MC6

4 MINUTES READ

Novi član uhodane obitelji

MC6 vrijedna je dopuna linije Monte Carlo jer nudi zanimljivu stilsku alternativu uobičajenim jahtama od 60 stopa, a ne žrtvuje praktičnost ni uporabnost

Ove je godine linija Monte Carlo proširena modelom MC6. Stilske oznake dizajnerske etikete ‘MC’ nazočne su i zaobljenim prozorima i prepoznatljivim bojama – pa se i ta prinova teško razlikuje od prethodnika. Ali, kad se primaknete tom brodu od 60 stopa, itekako se zamjećuje veličina te voluminozne jahte. Palubnog rasporeda na kakav smo navikli, dakle jednako elegantnog, suvremeno minimalistički uređenog izvana i iznutra, odlikuje se sigurnim i širokim prolazima od prostrana krmenog kokpita prema lako dostupnom, tikovinom obloženom pramcu, s nekoliko neobičnih iznenađenja. Crna ploča tik pred vjetrobranom, kad se podigne, otkriva dvije manje – na prvi pogled čini se da je riječ o velikim pramčanim ležaljkama, ali se zapravo radi o višenamjenskim ležajevima, položaj kojih se može daljinski podešavati i kad već ležite na njima. Tako se ova često zanemarena cjelina pretvara u krasno mjesto za dokoličarenje.

Monte Carlo 6 - krma
Monte Carlo 6 – krma

Gornji je most ove jahte vrlo prostran – od velikoga sunčališta na dijelu prema krmi do kuhinjice i bara na suprotnoj strani. Uz skiperovo sjedalo s karbonskim okvirom nalazi se klupica za dva člana posade. Model koji nam je bio na raspolaganju za test bio je opremljen bimini krovićem (opcija). Minimalizam se nastavlja i u unutrašnjosti, gdje je kuhinja pomaknuta prema krmi: vrlo dobro za opsluživanje salona i kokpita, idealno za zabave koje neizbježno završavaju jelom. Prema pramcu je salon uobičajenog dizajna – dok je posve prema pramcu zapovjedno mjesto koje ne bi čudno izgledalo ni na međuzvjezdanom brodu Enterprise. Kapetan uživa u masivnoj fotelji, s jednom rukom na joysticku kojim kontrolira čahure pogonskog sustava Cummins-Zeus, a s drugom na elementu za upravljanje sučeljem 24-palčanog navigacijskog zaslona Simrad. Dok tako jahtu vodite dodirima jagodica prsta, obožavatelji vam se mogu pridružiti sjedeći na susjednoj klupi. Jedino što je tu neobično jest jedan brisač vjetrobrana, kao i pomalo ‘izgrebana’ završna obrada plastike oko upravljačke konzole – oboje neprimjereno brodu te klase, a to čudnije što manji i jeftiniji MC5 ima par valjanih pantografskih brisača i bolje obrađenu konzolu.

Monte-Carlo 6 - kabina
Monte-Carlo 6 – kabina

U potpalublju raspored je klasičan, s dvokrevetnom kabinom za VIP goste u pramcu, također dvokrevetnom gostinskom na desnoj strani i vlasničkom prema krmi, a preko cijele širine. Sve kabine valjano su izvedene, dobre visine, s obiljem prostora za stvari i odgovarajućim podovima. U vlasničkoj kabini, tuš i zahod razdvojeni su pregradom, što je dobro jer omogućuje odvojeno korištenje, ali je izvedba donekle manjkava: obje te cjeline ponešto su tijesne, a rezultat je umivaonik utisnut u zasebnu kabinu među njima, tako da ruke možete oprati tek kad izađete iz zahoda, a obrisati se nakon tuširanja tek kada stupite u spavaći dio.

Monte Carlo 6 - salon
Monte Carlo 6 – salon

Naoko sitnica, ali mi bismo radije zamijenili nešto poda za privatnost i ugodnost. Beneteau nudi samo jednu varijantu pogona: par Cumminsovih motora QSC 8.3 Zeus od po 600 KS. Zamjetne su sve prednosti prijenosa čahurama, od plovidbe bez vibracija i manevriranja palicom do trenutačnog odgovora pri kormilarenju. Strojevi su vrlo tihi, čak ni pri punom gasu nismo uz donje zapovjedno mjesto izmjerili više od 75 dB. Čudna je anomalija što za skretanje udesno treba jedan otklon od simetrale, a dva pri skretanju ulijevo (pri izrazitijoj promjeni smjera), što smo – jer nema fizičke spone između kormila i čahura (sve je ‘fly-by-wire’) – pripisali ‘proklizavanju’ softvera: netko je propustio valjano podesiti sustav.

