Monte Carlo Yachts 105

6 MINUTES READ

Monte Carlo veličanstveni

Novi model kuće Monte Carlo Yachts ujedno je i najveći dosad. Francusko-talijanski brodograditelj u ovaj je model ugradio sve dosad prikupljeno znanje. Dugačka trideset dva metra, jahta nosi prepoznatljiv potpis studija Nuvolari & Lenard, a od službenog predstavljanja u Veneciji prije godinu dana ova je lijepa damica zavela već tri vlasnika

Annette Roux zadala si je i ostvarila nemoguću misiju: pokrenuti novo brodogradilište specijalizirano za jahte usred globalne ekonomske krize. Nakon šest godina, rezultati govore sami za sebe: 58 milijuna eura isporučenih proizvoda, godišnja proizvodnja između 35 i 40 brodova, skok s 20 na 300 zaposlenih. Poslovni um gospođe Roux udahnuo je život kući Monte Carlo Yachts, koja je za razvoj novog brodogradilišta odabrala talijanski Monfalcone, gradić blizu Venecije u kojemu su se odavno smjestila mnoga druga ugledna brodogradilišta. Ova priča o uspjehu plod je zrelog razmišljanja, želje za spajanjem ‘made in Italy’ i stručnosti kuće Beneteau, vodećeg proizvođača po broju primjeraka sa zdravim razumom. Uz resurse kuće Beneteau, Madame Roux koristi i talent dizajnerice Carle Demarije i talijanskog studija za dizajn Nuvolari & Lenard. Prvi je model kuće, Monte Carlo Yachts 67, predstavljen 2010., a svake je godine slijedio još po jedan (65, 70, 86). Model 105 predstavljen je prošle godine i već se gradi za tri naručitelja; prva dva primjerka za gospodu iz Hong Konga, a treći za jednog Europljanina. Za gradnju svakog primjerka ovog modela potrebno je 40.000 radnih sati – usporedimo li to sa 100.000 radnih sati potrebnih prosječnom brodograditelju, jasno je da je Monte Carlo Yachts uveo pokoju inovaciju u proizvodni proces. Trup primjerka koji smo mi testirali dovršen je u siječnju (građen infuzijom), nadgrađe u travnju, a cijela jahta u lipnju. Nije građen samo brzo, nego i kvalitetno, bez improvizacija, a to je pravo umijeće. Monte Carlo Yachts krije tajne proizvodnog procesa, no ipak su nam rekli da su nadahnuće za njegove dijelove pronašli u srodnim industrijama: aeronautičkoj i automobilskoj. Izlijevanje trupa u jednom komadu omogućava značajno povećanje unutrašnjosti, a korištenje materijala kao što su kevlar i karbon sniženje težine za 15%. Palube su izrađene od aluminija, a unutrašnjost građena modularno – prostorije se grade izvan trupa, a zatim u njega ugrađuju. Razne cijevi i kabeli također se sastavljaju izvan broda, a kasnije umeću na željena mjesta. Sve to rezultira i tišim brodom s manje vibracija, na kojemu su sustavi lako dostupni za pregled i popravke, ali i lako zamjenjivi. Kad je riječ o dizajnu, Monte Carlo Yachts 105 peti je po redu model game koji je u potpunosti dizajnirao venecijanski dizajnerski dvojac Nuvolari & Lenard. Dizajneri su osmislili da svaki model donosi određene elemente – visok pramac, niska krma, istaknuto upravljačko mjesto – no na svakome su ih različito interpretirali. Niz detalja koji se razlikuju od modela do modela daju im karakter: na Monte Carlo Yachts 105 to su, primjerice, nosači fly palube i raspored pramca. MCY 105 ima i privlačan profil, odvažne linije, određenu dozu muževnosti, čak i drskosti u estetici, te trup tamne čeličnosive boje s crnim detaljima na strukturi koja nosi krović. Na prvi bismo ga pogled opisali kao fishermana, zbog visokog pramca i niske krme, ali s mnogo bolje zaštićenim bokovima.

