Slaven Knežević: 15 godina pomicanja granica u hrvatskom jahtingu



6 min

Tvrtka Yacht IN ove godine slavi petnaest godina uspješnog poslovanja, a njezin osnivač progovara o njihovim počecima, uspješnom ostvarenju svoje vizije jahting kompanije, ali i drukčijem pristupu koji ih je doveo do današnje pozicije na tržištu

Petnaest godina uspješnog poslovanja je hvalevrijedno postignuće za svaku tvrtku, a kada se ona bavi spektrom usluga jahtinga u Hrvatskoj, baš poput najboljih inozemnih konkurenata, onda je to jasan poziv i za naš časopis. Stoga smo razgovarali s osnivačem i suvlasnikom zadarske tvrtke Yacht IN Slavenom Kneževićem, koji je puno više od menadžera uspješne tvrtke.

Slaven je i ugledan zapovjednik jahte, ljubitelj jedrenja i obiteljski čovjek, kao i osoba otvorenog uma s interesima koji sežu i do suvremene umjetnosti. Ali za potrebe ovog razgovora koncentrirali smo se ipak na ono osnovno, a to je jahting.

MOŽETE LI NAM UKRATKO ISPRIČATI SVOJ POSLOVNI PUT?
Moj poslovni put započeo je u Splitu, gdje sam završio studij upravljanja jahtama i marinama, te specijalistički studij pomorskog menadžmenta. Još tijekom studentskih dana bio sam stalno na moru, radio sam kao skiper, jedrio, ribario, a jedno vrijeme bavio sam se i profesionalnim ronjenjem. Sve to bila je odlična priprema za karijeru koja je uslijedila. Prva ozbiljna prilika stigla je 2005. godine, kada sam kao kapetan preuzeo Ferretti 830, te ga iz Francuske doveo u Hrvatsku. Vlastitu tvrtku osnivam 2010., kojoj se ubrzo pridružuje i moj poslovni partner Matija Zelić. Tako započinje priča o Yacht IN-u. Iste godine preuzimam ulogu kapetana na Custom Lineu 112, luksuznoj jahti dugoj 35 metara, kojom upravljam i danas. Dugogodišnje kapetansko iskustvo na istoj jahti, zajedno s vođenjem Yacht IN-a od samih početaka, dalo mi je jedinstvenu perspektivu i postavilo temelje mog profesionalnog identiteta. U svijetu jahtinga rijetkost je ostati toliko dugo uz jednu jahtu, kao što je rijetkost paralelno razvijati i uspješnu tvrtku. Upravo ta kombinacija i dalje me motivira i pokreće.

KAKVA JE BILA VAŠA VIZIJA MODERNE JAHTING KOMPANIJE?
Od samog početka imao sam drukčiju viziju jahtinga. Vjerovao sam da se sve može podignuti na višu razinu, a osobno mi je uvijek najvažnije bilo zadovoljstvo klijenata. U to vrijeme jahting scena u Hrvatskoj izgledala je bitno drukčije, a većina brodova bila je do 24 metra dužine. Ja sam bio dio nove generacije ‘yacht managera’, te smo imali drukčiji pogled na industriju i hrabrost da pristupimo poslu s potpuno novom vizijom. Bili smo agilni, prilagodljivi i vođeni željom da promijenimo standarde. Nismo kalkulirali previše, ako bi se ukazala prilika, uhvatili bismo je i dali sve od sebe. I baš nas je ta hrabrost gurala dalje. I to se na kraju pokazalo kao dobitna kombinacija, spremnost da riskiramo, učimo u hodu i ne čekamo da sve bude savršeno.

KAKO DANAS IZGLEDA VAŠA TVRTKA?