Monte Carlo 6 - upravljačko mjesto
Monte Carlo 6 – upravljačko mjesto

Pod maksimalnim brojem okretaja – nešto više od 3.000 u minuti – dosegnuli smo 28 čvorova, dok je dobra putna brzina od 24 čvora ostvarena pri 2.750 okr./min, a smanjenjem na 2.500 okr./min jahta je usporila na vrlo ugodnih 18 čvorova. MC6 pokazao se kao vrijedna dopuna liniji Monte Carlo, nudeći zanimljivu stilsku alternativu uobičajenim jahtama od 60 stopa, ne žrtvujući praktičnost ni uporabnost. Ukratko, za Beneteau, ova jahta znači novost u ponudi koja brendu omogućuje da ostane vjeran svojoj rastućoj obitelji.

Tehnički podaci

Duljina: 18,22 m
Širina: 4,88 m
Gaz: 1,17 m
Spremnik za gorivo: 2 x 1,100 l
Spremnik za vodu: 330 l
Istisnina: 19,8 t
Motori: 2x Cummins QSC 8.3
Zeus 600hp (442 kW)
Najveća brzina: 28 čv.
Brzina krstarenja: 24 čv.
Graditelj: Monte Carlo – Beneteau Group
Zastupnik: Nautika centar Nava

Monte-Carlo 6 - layout 1
Monte-Carlo 6 – layout 1
Monte Carlo 6 - layout 2
Monte Carlo 6 – layout 2
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Nova X5⁶: Svestrana jahta pod jedrima

Na godišnjem sastanku s novinarima danski brodograditelj X-Yachts predstavio je dva svoja nova modela, krstaše od 56, odnosno 60 stopa – prvi, X5⁶, u proizvodnju …

Extra 93 Jahting

Extra 93: Novi standard za brodove do 100 stopa

S modelom Extra 93 brodogradilište Palumbo Superyachts u prvom je redu htjelo unaprijediti standarde na brodovima kraćim od 100 stopa u smislu povećanja volumena prostorija, …

Azimut/Benetti Jahting

Azimut/Benetti je najveći graditelj megajahta

Slaveći 50. obljetnicu postojanja, brodogradilište Azimut/Benetti potvrdilo je svjetski primat u gradnji luksuznih megajahta. Prema listi narudžbi za 2020. godinu, koju je objavio časopis Boat …

Royal Huisman Jahting

Royal Huisman: Dva nova projekta

Godina 2020. je počela izvanredno dobro za nizozemsko brodogradilište Royal Huisman: po završetku u pogonima u Vollenhoveu, gnijezdo je napustio Sea Eagle II, koji se …

Pardo 60 Jahting

Pardo 60: Trawler vrhunskog stila i elegancije

Cantiere del Pardo priprema i značajno iznenađenje – model Pardo Endurance 60, najavljen kao prvi brod nove linije trawlera oplemenjenih vrhunskim stilom i elegancijom. U …

Sajam nautike Jahting

Sajam nautike imat će više od 300 izlagača

Već tradicionalno Zagrebački velesajam započinje novu poslovnu godinu u veljači sa Sajmom nautike, koji je najposjećeniji i najposlovniji nautički sajam u Hrvatskoj, a u svom …

Ovo je fotografija Basecamp bubble hoteli Luksuz

Bubble hoteli: Uronite u mjehuriće luksuza

Bubble hoteli omogućavaju jedinstveno iskustvo prirode, savršen pogled na zvjezdano nebo noću i uživanje u spektakularnim izlascima sunca u praskozorje Bubble Luxotel Wadi Rum Rezervirajte …

Ovo je fotografija Mercedes EQB Automobili

Mercedes EQB: Električna mobilnost u obiteljskom paketu

Električna ofenziva Mercedes-Benz automobila ne samo da ubrzava, nego ubrzava kao i sama Mercedes-EQ vozila: dok se prvi EQA modeli pojavljuju u europskim salonima, uz …

Ovo je fotografija grad Rovinj Hrvatska

Rovinj: Grad u kojem Istra ljubi more

Rovinj su slikari, pisci i moderni turistički nomadi proglasili jednim od najromantičnijih europskih gradića. U njemu ljeti na terasama gore svijeće, a putnik namjernik – …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Scroll to Top