Monte Carlo
Glavna je paluba zamišljena kao open space prostor

Na primjerak koji smo testirali ukrcalo se nas dvadesetak, među nama i gospođa Roux, dizajnerica interijera Carla Demaria i Dan Lenard. Annette Roux vrlo je ponosno predstavila svojeg najnovijeg ‘bebača’ jednostavnim, spontanim riječima: ‘Meni je veličanstven.’ Čim smo stupili na brod, pažnju nam je privukla fly paluba – golema, površine punih 70 četvornih metara koji su do posljednjeg centimetra optimalno iskorišteni. Na toj se palubi nalaze vanjsko upravljačko mjesto s dva sjedala, od kojih skiperovo ima vlastitu komandnu konzolu. Ova su dva sjedala razdvojena (skiperovo je lijevo, a sekundarno na desnoj strani), pa je i taj dio jahte prohodan i pregledan. Iza skiperova se mjesta nalazi lijepa klupica s dva mjesta. T-krović od karbona ima površinu od šest četvornih metara i lijepo se nadvija nad dijelove koje je potrebno zaštititi od sunca. Na palubi su uređena dva vanjska salona, jedna blagovaonica s dva okrugla stola za desetak gostiju, potpuno opremljena kuhinja i terasa s ležaljkama. Sve je izvedeno u dimenzijama i kvaliteti koja odgovara mnogo većim jahtama i vanjski je dio ove jahte izuzetno ugodan. Na glavnoj palubi lijepo zaštićeni bočni prolazi mame na šetnju, ulijevajući povjerenje visinom ograde, te vode do pramca, koji je uređen kao sekundarni kokpit. Ondje smo zatekli naslonjač, nekoliko klupica s jastucima i madracima za opuštanje na suncu, te nekoliko tenda koje mogu potpuno sakriti od pogleda dok nisu u upotrebi. Ovako izveden pramac jedno je od glavnih obilježja čitave game kuće, a jamči diskreciju i intimnost čak i u najnapučenijim marinama. Na izričitu želju naručitelja, koji je želio više sigurnosti za djecu, na ovom je primjerku hidromasažni bazenčić izveden na krmi glavne palube umjesto na fly palubi. Glavna je paluba zamišljena kao open space prostor s nekoliko vizualnih žarišta, od kojih su najupadljiviji bar u blizini ulaza s lijeve strane, salon bez previše glomaznog namještaja i jednako pregledna blagovaonica. Blagovaonica usto ima i fantastičan pogled jer je potpuno okružena kliznim staklenim površinama što gledaju na terase. Ovakav raspored elemenata stvara dojam da blagovaonica lebdi uz more, te cijeloj glavnoj palubi daje izvanredno prirodan ugođaj – obilje prirodne svjetlosti, otvorenost pogleda prema moru. Namještaj, materijali i boje naglašavaju taj dojam; drvo prirodnih boja, tkanine smirenih zemljanih tonova. Posljednji detalj koji doprinosi ovakvom opuštenom izgledu i preglednosti glavne palube je odsustvo kuhinje, ili točnije, njezin smještaj na donju palubu.

Monte Carlo
Vlasnički apartman uređen je u biranoj koži i sivoj hrastovini, te odiše jednostavnom elegancijom

Na pramcu glavne palube pronašli smo hodnik koji vodi do dnevne kupaonice, a na samome je pramcu, naravno, upravljačko mjesto. Smješteno u povišen prostor, upravljačko mjesto ima unutarnji pristup fly palubi. S desne strane upravljačkog mjesta nalaze se stube što vode na donju palubu, koja je većinom predviđena za smještaj gostiju. Vlasnička je kabina izvedena na pramcu glavne palube, široka koliko i sam trup na tom dijelu, te podijeljena na dvije razine. Vrlo pregledna, dopušta pogledu da luta bez prepreka, a i ona je preplavljena prirodnom svjetlošću. Vlasnici na raspolaganju imaju privatni salon i kutak za uljepšavanje, a i taj i spavaći dio kabine uređeni su u biranoj koži i sivoj hrastovini, te odišu jednostavnom elegancijom. Na nižoj razini vlasničke kabine, na koju se silazi impresivnim stubištem, nalaze se garderobe i velika kupaonica uređena u talijanskom mramoru i drugim vrstama kamena. Niža je paluba namijenjena gostima, a do nje se dolazi veličanstvenim stubištem od oniksa. Brodograditelj ostavlja naručitelju izbor između izvedbe s tri ili četiri kabine, a vlasnik testiranog modela odlučio se za tri kabine – dvije dvokrevetne kabine i jednu VIP kabinu koja se proteže čitavom širinom trupa i ima privatni salon. Sve su prostorije za goste i vlasnike uređene u jednakom stilu, otmjeno, jednostavno, diskretno, te opremljene namještajem i dekorativnim elementima uglednih europskih proizvođača kao što su Hermès, Poltrona Frau, Armani Casa, Rubelli ili Pierre Frey. Skiper Marco je iznimno zadovoljan brodom kojim upravlja: ‘Imamo moćne motore, dva motora MTU od po 2.400 konjskih snaga, i postižemo brzinu od 25 čvorova.’

