Absolute Navetta 48

by Yachts Croatia

Stvorena za Mediteran

Kvalitetan talijanski dizajn koji je odlika i ove jahte nastavak je uspješnih modela od 58 i 52 stope

Nakon iznimno uspješnog modela Navetta 58 te nakon toga Navette 52, talijanski proizvođač Absolute nastavio je u logičnom smjeru proširenja svoje game, te ove godine na sajmu u Cannesu predstavio Navettu 48, novi trenutno najmanji model čitave game. Razloge popularnosti treba tražiti u kvalitetnom dizajnu, koji objedinjuje učinkovit trup poznat po štednji goriva u plovidbi, prostranosti i odličnoj vrijednosti za cijenu. Linija Navetta (šatl na hrvatskom, op.a) za Absolute je bila velika prekretnica budući da je u samo nekoliko godina postala vrlo popularna i zauzela veliki udjel među svim Absolutovim prodanim jahtama. Novi model rađen je s ciljem da osigura ponudu i za segment tržišta do 50 stopa, a prema svemu viđenome očito je da će Absolute uzeti veliki kolač tržišta jer ovaj model uspješno nastavlja spomenutu formulu. Prateći dizajn svojih prethodnica, Navetta 48 se ističe visokom siluetom, visokim trupom na koji je postavljeno visoko nadgrađe, gotovo potpuno prekriveno prozorima salona, i prostrani flybridge koji prekriva većinu krova, te tvrdim krovom nad samim flybridgeom. Na samome trupu dvije trapezoidne crne površine, jedna na pramcu i jedna na sredini trupa, prekrivaju bočne prozore kabina te ocrtavaju prepoznatljivi trademark Absolutovih jahti. Navetta 48 opremljena je krmenom platformom koja se spušta u more te ujedno služi kao mjesto za tender budući da je prostor u samoj krmi rezerviran za skipersku kabinu s kupaonicom. Glavna paluba počinje s prostorom ispred ulaza u kabinu u nadgrađu i natkrivena je stražnjim dijelom flybridgea. Sa stolom za objedovanje i sofom s mjestom za troje, ovo je samo jedno od ugodnih mjesta za boravak na brodu.

Absolute Navetta 48

Fly paluba je vrlo prostrana, pogotovo jer nema uobičajenih stuba, ali ima vanjski salon velikih dimenzija

Pramčani dio rezerviran je za sunčalište ispred vjetrobranskog stakla nadgrađa, a bočni prolazi koji vode do pramca su, kako to dolikuje jahti ovog tipa, dovoljno široki da omoguće kretanje i pri nemirnom moru te su, uz to, natkriveni malenim proširenjima na nadgrađu. Flybridge kod ovog modela je jednake površine kao i unutrašnjost salona, a kod testiranog primjerka bio je natkriven tvrdim krovom koji se proteže od kraja kokpita do upravljačkog mjesta, ostavljajući sunčalište ispred upravljačkog mjesta nenatkrivenim za ugodno sunčanje. Čitavi krmeni dio flybridgea rezerviran je za stol za objedovanje i polukružnu sofu oko njega, zamišljenu kao glavno mjesto za objedovanje vani na brodu. Naravno, uz ovakav stol, tu je i vanjski bar smješten na lijevoj strani flybridgea, opremljen sudoperom, hladnjakom te električnim roštiljem. Upravljačko mjesto je neobično postavljeno u sredini flybridgea, zbog bolje preglednosti te da pruži dobar osjećaj u plovidbi, a sa strane se nalaze malene sofe s kojih gosti mogu biti uz skipera tijekom plovidbe. Unutrašnjost salona, nakon ulaza kroz krmena vrata, dočekat će vas s prostranom kuhinjom na lijevoj strani, dok se na suprotnoj strani nalazi hladnjak te malena komoda u kojoj je hladnjak za vino. Glavni dio salona – prostor za objedovanje, blago je povišen od ostatka salona za dvije stube te, uz stol i polukružnu sofu, uključuje i malenu sofu nasuprot stola iza koje je mjesto za LCD televizor. Upravljačko mjesto u unutrašnjosti smješteno je na desnoj strani kokpita te pruža dobru preglednost budući da je salon potpuno ostakljen sa svih strana, iako je za pristajanje potrebno koristiti krmenu kameru.

Ispod palube nalaze se tri raskošne dvokrevetne kabine i dvije kupaonice: vlasnička kabina je u pramcu, VIP u krmi, a tu je i kabina za goste s dva odvojena ležaja

Gledajući tlocrt glavnog trupa, očito je da je unutrašnjost trupa iskorištena do zadnjeg milimetra, s dvije prostrane kabine, vlasničkom u pramcu i VIP u krmi s bračnim krevetima te jednom za goste s dva pojedinačna kreveta i dvije kupaonice. Kabina u pramcu je vlasnička budući da je površinom veća te ima veće bočne, odnosno pramčane prozore. Kako je to napravljeno i na prethodnim modelima, uzglavlje kreveta postavljeno je uz desnu stranicu pramca, čime je dobiven prostor s obje strane kreveta, a kabina ima i dovoljno mjesta za maleni radni stol te garderobu. VIP kabina postavljena je u trupu kako bi se maksimalno iskoristio prostor u trupu te se, kao i vlasnička, može pohvaliti radnim stolom i velikom garderobom. Ova kabina doduše dijeli kupaonicu s kabinom za goste, dovoljno luksuznom i prekrivenom bijelim mramorom. Iz aspekta upravljanja, Navetta 48 izrazito je lagan brod za manevriranje, zahvaljujuće Volvo IPS zakretnim propelerima koji uz joystick čine upravljanje više nego laganim, a ugrađeni pramčani propeler pokazao se nepotrebnim. Na moru, Navetta 48 odličan je primjer svega što ovakav tip jahti pruža, a to je odlična ekonomičnost i ugodna plovidba. Tako je testirani primjerak, opremljen s dva Volvo Penta D6 IPS 600 motora od 435 konjskih snaga, ugodno polagano krstario pri 1200 okretaja brzinom od šest čvorova i potrošnjom od samo 7,6 litara po satu. Optimalna brzina krstarenja iznosi 10 čvorova s potrošnjom od oko 40 litara na sat, a pri 3000 okretaja i 18 čvorova Navetta 48 počinje glisirati. Maksimalna brzina koju smo postigli je 27 čvorova pri 3650 okretaja, i odličnu potrošnju od 170 litara na sat. U svakom trenutku na testu, Navetta se pokazala kao stabilan brod koji se jako malo naginje, čak i pri punom okretu, i koji uvjerljivo probija valove. S novim modelom, Absolute nastavlja liniju izvrsnih brodova koji će svojim vlasnicima pružiti maksimalan komfor i vrijednost te će sigurno biti omiljeni na Mediteranu i Jadranu.

Tehnički podaci

Duljina preko svega: 14,93 m
Širina: 4,65 m
Gaz: 1,25 m
Istisnina: 23,5 t
Spremnik za gorivo: 1800 l
Spremnik za vodu: 530 l
Motori: 2 x D6-IPS 600 (2 x 320 kW – 2 x 435 KS)
Najveća brzina: 26 čv.
Brzina krstarenja: 21 čv.
Zastupnik: Adriatic Wave

Fotografije Absolute Yachts / Alberto Cocchi

Azimut S6
Aquila 44