Swan Shadow na testu: Motornjak s dušom jedrilice

4 MINUTES READ
00:11:53

Nautor’s Swan Shadow će zadovoljiti velika očekivanja ljubitelja finskog brenda, ali i privući novu mladu klijentelu, koja ima totalno drukčije poimanje broda i mobilnosti

S bogatom jedriličarskom tradicijom, u kojoj su brodovi finskog brodogradilišta Nautor’s Swan sinonim za performanse, kvalitetu i eleganciju, predstavljanje njihova motornjaka Shadow, ne samo da je prodrmalo nautičku industriju, nego su stvorili nešto neočekivano, novo i uzbudljivo u segmentu ‘open cruisera’.

Nautor's Swan Shadow motornjak

Premda ih je na tržištu podosta, malo koji izgleda ovako fenomenalno. Jarkko Jämsén (Navia design) poznato je dizajnersko ime, koje stoji iza mnogih uspješnih projekata za Axopar i XO, a među kojima je i Clubswan 50, pa smo imali velika očekivanja.

Ovaj studio uspješno je primijenio bogato naslijeđe finskog brenda iz Pietarsaarija, te stvorio motornjak koji će zadovoljiti velika očekivanja ljubitelja Nautor’s Swana, ali i privući mladu klijentelu, koja ima totalno drukčije poimanje broda i mobilnosti.

motorni brod swan shadow

kokpit swan shadow

Puno pažnje stoga je posvećeno životnom stilu vlasnika, ali i multifunkcionalnoj ulozi ovakvog motornjaka, pa je najizglednije da bude tender za velike jahte ili Nautorove jedrilice poput Swana 78. S besprijekornim izgledom i vrhunskim performansama ide i oprema koja će se rijetko pronaći na openima od 40 stopa. S prepoznatljivim plavim linijama, bočna linija izrazito je elegantna s okomitim pramcem (V 20°), pa je paralela s jedriličarskim DNK neizbježna.

Tipični walkaround bez ijedne stube u svim zonama pruža neposredan kontakt s morem, naročito na krmenoj platformi koja, kada se podigne, funkcionira kao pasarela (podignuti motori), dok uronjena (35 cm) služi kupačima za elegantan i siguran ulazak na brod. Na bokove broda postavljen je širok sloj tikovine pa je svugdje ugodno za sjedenje i okupljanje većeg društva, jer je Shadow registriran za 18 ljudi.

Otvoreni layout i inovativni ‘bolt on’ sistem za namještaj pružaju prilagodljiv dizajn, pa Shadow, osim sportske, ‘pleasure’ i ‘limo’, ima i ‘fisherman’ verziju.

swan shadow skipersko mjesto

Mi smo testirali ‘pleasure’ ili ‘wet bar’ opciju, s ledomatom i hladnjacima ispod skiperske klupe te dužim električnim hard topom. U takvoj verziji sunčalište, koje se preklapanjem naslona lako pretvara u klupu, pa uz drugu sofu za stolom smješta šest osoba, potpuno je prekriveno. Na pramcu se cijeli prostor može pretvoriti u V-sunčalište, jednostavnim spuštanjem stola.

U kabini, pak, ima mjesta za najviše dvoje ljudi s prepoznatljivim Swan uređenjem interijera i jedriličarskim rješenjima poput kreveta koji se može izvući ili zgodno napravljenog toaleta, i time Shadow kao vikend/day cruiser ili tender ispunjava sve zahtjeve budućih klijenata.

Kabina Swan Shadowa

Pogonski motori mogu ići od 3 x 250 do 350 KS, pa se i brzina krstarenja kreće od 35 do 45 čvorova, ovisno o instalaciji, dok je top brzina u najsnažnijoj izvedbi s 3 x 350 KS – vrhunskih 55 čvorova. Kombinacija Mercuryja i Simrada, s uparenim joystickom, čini kontrolu cijelog broda izrazito jednostavnom i sigurnom, a digitalni prekidači imaju i svoju sigurnu ‘manualnu’ verziju na konzoli.

Položaj za kormilom je izvrstan, te vas vrtlog vjetra pri 50-ak čvorova uopće ne ometa u vožnji, dapače, a o mokrom kokpitu nema ni riječi.

Glisiranje Swana Shadowa

Pri krstarećoj brzini pokušali smo ga izbaciti ‘iz takta’ s nekoliko naglih skretanja i prelaženja preko valova, no on se jednostavno ne da iznenaditi i pri svakom manevru ostaje pravi Nautor’s Swan. Vrlo efikasan trup s dvije skaline, kada govorimo o potrošnji može se nazvati i održivim, jer troši samo 4 l/nm pri 30 čvorova. Premda brza vožnja Shadowa nikako nije divlja, a pri 40 čvorova, čak i po malo valovitom moru, ni u jednom trenutku nije izgubio na uglađenosti.

