Od 2008. Arcadia je isporučila oko 30 jahta, a u ovoj godini ostaje jedno od najaktivnijih brodogradilišta u međunarodnim razmjerima: čak je deset brodova trenutno u fazi gradnje ili opremanja
Posljednjih desetak godina Arcadia Yachts napreduje prema statusu simbola nautičke industrije na području Caprija i Sorrenta, gdje u radnom prostoru površine 47.000 četvornih metara rade iskusni majstori koji besprijekorno poznaju moderne tehnologije, te se odlikuju smislom za detalje i pažnjom prema okolišu.
U tom brodogradilištu, naručitelj je srce projekta, što znači da dizajn počinje detaljnom analizom njegovih prohtjeva i načina korištenja jahte, a ne oblikovanjem njezina trupa. Prostrane cjeline na otvorenom pridonose da se vlasnici brodova osjećaju zaista na moru. Prozori visine stijena, bočni otvori i inovativno osmišljene staklene površine – koje se otvaraju i zatvaraju kao u automobilu – brišu granice interijera i eksterijera, pa se jahta stapa s prirodom koja je okružuje.
Arcadijina flota sastoji se od tri linije: gama A, vjerojatno najpoznatija serija kuće, obuhvaća pet modela: A85, A85s, A100, A105 i A115; gama Sherpa sa modelima Sherpa (60’) i Sherpa XL (80’) odlikuje se velikim prostorima za druženje, prostranošću cjelina pod palubom i značajnom autonomijom, dok je ovo brodogradilište iskoračilo u svijet čeličnih korita linijom FOR.TH – akronim znači Forward Thinking, promišljanje unaprijed, a odnosi se na inovativno promišljanje o dimenzijama jahte.
Činjenica je, naime, da mnogi graditelji pri dizajniranju najvažnijim elementom više ne smatraju impresivne dimenzije, nego jednostavan užitak plovidbe u dodiru s prirodom i zbog toga vode računa o vremenu i prostoru za njegovanje obiteljskih spona. Prožimanje s prirodom ostvaruje se velikim ostakljenim površinama, kao i otvorenim krmenim dijelom glavne i gornje palube. Dizajn interijera temelji se na profinjeno i moderno osmišljenom rasporedu cjelina, nalik onom pri oblikovanju luksuznih kuća.
Prošle je godine Arcadia kupila 21% Marine di Torre Annunziata, s proizvodnim halama i dokom za porinuća, pa je površina pogona ovog brodogradilišta porasla na 47.000 četvornih metara. Istodobno je reorganiziran proces gradnje jahta, tako da je kapacitet brodogradilišta sada osam novogradnji u fazi spajanja sekcija i opremanja, uz četiri korita u fazi laminiranja.
Strateška orijentacija predviđa povećanje broja jahta u gradnji i jačanje potpore nakon prodaje, ili – kako kaže Ugo Pellegrino, direktor prodaje – ‘namjera nam je proizvoditi što veće jahte, ne mijenjajući kućni DNK i održavajući bliske odnose s naručiteljima. Potpisane narudžbe, pregovori koji se odvijaju i entuzijazam potaknut pri gradnji nedavno dovršenih modela ohrabruju mene i druge dioničare da preuzmemo poduzetničke odgovornosti i posegnemo za prilikama što se ukazuju, što znači i da prihvatimo neizbježne rizike.’
Zahvaljujući aktivnostima nakon isporuke, Arcadia je uspostavila izvrsne izravne odnose s kapetanima i vlasnicima, što se odrazilo time da se 25% klijenata godinama vraća s novim narudžbama. ‘Stoga smo kupnju 21% Marine di Torre Annunziata shvatili kao osnovu za prirodan rast naših aktivnosti, u skladu s ustaljenim načelima poslovanja’, istaknuo je Pellegrino.
U ovoj godini, Arcadia ostaje jedno od najaktivnijih brodogradilišta u međunarodnim razmjerima: čak je deset brodova trenutno u fazi gradnje ili opremanja, cijeli prostor je u punom pogonu, a vrijednost jahta na kojima se radi veća je od 40 milijuna eura. Sada su u gradnji po dvije jahte modela A85 i A105, jedna A115 i tri linije Sherpa, te Sherpa XL, od kojih će prva pred javnost na ovogodišnjem nautičkom festivalu u Cannesu.
Zanimljivo je, međutim, da uz tako dojmljivu zaposlenost, brodogradilište koristi svega 60% svojih mogućnosti. ‘U nešto manje od deset godina djelovanja, naša je kuća isporučila oko 30 jahta imenom Arcadia, a što nas ispunjava ponosom i ohrabruje da radimo više i bolje. U godinama koje dolaze usredotočit ćemo se na nove proizvodne linije i unaprijediti distribuciju, kao i skratiti rokove isporuke. Namjera nam je, također, sve bolje odgovarati zahtjevima klijenata za individualizacijom brodova’, zaključio je Pellegrino.
Fotografije Arcadia