Savjet stručnjaka: Kako izgleda dobra priprema broda za sezonu?

7 MINUTES READ
00:02:05

U suradnji s jednim od najboljih servisa na Jadranu – Merk & Merk saznajte sve tajne dobre pripreme broda za morske gušte

Svi vlasnici brodova znaju kako je dobar servis osnovni preduvjet uživanja u moru i plovidbi, a naša je namjera da kroz ovaj tekst podijeljen u nekoliko ključnih segmenata održavanja broda (trup, elektronika, motori) dobijete mnogo korisnih savjeta o tome kako izgleda dobra priprema broda za sezonu i morske gušte.

Merk & Merk je tvrtka za prodaju i servisiranje jahti, smještena u samom srcu dalmatinske obale, prekrasnom malom ribarskom mjestu – Tribunj. Servisom jahti bave se već više od 15 godina, tako da su se susreli s vjerojatno svim zahtjevima koji može postojati u vezi sa servisom, održavanjem i popravkom te nadogradnjom plovila. S 40 djelatnika pokrivaju sve dijelove jahte – od stakloplastike, preko elektronike, do mehanike i stolarije. Briga o jahti je cjelogodišnji posao i ako želite da je jahta tehnički i optički uvijek u optimalnom stanju i da ju u datom trenutku možete lako prodati ako poželite, trebate joj se posvetiti.

Što uključuje priprema broda za sezonu?

U tom smislu pored redovitih sezonskih priprema, u servisu Merk & Merk možete dobiti i uslugu cjelovitog upravljanja jahtom, tzv. yacht management, koji po potrebi može uključivati, osim naravno održavanja, i vođenje raznih evidencija poput brodskih papira, posade, stavljanja u charter i sl.

Merk & Merk zapošljava više od 40 ljudi u Tribunju

‘Ova je godina malo specifična s obzirom na situaciju, ali stvari se vraćaju u normalu. Pripreme brodova za sezonu su krenule, klijenti žele imati spremna plovila, a Merk & Merk stoji im na usluzi tijekom tog zahtjevnog posla’, rekao je u uvodu Julian Merk.
S obzirom na to da se ljeto približava, sada je vrijeme kada je najviše posla u servisu. Merk & Merk radi kompletnu pripremu jahti za sezonu, što u pravilu uključuje obnavljanje podvodne zaštite (antifoulinga, cink protektora, čišćenje i zaštitu metalnih dijelova kao propelera, trimova, stabilizatora…), pranje i poliranje, kozmetičke popravke gelcoata, osvježavanje tikovih paluba i ostalih drvenih površina, testiranje svih sistema i po potrebi probnu vožnju.

‘Brodovi su ove godine malo dulje stajali, ali savjetujemo vlasnicima i klijentima da provjere sve važne funkcije na svojim plovilima, a potom u našem servisu odrade pripremu za novu sezonu. Tako će maksimalno uštedjeti na vremenu, a njihov će brod biti brzo spreman za ljetne gušte’, pojasnio je Julian Merk.

Svaki klijent prilikom dolaska u servis Merk & Merk dobiva u detalje specificiranu ponudu prema kojoj odabire što od radova želi obaviti, na temelju čega kasnije ima i vrlo detaljnu povijest održavanja plovila. Dobra servisna povijest može biti od velikog značaja prilikom prodaje broda. Evo što iz svog bogatog iskustva savjetuju vlasnicima plovila:

Trup: Svake godine obnova antifouling premaza

Priprema broda svake godine uključuje zaštitu podvodnog dijela plovila

Što se samog trupa tiče, Merk & Merk svim klijentima savjetuje da svake godine obnove antivegetativni (antifouling) premaz te cink protektore (zaštita od galvanske struje koju more kao takvo proizvodi). Antifouling premaz može biti tvrdi i meki – sportski cruiseri, odnosno brzi brodovi, imaju u pravilu tvrdi premaz. Većina pak jahti ima meki premaz. Sprječavanje stvaranja školjaka i hvatanje morske trave za trup ima utjecaj na brzinu koju neka jahta može postići, ali i na potrošnju goriva jer plovilo lakše ‘klizi’ kroz more. Nema vlasnika jahte koji nije dobro upoznat s potrebnom zaštitom podvodnog dijela plovila.

Kompletnu priprema broda za sezonu, što u pravilu uključuje obnavljanje podvodne zaštite (antifoulinga, cink protektora, čišćenje i zaštitu metalnih dijelova kao propelera, trimova, stabilizatora…), pranje i poliranje, kozmetičke popravke gelcoata, osvježavanje tikovih paluba i ostalih drvenih površina, testiranje svih sistema i po potrebi probnu vožnju

