Tommaso Spadolini

3 MINUTES READ

Olovka koja crta bezvremenske klasike

Jedan od vrhunskih talijanskih dizajnera slavi 40 godina napornog rada i uspjeha u oblikovanju jahta

Nakon četrdeset godina djelovanja u arhitekturi i oblikovanju, Tommaso Spadolini slavi svoje časno mjesto u vrhu talijanskog nautičkog dizajna. Sin slavnog arhitekta Pierluigija Spadolinija, Tommaso je karijeru započeo u dizajnerskom uredu svog oca, a nakon što je on 1959. nominiran za predsjednika udruženja talijanskih industrijskih dizajnera, ranih šezdesetih otvorila mu se i mogućnost suradnje s brodogradilištem Cantieri di Pisa, za koje je oblikovao cijeli niz plovila, posebice revolucionarnu seriju Akhir. ‘Meni su jahte oduvijek bile, a i danas jesu, prvi izbor u primjeni dizajna – na tom području pridonosim cjelokupnim nataloženim obiteljskim znanjem’, kaže Tommaso, kojemu je upravo spomenuti očev posao otvorio svijet navalnog projektiranja.

Tommaso Spadolini
Spadolinijev se rad od samih početaka odlikuje esencijalnošću i bezvremenskom elegancijom linija (Numptia 70)

Slijedila je suradnja s mnogim vrsnim brodograditeljima, počevši od Barberisa, za koga je Tommaso 1980. dizajnirao prvu samostalnu liniju, da bi uskoro počeo raditi za kompaniju Canados. Prvijenac iz te suradnje, Canados 70 – porinut 1984. – predstavio se jednom od ključnih odlika njegova rada: dizajn se uvijek mora oslanjati na funkcionalnost. Canados 70 donio je preokret u dizajnu luksuznih jahta, pa je slijedila cijela linija: pod oznakama 58, 85, 90 i 95 između 1984. i 1992. sagrađeno je čak 107 brodova. Godine 1992. Tommaso Spadolini dobio je osobit zadatak: da oblikuje Fortunu, jahtu za španjolsku kraljevsku obitelj. Porinuta 2000., ta 43-metarska superjahta, čiji je trup projektirao američki studio Donalda Blunta, uz pogon trima turbinama, postiže brzinu od gotovo 75 čvorova… točno 74,8, kako kaže sâm Tommaso. ‘Uistinu je posebna, bio sam odgovoran za njezine vanjske linije, ispitane u zračnom tunelu radi provjere prozračivanja strojarnice.’ Iz svog ureda u Firenzi, Spadolini radi povremeno, po posebnim narudžbama, za značajna svjetska brodogradilišta, primjerice Wally Yachts (za koje je, u suradnji s dizajnerom interijera, projektirao dvije jahte od 80 stopa), ili Camper & Nicholson, kojima je dizajnirao prvu motornu jahtu.

Tommaso Spadolini
Otam Gipsy

Za Aprea Mare Tommaso je osmislio linije 11-metarskog glisera Don Giovanni, kombinirajući ustaljenu konfiguraciju sorentinskoga guca i izvanredno dinamično nadgrađe, koje je bilo nominirano za talijansku nagradu za nautički dizajn Compasso d’Oro. U godinama što su slijedile, brodogradilište Aprea primijenilo je osnove tog dizajna na nekoliko raznih modela, sve do najduljeg od 16 metara. Početkom 21. stoljeća Spadolini radi na nekoliko posebnih projekata: Baglietto 138 RC, za Roberta Cavallija, koji je porinut 2004., te Nina J, dovršenu 2005. godine. Obje te jahte blistavi su promjeri koncepta wide body, ali bez bočnih paluba – sve je smješteno unutar nadgrađa od zida do zida, kako bi se iskoristio sav raspoloživ unutarnji volumen. Tommaso Spadolini zapravo je prvi shvatio da će povećanje volumena revolucionirati gradnju superjahta, pa se bacio na niz projekata koji su obilježiti to vrijeme: Aslec, duljine 46 metara, sagrađen u brodogradilištu Rossinavi i porinut 2012. kao četvrti njegov projekt za istog naručitelja; Numptia od 70 metara, sagrađena u istom brodogradilištu i porinuta 2011., sljedeće je godine osvojila nagradu Superyacht Awards; Gipsy, glisirajuća jahta duljine 35 metara, sagrađena je u genovskom brodogradilištu Otam. Taj brod, dovršen 2016., godinu dana kasnije Spadoliniju je donio još jedan trofej – World Superyacht Awards, kao i priznanje Showboats Design Awards podijeljeno s Umbertom Taviglianijem, projektantom trupa.

