Klaudio Marcelić

  • Read caption

Klaudio Marcelić

5 MINUTES READ

Hrvatski kapetan prošle je godine za jahtu Dar pobrao čak šest nagrada, a javni pljesak jahting industrije kruna je kontinuiranog napretka kroz tri desetljeća njegove karijere

Hrvatska se može podičiti brojnim kapetanima na jahtama, od manjih pa do najvećih. Jedan od njih je i Klaudio Marcelić, pedesetjednogodišnji Zadranin s čak trideset godina staža u jahting industriji u kojoj je stekao ime i ugled, a koji se osim upravljanjem jahtama danas može podičiti i brojnim nagradama, ‘njegova’ jahta imena Dar najnagrađivanija je jahta u svijetu ove godine i za sada je kruna njegove strpljivo građene karijere. Klaudio vodi tim od trideset i sedam ljudi i ističe da je ključ uspjeha profesionalnost i konstantna koncentracija. O svom zanimljivom putu kroz jahting industriju kaže: ‘U jahtingu navršavam trideset godina ove godine. Nakon završene više pomorske škole počeci su bili mornarski, na palubi gdje se učio zanat. Afinitet prema napredovanju u znanju i zvanju je uvijek bio prisutan i tako su se stvari počele odvijati. Prvi ukrcaji za kapetana na malim jahtama tijekom devedesetih su značili puno. Nakon toga je došao prvi ‘pravi’ ukrcaj za vlasnika iz New Yorka koji je trajao sedam godina i pružio priliku gradnje tri broda. S tim prvim menadžerskim koracima dobio sam povjerenje i ‘otvorene ruke’ od strane vlasnika. Tijekom tih godina dosta sam vremena provodio u Sjedinjenim državama, na Karibima s bazom u Ft. Lauderdalu i Palm Beachu. To je bio centar svjetske nautike u to doba i još jednom prilika za upoznavanjem ljudi koji su rasli u industriji u kojoj i danas zauzimaju vodeće pozicije. Za mene je 2007. godina bila u znaku suradnje s brodogradilištem ISA iz Ancone za koje sam pozvan odraditi privremeni ugovor kao kapetan za tehnička testiranja i isporuku jahti s jet propulzijom iz serije od 37 metara, a tog ljeta smo isporučili četiri broda. Dobro odrađen posao otvorio je priliku na gradnji njihovog zadnjeg broda u seriji od 48m. Ponuđeno mi je mjesto ‘on -site’ projekt mendažera, te buduće kapetansko mjesto. Jahta je isporučena na vrijeme i predstavljena na Monaco Yacht Showu 2008. Alexandar V je bio jako dobro primljen i priznat u industriji. Sam kraj 2009. bio je u znaku ‘čarobnog’ telefonskog poziva koji je glasio: pođi i kupi brod za našeg klijenta… Pošao, kupio i danas sam još uvijek na istoj adresi.’

Klaudio Marcelic
Nagrada Superyachta došla je kao posljedica tri desetljeća profesionalnosti i predanosti svijetu jahtinga

