ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

4 MINUTES READ
00:00:51

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima možete uživati i ako niste profesionalni jedriličar

Sretni smo što u Hrvatskoj imamo priliku uživati u jedrilicama koje pripadaju zadnjem koraku tehnološkog razvoja u svijetu jedrenja, prilagođenog ‘normalnim’ jedriličarima. Ako niste virtuoz u klasi 49er ili barem dobro ne upravljate jedrilicom klase Moth, ima li nade da ikada osjetite blagodati najnovijeg jedriličarskog hita u svijetu poznatog kao foiling? Odgovor je, na sreću, pozitivan, i to na jedrilici koja je na neki način razvijena za napredne amatere, kao tehnološki najnaprednija monoklasa na svijetu. Naravno, radi se supermodernoj jedrilici ClubSwan 36, koje su zahvaljujući ACI-ju dostupne i u Hrvatskoj.

ClubSwan 36 koristi tzv. C foil

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36
ClubSwan 36 nije apsolutna jurilica, nego brza i moderna monoklasa koja svoje ‘zube’ najbolje pokazuje pri umjerenim brzinama vjetra, od 15 do 20 čvorova

U nadi da će njihova vizija o jedrenju na svjetskoj razini u Hrvatskoj postati stvarnost, ovaj tekst se ne bavi tim ambicioznim projektom, već samom jedrilicom. Ona je razvijena od strane iskusnih jedriličara, zamjenika direktora tvrtke Nautor’s Swan Enrica Chieffija i argentinske zvijezde navalnog dizajna Juana Kouyoumdjiana, koji su postavili koncept i uz pomoć još nekoliko vrsnih inženjera različitih specijalnosti sastavili klasu vrijednu divljenja.

U njoj su (nakon klase Beneteau Figaro III) upotrijebili tzv. C foil, podvodnu peraju koja stvara gotovo tonu uzgona, koji je najkorisniji prilikom jedrenja uz vjetar. S druge strane zahvaljujući foilu, kobilica ima minimalan struk pa je njezin otpor jako malen, što se itekako osjeća prilikom jedrenja niz vjetar.

Brza i moderna jedrilica prilagođena i amaterskim posadama

Najvažniji dijelovi mozaika koji čine ovaj projekt posebnim jesu oblik trupa, koji ima izražen uzgon u pramčanoj sekciji, i jarbol koji najviše nalikuje na one na jedrilici klase zvijezda, te omogućuje ‘depowering’, odnosno relativno lako pražnjenje viška sile glavnog jedra. Zbog ovih dviju činjenica je i moguća spomenuta elegantna kobilica koja u sklopu s foilom odlično radi uz vjetar, ali stvara minimalan otpor niz vjetar.

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 na regati

Ovo je fotografija ClubSwan 36 na regati
Upravljivost u jedrenju novi ClubSwan 36 duguje konfiguraciji s dvije peraje kormila i odličnoj mogućnosti trimanja jedara

ClubSwan 36 nije apsolutna jurilica, nego brza i moderna monoklasa koja svoje ‘zube’ najbolje pokazuje pri umjerenim brzinama vjetra, od 15 do 20 čvorova. I njezina konstrukcija nije apsolutno regatna, radi smanjenja cijene i dostupnosti široj jedriličarskoj publici, ona je izrađena od E-glass kompozita s karbonskim pojačanjima, a i njezina oprema je prilagođena lakom rukovanju i održavanju od strane posada koje ne moraju biti profesionalne. Treba spomenuti kako je Nautor’s Swan neka dizajnerska rješenja s ove jedrilice koristio i na modelu ClubSwan 80.

Kakav je ClubSwan 36 na moru?

Na pravi test ove jedrilice dugo smo čekali, ali se dan jedrenja po buri različite snage u Kaštelanskom zaljevu pokazao kao pun pogodak. Ono što smo uvidjeli jest njezina sposobnost odličnog jedrenja uz vjetar, čim vjetar dovoljno ‘stisne’ foil i jedrilica se nagne, ona trpi vjetra ‘koliko hoćete’, a mi po vjetru snage do 20 čvorova nismo imali potrebu prelaziti na manji flok. Kada smo dizali foil (koji je pri jedrenju uz vjetar spušten na zavjetrinskoj strani) to smo odmah osjetili na kormilu i zanošenju.

Osim samog jarbola kojim se odlično kontrolira količina sile u glavnom jedru, drugi ključan faktor za ‘mijenjanje brzina’ u jedrenju je i pametno smišljen klizač floka kojim se položaj škota floka lako mijenja po visini s jednom komandom, a s drugom bočno, čime se postiže savršen sklad s moćnim glavnim jedrom i u biti možete birati hoćete li jedriti brzo ili visoko.

Ovo je fotografija hidrokrila na jedrilici
Hidrokrilo (foil) C-oblika velika je novost u jedrenju

Već vidimo primjenu tog ‘barbera’ na prvim izjedravanjima nakon starta. Međutim, za razliku od tradicionalnih jedrilica, kada otpadnete od kursa po koji stupanj, ClubSwan 36 značajno ubrza, pa trebate dobro promisliti kakvu ćete taktiku primijeniti da biste postigli savršen VMG (eng. Velocity Made Good).

S druge strane, jedreći niz vjetar ćete uživati, u prvom redu zahvaljujući dvama kormilima jedrilica je apsolutno upravljiva, ali ‘ne leti’ poput laganih jurilica, već ‘samo’ brzo jedri, a ono što je razlikuje od mnogih drugih jedrilica jest činjenica da je ‘sretnija’ što vjetar jače puše. Kada se naviknete na ukrižane škote genakera, trimanje jedara lako je i intuitivno.