Danas nas je trinaest i svatko ima jasno definiranu ulogu i odgovornost. Kako je tim rastao, tako su se prirodno formirali ključni odjeli: Charter, Prodaja, Yacht Management i Servis. Svaki se razvijao interno, svojim tempom, kroz ljude koji su donosili nova znanja, svježe ideje i profesionalni pristup. Upravo ta kombinacija iskustva i stručnosti s jedne strane, i entuzijazma, s druge, pomogla nam je da postavimo visoke standarde i stvorimo tim na koji se možeš osloniti. Iz godine u godinu nas je sve više, ali ono što mi je posebno važno jest da smo od početka zadržali drukčiji pristup, u kojem svatko ima svoju ulogu i odgovornost. Od samog početka želio sam stvoriti okruženje u kojem ljudi imaju priliku za rast, izražavanje kreativnosti i razvoj vlastitih ideja. Konkretno, Barbara Grgurević Škoda, naša Head of Charter, preuzela je cjelokupno vođenje čarter odjela i sustavno ga razvija, postavljajući visoke standarde u svakom segmentu, od odnosa s partnerima do korisničkog iskustva. Marko Dunđer, osim što se bavi prodajom polovnih brodova, aktivno vodi i garancijske procese za Sanlorenzo te financijski menadžment. Marko Sutlović, s druge strane, razvija sektor izrade modularnih hala, otvarajući nove mogućnosti za širenje našeg poslovanja. Kod nas nije stvar samo u poslu, već i u odnosima, uvijek mi je bilo važno da se dobro osjećaju i oni koji rade i oni koji surađuju s nama.

ŠTO BISTE IZDVOJILI KAO KLJUČNE PROJEKTE ZA YACHT IN U OVIH 15 GODINA?
Ako bismo morali izdvojiti jedan ključan trenutak, to bi svakako bio ulazak u Wally Class s projektom Nahita. Riječ je o jednoj od najprestižnijih svjetskih regatnih klasa, kojom tijekom natjecanja upravljaju sami vlasnici brodova. Nakon intenzivnih sezona jedrenja s prvom Nahitom, donijeli smo stratešku odluku o izgradnji potpuno novog broda – Nahita Wally 93. Kao predstavnik vlasnika i voditelj projekta, bio sam osobno uključen u svaki korak, od praćenja gradnje, tehničke koordinacije i odabira opreme do logistike, okupljanja tima i osmišljavanja specijaliziranih rješenja za podršku brodu na regatama. Taj nam je projekt dao snažan zamah, otvorio nova vrata i omogućio ulazak u segment superjahti, u kojem uspješno djelujemo i danas. Neposredno nakon isporuke Nahite, preuzeli smo financijski menadžment za dva velika broda, jedan od 60 metara i drugi od 45 metara, čime smo dodatno potvrdili da možemo voditi kompleksne projekte na visokoj razini, u svim aspektima upravljanja. Danas, kad vidim Wally 93 Nahitu kako se natječe i pobjeđuje na nekim od najpoznatijih svjetskih regata, osjećam veliko zadovoljstvo.

PONUDILI STE I NEŠTO NOVO NA HRVATSKOM TRŽIŠTU U SMISLU DIGITALIZACIJE U JAHTINGU?
Još 2017. odlučili smo napraviti iskorak i ponuditi nešto što tada nitko drugi nije radio na našem tržištu. Bili smo prvi koji su vlasnicima jahti omogućili moderniji pristup financijskom menadžmentu kroz digitalna rješenja. Uveli smo sustav koji omogućuje transparentno praćenje troškova u stvarnom vremenu (real-time expenses), putem softverske platforme kojoj vlasnici i njihovi predstavnici mogu pristupiti kad god žele. U to vrijeme to je bilo potpuno novo, a danas je takav način rada postao standard. Nama je to bila prilika da budemo korak ispred i da tržištu pokažemo da nismo samo agencija, već partner koji razmišlja unaprijed.

ŠTO SVE ZA VAS PODRAZUMIJEVA ‘YACHT MANAGEMENT’?
On obuhvaća sve aspekte brige o jahti, s ciljem da vlasniku omogućimo maksimalan užitak bez operativnih briga. Naš tim pokriva tehnički nadzor, financijsko upravljanje, administraciju, organizaciju posade, zakonsku usklađenost i koordinaciju servisa. Brinemo o redovitom održavanju, planiramo budžete, komuniciramo s brodogradilištima i dobavljačima, te osiguravamo da jahta bude spremna za korištenje u svakom trenutku, bilo za privatno krstarenje ili čarter. Vlasnicima pristupamo individualno, stvarajući rješenja prilagođena njihovim navikama, prioritetima i stilu plovidbe. Treba znati komunicirati jasno i profesionalno, te isporučiti bez komplikacija. U tome je razlika između dobrog i izvrsnog.

