štof by prostoria: Novi život starom namještaju

7 MINUTES READ
00:01:01

Zagrebački dućan Štof mjesto je okupljanja ljudi koji poštuju kvalitetan namještaj, autentične vrijednosti, majstorstvo i održivi razvoj, a veliki izbor tkanina za unutrašnju i vanjsku primjenu te vrhunska usluga motiviraju ih da dragim predmetima produlje vijek trajanja

Koliko ste samo puta sažaljivo pogledali pohabanu staru fotelju ili kutnu garnituru s udubljenjima na naslonu i jastučastim dijelovima i zaključili kako nešto morate poduzeti. Gotovo da i nema obitelji s barem jednim takvim komadom namještaja, no obitelji se razlikuju upravo po načinu kako s njime postupaju kad on izgubi sjaj i svježinu novog, kad dobije patinu.

U odnosu prema tom nekad lijepom i udobnom predmetu, bez kojeg su nezamislivi trenuci opuštanja u svakom domu, ogleda se cijeli životni svjetonazor njegovih stanara. Ima ljudi koji se odnosom prema pohabanom namještaju uopće ne zamaraju. Zavaljeni u svoj ofucani naslonjač, s nekoliko klikova u online kupnji naručit će novi i bez grižnje savjesti stari će odbaciti u glomazni otpad. No ima i onih ljudi koji su uz svoje pohabane naslonjače emotivno vezani.

uzorak tkanina dućan štof

S godinama kao da su se stopili s njima. Tragovi mrlja od raznih napitaka podsjećaju ih na odrastanja nasljednika, na trenutke tuge i veselja koji su se izmjenjivali u njihovim životima. Osim toga, dizajnersko su djelo, lijepo oblikovano s kvalitetnom drvenom konstrukcijom, što nikad nije jeftino.

Naprosto nije pristojno tek tako ga se riješiti, bez da mu pružite drugu šansu za novi život. Već i jedna promjena tkanine na jastucima može osvježiti cijeli interijer neke sobe ili broda. Da svaka fotelja, dvosjed, kutna garnitura ili jastuci na jahtama imaju svoju priču, svakodnevno se uvjere Andreja Bašak i Morana Radočaj, tekstilne dizajnerice i prodajne savjetnice u ‘štof by prostoria’, dućanu s tkaninama za pretapeciranje starog namještaja, za izradu jastuka i navlaka po mjeri.

Prostoria od početka proizvodi namještaj što traje godinama i koji se prenosi generacijama ako se dobro održava

Dućan se nalazi u zagrebačkoj Bauerovoj ulici na broju 9, u neposrednoj blizini salona dizajnerskog namještaja tvrtke Prostoria. U 11 godina postojanja Prostoria je prošla put od obrtničke do industrijske proizvodnje u modernoj tvornici smještenoj u mjestu Sveti Križ Začretje u Zagorju. No ono po čemu ih je tržište tada prepoznalo ostalo je isto: vrhunska kvaliteta, udobnost i moderan dizajn.

Prostoria zapošljava više od 200 ljudi, namještaj prodaju u 60 zemalja na pet kontinenata, od toga su tri u Hrvatskoj, u Zagrebu, Rijeci i Splitu. Njihova Revolve sofa, Polygon i Trifidae naslonjač, ležaj Up-Lift te stolci Strain i Oblique već su klasici.

izbor tkanina i uzoraka dućan štof

Štoviše, primjerci izrađeni u počecima Prostorije, sada su zreli za osvježenje, a kako se Tomislav Knezović, idejni začetnik i vlasnik Prostorije od početka zalagao za održivo poslovanje i ciklus stvaranja novih vrijednosti, 2018. pokrenuli su i Štof.