Kada pričamo o jahti Dar, pričamo i o respektabilnoj floti, a vaša uloga nije samo kapetanska?
Ta kupnja broda je već sama po sebi bila rezultat mog referentnog prijašnjeg rada. Klijent je tražio profesionalca od povjerenja koji će ispuniti očekivanja u svakom trenutku. Praktički je trebalo dati malo više od prosjeka, a u biti su to sasvim normalni standardi za takozvane UHWI pojedince (ultra high net worth individuals). Tako sam se našao u grupi od četiri jahte gdje je ostatak malo šepao pa je trebalo napraviti reda. Upute su bile kratke i jasne. Organizirali smo Family Office shemu menadžmenta gdje je moje znanje iz jahting industrije povezano s korporativnim uredima vlasnika te je koordinirana pravna strana operacije.
Kada se točno razvijala ideja za Dar i koja je vaša uloga u tome?
Ideja za većim brodom je počela već 2010. kad su vlasnici željeli kupiti jednu dosta poznatu jahtu koja nažalost nije bila za prodaju. Upute su slijedile: pođi i napravi takvu jahtu za nas. Sljedeće razdoblje je proteklo u kontaktiranju i posjeti glavnih adresa za izgradnju jahti u Sjevernoj Europi, proučavalo se nekoliko projekata, ali se ništa nije realiziralo. U siječnju 2014. sam zapazio projekt PA297 na Oceanco paleti, te ih kontaktirao i tražio sve informacije o ideji. Počeli smo raditi na vanjskim linijama i nakon četiri mjeseca predstavili rendering klijentu (vlasniku) koji je trenutačno bio oduševljen, nekoliko telefonskih poziva kasnije pismo namjere je bilo potpisano. Razrada tehničkih specifikacija te priprema i potpis ugovora je odrađen nakon četiri mjeseca. U Nizozemsku sam otišao u ulozi predstavnika klijenta (Owners Representative).

Klaudio Marcelic
M/Y DAR

Možete li nam malo više reći o toj jahti?
Od prvog trenutka kada smo dobili finalne konture profila znali smo da imamo nešto posebno na stolu. Linije u kombinaciji s monokromatskim nijansama su davale taj klasni odražaj. Osnovna ideja koja je prerasla u cilj je bilo dobiti vanjski profil koji neće biti ‘mastodontic’ i gdje se neće moći ocijeniti prava veličina broda dok god se ne vidi osoba na vanjskoj palubi radi usporedbe. Čiste, elegantne površine dominiraju njezinim izgledom, Luiz De Basto i Valentina Zannier iz Nuvolari & Lenard studija su kreirali spontanom inspiracijom nešto što se može kvalificirati umjetničkim radom. Cijeli proces dizajna i gradnje je protekao u apsolutnoj harmoniji. Cjelokupna industrija nam je odala priznanje, za jahtu smo ‘pokupili’ čak šest nagrada (Cannes, Monako, Cortina, London). Posebno je privilegiran osjećaj penjati se na binu na takvim mjestima i osvrnuti se na protekli rad. Nadam se da će toga biti još…
Ovog ljeta vas možda možemo očekivati u Hrvatskoj, koje su po vama prednosti, a koje mane Jadrana kako destinacije?
Iskreno se nadam da se planovi neće promijeniti i da ćemo ovo ljeto ploviti Jadranom koji je jedan od posljednjih očuvanih bisera u Mediteranu, jedinstven u ljepoti, izdvojen od glamura, nautička destinacija gdje svoj prostor nalaze i mali nautičari i najveće jahte industrije u istom omjeru zadovoljstva. Ne bih imao primjedbe na nautičke infrastrukture u Hrvatskoj koje se razvijaju pravilnim ritmom, radije bih se osvrnuo na činjenicu da nam fali nekoliko hotela visoke kategorije s popratnim uslugama da bi se privukla ‘high-end’ klijentela. Mislim da je potrebno pažljivo analizirati razvojnu politiku obale i ne slijediti primjere nekih država u Mediteranskom bazenu koje su previše industrijarizirale svoje obale.

Klaudio Marcelic
Klaudio s Chrisom Gartnerom, kapetanom jahte Black Pearl, što je još jedna zadivljujuća kreacija iz Oceanca

Adriatic Yachting Association je također nešto novo u što ste aktivno uključeni?
Na prošlogodisnjem Superyacht Global Forumu u Amsterdamu sam imao priliku upoznati Nizara Tagija, osobu sa zavidnim profesionalnim i ljudskim kvalitetama i iskustvom koji mi je iznio viziju pokrenute AYA inicijative. Bez imalo oklijevanja sam izrazio želju biti dio cijelog projekta jer mislim da AYA ima zacrtane pravilne ciljeve u smjeru promocije i očuvanja Jadrana kao jednog od najljepših svjetskih turističkih i nautičkih očuvanih destinacija. Počašćen sam primanjem u članstvo i uložit ću cijelo profesionalno i osobno iskustvo i utjecaj na doprinos cijelog projekta.

