Klaudio Marcelić: Kapetan svjetskog glasa

5 MINUTES READ

Hrvatski kapetan prošle je godine za jahtu Dar pobrao čak šest nagrada, a javni pljesak jahting industrije kruna je kontinuiranog napretka kroz tri desetljeća njegove karijere

Hrvatska se može podičiti brojnim kapetanima na jahtama, od manjih pa do najvećih. Jedan od njih je i Klaudio Marcelić, pedesetjednogodišnji Zadranin s čak trideset godina staža u jahting industriji u kojoj je stekao ime i ugled, a koji se osim upravljanjem jahtama danas može podičiti i brojnim nagradama, ‘njegova’ jahta imena Dar najnagrađivanija je jahta u svijetu ove godine i za sada je kruna njegove strpljivo građene karijere. Klaudio vodi tim od trideset i sedam ljudi i ističe da je ključ uspjeha profesionalnost i konstantna koncentracija.

O svom zanimljivom putu kroz jahting industriju kaže: ‘U jahtingu navršavam trideset godina ove godine. Nakon završene više pomorske škole počeci su bili mornarski, na palubi gdje se učio zanat. Afinitet prema napredovanju u znanju i zvanju je uvijek bio prisutan i tako su se stvari počele odvijati. Prvi ukrcaji za kapetana na malim jahtama tijekom devedesetih su značili puno. Nakon toga je došao prvi ‘pravi’ ukrcaj za vlasnika iz New Yorka koji je trajao sedam godina i pružio priliku gradnje tri broda. S tim prvim menadžerskim koracima dobio sam povjerenje i ‘otvorene ruke’ od strane vlasnika. Tijekom tih godina dosta sam vremena provodio u Sjedinjenim državama, na Karibima s bazom u Ft. Lauderdalu i Palm Beachu. To je bio centar svjetske nautike u to doba i još jednom prilika za upoznavanjem ljudi koji su rasli u industriji u kojoj i danas zauzimaju vodeće pozicije. Za mene je 2007. godina bila u znaku suradnje s brodogradilištem ISA iz Ancone za koje sam pozvan odraditi privremeni ugovor kao kapetan za tehnička testiranja i isporuku jahti s jet propulzijom iz serije od 37 metara, a tog ljeta smo isporučili četiri broda. Dobro odrađen posao otvorio je priliku na gradnji njihovog zadnjeg broda u seriji od 48m. Ponuđeno mi je mjesto ‘on -site’ projekt mendažera, te buduće kapetansko mjesto. Jahta je isporučena na vrijeme i predstavljena na Monaco Yacht Showu 2008. Alexandar V je bio jako dobro primljen i priznat u industriji. Sam kraj 2009. bio je u znaku ‘čarobnog’ telefonskog poziva koji je glasio: pođi i kupi brod za našeg klijenta… Pošao, kupio i danas sam još uvijek na istoj adresi.’

Ovo je fotografija Klaudio Marcelić
Nagrada Superyachta došla je kao posljedica tri desetljeća profesionalnosti i predanosti svijetu jahtinga

Kada pričamo o jahti Dar, pričamo i o respektabilnoj floti, a vaša uloga nije samo kapetanska?
Ta kupnja broda je već sama po sebi bila rezultat mog referentnog prijašnjeg rada. Klijent je tražio profesionalca od povjerenja koji će ispuniti očekivanja u svakom trenutku. Praktički je trebalo dati malo više od prosjeka, a u biti su to sasvim normalni standardi za takozvane UHWI pojedince (ultra high net worth individuals). Tako sam se našao u grupi od četiri jahte gdje je ostatak malo šepao pa je trebalo napraviti reda. Upute su bile kratke i jasne. Organizirali smo Family Office shemu menadžmenta gdje je moje znanje iz jahting industrije povezano s korporativnim uredima vlasnika te je koordinirana pravna strana operacije.