‘Željeli smo da vrhunske tkanine poznatih svjetskih proizvođača budu dostupne svima u maloprodaji. Osim toga, nudimo kupcima i tkanine iz aktualnih i prethodnih kolekcija namještaja Prostorije te tkanine manjih metraža koje nam ostanu nakon proizvodnje namještaja. U Štofu ih prodajemo po akcijskim cijenama ili ih recikliramo u nove proizvode, poput ukrasnih jastuka i V shopper torbi, koje su izrađene od izdržljivih tkanina atraktivnih struktura, tkanja i dezena’, govori Andreja Bašak, diplomirana dizajnerica odjeće i tekstila s područjem interesa za namještaj, materijale i uređenje životnih prostora.

U Štofu radi od prvog dana i kada su krenuli, kaže, usluge tapeciranja nisu bile u planu. No kupci koji su otprije znali za Prostoriju, zastajkivali bi pred izlogom dućana i divili se rolama tkanina, a mnogi su ulazili s pitanjem – mogu li tu tapecirati svoju kutnu garnituru? Tako je Štof razvio dodatnu djelatnost, a kupci su dobili mogućnost da na jednom mjestu izaberu odgovarajuću tkaninu i organiziraju njezinu zamjenu na željenom komadu namještaja.

V-torbe nastale su u želji da iskoristimo svaki komad tkanine koji ostane od tapeciranja

‘U ponudi imamo vrhunske tkanine renomiranih svjetskih proizvođača, kao što su danski Kvadrat, njemački Rohi, talijanski Torri Lana i Mario Sirtori, te visokokvalitetne tkanine za vanjsku primjenu na terasama ili na brodovima. Izrađene su od prirodnih materijala, poput vune, pamuka, lana i njihovih mješavina. Sve zadovoljavaju visoke standarde negorivosti, otpornosti na piling i habanje.

Kupci mogu birati između više od 100 vrsta tkanina i tisuću nijansi. Pa kada samo mali dio iznesemo na stol pred njih, rijetki se mogu odmah odlučiti’, kaže Morana Radočaj, diplomirana dizajnerica tekstila, koja im uz Andreju svojim iskustvom brzo pomogne razriješiti sve dileme.

Tkanine za dom i za brod treba birati u podne, kad je sunce najjače i kad daje najtočnije osvjetljenje nijansi

Jer svaki kupac dolazi sa svojom početnom idejom, željama i budžetom. Puno je elemenata o kojima treba voditi računa prije nego se upuste u veliku promjenu u prostoru za svakodnevni život ili za hedonizam. ‘Prvo ih pitamo kakav im je stil života: imaju li djecu i kućne ljubimce, koliko ljudi dijeli taj namještaj, nalazi li se u njihovu domu, na brodu ili u kući za iznajmljivanje, koriste li ga svaki dan ili u prostoru stoji kao ukras… Pedeset posto kupaca želi da im namještaj bude što sličniji originalu, no ima i onih koji su spremni na stilsku fotelju staviti suvremenu tkaninu da je oplemene i uklope u novi prostor. Odabir boje je posebna priča pa ih obavezno pitamo žele li izabranu nijansu gledati svaki dan. Jako je važno što stoji nasuprot garniture koju žele tapecirati, tragaju li za skladom ili za različitošću. Tražimo da nam pokažu fotografije interijera kako bismo im pomogli iz naše opće baze tkanina koje pristaju svim komadima namještaja i prostorima – izabrati adekvatnu’, objašnjavaju Andreja i Morana. Često se događa da se ljudi, listajući neki katalog ili magazin, zaljube u određenu nijansu ili vrstu tkanine pa potraga za promjenom završi nakon pola sata.

