Heron Yacht 56 na testu: Veličanstvena ptica



3 min

Profinjen i elegantan dizajn broda posljedica je inovativnih rješenja ispod vodene linije, koja omogućavaju kretanje morem uz najmanji mogući otpor

Heron – ili, u prijevodu, čaplja – jahta je od 56 stopa nastala po nacrtima dizajnera i navalnog arhitekta Massima Picca i studija Picco Yacht Design, dizajnera brodova koji je svjetsko iskustvo stekao u prvom redu na području jedrilica, u sektoru u kojem se vodi više računa o hidrodinamičkim silama koje djeluju na trup broda, u pravilu, poželjno što otpornijeg na udare valova. Stoga se trup brodova na jedra projektira na temelju istraživanja protoka vode oko uronjenoga dijela, pri čemu se koriste simulacije radi stjecanja podataka o sigurnosti, sve da bi se izbjeglo ugrožavanje performansa dijela trupa izvan vode.

Heron Yacht 56
Trup Herona 56 projektiran je tako da jamči sjajne performanse i dobro držanje smjera pri svakoj brzini, uz umjerenu potrošnju goriva

Prostor za inovacije pri oblikovanju ove jahte zbog toga je morao biti stvoren na području smanjenja otpora korita, pa je ono posve glatko, bez uobičajenih rebara za hidrodinamičku potporu. Cilj je bio stvoriti trup koji će stvarati što manji otpor u plovidbi, zahtijevati umjerenu potrošnju goriva, pružiti izvrsne performanse uz skromnu snagu pogona i maksimalnu udobnost. Linije uronjenog dijela određene su tako da jamče ustaljen otpor neovisno o brzini: plod takvog koncepta je korito koje podržava tzv. brzinu delta, jednaku mokru površinu bilo da se plovi brzinom krstarenja ili najvećom brzinom.

Heron 56 svakako je iznimna jahta, jedinstvena na tržištu i jedinstvena nizom osobina, tako da će vlasniku omogućiti uvijek poželjan odmak od prosjeka, odnosno tradicionalno dizajniranih brodova

Druga osobitost ovog trupa je okomiti pramac, blago uzdužno povijen, tako da pomaže hidrodinamičkom profilu plovila usmjeravajući vodu da protječe sa što manje otpora. Jednako načelo slijedi cjelokupni oblik uronjenog dijela trupa, sve do kobilice, s tim što je baricentar – u usporedbi s tradicionalnim brodovima – pomaknut prema pramcu, a krmeni dio oblikovan tako da podupire hidro i aerodinamičnost žive građe (dijela trupa iznad vodene linije).

Izvanredan estetski dojam takvog dizajna pojačan je izborom metaliziranog laka, koji brodu daje elegantan izgled. Što se tiče funkcionalnosti, ova jahta potiče osjećaj slobode jer je cijela paluba dizajnirana za boravak na svježem zraku. Prolazi i drugi dijelovi palube obloženi su tikovinom, zapovjedno mjesto smješteno je centralno, a od njega se uzduž ograde prostiru udobna sjedala. Konzola s instrumentima (sa zaslonima osjetljivim na dodir) zaštićena je krovićem od nehrđajućeg čelika i sintetskog materijala perspex, a sve je izrazito ergonomski oblikovano. Središnji položaj ima i otok na kojem se nalaze kuhinjski elementi i sve potrebno za pripremu jela i čuvanje namirnica, a kad nije u upotrebi, taj se set ulaže u stijenu. Prema krmi se nalazi prostor za dnevni boravak s naslonjačima za osam osoba i stolom koji se može preoblikovati po potrebi.

Osim s T-krovićem, Heron 56 će biti dostupan i u open verziji; na donjoj palubi su vlasnička kabina i kabina za goste s dva ležaja

Jednako je udobna i cjelina na krmenom dijelu palube na kojoj se nalazi veliki jastuk za sunčanje, a pod kojom je izvedeno spremište za pomoćnu brodicu manjih dimenzija. Slijedi kupališna platforma s uvlačivim ljestvama, a sve je to noću lijepo osvijetljeno. Druga sunčališna zona nalazi se na pramcu, a jastuci su razdvojeni tako da ne pokrivaju okno kroz koje svjetlost dopire do prostora u potpalublju. Središnji dio jahte natkriven je T-krovićem od karbonskog laminata. Na donjoj palubi, vlasnička kabina položena je poprijeko pramčanim dijelom i ima privatnu kupaonicu s odvojenim tušem, dok se dvokrevetna kabina za goste nalazi u sredini broda. Na krmi je izvedena kabina za jednog člana posade sa zasebnim ulazom, da se ne narušava privatnost vlasnika i gostiju.

Interijer je izveden u bijeljenoj hrastovini, presvlake su kožne, a stropovi u svim prostorijama lakirani metaliziranom sivom bojom. Što se tiče pogona, serijski se ugrađuje par motora Volvo Penta IPS600 ukupne snage 870 KS, dok je na zahtjev naručitelja moguće brod opremiti motorima Volvo Penta IPS800 ili klasičnim, za prijenos linijskim osovinama s uronjenim ili površinskim vijcima. Izbor pogona u svakom slučaju savršeno će odgovarati hidrodinamički besprijekorno oblikovanom trupu ove istisninske jahte i omogućiti vrhunske performanse. Heron 56 svakako je iznimna jahta, jedinstvena na tržištu i jedinstvena nizom osobina, tako da će vlasniku omogućiti uvijek poželjan odmak od prosjeka, odnosno tradicionalno dizajniranih brodova. Projektantski studio SC Superyacht Design pripremio je još dva modela od 38 i 45 stopa, kojima će se upotpuniti gama Heron Yacht.

Heron 56 ehnički podaci

Duljina preko svega: 17,90 m
Širina: 4,71 m
Istisnina: 14 – 16,5 t
Spremnik za gorivo: 2200 l
Motori: 2 x 435 KS Volvo Penta IPS600
2 x 600 KS Volvo Penta IPS800
Najveća brzina: 32 čv. (Volvo Penta IPS800)
Graditelj: Heron Yacht

Fotografije Heron Yacht

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above