Fotografije Arhiva

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Toni Bartulovic 00 Intervjui

Toni Bartulović i gastro ribarnice novog doba

Brat Ivo započeo je obiteljski biznis s tvrtkom Centaurus kao veleprodaja ribe prije 17 godina, da bi mu se nakon dvije godine pridružio i Toni, …

Renata Pondeljak Glavna Slika Intervju 01 Intervjui

Renata Pondeljak: OTP istinski ‘živi’ nautiku

Predsjednica uprave OTP Leasinga komentira odlične rezultate svog društva u nautičkoj branši, objašnjava što je dovelo do vodeće pozicije u tom segmentu tržišta te komentira …

Intervjui

Lider za radikalne promjene

Nenad Bakić Matematičar i kulturološki poduzetnik upustio se u veliki rizik: posrnulu tekstilnu kompaniju pretvara u modernu modnu kuću, čije su kvalitetne muške i ženske …

Intervjui

Nena Kriška

Od novogradnji, preko najboljih čarter jahti do onih najvećih, splitska je stjuardesa do sada odradila zavidnu karijeru iz koje nosi vrijedne uspomene, ali i savjete …

Intervjui

Ana Rončević: Nova generacija marketinga luksuznih brendova

Luxury Network Adria želi olakšati razvoj poslovnih prilika za vodeće luksuzne brendove kroz iznimnu koncentraciju na klijenta i iskustvene doživljaje Nakon četrnaest godina stjecanja iskustva …

Nizar Tagi Intervjui

Nizar Tagi

Profesionalac koji je radio za neke od najboljih tvrtki u svijetu jahtinga, kao što su marine Porto Montenegro i OneOcean Port Vell, te Benetti, Ocean …

Sunseeker Hawk 38 Testovi

Sunseeker Hawk 38 na testu: Rođen za brzinu

Hawk 38 već na prvi pogled impresionira svojim agresivnim dizajnom, a trup duljine 12 metara i širine od samo 2,32 metra zaintrigirat će vas, ne …

Sedam Dana Kvarnera Otocic Zeca 01 Plovidba

Pet dana Kvarnera: Nautički hedonizam na sjevernim otočnim biserima

Yachtsova preporuka za nezaboravnih pet dana Kvarnera i krstarenje magičnim morskim prostranstvima Cresa, Lošinja, Unija i Suska U vrijeme ‘korone’ kao da je jače do …

Priceless.com Digitalna Iskustva 01 Hrvatska

Kuhajte sa svjetski priznatim chefovima i posjetite Cirque du Soleil – iz udobnosti vlastitog doma

Digitalna platforma Priceless Cities premošćuje granice i povezuje korisnike kroz neprocjenjiva virtualna iskustva U posljednjih nekoliko mjeseci svijet se iz temelja promijenio. Jedinstvene lokacije i …

Bernardo Zuccon Naval dizajn

Bernardo Zuccon: Dizajner asimetričnih jahti

Bernardo Zuccon dio je glasovite talijanske dizajnerske obitelji Zuccon koja preko četiri desetljeća sudjeluje u dizajnu brojnih jahti i superjahti Mladi talijanski dizajner Bernardo Zuccon …

Boris Kacan Mljet 01 Hrvatska

Boris Kačan: More snova majstora pejzažne fotografije

Nakon petnaestak godina profesionalne karijere, malo je divota Hrvatske, bilo da je riječ o obali, moru ili planinskim krajolicima, koje Boris Kačan nije zabilježio svojim …

Frederic Buyle Oznacavanje Modrulja 00 Luksuz

Frederic Buyle: Veliko plavetnilo i tajni život modrulja

Ronilac i podvodni fotograf Fred Buyle, urarska manufaktura Ulysse Nardin i Centar za istraživanje podmorja na Azorima, neinvazivnim senzorima označavaju plave morske pse u Atlantskom …

Scroll to Top Skip to content