Klaudio Marcelić

5 MINUTES READ

Hrvatski kapetan prošle je godine za jahtu Dar pobrao čak šest nagrada, a javni pljesak jahting industrije kruna je kontinuiranog napretka kroz tri desetljeća njegove karijere

Hrvatska se može podičiti brojnim kapetanima na jahtama, od manjih pa do najvećih. Jedan od njih je i Klaudio Marcelić, pedesetjednogodišnji Zadranin s čak trideset godina staža u jahting industriji u kojoj je stekao ime i ugled, a koji se osim upravljanjem jahtama danas može podičiti i brojnim nagradama, ‘njegova’ jahta imena Dar najnagrađivanija je jahta u svijetu ove godine i za sada je kruna njegove strpljivo građene karijere. Klaudio vodi tim od trideset i sedam ljudi i ističe da je ključ uspjeha profesionalnost i konstantna koncentracija. O svom zanimljivom putu kroz jahting industriju kaže: ‘U jahtingu navršavam trideset godina ove godine. Nakon završene više pomorske škole počeci su bili mornarski, na palubi gdje se učio zanat. Afinitet prema napredovanju u znanju i zvanju je uvijek bio prisutan i tako su se stvari počele odvijati. Prvi ukrcaji za kapetana na malim jahtama tijekom devedesetih su značili puno. Nakon toga je došao prvi ‘pravi’ ukrcaj za vlasnika iz New Yorka koji je trajao sedam godina i pružio priliku gradnje tri broda. S tim prvim menadžerskim koracima dobio sam povjerenje i ‘otvorene ruke’ od strane vlasnika. Tijekom tih godina dosta sam vremena provodio u Sjedinjenim državama, na Karibima s bazom u Ft. Lauderdalu i Palm Beachu. To je bio centar svjetske nautike u to doba i još jednom prilika za upoznavanjem ljudi koji su rasli u industriji u kojoj i danas zauzimaju vodeće pozicije. Za mene je 2007. godina bila u znaku suradnje s brodogradilištem ISA iz Ancone za koje sam pozvan odraditi privremeni ugovor kao kapetan za tehnička testiranja i isporuku jahti s jet propulzijom iz serije od 37 metara, a tog ljeta smo isporučili četiri broda. Dobro odrađen posao otvorio je priliku na gradnji njihovog zadnjeg broda u seriji od 48m. Ponuđeno mi je mjesto ‘on -site’ projekt mendažera, te buduće kapetansko mjesto. Jahta je isporučena na vrijeme i predstavljena na Monaco Yacht Showu 2008. Alexandar V je bio jako dobro primljen i priznat u industriji. Sam kraj 2009. bio je u znaku ‘čarobnog’ telefonskog poziva koji je glasio: pođi i kupi brod za našeg klijenta… Pošao, kupio i danas sam još uvijek na istoj adresi.’

Klaudio Marcelic
Nagrada Superyachta došla je kao posljedica tri desetljeća profesionalnosti i predanosti svijetu jahtinga

Kada pričamo o jahti Dar, pričamo i o respektabilnoj floti, a vaša uloga nije samo kapetanska?
Ta kupnja broda je već sama po sebi bila rezultat mog referentnog prijašnjeg rada. Klijent je tražio profesionalca od povjerenja koji će ispuniti očekivanja u svakom trenutku. Praktički je trebalo dati malo više od prosjeka, a u biti su to sasvim normalni standardi za takozvane UHWI pojedince (ultra high net worth individuals). Tako sam se našao u grupi od četiri jahte gdje je ostatak malo šepao pa je trebalo napraviti reda. Upute su bile kratke i jasne. Organizirali smo Family Office shemu menadžmenta gdje je moje znanje iz jahting industrije povezano s korporativnim uredima vlasnika te je koordinirana pravna strana operacije.
Kada se točno razvijala ideja za Dar i koja je vaša uloga u tome?
Ideja za većim brodom je počela već 2010. kad su vlasnici željeli kupiti jednu dosta poznatu jahtu koja nažalost nije bila za prodaju. Upute su slijedile: pođi i napravi takvu jahtu za nas. Sljedeće razdoblje je proteklo u kontaktiranju i posjeti glavnih adresa za izgradnju jahti u Sjevernoj Europi, proučavalo se nekoliko projekata, ali se ništa nije realiziralo. U siječnju 2014. sam zapazio projekt PA297 na Oceanco paleti, te ih kontaktirao i tražio sve informacije o ideji. Počeli smo raditi na vanjskim linijama i nakon četiri mjeseca predstavili rendering klijentu (vlasniku) koji je trenutačno bio oduševljen, nekoliko telefonskih poziva kasnije pismo namjere je bilo potpisano. Razrada tehničkih specifikacija te priprema i potpis ugovora je odrađen nakon četiri mjeseca. U Nizozemsku sam otišao u ulozi predstavnika klijenta (Owners Representative).