Pun pogodak legendarnog brenda

Prema riječima Ivana Kljakovića Gašpića, koji je proveo puno vremena na palubi ClubSwana 36, brzine preko 20 čvorova nisu strane novoj klasi kada ‘zapuše’. U odnosu na jedrilice prilagođene Open regatama (što je vjerojatno zadnja namjena koju su zamislili tvorci ClubSwana 36), nedostaje mu po koje hvatište za veća prednja jedra, ali ako ovaj ljepotan završi u vašim rukama, to lako možete doraditi.

S druge strane, mnogi dijelovi opreme izabrani su kao ‘best of the best’, na primjer kao netko tko je izbrusio dovoljan broj jedriličarskih tenisica na protukliznim površinama izuzetno cijenim mekanu gumenu oblogu kokpita, taktičari će voljeti Garmin navigaciju, što kazati o električnom pogonskom motoru, a kada u unutrašnjosti jedrilice vidite kako je jednostavno izveden C Foil s hermetički zatvorenim kućištem – sigurno ćete kao i mi kazati: kapa dolje, brodogradilištu Nautor’s Swan, i za ovaj izlet u jedrilice čija veličina danas nije glavni adut ovog legendarnog brenda.

I veselimo se kojoj regati nove klase u Hrvatskoj. Koliko znamo prva bi se trebala održati u Rovinju.

ClubSwan 36 tehnički podaci

Duljina preko svega: 11,00 m
Širina: 3,60 m
Gaz: 2,75 m
Istisnina: 2590 kg
Balast: 1163 kg
Motor: Torquedo 10.0 kW
Zastupnik: Bach Yachting

Tekst Darko Šupuk 

Fotografije & video Nautor’s Swan & ACI Sail

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Swan Shadow u plovidbi Jahting

Swan Shadow: Prva motorna jahta Nautor’s Swana

Nautor’s Swan ponovno pomiče svoje granice ulaskom na tržište motornih brodova, s modelom Swan Shadow Rođen iz strasti koju Leonardo Ferragamo gaji prema moru, model …

Jahting

Novi ClubSwan 80 promijenit će svijet Maxija

Novi krstaš ClubSwan 80 finskog brodogradilišta Nautor’s Swan izvanredan je doprinos programu te ugledne kuće: tehnološki napredan, temeljito će promijeniti standarde jedrilica kategorije Maxi ‘Osnova …

Swan 01 Jahting

Legenda se vraća

Nautor’s Swan na Bootu predstavlja nove modele Swan 48 i ClubSwan 36, te najavljuje druge novosti. Za model 48 graditelj Nautor’s Swan je prikupio podatke …

Cannes Jahting

Predstavljamo 10 jedrilica i katamarana za uživanje

Jedrilice i sve vezano uz pogon na jedra prvi put su zasebna tema na Cannes Yachting festivalu u desetak minuta vožnje brodom udaljenom Port Cantu …

Jahting

ACI Sail: Jedrenje budućnosti na Jadranu

Inovativnost, vizija i liderstvo opisuju ACI kao kompaniju već 36 godina. Od jedinstvenog lanca marina na Jadranu preko sjajno organiziranih regata ACI Match Race Cupa …

Jahting

Porinuće novog Swana 48

Povratak mita Za Nautor’s Swan, 48 je magijski broj: pod njim je 1971. godine rođen jedan od najznamenitijih krstaša linije Swan. Nije bio namijenjem natjecanjima …

Ovo je fotografija obrade vinograda Hrvatska

Biodinamička vina: Istinski terroir otkriva dinamika

Osiguravanje pravilne ravnoteže i stvaranje skladnih životnih uvjeta između zemlje, biljaka i okoliša unutar gospodarstva, ključ je za biodinamička vina Trend biodinamičke proizvodnje Premda ne …

Ovo je fotografija Yanmar testiranog broda Jahting

Yanmar nautički sustav pogonskih ćelija

Kuća Yanmar Holdings Co., Ltd. i njihova podružnica Yanmar Power Technology Co., Ltd. izveli su demonstracijski test za nautički sustav pogonskih ćelija. Međunarodna pomorska organizacija …

Putovanja

Musée Atelier Audemars Piguet: Urarstvo je umjetnost

Musée Atelier Audemars Piguet jedinstveni muzej posvećen povijesti, sadašnjosti i budućnosti urarstva, spoj tradicije i avangarde Audemars Pigueta, otvoren je u Le Brassusu, u švicarskim …

Ovo je fotografija Garmin MSC 10 Jahting

Garmin predstavlja MSC 10 nautički satelitski kompas

GPS uređaj za navigaciju s višestrukim GNSS-om pruža pouzdano i točno utvrđivanje smjera i pozicije Najveći proizvođač nautičke elektronike na svijetu, Garmin predstavlja MSC 10 …

Ovo je fotografija ronioc pod morem Hrvatska

Kakve će snimke Blucy isporučiti s prve istraživačke misije?

Na konferenciji ‘Inovativna rješenja za održivost Jadranskog mora’ predstavljen je autonomni podvodni dron Blucy koji će u prvo istraživanje krenuti sredinom svibnja u Splitu Sudeći …

Ovo je fotografija rediajnirane Riva 76 Perseo

Riva 76 Perseo Super dizajnirana je uz pomoć virtualne stvarnosti

Officina Italiana Design, talijanski studio koji su osnovali Mauro Micheli i Sergio Beretta, a koji je zadužen za vanjske linije i dizajn interijera cijelog kataloga …

Scroll to Top