Porsche driving event na relaciji Split – Zadar ponudio je poseban doživljaj vožnje zahvaljujući impresivnim sportskim automobilima s odličnim performansama, ali i dobroj organizaciji
Naše jedinstveno iskustvo vožnje automobila Porsche započelo je u jutarnjim satima u prostorima Porsche Inter Auta u Solinu, gdje nas je Porsche tim upoznao s programom događanja. Nakon kratkog predavanja o načinu vožnje u koloni, s posebnim naglaskom na sigurnost, rasporedu vožnje i zamjenama vozača u vozilima te o pravilnom sjedenju u Porscheovim vozilima, uslijedio je najljepši dio – nezaboravna vožnja od Splita do zadarskog aerodroma sa sedam vrhunski opremljenih Porscheovih vozila. Predvodnik naše kolone bio je najsnažniji Porsche 911 Turbo s čak 580 KS, slijedio ga je 718 Cayman S, potom 718 Porsche Boxster S, nova luksuzna limuzina Panamera Turbo, jedini dizelaš Panamera 4S, moćni Macan Turbo i još jedan Boxster S na kraju. Moj vozač, iskusni kolega Zdravko Juričko, za početak ‘road toura’ izabrao je Caymana S koji sa svojih 350 konja može postići brzinu od 285 km/h. Naravno, do te brzine nismo ni pokušali doći, ali nam se svidjelo kako se ponaša na cesti, pogotovo u zavojima koje smo lako svladavali zahvaljujući novom ovjesu i odličnom balansu, vozeći se od Dugopolja prema Vučevici gdje smo se uključili na autocestu.

Prilikom zamjene vozila sjeli smo u 911 Turbo S. Sa svojim tehnološkim karakteristikama, prije svega nevjerojatnom snagom i zapanjujućim performansama, ovakvo iskustvo vožnje rijetko koji sportski automobil može ponuditi. A koliko impresivno ubrzava, isprobali smo malo kasnije. Potom je na red došao Macan Turbo koji me naprosto oduševio. Iako možda ne toliko atraktivan kao njegovi prethodnici u koloni, ovaj kompaktan SUV pruža vrlo udobnu vožnju. Ima dovoljno mjesta u unutrašnjosti, ali i dosta snage (čak 400 KS), što ga čini pravim sportskim automobilom. Nakon dolaska na zadarski aerodrom uslijedila je prava akcija. U kontroliranim uvjetima i uz pomoć profesionalnih vozača imali smo priliku iskusiti dinamičnu, sportsku vožnju s pravim jurilicama – odnosno pravi Porsche driving experience. Uz pomoć instruktora Igora Lekića isprobala sam kako se Cayman S ponaša u slalom vožnji. Što reći, sa sustavom Porsche Torque Vectoring (PTV) koji povećava dinamiku vožnje i stabilnost – doživljaj je neponovljiv – vožnja je bila brza, gotovo leteća, ali stabilna. Onda je došao najuzbudljiviji dio ovog driving eventa – Porsche Launch Control.

Zahvaljujući finskom instruktoru Jukki Honkavuoriju, iskusila sam spektakularno ubrzanje koje postiže 911 Turbo S. Zamislite da jednom nogom držite kočnicu, a drugom do kraja stisnete papučicu gasa i onda iz mirovanja ‘ispalite’ auto do vrtoglavih 250 km/h. Dovoljno je samo spomenuti da ovaj model može doći do 100 km/h za svega 2,9 sekundi. Nisu nam se ni slegli dojmovi, kad smo krenuli put Splita. I to u novoj Panameri Turbo. Sa svojih 550 KS ova limuzina je prava dama koja, osim dinamičkih svojstava, nudi visoku razinu udobnosti i uglađeni interijer. Dobar dio puta po autocesti pratila nas je kiša, a sunce je provirilo kad smo skrenuli prema Skradinu. Za vožnju preko brdskih cesta oko Skradina odabrali smo dizelsku izvedbu Panamere S, koja nas je vrlo ležerno dovezla do Splita. Za kraj možemo samo reći da već jedva čekamo sljedeći Porsche driving experience 2018.