Cink protektori ili ‘žrtvene anode’ kako se još nazivaju, su zapravo točno to što im ime kaže. Njih se ‘žrtvuje’ tako što ih se postavlja na strateška mjesta na trupu. Pošto su mekši od recimo propelera, potisnika i ostalih metalnih dijelova koji se nalaze ispod vodene površine, galvanska struja napada prvo njih. Kada vidite godinu dana stari cink protektor, možete točno vidjeti koliko njega je nestalo, odnosno koliko ga je nagrizla galvanska struja. Da njega nije bilo na trupu, galvanska struja bi tako nagrizla neki od vitalnih metalnih dijelova broda. Navedeni radovi su nešto što se mora redovito raditi da bi vam jahta ostala zdrava. Većina ostalih radova po trupu tiče se kozmetike, poput pranja i poliranja. Vremenski uvjeti mogu ostaviti značajne tragove na nadvodnom dijelu trupa. Lijepo opran i ispoliran brod će na neko vrijeme odbijati negativne vremenske utjecaje, a i što ima ljepše od dolaska na jahtu koja se sjaji pod suncem?! Primijetite li pak napuknuća po trupu, bez obzira na njihovu veličinu, jako je važno da iste date pregledati od stručnjaka. Čak i najtanje/najmanje pukotine mogu biti znak strukturnog problema broda.

Što sve treba napraviti kod servisa motora

Održavanje broda ne može proći bez servisa motora. Servisiranje motora odvija se prema servisnim protokolima koje propisuje svaki proizvođač. Merk & Merk je ovlašteni servisni centar za Volvo Penta motore, ali imaju iskustva u servisiranju svih poznatijih marki proizvođača motora. Generalno je pravilo da se manji servisi koji uključuju izmjenu ulja i filtera ulja i filtera goriva preporučuju svake godine, bez obzira koliko je radnih sati motor odradio. Prilikom svakog servisa, provjeravaju se i drugi vitalni dijelovi motora, poput remenja, provjerava se postoji li negdje curenje, provjere se svi spojevi i kabeli.

Priprema broda na dizalici
Dobar servis broda osnovni je preduvjet uživanja u moru i plovidbi

U slučaju da se radi o Volvo Penta motoru, isti se spaja na dijagnostiku kako bi se vidjele eventualne greške ili možebitni servisni zahtjevi koje nalaže proizvođač. Veći servisi uključuju provjeravanje ventila, injektora, čišćenja izmjenjivača topline i druge specifične radnje propisane servisnim protokolom proizvođača. Takvi servisi su u pravilu na redu nakon 200/500/1000 sati rada motora, ili nakon proteka određenog broja godina od prvog paljenja motora. Kod benzinskih motora je važno držati svjećice čistima i svježima radi bezbrižnog paljenja. Vanbrodski motori zaštićeni su posebnim kućištima koje također treba provjeriti (napuknuća mogu dovesti do prodora vode ili mora, te time do oštećenja). Stručnjaci u Merk & Merku naglašavaju kako je važno uvijek koristiti originalne dijelove te pratiti upute proizvođača o servisnim intervalima.

Elektronika: Obratite pozornost na starost i stanje baterija

Električni i elektronički sistemi broda su kao krvožilni sustav ljudskog tijela, vrlo su kompleksni i često teško dostupni. Napajanje na plovilima može biti izmjeničnom strujom s kopna ili od generatora, te istosmjernom koje proizvode baterije.

Kod baterija valja obratiti pozornost na starost i stanje. Kako razni uređaji na brodu koriste ‘različite struje’ koriste se punjači i inverteri koji transformiraju struju iz jedne u drugu. Upravo su to dijelovi koji se najčešće kvare. Ono oko čega ljudi griješe u velikoj većini slučajeva je izmjena baterija – ako imate jednu lošu bateriju u grupi, naš je savjet uvijek zamijeniti sve baterije u toj grupi, a ne samo onu defektnu. Tako ćete grupu uvijek držati na istom stanju i minimizirat ćete loše posljedice.

Korisne stvari koje vlasnici mogu sami napraviti

Redovito održavanje jahte održava i njezinu tržišnu vrijednost

Iako Merk &Merk rado preuzima brigu oko održavanja brodova, svjesni su da postoje klijenti koji uživaju u maženju i paženju svoje jahte. Zapravo je to idealna kombinacija – Merk & Merk brine o njoj dok klijent nije tu, a klijent održava dobro stanje dok je i sam na brodu. Kako bi to uspjeli, preporučuje se redovito odsoljavanje broda – pranje slatkom, po mogućnosti demineraliziranom vodom, na kraju svake plovidbe. Tako će trud i rad uložen u poliranje ostati dugo vidljiv. Za sva tehnička pitanja, savjetuje se dolazak u tehnički stručan servis. Redovito održavanje jahte održava i njezinu tržišnu vrijednost, te će u slučaju prodaje biti zadovoljniji i prodavatelj i kupac. To je upravo ono što servis Merk & Merk preporučuje.