Monte Carlo
Najveći model game ujedno je i utjelovljenje vizije brodograditelja i bezvremenskog, uvijek privlačnog stila

U plovidbi je Monte Carlo Yachts 105 stabilan, postiže glisiranje na brzini od 22 čvora i ne odstupa od rute ni milimetra. Projektiran za krstarenje, zapravo je savršen za vlasnika koji zna što želi od broda i kako želi provesti vrijeme na moru. Miran, tih, MCY 105 plovi bez vibracija, što je očigledno rezultat pametnog odabira materijala i kvalitetne gradnje. Na testu je naš 105 opterećen s 8.000 litara goriva i 20 putnika postigao 10 čvorova pri 1000 okr./min (60 l/h), 14 čvorova pri 1.500 okr./min (260 l/h), 16,4 čvora pri 1.800 okr./min (500 l/h), 20,8 čvorova pri 2.080 okr./min (660 l/h), 22 čvora pri 2.200 okr./min (740 l/h) i najveću brzinu od 24,6 čvorova pri 3.500 okr./min (900 l/h). Lista serijske opreme dugačka je i sveobuhvatna, dostojna i većih brodova – na njoj su i krmeni i pramčani potisnici, te dva žiroskopska stabilizatora Seakeeper. Hidraulična krmena platforma ima izvanredne dimenzije, kao i garaža na krmi, dovoljno prostrana za smještanje jednog tendera do 4,5 jetara i jednog jet skija. Posada na raspolaganju ima tri kabine i jednu blagovaonicu izvedenu u kuhinji. Monte Carlo Yachts 105 je bez imalo sumnje uspješno zamišljena i izvedena jahta. Izdanak kuće koja koristi i utemeljene metode i tehnike i inovacije, zavodljiva je i sigurno će zavesti mnoge buduće naručitelje. Prvi korak kuće Monte Carlo Yachts u segment velikih jahta, 105 je možda samo početak nečeg većeg – tko zna, možda slijedi i model od 40 metara.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 32,26 m
Širina: 7,15 m
Gaz: 2,37 m
Istisnina pod punim opterećenjem: 123 t
Spremnik za gorivo: 12.000 l
Spremnik za vodu: 2.000 l
Motori: 2 x MTU 16V 2000 M 84 2200 KS (V-Drive)
ili 2 x MTU 16V 2000 M 93 2400 KS (V-Drive)
Najveća brzina: 25 čvorova
Projektant: Monte Carlo Yachts
Dizajn interijera i eksterijera: Nuvolari & Lenard
Graditelj: Monte Carlo Yachts (Monfalcone, Italija)
Zastupnik: Nautika Centar Nava

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Nova X5⁶: Svestrana jahta pod jedrima

Na godišnjem sastanku s novinarima danski brodograditelj X-Yachts predstavio je dva svoja nova modela, krstaše od 56, odnosno 60 stopa – prvi, X5⁶, u proizvodnju …

Extra 93 Jahting

Extra 93: Novi standard za brodove do 100 stopa

S modelom Extra 93 brodogradilište Palumbo Superyachts u prvom je redu htjelo unaprijediti standarde na brodovima kraćim od 100 stopa u smislu povećanja volumena prostorija, …

Azimut/Benetti Jahting

Azimut/Benetti je najveći graditelj megajahta

Slaveći 50. obljetnicu postojanja, brodogradilište Azimut/Benetti potvrdilo je svjetski primat u gradnji luksuznih megajahta. Prema listi narudžbi za 2020. godinu, koju je objavio časopis Boat …

Royal Huisman Jahting

Royal Huisman: Dva nova projekta

Godina 2020. je počela izvanredno dobro za nizozemsko brodogradilište Royal Huisman: po završetku u pogonima u Vollenhoveu, gnijezdo je napustio Sea Eagle II, koji se …

Pardo 60 Jahting

Pardo 60: Trawler vrhunskog stila i elegancije

Cantiere del Pardo priprema i značajno iznenađenje – model Pardo Endurance 60, najavljen kao prvi brod nove linije trawlera oplemenjenih vrhunskim stilom i elegancijom. U …

Sajam nautike Jahting

Sajam nautike imat će više od 300 izlagača

Već tradicionalno Zagrebački velesajam započinje novu poslovnu godinu u veljači sa Sajmom nautike, koji je najposjećeniji i najposlovniji nautički sajam u Hrvatskoj, a u svom …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Ovo je fotografja rolex satovi explorer Luksuz

Novi Rolex satovi za 2021. godinu

Rolex predstavlja najnovije kreacije koje su oživljene njihovim jedinstvenim urarstvom. Ovi nas satovi vode od najdubljih špilja do najviših planinskih vrhova, od vanjskih dijelova Sunčeva …

Ovo je fotografija Porsche Ladies Day 2021 Automobili

Porsche Ladies Day 2021.: Prvi Porsche event samo za žene

Povodom Dana žena, prvi put u Hrvatskoj organiziran je Porsche Ladies Day 2021., vozački event Porschea samo za žene. Odabrane dame imale su priliku isprobati …

Ovo je fotografija garmin sat Luksuz

Garmin MARQ satovi: Inspirirani strašću

Garmin je predstavio MARQ kolekciju. Serija je to povezivih satova kreiranih u skladu s tradicionalnim urarskim načinom izrade, stvorenih na temelju Garminove dugogodišnje baštine na …

Scroll to Top