MC6 vrijedna je dopuna linije Monte Carlo jer nudi zanimljivu stilsku alternativu uobičajenim jahtama od 60 stopa, a ne žrtvuje praktičnost ni uporabnost
Ove je godine linija Monte Carlo proširena modelom MC6. Stilske oznake dizajnerske etikete ‘MC’ nazočne su i zaobljenim prozorima i prepoznatljivim bojama – pa se i ta prinova teško razlikuje od prethodnika. Ali, kad se primaknete tom brodu od 60 stopa, itekako se zamjećuje veličina te voluminozne jahte.
Monte Carlo 6 dizajn
Palubnog rasporeda na kakav smo navikli, dakle jednako elegantnog, suvremeno minimalistički uređenog izvana i iznutra, odlikuje se sigurnim i širokim prolazima od prostrana krmenog kokpita prema lako dostupnom, tikovinom obloženom pramcu, s nekoliko neobičnih iznenađenja. Crna ploča tik pred vjetrobranom, kad se podigne, otkriva dvije manje – na prvi pogled čini se da je riječ o velikim pramčanim ležaljkama, ali se zapravo radi o višenamjenskim ležajevima, položaj kojih se može daljinski podešavati i kad već ležite na njima. Tako se ova često zanemarena cjelina pretvara u krasno mjesto za dokoličarenje.
Gornji je most ove jahte vrlo prostran – od velikoga sunčališta na dijelu prema krmi do kuhinjice i bara na suprotnoj strani. Uz skiperovo sjedalo s karbonskim okvirom nalazi se klupica za dva člana posade. Model koji nam je bio na raspolaganju za test bio je opremljen bimini krovićem (opcija). Minimalizam se nastavlja i u unutrašnjosti, gdje je kuhinja pomaknuta prema krmi: vrlo dobro za opsluživanje salona i kokpita, idealno za zabave koje neizbježno završavaju jelom.
Prema pramcu je salon uobičajenog dizajna – dok je posve prema pramcu zapovjedno mjesto koje ne bi čudno izgledalo ni na međuzvjezdanom brodu Enterprise. Kapetan uživa u masivnoj fotelji, s jednom rukom na joysticku kojim kontrolira čahure pogonskog sustava Cummins-Zeus, a s drugom na elementu za upravljanje sučeljem 24-palčanog navigacijskog zaslona Simrad. Dok tako jahtu vodite dodirima jagodica prsta, obožavatelji vam se mogu pridružiti sjedeći na susjednoj klupi. Jedino što je tu neobično jest jedan brisač vjetrobrana, kao i pomalo ‘izgrebana’ završna obrada plastike oko upravljačke konzole – oboje neprimjereno brodu te klase, a to čudnije što manji i jeftiniji MC5 ima par valjanih pantografskih brisača i bolje obrađenu konzolu.
U potpalublju raspored je klasičan, s dvokrevetnom kabinom za VIP goste u pramcu, također dvokrevetnom gostinskom na desnoj strani i vlasničkom prema krmi, a preko cijele širine. Sve kabine valjano su izvedene, dobre visine, s obiljem prostora za stvari i odgovarajućim podovima. U vlasničkoj kabini, tuš i zahod razdvojeni su pregradom, što je dobro jer omogućuje odvojeno korištenje, ali je izvedba donekle manjkava: obje te cjeline ponešto su tijesne, a rezultat je umivaonik utisnut u zasebnu kabinu među njima, tako da ruke možete oprati tek kad izađete iz zahoda, a obrisati se nakon tuširanja tek kada stupite u spavaći dio.
Naoko sitnica, ali mi bismo radije zamijenili nešto poda za privatnost i ugodnost. Beneteau nudi samo jednu varijantu pogona: par Cumminsovih motora QSC 8.3 Zeus od po 600 KS. Zamjetne su sve prednosti prijenosa čahurama, od plovidbe bez vibracija i manevriranja palicom do trenutačnog odgovora pri kormilarenju. Strojevi su vrlo tihi, čak ni pri punom gasu nismo uz donje zapovjedno mjesto izmjerili više od 75 dB. Čudna je anomalija što za skretanje udesno treba jedan otklon od simetrale, a dva pri skretanju ulijevo (pri izrazitijoj promjeni smjera), što smo – jer nema fizičke spone između kormila i čahura (sve je ‘fly-by-wire’) – pripisali ‘proklizavanju’ softvera: netko je propustio valjano podesiti sustav.
Pod maksimalnim brojem okretaja – nešto više od 3.000 u minuti – dosegnuli smo 28 čvorova, dok je dobra putna brzina od 24 čvora ostvarena pri 2.750 okr./min, a smanjenjem na 2.500 okr./min jahta je usporila na vrlo ugodnih 18 čvorova. MC6 pokazao se kao vrijedna dopuna liniji Monte Carlo, nudeći zanimljivu stilsku alternativu uobičajenim jahtama od 60 stopa, ne žrtvujući praktičnost ni uporabnost. Ukratko, za Beneteau, ova jahta znači novost u ponudi koja brendu omogućuje da ostane vjeran svojoj rastućoj obitelji.
Fotografije Monte Carlo Yachts