Rio Yachts: Bogata povijest talijanskoga klasika

4 MINUTES READ

Od zračnih jedrilica do prestižnih drvenih glisera, od plastičnih brodica do modernih krstaša – povijest Rio Yachts je i povijest brodogradnje. U svojih pedeset godina postojanja Rio Yachts je postao jedan od temelja talijanskog nautičkog stila

Luigi Scarani, zaljubljenik u brodove, 1961. godine svoje je bračno putovanje odlučio provesti na Francuskoj rivijeri. Bio je to odmor na kojemu su on i njegova supruga Anna više vremena proveli proučavajući brodove, marine i sve vezano za nautiku nego uživajući u ljepotama Francuske. Po povratku u Italiju odlučili su svoju strast pretočiti u brodogradilište i, kasnije, na obitelj koja i danas vodi ovo poznato talijansko brodogradilište. Ime brodogradilišta koje je osnovano te iste 1961. godine bilo je Aeronautica Rio. Neobično ime ukazivalo je na to da će se brodogradilište, osim proizvodnjom plovila, baviti i proizvodnjom zračnih jedrilica. Ipak, primarni fokus Aeronautice Rio bio je proizvodnja glisera koji su, kao i zračne jedrilice, bili rađeni od drva, prvenstveno mahagonija. U tom razdoblju nastali su legendarni modeli kao što su Colorado, Espera, Parana i Bonito, koji su u to vrijeme predstavljali vrh ponude po luksuzu i kvaliteti. Ovi modeli svoja imena su dobili prema rijekama Južne Amerike, još jedne velike ljubavi Luigia Scaranija. Za Rio je ovo bilo zlatno doba drvenih glisera koje je kulminiralo 1965. s modelom Rolls Rio, opremljenim motorom Rolls-Royce L410 V8, istim koji je pogonio i legendarnu limuzinu Rolls-Royce Silver Shadow. Na samome kraju šezdesetih Scarani zaključuje da je vrijeme za odvažan korak te potpunu promjenu fokusa brodogradilišta. Pojavom tehnologije izrade brodova od stakloplastike, brodogradilište Rio u suradnji s tvrtkom AINC i naftnim koncernom ENI u potpunosti prelazi na proizvodnju plastičnih čamaca, a usporedno se gasi proizvodnja drvenih modela i zračnih jedrilica te nestaje Aeronautica iz imena. Ispočetka, s novom tehnologijom, Rio se fokusirao na čamce pogodne za ribolov i kratke izlete i dovoljno malene da ih pokreće izvanbrodski motor. Iako ne tako glamurozni kao mahagonijski gliseri iz šezdesetih godina, ti Riovi čamci bili su vrlo popularni, pogotovo model Rio 310 koji je prodan u rekordnih 50.000 primjeraka.

Rio Yachts
Rio je u početku gradio glisere i motornjake od mahagonija, opremljene motorima Chris Craft i Rolls-Royce, i s upečatljivim imenima – Colorado, Parana, Bonito i Espera

Osim novog materijala proizvodnje trupa, Rio je u suradnji s Piaggiom, talijanskim proizvođačem motocikla, među prvima u Europi razvio i modele čamaca s propulzijskim pogonom (jetom). Krajem sedamdesetih Rio se odvažio na proizvodnju većih brodova od stakloplastike, među kojima su se isticali Rio 11,50 i Rio 14,20, luksuzni i za to vrijeme veliki krstaši s fly-bridgeom. U osamdesetima Rio nastavlja širiti gamu svojih plovila s krstašima s otvorenim kokpitom koji su tada postali najpopularnija vrsta motornih brodova. Zbog velike potražnje za tim brodovima, Rio je otvorio prodajne i proizvodne podružnice u Španjolskoj i Francuskoj, a počinju se organizirati i godišnji sastanci s 440 europskih zastupnika. Zanimljivo je da se u to vrijeme model Rio 400 Goal proizvodio i u Komiži na otoku Visu, u suradnji s tadašnjom Jugoplastikom. Rio je 1986. predstavio inovativni Rio 12,90 sa zatvorenim kokpitom čiji se tvrdi krov može otvoriti pomicanjem prema nazad. Tada se ovakav dizajn nazivao ‘sunčanim krovom’, a tek počekom novog tisućljeća će se ustaliti prepoznatljiv naziv krstaša s tvrdim krovom. Na osnovi ovog modela nastaje i do tada najveći model – Rio 16,90. Tijekom osamdesetih Rio je postao i jedan od glavnih isporučitelja radnih brodova za talijanske javne službe, poglavito za karabinjere kojima je do danas isporučeno više od 200 patrolnih čamaca. U 90-ima linije brodova s napretkom tehnologije postaju zaobljenije, a Rio uvodi i liniju fishermana sa zatvorenim kokpitom koji su uživali veliku popularnost u Italiji. Vodeći model tog doba bio je Rio 1300 Cruiser, trinaest metara dug krstaš s otvorenim kokpitom koji je pružao odličan omjer kvalitete i cijene.

