Nautor’s Swan Shadow će zadovoljiti velika očekivanja ljubitelja finskog brenda, ali i privući novu mladu klijentelu, koja ima totalno drukčije poimanje broda i mobilnosti
S bogatom jedriličarskom tradicijom, u kojoj su brodovi finskog brodogradilišta Nautor’s Swan sinonim za performanse, kvalitetu i eleganciju, predstavljanje njihova motornjaka Shadow, ne samo da je prodrmalo nautičku industriju, nego su stvorili nešto neočekivano, novo i uzbudljivo u segmentu ‘open cruisera’.
Premda ih je na tržištu podosta, malo koji izgleda ovako fenomenalno. Jarkko Jämsén (Navia design) poznato je dizajnersko ime, koje stoji iza mnogih uspješnih projekata za Axopar i XO, a među kojima je i Clubswan 50, pa smo imali velika očekivanja.
Ovaj studio uspješno je primijenio bogato naslijeđe finskog brenda iz Pietarsaarija, te stvorio motornjak koji će zadovoljiti velika očekivanja ljubitelja Nautor’s Swana, ali i privući mladu klijentelu, koja ima totalno drukčije poimanje broda i mobilnosti.
Puno pažnje stoga je posvećeno životnom stilu vlasnika, ali i multifunkcionalnoj ulozi ovakvog motornjaka, pa je najizglednije da bude tender za velike jahte ili Nautorove jedrilice poput Swana 78. S besprijekornim izgledom i vrhunskim performansama ide i oprema koja će se rijetko pronaći na openima od 40 stopa. S prepoznatljivim plavim linijama, bočna linija izrazito je elegantna s okomitim pramcem (V 20°), pa je paralela s jedriličarskim DNK neizbježna.
Tipični walkaround bez ijedne stube u svim zonama pruža neposredan kontakt s morem, naročito na krmenoj platformi koja, kada se podigne, funkcionira kao pasarela (podignuti motori), dok uronjena (35 cm) služi kupačima za elegantan i siguran ulazak na brod. Na bokove broda postavljen je širok sloj tikovine pa je svugdje ugodno za sjedenje i okupljanje većeg društva, jer je Shadow registriran za 18 ljudi.
Otvoreni layout i inovativni ‘bolt on’ sistem za namještaj pružaju prilagodljiv dizajn, pa Shadow, osim sportske, ‘pleasure’ i ‘limo’, ima i ‘fisherman’ verziju.
Mi smo testirali ‘pleasure’ ili ‘wet bar’ opciju, s ledomatom i hladnjacima ispod skiperske klupe te dužim električnim hard topom. U takvoj verziji sunčalište, koje se preklapanjem naslona lako pretvara u klupu, pa uz drugu sofu za stolom smješta šest osoba, potpuno je prekriveno. Na pramcu se cijeli prostor može pretvoriti u V-sunčalište, jednostavnim spuštanjem stola.
U kabini, pak, ima mjesta za najviše dvoje ljudi s prepoznatljivim Swan uređenjem interijera i jedriličarskim rješenjima poput kreveta koji se može izvući ili zgodno napravljenog toaleta, i time Shadow kao vikend/day cruiser ili tender ispunjava sve zahtjeve budućih klijenata.
Pogonski motori mogu ići od 3 x 250 do 350 KS, pa se i brzina krstarenja kreće od 35 do 45 čvorova, ovisno o instalaciji, dok je top brzina u najsnažnijoj izvedbi s 3 x 350 KS – vrhunskih 55 čvorova. Kombinacija Mercuryja i Simrada, s uparenim joystickom, čini kontrolu cijelog broda izrazito jednostavnom i sigurnom, a digitalni prekidači imaju i svoju sigurnu ‘manualnu’ verziju na konzoli.
Položaj za kormilom je izvrstan, te vas vrtlog vjetra pri 50-ak čvorova uopće ne ometa u vožnji, dapače, a o mokrom kokpitu nema ni riječi.
Pri krstarećoj brzini pokušali smo ga izbaciti ‘iz takta’ s nekoliko naglih skretanja i prelaženja preko valova, no on se jednostavno ne da iznenaditi i pri svakom manevru ostaje pravi Nautor’s Swan. Vrlo efikasan trup s dvije skaline, kada govorimo o potrošnji može se nazvati i održivim, jer troši samo 4 l/nm pri 30 čvorova. Premda brza vožnja Shadowa nikako nije divlja, a pri 40 čvorova, čak i po malo valovitom moru, ni u jednom trenutku nije izgubio na uglađenosti.
Finsko brodogradilište namjerava proizvoditi ‘samo’ 16 Shadowa godišnje i distribuirati ih po cijelom svijetu kako bi zadržali notu ekskluzivnosti. U planu je i veća verzija Shadowa, o čijim se performansama samo može nagađati, no sudeći prema performansama, izgledu i ugledu ovog brenda, bit će to još jedna osvojena tržišna ‘regata’ za Nautor’s Swan.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije Exastudios, Studio Borlenghi
Video Nautor’s Swan