Kada se točno razvijala ideja za Dar i koja je vaša uloga u tome?
Ideja za većim brodom je počela već 2010. kad su vlasnici željeli kupiti jednu dosta poznatu jahtu koja nažalost nije bila za prodaju. Upute su slijedile: pođi i napravi takvu jahtu za nas. Sljedeće razdoblje je proteklo u kontaktiranju i posjeti glavnih adresa za izgradnju jahti u Sjevernoj Europi, proučavalo se nekoliko projekata, ali se ništa nije realiziralo. U siječnju 2014. sam zapazio projekt PA297 na Oceanco paleti, te ih kontaktirao i tražio sve informacije o ideji.

Počeli smo raditi na vanjskim linijama i nakon četiri mjeseca predstavili rendering klijentu (vlasniku) koji je trenutačno bio oduševljen, nekoliko telefonskih poziva kasnije pismo namjere je bilo potpisano. Razrada tehničkih specifikacija te priprema i potpis ugovora je odrađen nakon četiri mjeseca. U Nizozemsku sam otišao u ulozi predstavnika klijenta (Owners Representative).

Klaudio Marcelic
M/Y DAR

Možete li nam malo više reći o toj jahti?
Od prvog trenutka kada smo dobili finalne konture profila znali smo da imamo nešto posebno na stolu. Linije u kombinaciji s monokromatskim nijansama su davale taj klasni odražaj. Osnovna ideja koja je prerasla u cilj je bilo dobiti vanjski profil koji neće biti ‘mastodontic’ i gdje se neće moći ocijeniti prava veličina broda dok god se ne vidi osoba na vanjskoj palubi radi usporedbe.

Čiste, elegantne površine dominiraju njezinim izgledom, Luiz De Basto i Valentina Zannier iz Nuvolari & Lenard studija su kreirali spontanom inspiracijom nešto što se može kvalificirati umjetničkim radom. Cijeli proces dizajna i gradnje je protekao u apsolutnoj harmoniji. Cjelokupna industrija nam je odala priznanje, za jahtu smo ‘pokupili’ čak šest nagrada (Cannes, Monako, Cortina, London). Posebno je privilegiran osjećaj penjati se na binu na takvim mjestima i osvrnuti se na protekli rad. Nadam se da će toga biti još…

Ovog ljeta vas možda možemo očekivati u Hrvatskoj, koje su po vama prednosti, a koje mane Jadrana kako destinacije?
Iskreno se nadam da se planovi neće promijeniti i da ćemo ovo ljeto ploviti Jadranom koji je jedan od posljednjih očuvanih bisera u Mediteranu, jedinstven u ljepoti, izdvojen od glamura, nautička destinacija gdje svoj prostor nalaze i mali nautičari i najveće jahte industrije u istom omjeru zadovoljstva.

Ne bih imao primjedbe na nautičke infrastrukture u Hrvatskoj koje se razvijaju pravilnim ritmom, radije bih se osvrnuo na činjenicu da nam fali nekoliko hotela visoke kategorije s popratnim uslugama da bi se privukla ‘high-end’ klijentela. Mislim da je potrebno pažljivo analizirati razvojnu politiku obale i ne slijediti primjere nekih država u Mediteranskom bazenu koje su previše industrijarizirale svoje obale.

Klaudio Marcelic
Klaudio s Chrisom Gartnerom, kapetanom jahte Black Pearl, što je još jedna zadivljujuća kreacija iz Oceanca

Adriatic Yachting Association je također nešto novo u što ste aktivno uključeni?
Na prošlogodisnjem Superyacht Global Forumu u Amsterdamu sam imao priliku upoznati Nizara Tagija, osobu sa zavidnim profesionalnim i ljudskim kvalitetama i iskustvom koji mi je iznio viziju pokrenute AYA inicijative. Bez imalo oklijevanja sam izrazio želju biti dio cijelog projekta jer mislim da AYA ima zacrtane pravilne ciljeve u smjeru promocije i očuvanja Jadrana kao jednog od najljepših svjetskih turističkih i nautičkih očuvanih destinacija. Počašćen sam primanjem u članstvo i uložit ću cijelo profesionalno i osobno iskustvo i utjecaj na doprinos cijelog projekta.