Zelena organska fotelja prije i poslije
Zelena organska fotelja prije i poslije

No ima onih koji u dućan dođu i pet, šest puta, posude uzorke i odnesu ih kući, da prespavaju odluku. Kao što začinsko bilje treba brati u podne jer su mu miris i koncentracija eteričnih ulja tada najjači, tako i tkaninu treba birati po danjem svjetlu, najbolje u podne, kad je sunce najjače i daje najtočnije osvjetljenje nijansi.’ Da izbor boja puno govori o tipu osobe, Morana i Andreja uvjere se svakodnevno. ‘Postoje stereotipi, ali i pojedinci koji ih razbiju. Iznenadila nas je nekolicina umjetnika koji su, suprotno očekivanju, izabrali monokromatske tonove – crno, bijelo i sivo. No u svom kreativnom procesu oni vjerojatno ne žele predmet koji će im odvlačiti pažnju. S druge strane, liječnici i odvjetnici, što je po našem poimanju strogo zanimanje, odlučuju se za žutu ili crvenu tkaninu jer vjerojatno žele da im životni prostor bude potpuno drukčiji od radnog. Ljudi iz velikih korporacija biraju kožu. Vrlo je tražena, uvijek je u modi, skuplja je od tkanina, ali kad ljudima objasnite sve njezine prednosti, ne premišljaju se. Danas postoje novi tipovi kože, minimalno tretirani te se posve uklapaju u priču ekološke održivosti. Umjetne kože izbjegavamo jer imaju kratki vijek trajanja, s vremenom se krenu ljuštiti, što se ne događa s pravom kožom i kvalitetnim tkaninama’, otkrivaju Andreja i Morana. Na izbor tkanina i boja jako utječu i modni trendovi. Nekad odbojne smeđe nijanse sada su poželjne, monokromatske su uvijek tražene, a neke, poput ljubičaste, slabo prolaze.

‘Od boje važnije je tkanje materijala’, kažu Andreja i Morana. ‘Prije nekoliko godina pojavile su se nove pletenine koje omogućuju da organski oblici namještaja zadrže jako lijepu formu zahvaljujući materijalima. U našoj priči važna je upravo ta želja da se namještaj sačuva. Prostoria od samog početka u sebi ima utkanu notu održivosti, proizvodi namještaj što traje godinama i može se prenositi generacijama ako ga se dobro održava. K nama dolaze kupci koji ne žele baciti kvalitetan namještaj, već ga žele sačuvati iz sentimentalnih razloga ili im naprosto svojim stilom, kvalitetom i dimenzijama odgovara. Cijena novog namještaja neke srednje klase otprilike odgovara tapeciranju starog vrhunskog komada, čega kupci možda u početku nisu svjesni. No kada im se objasni koliko je ručnog rada uključeno u proces krojenja, punjenja pjenom i tapeciranja, kada doznaju prednosti visokokvalitetne tkanine ili kože, ne trebamo ih dugo nagovarati da svom starom namještaju daruju novi život.’

L-garnitura prije i poslije Štof
L-garnitura prije i poslije

No ima i drukčijih slučajeva, kada zbog novog komada namještaja vlasnici odluče pretapecirati stari. Tako je bračni par svoj omiljeni trosjed, koji se više nije mogao popraviti, zamijenio dvosjedom Up-Lift, kupljenim u salonu Prostoria. Kada su ga smjestili u dnevni boravak, stršao je svojom ljepotom pa su odlučili u istu tkaninu presvući ostale fotelje i tabure, kako bi postigli sklad i unijeli svježinu u prostor. Benefit je bio dvostruki: zadovoljstvo obnavljanja starog te osjećaj da opet imaju nešto novo.

U Štofu se rado sjećaju i priče o bijeloj fotelji koja se generacijama prenosila u obitelji, a u Hrvatsku je stigla čak iz Kanade, u prilično lošem stanju.

No vlasnici koji vole i sami obnavljati namještaj, jer radije popravljaju nego da bacaju i kupuju novo, odlučili su sačuvati bijelu fotelju. Čuli su za Štof, dogovorili obnovu, a kada im je bijela fotelja vraćena kući u novom ruhu, veselju nije bilo kraja. Slična je i priča plavog dvosjeda starog dvadesetak godina što ga je gospođa naslijedila zajedno sa stanom. U onome što bi neki odmah izbacili na ulicu, ona je vidjela ljepotu.

