ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon



4 min
00:00:51
00:00:51

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima možete uživati i ako niste profesionalni jedriličar

Sretni smo što u Hrvatskoj imamo priliku uživati u jedrilicama koje pripadaju zadnjem koraku tehnološkog razvoja u svijetu jedrenja, prilagođenog ‘normalnim’ jedriličarima. Ako niste virtuoz u klasi 49er ili barem dobro ne upravljate jedrilicom klase Moth, ima li nade da ikada osjetite blagodati najnovijeg jedriličarskog hita u svijetu poznatog kao foiling? Odgovor je, na sreću, pozitivan, i to na jedrilici koja je na neki način razvijena za napredne amatere, kao tehnološki najnaprednija monoklasa na svijetu. Naravno, radi se supermodernoj jedrilici ClubSwan 36, koje su zahvaljujući ACI-ju dostupne i u Hrvatskoj.

ClubSwan 36 koristi tzv. C foil

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36
ClubSwan 36 nije apsolutna jurilica, nego brza i moderna monoklasa koja svoje ‘zube’ najbolje pokazuje pri umjerenim brzinama vjetra, od 15 do 20 čvorova

U nadi da će njihova vizija o jedrenju na svjetskoj razini u Hrvatskoj postati stvarnost, ovaj tekst se ne bavi tim ambicioznim projektom, već samom jedrilicom. Ona je razvijena od strane iskusnih jedriličara, zamjenika direktora tvrtke Nautor’s Swan Enrica Chieffija i argentinske zvijezde navalnog dizajna Juana Kouyoumdjiana, koji su postavili koncept i uz pomoć još nekoliko vrsnih inženjera različitih specijalnosti sastavili klasu vrijednu divljenja.

U njoj su (nakon klase Beneteau Figaro III) upotrijebili tzv. C foil, podvodnu peraju koja stvara gotovo tonu uzgona, koji je najkorisniji prilikom jedrenja uz vjetar. S druge strane zahvaljujući foilu, kobilica ima minimalan struk pa je njezin otpor jako malen, što se itekako osjeća prilikom jedrenja niz vjetar.

Brza i moderna jedrilica prilagođena i amaterskim posadama

Najvažniji dijelovi mozaika koji čine ovaj projekt posebnim jesu oblik trupa, koji ima izražen uzgon u pramčanoj sekciji, i jarbol koji najviše nalikuje na one na jedrilici klase zvijezda, te omogućuje ‘depowering’, odnosno relativno lako pražnjenje viška sile glavnog jedra. Zbog ovih dviju činjenica je i moguća spomenuta elegantna kobilica koja u sklopu s foilom odlično radi uz vjetar, ali stvara minimalan otpor niz vjetar.

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 na regati

Ovo je fotografija ClubSwan 36 na regati
Upravljivost u jedrenju novi ClubSwan 36 duguje konfiguraciji s dvije peraje kormila i odličnoj mogućnosti trimanja jedara

ClubSwan 36 nije apsolutna jurilica, nego brza i moderna monoklasa koja svoje ‘zube’ najbolje pokazuje pri umjerenim brzinama vjetra, od 15 do 20 čvorova. I njezina konstrukcija nije apsolutno regatna, radi smanjenja cijene i dostupnosti široj jedriličarskoj publici, ona je izrađena od E-glass kompozita s karbonskim pojačanjima, a i njezina oprema je prilagođena lakom rukovanju i održavanju od strane posada koje ne moraju biti profesionalne. Treba spomenuti kako je Nautor’s Swan neka dizajnerska rješenja s ove jedrilice koristio i na modelu ClubSwan 80.

Kakav je ClubSwan 36 na moru?

Na pravi test ove jedrilice dugo smo čekali, ali se dan jedrenja po buri različite snage u Kaštelanskom zaljevu pokazao kao pun pogodak. Ono što smo uvidjeli jest njezina sposobnost odličnog jedrenja uz vjetar, čim vjetar dovoljno ‘stisne’ foil i jedrilica se nagne, ona trpi vjetra ‘koliko hoćete’, a mi po vjetru snage do 20 čvorova nismo imali potrebu prelaziti na manji flok. Kada smo dizali foil (koji je pri jedrenju uz vjetar spušten na zavjetrinskoj strani) to smo odmah osjetili na kormilu i zanošenju.

Ovo je fotografija hidrokrila na jedrilici
Hidrokrilo (foil) C-oblika velika je novost u jedrenju

Osim samog jarbola kojim se odlično kontrolira količina sile u glavnom jedru, drugi ključan faktor za ‘mijenjanje brzina’ u jedrenju je i pametno smišljen klizač floka kojim se položaj škota floka lako mijenja po visini s jednom komandom, a s drugom bočno, čime se postiže savršen sklad s moćnim glavnim jedrom i u biti možete birati hoćete li jedriti brzo ili visoko.

Već vidimo primjenu tog ‘barbera’ na prvim izjedravanjima nakon starta. Međutim, za razliku od tradicionalnih jedrilica, kada otpadnete od kursa po koji stupanj, ClubSwan 36 značajno ubrza, pa trebate dobro promisliti kakvu ćete taktiku primijeniti da biste postigli savršen VMG (eng. Velocity Made Good).

S druge strane, jedreći niz vjetar ćete uživati, u prvom redu zahvaljujući dvama kormilima jedrilica je apsolutno upravljiva, ali ‘ne leti’ poput laganih jurilica, već ‘samo’ brzo jedri, a ono što je razlikuje od mnogih drugih jedrilica jest činjenica da je ‘sretnija’ što vjetar jače puše. Kada se naviknete na ukrižane škote genakera, trimanje jedara lako je i intuitivno.

Pun pogodak legendarnog brenda

Prema riječima Ivana Kljakovića Gašpića, koji je proveo puno vremena na palubi ClubSwana 36, brzine preko 20 čvorova nisu strane novoj klasi kada ‘zapuše’. U odnosu na jedrilice prilagođene Open regatama (što je vjerojatno zadnja namjena koju su zamislili tvorci ClubSwana 36), nedostaje mu po koje hvatište za veća prednja jedra, ali ako ovaj ljepotan završi u vašim rukama, to lako možete doraditi.

S druge strane, mnogi dijelovi opreme izabrani su kao ‘best of the best’, na primjer kao netko tko je izbrusio dovoljan broj jedriličarskih tenisica na protukliznim površinama izuzetno cijenim mekanu gumenu oblogu kokpita, taktičari će voljeti Garmin navigaciju, što kazati o električnom pogonskom motoru, a kada u unutrašnjosti jedrilice vidite kako je jednostavno izveden C Foil s hermetički zatvorenim kućištem – sigurno ćete kao i mi kazati: kapa dolje, brodogradilištu Nautor’s Swan, i za ovaj izlet u jedrilice čija veličina danas nije glavni adut ovog legendarnog brenda.

I veselimo se kojoj regati nove klase u Hrvatskoj. Koliko znamo prva bi se trebala održati u Rovinju.

ClubSwan 36 tehnički podaci

Duljina preko svega: 11,00 m
Širina: 3,60 m
Gaz: 2,75 m
Istisnina: 2590 kg
Balast: 1163 kg
Motor: Torquedo 10.0 kW
Zastupnik: Bach Yachting

Tekst Darko Šupuk 
Fotografije & video Nautor’s Swan & ACI Sail

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above