovativnom pasarelom, koja ujedno služi i kao ljestve za izlazak iz mora. Na prostranom sunčalištu na krmi udobno se mogu smjestiti četiri osobe. Centralni dio rezerviran je za udobnu klupu za sjedenje i pult sa sudoperom i hladnjakom ispod njega. Na ovom dijelu broda bočne stranice se hidraulički spuštaju i tako povećavaju ukupnu površinu palube, kao i lakši pristup moru.
Lakoća upravljanja novog wallytendera 48
Slijedi upravljačka konzola s dva velika udobna sjedala. S desne strane konzole je ulaz u kabinu. Dizajn pramca je prema klasičnom Wally stilu, čistih, jednostavnih linija uz udobno sunčalište u samom vrhu. Izgled novog Wallytendera 48 je jednostavno predočiti iz fotografija, ali ono što fotografije ne mogu jest osjećaj kada sjednete za upravljač.
IPS sustav upravljanja omogućuje jednostavniji manevar u marinama, zbog dizajna trupa na pramcu nema pramčanog potisnika (bowthruster) pa je upravljanje plovilom uz pomoć joysticka od velikog značaja. Brzina koju novi Wally postiže nije najbrža u klasi. Maksimalna brzina koju smo uspjeli postići na testu je iznosila nešto više od 35 čvorova na sat, uz brod pun novinara.
Maksimalna deklarirana tvornička brzina je 38 čvorova. Upravljivost, mekoća rezanja valova, odnosno općenito ponašanje broda na moru, ono je u čemu ovaj model briljira. Užitak u plovidbi govori o tome da je trupu posvećeno dosta pažnje, a ne samo dizajnu i funkcionalnosti.
U današnje vrijeme, kada brzina kojom se izbacuju novi modeli plovila ne dopušta preciznu razradu hidrodinamike trupa, pravo je zadovoljstvo sjesti za upravljač ovog modela i uživati u plovidbi, a ne samo na sidru u uvali. Jedini nedostatak koji smo primijetili za vrijeme testa je malo prodiranje mora pri velikoj brzini na jednoj bočnoj stranici trupa koja se hidraulički spušta u stanju mirovanja broda zbog povećanja palube.
Taj nedostatak nam je objašnjen žurnošću pripreme broda za sajam i nedostatkom jedne brtve. Lijepo je vidjeti partnerstvo brenda Wally i grupe Ferretti, koje je zajedničkim znanjem i iskustvom dovelo do atraktivnog, funkcionalnog i nadasve upravljivog broda.
Akvizicija je već rezultirala s tri potvrđene narudžbe za novi wallytender 48 prije nego što je prvi model dotaknuo vodu, a to je tek početak jedne sasvim nove priče koja bi mogla biti prava mala nautička revolucija. Prvi primjerci inače su prodani i u Europi i SAD-u, što je odraz Wallyjeve globalne privlačnosti, a nama je bilo pravo zadovoljstvo među prvima zaploviti wallytenderom 48 u atraktivnom zaljevu ispred Cannesa.
Tekst & video Mario Jelavić
Fotografije Wally