Fotografije Arhiva

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
OTP Leasing na Adriatic Lagoon Regatti Jahting

OTP Leasing potvrđuje svoju posvećenost nautici

OTP Leasing nastavlja realizirati želje svojih klijenata i svoju je raznoliku ponudu proizvoda i akcija obogatio mogućnošću otplate financijskog leasinga kroz tzv. sezonske rate. Takva …

Internautica nauticki sajam Jahting

Internautica 2022. ponovno u Portorožu

Nakon nekoliko godina neodržavanja, najveći slovenski, i jedan od najznačajnijih jadranskih sajmova vraća se u Portorož. U terminu od 5. do 8. svibnja u marini …

Intervjui

Tanya Golesic: Pokreće me strast prema životu

Glavna izvršna direktorica američke modne kompanije Mackage i jedna od najmoćnijih žena u svijetu luksuzne mode Tanya Golesic govori o svojim hrvatskim korijenima i promjenama …

Ovo je fotografija Maud Truchi Intervjui

Maud Truchi: Luksuz na poseban način

Uvijek je zadovoljstvo upoznati istinske vizionare. Maud Truchi je stvorila nešto vrlo vrijedno u našem dvorištu, da se tako izrazimo, pozitivno utječući na naš okoliš …

Ovo je fotografija Booking Manager Summita Jahting

Idući tjedan kreće 3. Booking Manager Summit

Booking Manager Summit nastavlja sa svojom misijom educiranja i osnaživanja charter industrije. Tri dana, od 10. do 12. studenog 2021., Hilton Garden Inn hotel u …

Brodogradilišta

Najveća investicija u Iskra brodogradilište Šibenik

Iskra brodogradilište Šibenik potpisalo je u Kijevu s ukrajinskim državnim brodogradilištem Pallada iz Khersona ugovor o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 metara, širokog 32 …

jedrilica scuderia 65 Testovi

Scuderia 65 na testu: Sexy jurilica

Naručitelj ove fantastične i jedinstvene ljepotice pod jedrima strastveni je jedriličar, koji Scuderiju 65 koristi za offshore regatavanje, ali i za krstarenje kao na ‘običnoj’ …

Plovidba

Hvar: Vodič za najspektakularniji otok na Jadranu

Hvar je kao najpopularniji otok na Jadranu savršena kombinacija glamura, nautičkog hedonizma i fascinantne prirode koja jamči bajkovitu morsku avanturu Otok Hvar predstavlja prestižni nautički …

Luksuz

Cascade Dubrovnik: Luksuzna vila u blizini Starog grada

Oduvijek ste sanjarili o životu u gradu, u atraktivnoj nekretnini koja istodobno predstavlja pametno ulaganje i idealnu oazu s najljepšim pogledom koji možete zamisliti? Neupitno …

dubrovnik stradun Destinacije

Dubrovnik: Jadranski simbol slobode i ljepote

Svojom prirodnom ljepotom, bogatom poviješću, zavodljivim šarmom, ugodnom klimom i obalom neusporedive ljepote, UNESCO-ov grad Dubrovnik spada među najposjećenije mediteranske destinacije Dubrovnik kao da je …

nova generazija aperitiva Chandon Garden Spritz Luksuz

Prvi gutljaj ljeta uz Chandon Garden Spritz

Profinjen i drukčiji, jednostavan no intrigantan, Chandon Garden Spritz je nova generacija aperitiva, koji klasičan spritz podiže na sasvim novu razinu Savršene ravnoteže između slatkoće …

Luksuz

U Splitu otvoren Move Moto

Dobra vijest za sve ljubitelje vrhunskih motocikala i skutera. Naime, u Splitu na adresi Poljička cesta 26, otvoren je novi prodajni servisni centar Move Moto …

Scroll to Top