Klaudio Marcelic
M/Y DAR

Možete li nam malo više reći o toj jahti?
Od prvog trenutka kada smo dobili finalne konture profila znali smo da imamo nešto posebno na stolu. Linije u kombinaciji s monokromatskim nijansama su davale taj klasni odražaj. Osnovna ideja koja je prerasla u cilj je bilo dobiti vanjski profil koji neće biti ‘mastodontic’ i gdje se neće moći ocijeniti prava veličina broda dok god se ne vidi osoba na vanjskoj palubi radi usporedbe. Čiste, elegantne površine dominiraju njezinim izgledom, Luiz De Basto i Valentina Zannier iz Nuvolari & Lenard studija su kreirali spontanom inspiracijom nešto što se može kvalificirati umjetničkim radom. Cijeli proces dizajna i gradnje je protekao u apsolutnoj harmoniji. Cjelokupna industrija nam je odala priznanje, za jahtu smo ‘pokupili’ čak šest nagrada (Cannes, Monako, Cortina, London). Posebno je privilegiran osjećaj penjati se na binu na takvim mjestima i osvrnuti se na protekli rad. Nadam se da će toga biti još…
Ovog ljeta vas možda možemo očekivati u Hrvatskoj, koje su po vama prednosti, a koje mane Jadrana kako destinacije?
Iskreno se nadam da se planovi neće promijeniti i da ćemo ovo ljeto ploviti Jadranom koji je jedan od posljednjih očuvanih bisera u Mediteranu, jedinstven u ljepoti, izdvojen od glamura, nautička destinacija gdje svoj prostor nalaze i mali nautičari i najveće jahte industrije u istom omjeru zadovoljstva. Ne bih imao primjedbe na nautičke infrastrukture u Hrvatskoj koje se razvijaju pravilnim ritmom, radije bih se osvrnuo na činjenicu da nam fali nekoliko hotela visoke kategorije s popratnim uslugama da bi se privukla ‘high-end’ klijentela. Mislim da je potrebno pažljivo analizirati razvojnu politiku obale i ne slijediti primjere nekih država u Mediteranskom bazenu koje su previše industrijarizirale svoje obale.

Klaudio Marcelic
Klaudio s Chrisom Gartnerom, kapetanom jahte Black Pearl, što je još jedna zadivljujuća kreacija iz Oceanca

Adriatic Yachting Association je također nešto novo u što ste aktivno uključeni?
Na prošlogodisnjem Superyacht Global Forumu u Amsterdamu sam imao priliku upoznati Nizara Tagija, osobu sa zavidnim profesionalnim i ljudskim kvalitetama i iskustvom koji mi je iznio viziju pokrenute AYA inicijative. Bez imalo oklijevanja sam izrazio želju biti dio cijelog projekta jer mislim da AYA ima zacrtane pravilne ciljeve u smjeru promocije i očuvanja Jadrana kao jednog od najljepših svjetskih turističkih i nautičkih očuvanih destinacija. Počašćen sam primanjem u članstvo i uložit ću cijelo profesionalno i osobno iskustvo i utjecaj na doprinos cijelog projekta.