MOŽETE LI KONKRETNIJE OPISATI TROŠKOVE ZA VLASNIKE JAHTI?
Ključ je u tome da znaju da netko stoji iza njih, da ima tko preuzeti brigu i riješiti stvari brzo i pouzdano. Povjerenje je tu ključno, troškovi nisu mali, ali ono što čini razliku je način na koji se njima upravlja. Ključno je da sve bude transparentno i pravovremeno iskomunicirano. Postoje i troškovi koji se pojavljuju nenajavljeno, a vlasnici ih nisu uvijek svjesni, a naš zadatak je da svaki trošak predstavimo jasno, bez uljepšavanja i bez neosnovanih obećanja. Drago nam je da vašim čitateljima možemo transparentno pokazati postotak troškova 30-metarske jahte u Hrvatskoj.

VAŽNA JE I VAŠA SURADNJA SA SANLORENZOM?
Naša suradnja sa Sanlorenzom traje više od 13 godina, još od 2012. godine. Od 2012. do 2014. djelovali smo i kao njihovi zastupnici, no ono što je ključno za ovu priču jest činjenica da smo od samog početka gradili odnos temeljen na povjerenju i dugoročnom razvoju. Jedan od uvjeta suradnje bio je razvoj kvalitetne servisne mreže, jer bez jake postprodajne podrške nema ni uspješne prodaje, i tu smo mi prepoznati kao netko tko to može. Danas smo njihov ekskluzivni servisni partner, što je potvrda da smo ispunili njihova očekivanja i postavili visoke standarde, koje i dalje održavamo. Naša uloga u aftersales i warranty segmentu počinje onog trenutka kada se jahta isporuči iz brodogradilišta. Ako jahta plovi Jadranom tijekom jamstvenog razdoblja, za sve potencijalne probleme ili intervencije odgovorna je naša servisna mreža.

USPJEŠNO RADITE I NA RAZVOJU MOBILNIH HALA ZA OSIGURAVANJE IDEALNIH UVJETA ZA BOJENJE BRODOVA?
Ideja za razvoj naprednih modularnih rješenja došla je iz stvarne potrebe tijekom projekata na kojima smo sudjelovali kao kooperanti u bojenju brodova. Shvatili smo da, ako želimo raditi kvalitetno i biti konkurentni, moramo razviti vlastito rješenje koje će omogućiti stvaranje kontroliranih uvjeta za izvođenje najzahtjevnijih radova. Ušli smo u taj segment s idejom da postavimo modularnu konstrukciju isključivo za vlastite potrebe, prateći standarde najvećih svjetskih brodogradilišta, poput MB92 u Barceloni, gdje smo u managementu imali tri broda (60 m, 45 m, 24 m). Danas možete vidjeti naše hale u hrvatskim brodogradilištima. I danas možemo vlasnicima ponuditi kompletnu uslugu pod jednim krovom, što nas čini ne samo učinkovitijima, nego i konkurentnijima na tržištu.

POSTOJI LI DIO POSLA KOJI VAM JE POSEBNO DRAG?
Još uvijek sam aktivan kao kapetan i to je dio posla koji mi je najbliži: more, brod i želja da gostima svake godine pružim nezaboravna iskustva. To mi je i dalje najprirodnije okruženje i nešto čega se ne bih odrekao. Što se čartera tiče, mogu reći da mi je najdraži iz jedne sasvim praktične perspektive, jer imamo odličan tim koji vodi taj dio posla vrhunski i kojem potpuno vjerujem. A ono što me možda najviše veseli u cijeloj priči je kad sve funkcionira glatko, bez reklamacija i nepotrebnog stresa, jer to znači da mogu više vremena posvetiti obitelji, što mi je u konačnici najvažnije.

Fotografije Yacht IN

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above