U Štofu je potražila odgovarajuću tkaninu, ekipa je preuzela dvosjed i ubrzo ga vratila gospođi u stan. ‘Nije stvar u novcu, nego u dobrom osjećaju zbog oživljavanja starog proizvoda’, zaključila je zadovoljno te postala odlična promotorica usluga koje pruža Štof. Preporučuje ih svojim poznanicima te tako promiče kulturu čuvanja i obnavljanja kvalitetnog namještaja.

Tekst Dubravka Tomeković Aralica

Fotografije Damil Kalogjera & Prostoria Video štof

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

Danica Kragic Jensfelt Intervjui

Danica Kragić Jensfelt: U zagrljaju robota

U 25 godina znanstvene karijere Danica Kragić Jensfelt prošla je put od stipendistice na doktorskom studiju do Osobe godine u Švedskoj. Jedna od vodećih robotičarki …

Ovo je fotografija dizajnerica Marlena Dapčić Intervjui

Marlena Dapčić: Dizajn na hrvatskim vodama

Mlada hrvatska dizajnerica Marlena Dapčić brodi mukotrpnim putom afirmacije u jahtingu, a zanimljivo je da to postiže napredujući kroz projekte građene u Hrvatskoj Inače, nakon …

Ovo je fotografija Block Outdoor namještaj u Tanzaniji Luksuz

Bloc Outdoor: Hedonizam za kojim čeznemo

Južnoafrički brend outdoor namještaja Bloc Outdoor svoje mjesto nalazi na nekim od najljepših lokacija svijeta ‘The Eye has to travel’, svojedobno je izvikivala svome timu …

Ovo je fotografija stakla Kristal primjenjen na brodu Jahting

Tvrtka Kristal: Brodska stakla kompleksne geometrije

Kristal uspješno proizvodi brodska stakla kompleksne geometrije, koja se besprijekorno uklapaju u zadani dizajn plovila dajući im konačni izgled koji klijente ostavlja bez daha U …

This is photo of a Bloc Outdoor, furniture design Luksuz

Savršena definicija kulture života na otvorenom

Svaki komad Bloc Outdoor brenda krasi sofisticirani dizajn u nekoliko linija, koje zadovoljavaju najviši standard luksuznog životnog stila, vrhunska kvaliteta posebno tretiranog afričkog iroko drva …

elektricni sklopivi bicikli Jahting

Najbolji električni bicikli i romobili za brodove

Sklopivi i ekološki orijentirani e-bicikli i e-romobili vrlo su popularni kod onih koji vole krstariti obalom. Mnogi vlasnici brodova rado ih imaju jer predstavljaju jednostavan …

Jahting

ClubSwan 80 MY Song porinut u La Speziji

Dugačak 80 stopa, ClubSwan 80 dokazuje sposobnost Nautor’s Swan da ponudi niz modela koje se temelje na stilu, brzini, inovacije, tehnologije i konkurentnog jedrenja Nautor’s …

wallytender43 X Testovi

wallytender43 (X) na testu: Simbol stila

Nikad popularnija klasa dnevnih cruisera danas doživljava svoj procvat u svjetskim razmjerima, a mi smo imali priliku isprobati – original. Novi wallytender43 baštini sve najbolje …

Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

gradić jelsa na otoku hvaru Destinacije

Jelsa: Hvarski sklad plavog i zelenog

Slikovita Jelsa na sjevernoj strani otoka Hvara pravi je magnet za nautičare zbog fascinantne vinske povijesti, tirkiznih uvala i otočnog načina života Jelsa, očaravajući gradić …

Hoteli

Radisson Blu Split: Jadranska oaza koja pruža baš sve

Uronite u opuštajuću atmosferu Radisson Blu Resort & Spa Split i iznenadite se njegovom čarobnom energijom Uzduž jadranske obale, sve je više hotela najviše kategorije …

Scroll to Top