Luca Bassani

by Yachts Croatia

Povratak u budućnost

Wally je jedini brend u nautičkoj industriji koji je dva puta (2004. i 2008.) osvojio Compasso d’Oro, najugledniju svjetsku nagradu za kvalitetu i dizajn, a danas, nakon dvadeset pet godina od osnutka, dobiva novi uzlet kao dio Ferretti grupe

Luca Bassani, 63-godišnji poduzetnik, osnovao je Wally 1994., predstavivši novi koncept jedrilica koje su otvorile put u novi dizajn, ali i novi pogled na njihovo korištenje. Nakon revolucije u jedrilicama, Bassani je 2001. dizajnirao seriju WallyPower, koja je jednako tako revolucionarno odjeknula i u segmentu motornih jahta. Zahvaljujući inovativnom pristupu i dizajnerskim vještinama, Bassani je stvorio jedinstven, legendaran brend koji ima podjednako mnogo utjecaja u nautičkoj industriji i industriji luksuza. Bassanijevi prvi proizvodi danas se smatraju jedinstvenim remek-djelima koja predstavljaju vrhunac u svojim segmentima: Wally je jedini brend u nautičkoj industriji koji je dva puta (2004. i 2008.) osvojio Compasso d’Oro, najugledniju svjetsku nagradu za kvalitetu i dizajn. Wally je brend koji prednjači po inovacijama, donosi najmoderniju tehnologiju i moderan dizajn, te konstantno traži nove načine usavršavanja užitka na vodi, performansa, komfora i stila. Wally je zaslužan za jahte kojima danas nema ravnih u nautičkoj industriji, te intenzivno radi na istraživanju, usavršavanju i razvoju. Od 2019. dio je Ferretti grupe, s kojom najavljuje novi tržišni uzlet.
Kakva je suradnja s grupom Ferretti?
Mi smo presretni jer naši novi partneri stvarno vole Wally kao brend i kao proizvod, te su jako motivirani za suradnju s nama. Tako je i s naše strane jer smatram da postoji velika sinergija između dviju tvrtki. Ferretti ima puno toga za ponuditi.
Što konkretno vidite kao njihovu najznačajniju pomoć?
To je svakako proizvodnja, u smislu kvantitete i kvalitete. Također, tu je i komercijalni aspekt, u prvom redu, distribucija. Oni imaju znanje o tržištu koje mi nemamo. Mi poznajemo samo usko ‘nišno’ tržište, dok Ferretti prodaje na velikom, svjetskom tržištu. To nam omogućuje sasvim drukčiju prodaju.

118 Wallypower

Što ste vi donijeli u ‘miraz’?
To je svakako Wallyjev DNK, odnosno proizvod koji je poput Rive, ali na sasvim suprotnom kraju tržišta, s drukčijim stilom. Automobilističkim rječnikom rečeno, Riva je poput Rolls-Roycea, a mi smo kao Aston Martin ili Ferrari, više sportski i s drukčijim stilom i luksuzom. Luksuz nije samo mramor, nego i drvo, luksuz nije samo komplicirani dizajn i materijali, nego i jednostavnost. Riva i Wally su dva ekstrema luksuza na različitim stranama, ali na istoj razini.
Vaš prvi novi projekt je jedrilica Wally 101?
Naše porijeklo je jedrenje i to je logičan potez. U grupi Ferretti smo se pitali što napraviti na polju jedrenja i zaključili smo da je najbolja veličina oko 100 stopa jer to relativno nije ni prevelik, ni premalen brod, a nudi dobar kompromis između cijena, performansi i komfora. To je mjera u kojoj možemo naći zadovoljavajući broj klijenata, među velikim jedrilicama je vjerojatno to veličina gdje je danas najveća potražnja. Stoga smo osmislili novu generaciju Wally jedrilica od 100 stopa. Vidjet ćete kada budemo mogli pokazati više detalja da će to biti poseban brod, revolucionaran u rješenjima palube, ima ogromna poboljšanja u interijeru i novu kobilicu ‘magic keel’, čije detalje ćemo još otkriti, a za ovu veličinu broda će to biti revolucija. U kratkim crtama, jedrilica će moći ploviti i s podignutom kobilicom, moći ćete pomicati težište broda, a na prvom mjestu kod nove kobilice je sigurnost u slučaju nasukavanja.
Danas su velika novost u regatnim brodovima podvodne peraje (foils). Mislite li da je to moguće na jedrilicama za krstarenje?
Peraje (foils) funkcioniraju samo na ekstremno laganim regatnim jedrilicama i za sada, s ovom tehnologijom koju imamo na raspolaganju, ne vidim njihovu primjenu na ostalim jedrilicama.

Jedrilica Wallycento Tango 17

Regate su veliki dio ‘svijeta Wally‘. Mislite li to možda spojiti s Ferrettijevim eventima?
To je zaista teško jer naši vlasnici vole jedriti regate, ali vole i krstariti. Ako je regata previše, onda nema vremena za krstarenje. Već dvadeset godina imamo ciklus od četiri regate godišnje i mislim da je to maksimum. Naše jedrilice su sve jedinstvene i naši pravi eventi su regate. Ja inače volim i Hrvatsku, ali sve naše jedrilice sezonu provode između Portofina i Palma de Mallorce, a prije ili poslije nije dobro vrijeme, iako bi bilo lijepo imati regatu Wally i u Hrvatskoj.
Ako se prebacimo na motorne jahte, možete li nam kazati nešto o budućnosti? Wally Ace je bio zapažen projekt, ali nije zaživio?
Nismo imali dovoljnu proizvodnju pa nismo mogli ponuditi ni količinu ni kvalitetu, a brodogradilište gdje smo gradili Wally Ace još nije dosegnulo zadovoljavajuću razinu kvalitete, tako da na kraju nismo mogli prodavati u količini koju takav projekt zaslužuje. Svima se taj brod sviđao. Sljedeće ćete godine vidjeti budućnost tog projekta u grupi Ferretti, a detalje ne mogu otkriti do kraja.

Tekst Darko Šupuk
Fotografije Wally

Čovjek za kojeg ne postoji nemoguće
Povratak Jedija