Beneteau je otvorio novo poglavlje performance jedrenja u kojem je desetljećima bio svjetski predvodnik predstavljanjem sjajnog novog modela First 53 Yacht. U ovom slučaju njihova interpretacija dobrog jedrenja odiše luksuzom, ali i odličnim jedriličarskim sposobnostima
Dio ushita radi testiranja jedrilice First 53 Yacht pripisao sam subjektivnoj činjenici što jedrilice preferiram pred motornim jahtama, posebno ako su izgrađene ‘kako Bog zapovijeda’.
Međutim, objektivno gledajući, razloga za zadovoljstvo zbog testiranja najnovijeg Firsta je više od toga. Kao prvo, konačno smo nakon desetljeća čekanja dočekali novi model Firsta (dulji od deset metara), kao simbol koji predstavlja neupitno najprodavaniju liniju tzv. performance cruisera na svijetu (prvi First porinut je daleke 1977. godine).
First 53 Yacht najveći je First u povijesti
Također, dočekali smo najveći model Firsta ikada, na djelu smo prvi put vidjeli novog dizajnera (sa zanimljivim konceptom trupa), a za nas je bilo posebno interesantno što First 53 Yacht pripada novoj kategoriji koju je Beneteau nazvao ‘Luxury Performance’. Kao šlag na kraju naveli bismo činjenicu kako se prošle godine u Cannesu predstavljena jedrilica od ovog ljeta nalazi u Hrvatskoj, u Splitu, gdje je možete i iznajmiti u čarter floti Ultra Sailinga, generalnog zastupnika za jedrilice francuskog brodograđevnog giganta.
Opis jedrilice započet ćemo njezinim jedriličarskim karakteristikama. Iako građen u dimenzijama čuvene klase TP 52, novi First nije apsolutna jurilica poput svojih regatnih ‘rođaka’, već je lijepo izbalansirana jedrilica s dva kormila i vrlo iskoristivim planom jedara koji je automatski svrstava izvan kategorije uobičajenih čarter plovila. Naš First bio je opremljen standardnim aluminijskim jarbolom i kobilicom dubine 2,50 m, te setom North Sails XI Tour jedara.
Osim širine od čak pet metara u krmenom dijelu (!), krasi ga i drukčiji oblik korita prilagođen umjerenim brzinama koje ovo plovilo razvija i koji je očito pun pogodak. Izbacivanje velikog bočnog uronjenog dijela jedrilice (eng. chines) omogućilo je da novi First i po malom vjetru s lakoćom klizi, te jednako lako ubrzava do lijepih brzina u odnosu na brzinu vjetra.
Možemo kazati kako je atraktivna vanjština dobila pravu konkurenciju u estetski izuzetno lijepo oblikovanoj unutrašnjosti, čime je novi First 53 Yacht, prema našem mišljenju, potpuna novina za francusko brodogradilište
Po maestralu od deset čvorova s lakoćom smo uz vjetar prelazili brzinu od sedam čvorova, a kada je vjetar pojačao na 12, ubrzali smo gotovo do osam, te smo niz vjetar s genakerom lako dostignuli brzinu od deset čvorova. Malo zavidimo onima koji će na regati po jakom vjetru novi First ‘zgaziti’ do kraja. Lako je uočljiv osjećaj da je jedrilica ‘živa’, tj. da reagira i na male promjene vjetra što je za njezinu težinu od preko petnaest tona pravi uspjeh. Treba napomenuti kako pri manjoj snazi vjetra jako pomaže dodatno prednje jedro, tzv. Code 0, a iz razgovora s vlasnikom, koji je proveo dio ljeta jedreći brodom, već na 18 čvorova realnog vjetra trebate kratiti jedro ploveći uz vjetar.
Platforma po utoru na motorne jahte
Za pravi jedriličarski ispit trebali biste na palubi Firsta provesti malo više vremena, a bit će zanimljivo vidjeti kakva ga regatna jesen očekuje. Treba napomenuti i kako klizača za glavno jedro nema, a pomoć električnih vinčeva je dragocjena za trimanje. Prema našem mišljenju voljeli bismo vidjeti i električno pokretanu hidrauličnu pumpu za krmeno leto i vang glavnog jedra, ali ovo ipak nije Perini Navi, već je za svoje dimenzije vrlo napredna jedrilica.
U svakom slučaju, ako jedrite novim Firstom, užitak vam je zagarantiran, a posebne trenutke drukčijeg karaktera doživjet ćete i onda kada jedra spustite. Ravna paluba pokrivena tikovinom zove vas da na njoj u najmanju ruku održite sat joge, svi konopi provučeni su ispod krova kokpita, dok je car vanjskih površina kokpit.
Dvije velike uzdužne klupe za sjedenje opremljene su tikovim stolovima koje preklapanjem možete povećati ili smanjiti, zahvaljujući dvama kormilarskim kolima s razmaknutim konzolama pristup na krmu je neometan, a tamo vas čeka fantastična platforma koja je, po uzoru na motorne jahte, spuštena tik do mora, na koju vode stube od tikovine.
Smatramo da kombinacija kokpita i krme na ovoj jedrilici konkurira i deset stopa većim brodovima tvoreći ekskluzivan i čist prostor, za što je u prvom redu zaslužan dizajner Lorenzo Argento. Taj prostor lako se natkriva kombinacijom spray-hooda i biminija dok plovite, odnosno velikom tendom za sunce kada jedrilica miruje. Zadnje iznenađenje na novom Firstu vas čeka kada se spustite u potpalublje, i ono je naravno ugodno.
Naime, izradu interijera francuski brodograditelji povjerili su talijanskim kolegama poznatim po suradnji s jednim (puno skupljim) konkurentskim brendom i to se jasno vidi. Nježno oblikovane cjeline glavnog salona kao da se prelijevaju zajedno s tikovim furnirom, tvoreći osjećaj ugode i s prvim pogledom na interijer.
Novo poglavlje za Beneteau
Osim prirodnog svjetla koje ulazi i kroz dva bočna stakla (kroz koje ćete vidjeti more kako ‘teče’ dok jedrite), kombinacija svijetlih i tamnih površina daje ovoj jedrilici dodatnu dozu ekskluzivnosti, a tajna skladno izvedenih oblika je u korištenju kalupa za interijer koji su se nekada koristili za izradu interijera jahti.
Možemo kazati kako je atraktivna vanjština dobila pravu konkurenciju u estetski izuzetno lijepo oblikovanoj unutrašnjosti, čime je novi First 53 Yacht, prema našem mišljenju, otvorio novo poglavlje za jedrilice Beneteau. Znakovito je i kako novi First ima isključivo layout s tri kabine, a jedina je promjena želite li dva ili tri toaletna prostora. Naša jedrilica imala je tri toaletna prostora, te veliki paket dodatne opreme, uključujući i hladnjak za vino, klime i grijanje u kabinama, perilicu za suđe i mikrovalnu pećnicu, generator od 9 kW i ‘hrpu’ B&G instrumenata za jedrenje.
Dodatno se u pramcu nalazi skiperska kabina, a po jakom vjetru možete koristiti i flok s hvatištem otprilike metar i pol iza pramčanog leta. Ono što je zanimljivo za hrvatske ljubitelje jedrenja – ako vas novi First zanima s aspekta kupovine, ovu sjajnu jedrilicu možete isprobati u čarteru ili samo u njoj uživati u nesvakidašnjem komforu u kombinaciji s jedriličarskim performansama koje pruža.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije Mario Jelavić & Beneteau
Video Yachts Croatia