Swan Shadow na testu: Motornjak s dušom jedrilice



4 min
00:11:53
00:11:53

Nautor’s Swan Shadow će zadovoljiti velika očekivanja ljubitelja finskog brenda, ali i privući novu mladu klijentelu, koja ima totalno drukčije poimanje broda i mobilnosti

S bogatom jedriličarskom tradicijom, u kojoj su brodovi finskog brodogradilišta Nautor’s Swan sinonim za performanse, kvalitetu i eleganciju, predstavljanje njihova motornjaka Shadow, ne samo da je prodrmalo nautičku industriju, nego su stvorili nešto neočekivano, novo i uzbudljivo u segmentu ‘open cruisera’.

Swan shadow tender

Premda ih je na tržištu podosta, malo koji izgleda ovako fenomenalno. Jarkko Jämsén (Navia design) poznato je dizajnersko ime, koje stoji iza mnogih uspješnih projekata za Axopar i XO, a među kojima je i Clubswan 50, pa smo imali velika očekivanja.

Ovaj studio uspješno je primijenio bogato naslijeđe finskog brenda iz Pietarsaarija, te stvorio motornjak koji će zadovoljiti velika očekivanja ljubitelja Nautor’s Swana, ali i privući mladu klijentelu, koja ima totalno drukčije poimanje broda i mobilnosti.

motorni brod swan shadow

kokpit swan shadow

Puno pažnje stoga je posvećeno životnom stilu vlasnika, ali i multifunkcionalnoj ulozi ovakvog motornjaka, pa je najizglednije da bude tender za velike jahte ili Nautorove jedrilice poput Swana 78. S besprijekornim izgledom i vrhunskim performansama ide i oprema koja će se rijetko pronaći na openima od 40 stopa. S prepoznatljivim plavim linijama, bočna linija izrazito je elegantna s okomitim pramcem (V 20°), pa je paralela s jedriličarskim DNK neizbježna.

Tipični walkaround bez ijedne stube u svim zonama pruža neposredan kontakt s morem, naročito na krmenoj platformi koja, kada se podigne, funkcionira kao pasarela (podignuti motori), dok uronjena (35 cm) služi kupačima za elegantan i siguran ulazak na brod. Na bokove broda postavljen je širok sloj tikovine pa je svugdje ugodno za sjedenje i okupljanje većeg društva, jer je Shadow registriran za 18 ljudi.

Otvoreni layout i inovativni ‘bolt on’ sistem za namještaj pružaju prilagodljiv dizajn, pa Shadow, osim sportske, ‘pleasure’ i ‘limo’, ima i ‘fisherman’ verziju.

swan shadow skipersko mjesto

Mi smo testirali ‘pleasure’ ili ‘wet bar’ opciju, s ledomatom i hladnjacima ispod skiperske klupe te dužim električnim hard topom. U takvoj verziji sunčalište, koje se preklapanjem naslona lako pretvara u klupu, pa uz drugu sofu za stolom smješta šest osoba, potpuno je prekriveno. Na pramcu se cijeli prostor može pretvoriti u V-sunčalište, jednostavnim spuštanjem stola.

U kabini, pak, ima mjesta za najviše dvoje ljudi s prepoznatljivim Swan uređenjem interijera i jedriličarskim rješenjima poput kreveta koji se može izvući ili zgodno napravljenog toaleta, i time Shadow kao vikend/day cruiser ili tender ispunjava sve zahtjeve budućih klijenata.

Kabina Swan Shadowa

Pogonski motori mogu ići od 3 x 250 do 350 KS, pa se i brzina krstarenja kreće od 35 do 45 čvorova, ovisno o instalaciji, dok je top brzina u najsnažnijoj izvedbi s 3 x 350 KS – vrhunskih 55 čvorova. Kombinacija Mercuryja i Simrada, s uparenim joystickom, čini kontrolu cijelog broda izrazito jednostavnom i sigurnom, a digitalni prekidači imaju i svoju sigurnu ‘manualnu’ verziju na konzoli.

Položaj za kormilom je izvrstan, te vas vrtlog vjetra pri 50-ak čvorova uopće ne ometa u vožnji, dapače, a o mokrom kokpitu nema ni riječi.

Glisiranje Swana Shadowa

Pri krstarećoj brzini pokušali smo ga izbaciti ‘iz takta’ s nekoliko naglih skretanja i prelaženja preko valova, no on se jednostavno ne da iznenaditi i pri svakom manevru ostaje pravi Nautor’s Swan. Vrlo efikasan trup s dvije skaline, kada govorimo o potrošnji može se nazvati i održivim, jer troši samo 4 l/nm pri 30 čvorova. Premda brza vožnja Shadowa nikako nije divlja, a pri 40 čvorova, čak i po malo valovitom moru, ni u jednom trenutku nije izgubio na uglađenosti.

Finsko brodogradilište namjerava proizvoditi ‘samo’ 16 Shadowa godišnje i distribuirati ih po cijelom svijetu kako bi zadržali notu ekskluzivnosti. U planu je i veća verzija Shadowa, o čijim se performansama samo može nagađati, no sudeći prema performansama, izgledu i ugledu ovog brenda, bit će to još jedna osvojena tržišna ‘regata’ za Nautor’s Swan.

Swan Shadow tehnički podaci

Duljina preko svega: 13,23 m
Širina: 4,3 m
Istisnina: 4500 kg
Gaz: 0,86 m
Spremnik za gorivo: 1000 l
Spremnik za vodu: 130 l
Motori: 3 x Mercury 350 KS (225 – 350 KS)
Najveća brzina: 55 čvorova
Graditelj: Nautor’s Swan
Zastupnik: Ocean Adventures

Tekst Filip Bubalo

Fotografije Exastudios, Studio Borlenghi

Video Nautor’s Swan

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above