Fotografije Arhiva

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Intervjui

Gordan Devivi: Odgovorno poslovanje u sektoru nautike

Gordan Devivi objašnjava kako je neovisno o trenutačnoj krizi i izazovima, OTP Leasing uspješno nastavio s prodajnim aktivnostima u nautici, a razvija i nekoliko proizvoda …

Ovo je fotografija boot dusseldorf Jahting

Organizatori otkazali boot Düsseldorf 2021.

boot Düsseldorf 2022 trebao bi se održati od 22. do 30.siječnja iduće godine Najveći svjetski nautički sajam boot Düsseldorf neće biti održan u 2021. godini. …

Ovo je fotografija Doktora Nikola Deskovic 00 Intervjui

Nikola Dešković: Doktor od biznisa i jedrenja

Pobjedom na ovogodišnjoj Mrdujskoj regati Nikola Dešković ostvario je još jedan san, a ovaj splitski poduzetnik s inozemnom adresom očito ima formulu kako ostvariti snove …

Ovo je fotografija Venice Boat Show 2021 00 Jahting

Venice Boat Show: Umijeće brodogradnje

Venecija je spremna ugostiti najnovije izdanje nautičkog sajma Venice Boat Show – od 29. svibnja do 6. lipnja Gradonačelnik grada na stotinu kanala, gospodin Luigi …

Ovo je slika Booking Manager Summit 2020 Online 01 Jahting

Virtualni Booking Manager Summit 2020. za sudionike iz cijelog svijeta

Booking Manager Summit 2020. je unatoč pandemiji i krizi održao respektabilnu čarter konferenciju za više stotina sudionika iz cijelog svijeta Korištenjem najnovijih tehnologija svojim sudionicima …

boot Düsseldorf 2021. Jahting

Boot Düsseldorf 2021. potvrđen za proljeće

Organizatori sajma Boot Düsseldorf potvrdili su kako će se izdanje za 2021. održati u novom terminu, od 17. do 25. travnja. Originalni datumi (23. do …

Ovo je fotografija Seakeeper brodski stabilizator Jahting

Brodski stabilizatori: Tehnologija za miran san

Svi veliki proizvođači najpoznatijih brendova jahti nude opciju ugradnje žiro stabilizatora prilikom kupnje njihovih brodova i to one najpoznatijeg brenda Seakeeper Nekim nautičarima su valovi …

Ovo je fotografija Dufour 470 Jahting

Dufour predstavio dvije nove jedrilice

Dvije nove Dufour jedrilice, 470 i 61, novi najveći modeli svojih serija, premijerno će se predstaviti u virtualnoj marini na sajmu Paris Virtual Nautic. Dufour …

Ovo je fotografija novi Porsche Taycan Automobili

Električni Porsche Taycan postao još poželjniji

Novi model u porodici Taycan odlikuje se stražnjim pogonom, karizmom i sportskim performansama kao i svaki Porsche. Početna cijena u Hrvatskoj iznosit će 681.500 kuna …

Ovo je fotografija Numarine 37XP Jahting

Superjahta Numarine 37XP dobila vlasnika

Numarine 37XP nova je superjahta dugačka 37 metara s velikim četvrtastim prozorima i snažnim karakterom, po čemu je prepoznatljiva već na prvi pogled. Na modelu …

Ovo je fotografija Premužićeve staze šetnja Hrvatska

Premužićeva staza: Velebitski Walk of Fame

Prije više od osamdeset godina nastala je Premužićeva staza, najljepši planinarski put u Hrvatskoj, koji i danas plijeni svojom ljepotom, ali i majstorstvom graditelja koji …

Ovo je fotografija mercedes c klasa nova Automobili

Nova Mercedes C-klasa: Naglasak na luksuzu

Nova Mercedes C-klasa pod kodnom oznakom W206 predstavljena je kao limuzina i karavan, a prodaja započinje krajem ožujka ove godine Tijekom posljednjih deset godina Mercedes …

Scroll to Top