Darko Valentić: Brodovi za prave nautičare



5 min

Zagrebački nautički brend ime je dobio prema jednoj komiškoj legendi, a Terra Nauta 30 i 40 brodovi su namijenjeni ljudima koji vole dobar dizajn i komfor na moru

Hrvatski poduzetnik Darko Valentić ljubiteljima nautike je poznat kao pokretač brodogradilišta Terra Nauta, izvorno hrvatskog brenda izuzetno šarmantnih motornih jahti. Za razliku od mnogih, on je svoj brodograđevni put započeo ‘obrnuto’, modelom Terra Nauta 40, 2008. godine, da bi točno deset godina nakon toga predstavio manji model Terra Nauta 30, koji je ove godine zabilježio izvanredne tržišne rezultate s prodanih petnaestak primjeraka. Ono što se vidi i najmanjim pogledom na predstavljene modele, ali i na dosadašnji put zagrebačkog nautičkog brenda, jest višak entuzijazma i ljubav prema nautici koje, usprkos svim poteškoćama vezanim uz nautički sektor, i dalje njeguje njegov osnivač i vlasnik, inače uspješan građevinski poduzetnik, Darko Valentić. Sa zadovoljstvom smo saslušali njegovu priču.

Zbog čega ste počeli graditi brodove?
Prije nego sam se sam upustio u ovu nautičku avanturu, koja će u mnogočemu obilježiti moj život, kupio sam jedan brod od desetak metara kojim nisam bio zadovoljan. Želio sam na njemu poboljšati ‘mali milijun’ stvari i tako sam započeo promišljati i crtati kako bi mogao izgledati taj moj, tada, ‘imaginarni’ brod. Brod koji će zadovoljiti sve moje nautičke potrebe, brod koji mora biti komforan i u krajnjoj liniji brod koji mora biti lijep. Počeo sam se educirati, raditi projektne planove, usput ‘izludio’ neke dizajnere, ali na koncu se 2008. godine rodila Terra Nauta 40.

terra nauta 30
Terra Nautine jahtice odlikuju se lijepim dizajnom, komforom i kvalitetom

Odakle vam ideja za ime brenda?
Ideja za ime brenda nastala je u mojoj glavi puno prije nego što sam počeo raditi brodove. U jednom od nautičkih časopisa naišao sam na priču jednog hrvatskog povjesničara o brodolomu koji se dogodio kod Visa. Naime, ako me pamćenje dobro služi, u 12. stoljeću jedan se talijanski plemić iz okolice Ancone uputio prema našoj obali gdje ga je uhvatila nevera. Brod se zapalio, a plamen su, na njegovu sreću, vidjeli ribari iz Komiže koji su ga uspjeli locirati i spasiti. Nakon što se vratio na svoj posjed u Italiji, u kapelici je isklesao zahvalnicu ljudima iz Terre Naute (zemlje nautičara, op.a). Kada sam stvarao svoj brend, želio sam da u imenu budu dvije riječi, potražio sam po svojim bilješkama ovu prekrasnu priču koja me nadahnula da brodovi nose ime Terra Nauta.

Kako biste opisali svoj prvi model? Terra Nauta 40 bila je vrlo različita od do tada predstavljenih jahti u Hrvatskoj?
Četrdesetica je nastala iz ideje o brodu koji bih ja htio posjedovati. Za mene ova jahtica znači Mediteran koji izvire iz svake njezine linije. Estetika je skup detalja koji čine razlike, a mislim da ovaj brod izaziva veliku emociju. Ljudima je jednostavno lijep. Kako sam po prirodi perfekcionist, inzistirao sam na kvaliteti izrade i kvaliteti materijala, koji spadaju među najbolje dostupne na tržištu. Imamo kupce koji brod koriste tjedan ili dva tijekom godišnjeg odmora, ali isto tako i ‘napredne’ korisnike koji vole bivanje na moru, koji su na brodu po mjesec-dva u komadu. Za takve ljude brod mora biti napravljen kako ‘Bog zapovijeda’. Treća stavka koju sam zacrtao je komfor. Želio sam brod koji je udoban u plovidbi, ali isto tako i na sidru. Brod u kojem je izražen nautički hedonizam. Ploveća kuća na moru u kojoj vam je gušt boraviti. Isto tako, kupnja Terra Naute je poput kupnje odijela. Sve se radi po mjeri, u stanju smo čitav brod iskrojiti prema potrebama kupaca. Našu manu relativno male proizvodnje pretvorili smo u našu prednost. Nismo željeli niti mogli konkurirati velikim brodogradilištima po pitanju kvantitete, ali naš ‘škverić’ u blizini Zagreba cilja jednu drugu ‘nišu’. Mi ljudima možemo ispuniti želje, poput neke nautičke ‘zlatne ribice’.

