Monte Carlo 6 na testu: Ikona stila

4 MINUTES READ

MC6 vrijedna je dopuna linije Monte Carlo jer nudi zanimljivu stilsku alternativu uobičajenim jahtama od 60 stopa, a ne žrtvuje praktičnost ni uporabnost

Ove je godine linija Monte Carlo proširena modelom MC6. Stilske oznake dizajnerske etikete ‘MC’ nazočne su i zaobljenim prozorima i prepoznatljivim bojama – pa se i ta prinova teško razlikuje od prethodnika. Ali, kad se primaknete tom brodu od 60 stopa, itekako se zamjećuje veličina te voluminozne jahte.

Monte Carlo 6 dizajn

Palubnog rasporeda na kakav smo navikli, dakle jednako elegantnog, suvremeno minimalistički uređenog izvana i iznutra, odlikuje se sigurnim i širokim prolazima od prostrana krmenog kokpita prema lako dostupnom, tikovinom obloženom pramcu, s nekoliko neobičnih iznenađenja. Crna ploča tik pred vjetrobranom, kad se podigne, otkriva dvije manje – na prvi pogled čini se da je riječ o velikim pramčanim ležaljkama, ali se zapravo radi o višenamjenskim ležajevima, položaj kojih se može daljinski podešavati i kad već ležite na njima. Tako se ova često zanemarena cjelina pretvara u krasno mjesto za dokoličarenje.

Monte Carlo 6 - krma
Monte Carlo 6 – krma

Gornji je most ove jahte vrlo prostran – od velikoga sunčališta na dijelu prema krmi do kuhinjice i bara na suprotnoj strani. Uz skiperovo sjedalo s karbonskim okvirom nalazi se klupica za dva člana posade. Model koji nam je bio na raspolaganju za test bio je opremljen bimini krovićem (opcija). Minimalizam se nastavlja i u unutrašnjosti, gdje je kuhinja pomaknuta prema krmi: vrlo dobro za opsluživanje salona i kokpita, idealno za zabave koje neizbježno završavaju jelom.

Prema pramcu je salon uobičajenog dizajna – dok je posve prema pramcu zapovjedno mjesto koje ne bi čudno izgledalo ni na međuzvjezdanom brodu Enterprise. Kapetan uživa u masivnoj fotelji, s jednom rukom na joysticku kojim kontrolira čahure pogonskog sustava Cummins-Zeus, a s drugom na elementu za upravljanje sučeljem 24-palčanog navigacijskog zaslona Simrad. Dok tako jahtu vodite dodirima jagodica prsta, obožavatelji vam se mogu pridružiti sjedeći na susjednoj klupi. Jedino što je tu neobično jest jedan brisač vjetrobrana, kao i pomalo ‘izgrebana’ završna obrada plastike oko upravljačke konzole – oboje neprimjereno brodu te klase, a to čudnije što manji i jeftiniji MC5 ima par valjanih pantografskih brisača i bolje obrađenu konzolu.

Monte-Carlo 6 - kabina
Monte-Carlo 6 – kabina

U potpalublju raspored je klasičan, s dvokrevetnom kabinom za VIP goste u pramcu, također dvokrevetnom gostinskom na desnoj strani i vlasničkom prema krmi, a preko cijele širine. Sve kabine valjano su izvedene, dobre visine, s obiljem prostora za stvari i odgovarajućim podovima. U vlasničkoj kabini, tuš i zahod razdvojeni su pregradom, što je dobro jer omogućuje odvojeno korištenje, ali je izvedba donekle manjkava: obje te cjeline ponešto su tijesne, a rezultat je umivaonik utisnut u zasebnu kabinu među njima, tako da ruke možete oprati tek kad izađete iz zahoda, a obrisati se nakon tuširanja tek kada stupite u spavaći dio.

Monte Carlo 6 - salon
Monte Carlo 6 – salon

Naoko sitnica, ali mi bismo radije zamijenili nešto poda za privatnost i ugodnost. Beneteau nudi samo jednu varijantu pogona: par Cumminsovih motora QSC 8.3 Zeus od po 600 KS. Zamjetne su sve prednosti prijenosa čahurama, od plovidbe bez vibracija i manevriranja palicom do trenutačnog odgovora pri kormilarenju. Strojevi su vrlo tihi, čak ni pri punom gasu nismo uz donje zapovjedno mjesto izmjerili više od 75 dB. Čudna je anomalija što za skretanje udesno treba jedan otklon od simetrale, a dva pri skretanju ulijevo (pri izrazitijoj promjeni smjera), što smo – jer nema fizičke spone između kormila i čahura (sve je ‘fly-by-wire’) – pripisali ‘proklizavanju’ softvera: netko je propustio valjano podesiti sustav.