Prodajna podrška

Merk & Merk je prepoznat po kvaliteti i poznavanju materije yacht-servisa, a taj im je ‘know-how’ otvorio i neka nova vrata nautičke industrije. Najbolji primjer za to je segment prodaje jahti. Klijenti ih često angažiraju za pomoć pri odabiru i kupnji broda, bilo da se radi o novogradnji, gdje se prate sve faze izgradnje; bilo da se radi o polovnoj jahti, gdje klijenti mogu biti sigurni u objektivnu procjenu tehničkog i optičkog stanje broda. Veliko iskustvo i znanje ljudi u servisu je svojevrsna garancija prepoznavanja problematičnih točaka koje bi neka jahta mogla imati što vam može uštedjeti značajan novac. Još jedna velika prednost koju Merk & Merk nudi je priprema brodova za moguću prodaju. Klijent ne treba ići od marine do marine i tražiti pojedinačne izvođače jer je u servisu u Tribunju sve dostupno na jednom mjestu, pa je ljude u Merk & Merku dovoljno upoznati sa svim točkama koje se žele doraditi, a njihovi će stručnjaci potom odraditi sve popravke. Tako se povećava izgled za prodaju po prihvatljivoj cijeni za prodavatelja, a kupac može biti siguran da dobiva kvalitetnu jahtu na kojoj su otklonjeni svi potencijalni problemi.

Julian Merk vodi jedan od najboljih servisa na Jadranu

Ako želite primati novosti od Merk & Merk kliknite ovdje


Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija novog modela Sealine S390 Jahting

Sealine serija S-line nadopunjena modelom S390

Sealine popunjava prazninu između modela S335 i S430 predstavljanjem novog modela S390 u svojoj sportskoj seriji S-line S390 je savršena ljetna jahta nešto kraća od …

Ovo je fotografija Absolute 56 Fly Jahting

Magnetski privlačan model Absolute 56 Fly

Tehničke inovacije, talijanski dizajn i strastven pristup svakom detalju Snažna, samouvjerena osobnost modela 56 Fly prvo je što će svatko primijetiti, a provjerena kombinacija udobnosti …

Jahting

Cannes Yachting Festival 2021.: Traži se brod više

Cannes Yachting Festival, nakon dvije godine pauze održava se svečano i u punom sjaju, od 7. do 12. rujna, kako bi se svijetu predstavilo sve …

This is photo of a Princes Y72 runinngs Jahting

Yachtsov vodič za motorne jahte u Cannesu

Pogledajte naš izbor 16 motornih jahti koje će biti prikazane na Azurnoj obali Prvi dio vodiča Yachts Croatia za Cannes Yachting Festival 2021. bio je …

Ovo je fotografija jahte Ferretti Yachts 1000 Jahting

Najvažnije velike jahte koje dolaze na Cannes Yachting Festival 2021.

Pogledajte nove jahte dulje od 27 metara koje će biti predstavljene na najvećem europskom nautičkom sajmu, Cannes Yachting Festivalu 2021, koji se održava od 7. …

Ovo je fotografija AB 100 Superfast porinuće Jahting

Maiora i AB Yachts: Impresivne brojke

Tradicionalno, u nautičkoj industriji, početak ljeta je rezultat zime provedene u mukotrpnom rada i vrijeme je porinuća i isporuke novih jahta vlasnicima. Maiora i AB …

Ovo je fotografija pogled odozgo na otok Silbu Destinacije

Otok Silba: Skriveni kutak Dalmacije

Premda je površinom malen otok, Silba obiluje pješčanim i šljunčanim plažama i uvalicama, područjima obraslim crnikom, te nesvakidašnjim znamenitostima Svaka usporedba otoka Silbe odnosno njegovih …

Ovo je fotografija srebrni olimpijac tonci stipanovic Intervjui

Tonči Stipanović: Srebrni letač

Tonči Stipanović jedini je hrvatski jedriličar koji je dva puta osvajao medalje na Olimpijskim igrama, u Riju i Tokiju Za one koji ne znaju, Srebrni …

Ovo je fotografija bundeva, jesenske delicije Gastronomija

Bundeva je gastronomska kraljica jeseni

Bundeva je jednostavna i nezahtjevna namirnica, nekad zanemarena, danas se na velika vrata vraća u restorane i kuhinje urbanih domaćinstava Cucurbita pepo ili u narodu …

Ovo je fotografija Only&Only Portonovi Putovanja

Luksuzna zimska avantura One&Only Portonovi čeka na vas

Okružen samotnim plažama, slikovitim otocima i srednjovjekovnim gradićima, One&Only Portonovi nudi opuštanje uz more, vrhunske restorane i pionirski pristup wellnessu Smješten na ulazu u Boku …

Gastronomija

Čokolatijer Claude Krajner oduševio čokoladnim desertom u Esplanadi

Čokolatijer Claude Krajner stigao je u Zagreb i u restoranu Zinfandel’s zagrebačkog hotela Esplanade pred brojnom publikom predstavio svoj poznati čokoladni desert mousse od gorke …

Luksuz

Zaboravite na novčanik, plaćajte Garmin satom

Garmin Pay je brz, siguran i praktičan način plaćanja na svim mjestima koja omogućuju beskontaktno plaćanje – sada uz Visa debitne kartice Zagrebačke banke Ponekad …

Scroll to Top