terra nauta 40
U linijama Terra Naute 40 prepoznaje se mediteranski štih brodogradnje

Možete li opisati suradnju sa Srđanom Đakovićem, vašim kućnim projektantom?
Srđan je najutjecajniji hrvatski dizajner, koji je našim brodovima dao jednu drugu dimenziju. Da se filmski izrazim, Srđan je čovjek koji je sve moje scenarističke ideje pretočio u blockbuster. Oba naša broda krase lijepe elegantne linije koje su inspiraciju pronašle u bogatoj hrvatskoj povijesti pomorstva i brodogradnje, ali uz Srđana svaka Terra Nauta djelo je artisana, majstora koji pišu najljepšu odu ručnom radu.

Počeli ste graditi brend u doba najžešće krize nautičkog sektora. Što ste iz toga naučili?
Odgovorit ću vam već pomalo izlizanom rečenicom da je svaka kriza ujedno i prilika. Kako ona kriza 2009., tako i ova kriza uzrokovana virusom, pa potom i preslagivanjima na geopolitičkoj karti svijeta, meni je koristila kao prilika da poboljšam naše brodove. Konkretno, reći ću vam kako je Terra Nauta 30 poboljšana u više od četrdeset točaka, i to smo sve napravili tijekom lockdowna. A što sam naučio od kriza? Svaki ‘brodolom života’ prođe prije ili kasnije…

Vaš novi model je odlično prihvaćen na tržištu. Zašto je tako?
Za razliku od mnogih brendova koji su prvo predstavili manji model, pa onda krenuli na veći, mi smo išli ‘kontra’. Dobar vjetar u leđa dao nam je uspjeh četrdesetice, a meni je drago kako je i manji brod zadržao dizajnerski jezik i rješenja većeg brata. Pritom će vam ostavljati dojam većeg broda zbog moćnog izgleda i prostranog kokpita i unutrašnjosti. Ono na što smo posebno ponosni jest činjenica kako je Terra Nauta 30 među vodećim brodovima u klasi što se tiče omjera brzine i potrošnje, a složit ćete se kako je to bitna stvar u ovo doba kada nijedna vrsta energije više nije jeftina.

terra nauta
Terra Nauta je brend u kojem nautičari rade brodove za nautičare

Imate narudžbe za veći model, ali nemate ljudskih kapaciteta?
Za razliku od one krize iz 2009. koja je jako pogodila nautički sektor, ova nova kriza ima potpuno drukčiji model ponašanja. Sada kupaca ima, ali pogađaju nas neke druge stvari. Nedostaje materijala, cijene svega rastu gotovo na dnevnoj bazi, a najviše se osjeti manjak kvalitetnih ljudi. Naša proizvodnja temelji se na izvrsnosti, a svakom novom čovjeku treba 10.000 radnih sati da postane dobar u poslu kojim se bavi. Hrvatska ima jako puno problema s radnom snagom, pa ni mi nismo iznimka, tako da je veći model zasad na čekanju.

Koji je sljedeći korak za vaš brend?
Kada sam krenuo u ovaj posao, mada je možda bolje reći strast, bilo mi je važno dobiti priznanje od konkurencije jer je to jako teško. Isto tako, osobno poznajem sve svoje kupce i njihov ‘feedback’ te zadovoljstvo brodom je nešto što mene ispunjava zadovoljstvom. Cilj Terra Naute u budućnosti je istodobno i jednostavan i kompliciran. Raditi lijepe brodove za ljude koji obožavaju more.

Fotografije Terra Nauta

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above