Finsko brodogradilište namjerava proizvoditi ‘samo’ 16 Shadowa godišnje i distribuirati ih po cijelom svijetu kako bi zadržali notu ekskluzivnosti. U planu je i veća verzija Shadowa, o čijim se performansama samo može nagađati, no sudeći prema performansama, izgledu i ugledu ovog brenda, bit će to još jedna osvojena tržišna ‘regata’ za Nautor’s Swan.

Swan Shadow tehnički podaci

Duljina preko svega: 13,23 m
Širina: 4,3 m
Istisnina: 4500 kg
Gaz: 0,86 m
Spremnik za gorivo: 1000 l
Spremnik za vodu: 130 l
Motori: 3 x Mercury 350 KS (225 – 350 KS)
Najveća brzina: 55 čvorova
Graditelj: Nautor’s Swan
Zastupnik: Ocean Adventures

Tekst Filip Bubalo

Fotografije Exastudios, Studio Borlenghi

Video Nautor’s Swan

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Swan 120 Jahting

Swan 120: Komfor bez pramca

Komfor bez premca, sigurno kretanje i potrebna razina pouzdanosti: novi Swan 120 pomiče granice za jedrilice ovih dimenzija Arhitektura ovog inspirativnog projekta djelo je studija …

Ovo je fotografija Juan Kouyoumdjian Naval dizajn

Juan Kouyoumdjian: Dizajnerski genij

Juan Kouyoumdjian, jedan od najvećih navalnih arhitekata današnjice poznat kao Juan K, za ljetni broj naše revije govori o svojoj dizajnerskoj filozofiji, novim trendovima u …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija Swan Shadow u plovidbi Jahting

Swan Shadow: Prva motorna jahta Nautor’s Swana

Nautor’s Swan ponovno pomiče svoje granice ulaskom na tržište motornih brodova, s modelom Swan Shadow Rođen iz strasti koju Leonardo Ferragamo gaji prema moru, model …

Jahting

Novi ClubSwan 80 promijenit će svijet Maxija

Novi krstaš ClubSwan 80 finskog brodogradilišta Nautor’s Swan izvanredan je doprinos programu te ugledne kuće: tehnološki napredan, temeljito će promijeniti standarde jedrilica kategorije Maxi ‘Osnova …

Cannes Jahting

Predstavljamo 10 jedrilica i katamarana za uživanje

Jedrilice i sve vezano uz pogon na jedra prvi put su zasebna tema na Cannes Yachting festivalu u desetak minuta vožnje brodom udaljenom Port Cantu …

jedrilica scuderia 65 Testovi

Scuderia 65 na testu: Sexy jurilica

Naručitelj ove fantastične i jedinstvene ljepotice pod jedrima strastveni je jedriličar, koji Scuderiju 65 koristi za offshore regatavanje, ali i za krstarenje kao na ‘običnoj’ …

Plovidba

Hvar: Vodič za najspektakularniji otok na Jadranu

Hvar je kao najpopularniji otok na Jadranu savršena kombinacija glamura, nautičkog hedonizma i fascinantne prirode koja jamči bajkovitu morsku avanturu Otok Hvar predstavlja prestižni nautički …

Luksuz

Cascade Dubrovnik: Luksuzna vila u blizini Starog grada

Oduvijek ste sanjarili o životu u gradu, u atraktivnoj nekretnini koja istodobno predstavlja pametno ulaganje i idealnu oazu s najljepšim pogledom koji možete zamisliti? Neupitno …

dubrovnik stradun Destinacije

Dubrovnik: Jadranski simbol slobode i ljepote

Svojom prirodnom ljepotom, bogatom poviješću, zavodljivim šarmom, ugodnom klimom i obalom neusporedive ljepote, UNESCO-ov grad Dubrovnik spada među najposjećenije mediteranske destinacije Dubrovnik kao da je …

nova generazija aperitiva Chandon Garden Spritz Luksuz

Prvi gutljaj ljeta uz Chandon Garden Spritz

Profinjen i drukčiji, jednostavan no intrigantan, Chandon Garden Spritz je nova generacija aperitiva, koji klasičan spritz podiže na sasvim novu razinu Savršene ravnoteže između slatkoće …

Luksuz

U Splitu otvoren Move Moto

Dobra vijest za sve ljubitelje vrhunskih motocikala i skutera. Naime, u Splitu na adresi Poljička cesta 26, otvoren je novi prodajni servisni centar Move Moto …

Scroll to Top