Rio Yachts
U sedamdesetima je bio popularan model Rio 310, prodan u više od 50.000 primjeraka, a potom su uslijedili krstaši s otvorenim kokpitom

Sredinom 2000., pod novom direktorskom palicom Piergorgia Scaranija, sina Luigia Scaranija, ime brodogradilišta mijenja se u Rio Yachts. S promjenom imena dolazi i do promjene slogana brodogradilišta iz ‘Tutto il panorama della barca’ (Sva lica broda) u ‘Navigare Alto’ (Ploviti sa stilom), čime se naglašava usmjerenost na luksuzniji segment tržišta. Novi modeli iz linije ART brodova s otvorenim kokpitom, linije AIR s tvrdim krovom te linije BLU krstaša sa središnjom konzolom bili su osnova ove nove filozofije. Rio Yachts je 2011. proslavio pedeset godina rada i uspješne inovacije u svijetu motornih jahti. Za ovaj jubilej pokrenute su nove linije modela – Colorado, Espera i Parana, koje preuzimaju imena onih klasičnih modela iz šezdesetih godina prošlog stoljeća, kao i dva nova modela – Colorado 54, šesnaest metara dug krstaš s tvrdim krovom, i Espera 34, sportski krstaš s centralnom konzolom i agresivnim linijama. Najnoviji model je Rio Colorado 44, koji je nominiran za europski brod 2016., a mi smo ga predstavili u prošlom broju. Potom je uslijedio projekt Sport Bridge 68, kojim Rio Yachts nastavlja širenje svoje game modela prema luksuznijem segmentu tržišta. Novi modeli, kao i oni od kojih su preuzeli imena, predstavljaju vrh dizajna i tehnologije u nautičkom svijetu, ništa neobično za brodogradilište koje je, počevši i opstavši kao obiteljska tvrtka, oduvijek bilo odvažno za inovativne korake u nautici.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Intervjui

Ante Bekavac: Kvalitetno i NAJEKO poslovanje

Betina je poznata kao jedan od centara tradicionalne brodogradnje u Hrvatskoj, čuvena po drvenoj brodogradnji, koja na otoku uspješno djeluje više od dva stoljeća. U …

Jahting

Dufour 530 stiže na Boot

Stil novog modela Dufour 530 predstavlja estetiku svog dizajnera Umberta Felcija u njegovu najčišćem izdanju: moćna krma i prepoznatljive linije trupa na prvi pogled odaju …

Cannes Jahting

Predstavljamo 10 jedrilica i katamarana za uživanje

Jedrilice i sve vezano uz pogon na jedra prvi put su zasebna tema na Cannes Yachting festivalu u desetak minuta vožnje brodom udaljenom Port Cantu …

CustomLine Navetta42 Testovi

Custom Line Navetta 42

Nova jahta koju Custom Line predstavlja tržištu je ‘puna superlativa’ i u potpunosti zaslužuje titulu najbolje Navette do sada porinute s njihovih navoza Razdoblje od …

Top 10, brodske ikone Jahting

Predstavljamo deset brodskih ikona

Predmeti možda ne sanjaju o tome da postanu legende, kao što to čine ljudi, ali ipak ima onih koji su, zbog neke izuzetne osobine, postali …

Stari Grad, Hvar Plovidba

Drevni Stari Grad

Jedna od najsigurnijih prirodnih uvala na Jadranu i grad u kojem se osjeti duh starih civilizacija Već na samo ulasku u osam kilometara dug starogradski …

elektricni sklopivi bicikli Jahting

Najbolji električni bicikli i romobili za brodove

Sklopivi i ekološki orijentirani e-bicikli i e-romobili vrlo su popularni kod onih koji vole krstariti obalom. Mnogi vlasnici brodova rado ih imaju jer predstavljaju jednostavan …

Jahting

ClubSwan 80 MY Song porinut u La Speziji

Dugačak 80 stopa, ClubSwan 80 dokazuje sposobnost Nautor’s Swan da ponudi niz modela koje se temelje na stilu, brzini, inovacije, tehnologije i konkurentnog jedrenja Nautor’s …

wallytender43 X Testovi

wallytender43 (X) na testu: Simbol stila

Nikad popularnija klasa dnevnih cruisera danas doživljava svoj procvat u svjetskim razmjerima, a mi smo imali priliku isprobati – original. Novi wallytender43 baštini sve najbolje …

Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

gradić jelsa na otoku hvaru Destinacije

Jelsa: Hvarski sklad plavog i zelenog

Slikovita Jelsa na sjevernoj strani otoka Hvara pravi je magnet za nautičare zbog fascinantne vinske povijesti, tirkiznih uvala i otočnog načina života Jelsa, očaravajući gradić …

Hoteli

Radisson Blu Split: Jadranska oaza koja pruža baš sve

Uronite u opuštajuću atmosferu Radisson Blu Resort & Spa Split i iznenadite se njegovom čarobnom energijom Uzduž jadranske obale, sve je više hotela najviše kategorije …

Scroll to Top