Monte Carlo 6 - upravljačko mjesto
Monte Carlo 6 – upravljačko mjesto

Pod maksimalnim brojem okretaja – nešto više od 3.000 u minuti – dosegnuli smo 28 čvorova, dok je dobra putna brzina od 24 čvora ostvarena pri 2.750 okr./min, a smanjenjem na 2.500 okr./min jahta je usporila na vrlo ugodnih 18 čvorova. MC6 pokazao se kao vrijedna dopuna liniji Monte Carlo, nudeći zanimljivu stilsku alternativu uobičajenim jahtama od 60 stopa, ne žrtvujući praktičnost ni uporabnost. Ukratko, za Beneteau, ova jahta znači novost u ponudi koja brendu omogućuje da ostane vjeran svojoj rastućoj obitelji.

Monte Carlo 6 tehnički podaci

Duljina: 18,22 m
Širina: 4,88 m
Gaz: 1,17 m
Spremnik za gorivo: 2 x 1,100 l
Spremnik za vodu: 330 l
Istisnina: 19,8 t
Motori: 2x Cummins QSC 8.3
Zeus 600hp (442 kW)
Najveća brzina: 28 čv.
Brzina krstarenja: 24 čv.
Graditelj: Monte Carlo – Beneteau Group
Zastupnik: Nautika centar Nava

 

Monte-Carlo 6 - layout 1
Monte-Carlo 6 – layout 1
Monte Carlo 6 - layout 2
Monte Carlo 6 – layout 2

Fotografije Monte Carlo Yachts

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Yachts izlog 2021 nova plovila Jahting

Nova plovila 2021.: Uzbudljive premijere stižu i u Hrvatsku

Najavljujući nova plovila i njihov dolazak u Hrvatsku kroz Yachts izlog 2021 predstavnici vodećih jahting tvrtki priželjkuju još jednu lijepu i zanimljivu nautičku godinu u …

Ovo je fotografija Lagoon Sixty 5 zastupnik Nautika Centar Nava Jahting

Nautika Centar Nava: Vatromet novih plovila u Splitu

Direktor prodaje tvrtke Nautika Centar Nava Sergije Plavša opisao nam je stanje na tržištu, ističući veliki broj novih atraktivnih modela koje njihovi principali predstavljaju tržištu. …

Ovo je fotografija Beneteau First Yacht 53 Jahting

Ultra Sailing: Najbolje od oba svijeta

Vlasnik tvrtke Ultra Sailing je Emil Tomašević. Kao poznati hrvatski jedriličar već je gotovo dva desetljeća sinonim za Beneteau jedrilice, ali danas i kao zastupnik …

Beneteau First 53 Yacht Test 01 Testovi

Beneteau First 53 Yacht na testu: Luksuz i performanse

Beneteau je otvorio novo poglavlje performance jedrenja u kojem je desetljećima bio svjetski predvodnik predstavljanjem sjajnog novog modela First 53 Yacht. U ovom slučaju njihova …

Jahting

Čak osam novih modela Beneteau

Kuća Beneteau na Boot dolazi s čak osam novih modela. Ljubitelji jedrenja moći će se upoznati s modelom First Yacht 53, vrhunskom jedrilicom koja spaja …

Cannes Jahting

Predstavljamo 10 jedrilica i katamarana za uživanje

Jedrilice i sve vezano uz pogon na jedra prvi put su zasebna tema na Cannes Yachting festivalu u desetak minuta vožnje brodom udaljenom Port Cantu …

Ovo je fotografija Bali 4.6 u plovidbi a testu Testovi

Bali 4.6 na testu: Predvodnik klase

Kao nasljednik modela 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje sastojke, nastao je  moderan katamaran Bali 4.6 zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na …

Jahting

Ljetna prilika za Frauscher 1414 Demon

Frauscher se svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’, a upravo je takav ‘prvak stila’ i njihov najveći model 1414 Demon čiji …

Ovo je fotografija Teo Ivanišević i Luka Miletić, projekt Croeat Intervjui

Teo Ivanišević & Luka Miletić: Croeat jahtama nudi samo najbolje hrvatske proizvode

Prvoklasan izbor hrvatskih namirnica, vrhunska usluga i zarazni entuzijazam odlike su novog servisa za opskrbu jahti koji su pokrenuli Teo Ivanišević i Luka Miletić Teo …

Ovo je fotografija Breitling Superocean Heritage Ocean Conservancy Limited Edition ronilački satovi Luksuz

Ronilački satovi s ekološkim potpisom

Ronilački satovi posvećeni tajnovitim dubinama mora, veličanstvenim morskim bićima i legendarnim istraživačima podižu ekološku svijest o važnosti oceana za ljudsku civilizaciju IWC Aquatimer Chronograph Edition …

Ovo je fotografija restoran festa Gastronomija

Tri kornatske prijestolnice gastronomije: Fešta, Opat i Žakan

Plovidba predivnim labirintom Kornata nije potpuna bez užitaka na tanjuru. Restoran Fešta, Konoba Opat i Konoba Žakan nautičarima nude jedinstven doživljaj lokalne povijesti, tradicije i …

Ovo je fotografija Ivica Kostelić regata Sport

IVICA KOSTELIĆ BLOG Ocean dobrih ljudi i sjajnih jedriličara

U novom blogu za Yachts Croatia, Ivica Kostelić piše o svojem prvom prelasku oceana s jedrilicom Klase 40, Optimus Prime, na regati Les Sables-Horta Les …

Scroll to Top