Tommaso Spadolini
Nina J 43

U posljednjih desetak godina, studiju Spadolini bilo je povjereno nekoliko projekata osvježavanja i pregradnje blistavih jahta koje su za novu mladost pripremane na navozima brodogradilišta Cantieri di Pisa, Magnum i Baglietto. Na poziv turskog brodogradilišta Sirena Marine, nedavno je Spadolini – u suradnji sa studijom Germana Frersa – dizajnirao interijere modela 56 i 64, dok je 2017. godine uspostavio plodnu suradnju s kućom Rosetti Superyacht, za koju dizajnira cijelu gamu modela duljine od 50 do 85 metara. Za ljeto ove godine planirano je porinuće nove jahte za Roberta Cavallija, kao i 102-metarske motorne jahte koju CCN gradi za jedan američki bračni par – Spadolini dizajnira interijer, u svom stilu bezvremene klasike, čistih linija lišenih ekstravagancije, istodobno klasičnih i modernih. Kako sam kaže: ‘Skladan i uravnotežen dizajn nikad ne zastarijeva, što kad je o jahtama riječ znači da su valjane njihove esencijalne linije.’ Stoga Tommaso Spadolini i danas baš svaki novi projekt počinje crtežom slobodnom rukom – samo se tako može izraziti, kaže, i u projekt ugraditi osjećajna komponenta neke ideje, njezina duša.

Fotografije Tommaso Spadolini

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
prestige-01 Brodogradilišta

Prestige Yachts: Na moru kao kod kuće

Svega 30 godina trebalo je brendu Prestige Yachts da se istakne kao svjetski predvodnik na tržištu motornih jahti, s više od 4000 brodova na moru …

Jahting

Novi zastupnik Fairlinea

Tvrtka Baotić Yachting objavila je da je stupila u partnerstvo s brodogradilištem Fairline Yachts, koje na temelju britanske tradicije u proizvodnji brodova za razonodu, stvara …

Pure Silence Yachts Jahting

Potpuna tišina

Novi trend u proizvodnji ekološki orijentiranih jahti poštuje prirodu i vlasniku jamči apsolutni komfor Održivost luksuza Ova inovativna aluminijska jahta duljine 23,9 metara rezultat je …

Aventura 10 Power Motor Catamaran Jahting

Almissani zastupa i Aventura Catamarans

Inovativni francuski proizvođač katamarana Splitska tvrtka Almissani, s dugogodišnjim prisustvom u svijetu nautike, krajem prošle godine postala je zastupnik inovativnog francuskog proizvođača katamarana – Aventura …

Hanse 458 Jahting

Hanse plovila za trendsetere

Moderne Hanse 458 i Hanse 508 jedrilice Biti trendseter znači imati hrabrosti iskušati nove stvari i dulje razdoblje predstavljati nova uspješna rješenja. Hanse serija 8 ima …

Perini Navi New Range Jahting

Nove linije jahta Perini Navi

S/Y Sybaris od 70 m i S/Y Perseus 3 od 60 m Prvi put u svojoj povijesti, brodogradilište Perini Navi predstavlja tri linije motornih i …

Ovo je fotografija Tanya Houppermans, krokodil Umjetnost

Ocean Photography Awards: Priroda je najvještiji umjetnik

Ocean Photography Awards ima jednostavnu misiju: osvijetliti ljepotu našeg prekrasnog plavog planeta i istaknuti mnoge nedaće s kojima se suočava morski svijet Nedavno su proglašeni …

Ovo je fotografija Natali Dizdar Intervjui

Natali Dizdar: Punim jedrima u nove izazove

U svom profesionalnom životu Natali Dizdar spojila je tri zanimanja: skiperica, pop-pjevačica i psihoterapeutkinja, a svaki je brod, kaže, poput pjesme ili čovjeka – priča …

Ovo je fotografija pogled odozgo na otok Silbu Destinacije

Otok Silba: Skriveni kutak Dalmacije

Premda je površinom malen otok, Silba obiluje pješčanim i šljunčanim plažama i uvalicama, područjima obraslim crnikom, te nesvakidašnjim znamenitostima Svaka usporedba otoka Silbe odnosno njegovih …

Ovo je fotografija novog broja u prodaji YC69 Jahting

Novi broj u prodaji: Rapsodija novih jahti

U našem listopadskom broju donosimo vam pregled sajma u Cannesu s dvadeset stranica premijerno prikazanih jahti. Jahting industrija doživljava svoje zvjezdane trenutke, a proizvođači se, …

Ovo je fotografija jahte Prestige X70 Testovi

Prestige X70 na testu: ‘Wow’ crossover

Prestige X70, kao predstavnik nove linije X-Line, najhrabrije je dizajnirana jahta koju je ovo brodogradilište ikada proizvelo. Test u Cannesu pokazao nam je kako se …

Ovo je fotografija novog modela Sealine S390 Jahting

Sealine serija S-line nadopunjena modelom S390

Sealine popunjava prazninu između modela S335 i S430 predstavljanjem novog modela S390 u svojoj sportskoj seriji S-line S390 je savršena ljetna jahta nešto kraća od …

Scroll to Top