Gumena brodica ili brza jahta? Pirelli je pomirio ta dva pojma u modelu s kabinicom i unutarnjim motorima, koji se odlikuje lijepim dizajnom i visokim performansama
Kada se spomene ime Pirelli, veฤina ljudi odmah pomisli na kvalitetne gume za motocikle i automobile istoimenoga talijanskog proizvoฤaฤa, no nautiฤari ฤe prije pomisliti na istoimene kvalitetne gumenjake koji veฤ desetak godina predstavljaju sam vrh ponude u svijetu velikih gumenjaka. Istina, istoimeni proizvoฤaฤ guma nije jedini proizvoฤaฤ, veฤ su gumenjaci raฤeni u suradnji s talijanskim brodogradiliลกtem Technorib koje proizvodi gumenjake joลก od pedesetih godina proลกlog stoljeฤa. Poฤetkom lipnja dobili smo priliku testirati jedan od njihovih gumenjaka, model Pirelli PZero 1100 Cabin. Gledajuฤi specifikacije, odmah je oฤito da ovo nije samo poveฤi gumenjak s plastiฤnim dnom, veฤ je rijeฤ o punokrvnom dnevnom krstaลกu s centralnom konzolom i malenom kabinom. S ukupnom duลพinom od 10 metara i unutarnjim motorima Pirelli PZero 1100 Cabin moลพda ฤe nekima i izgledati kao plastiฤni brod s dodanim zraฤnim komorama, no prednost ovakvog dizajna brodova veฤ desetljeฤima uลพivaju sluลพbe za spaลกavanje s obzirom da on omoguฤuje puno bolje ponaลกanje na nemirnom moru. PZero 1100 Cabin, unatoฤ veliฤini, nimalo ne bjeลพi od svojih โgumenjaฤkihโ korijena te zadrลพava relativno uzak trup koji mu daje odliฤnu brzinu, a, kao i svi gumenjaci, ima puno prostora za boravak na otvorenom. Spomenuti model na testu nas je doฤekao u ozbiljnom izdanju sa svijetlosivim trupom. Ipak, kada se na njega postave naranฤasti jastuci, sva ozbiljnost sivog trupa pada u vodu u lijepoj kombinaciji boja, sivog i naranฤastog. Krmena platforma preko koje smo uลกli u brod proteลพe se metar od kraja samog trupa, ลกto ฤini odliฤnu zaลกtitu od propelera motora i lijepo mjesto za ulazak u more.

Cijela krma broda zauzeta je mjestom za jastuke sunฤaliลกta, s prolazom u sredini koji se takoฤer moลพe pokriti jastukom. Sam kokpit je vrlo jednostavan, s polukruลพnom sofom te mjestom za montaลพni stol i dvodijelnim barom u kojemu se nalazi sudoper, mjesto za elektriฤni roลกtilj, te hladnjak. Srediลกnji prolaz izmeฤu dva dijela bara vodi nas do centralne konzole koja ujedinjuje upravljaฤko mjesto te ulaz u kabinu, a sama konzola natkrivena je malenim ฤvrstim krovom koji se nastavlja na vjetrobransko staklo te pruลพa odliฤnu zaลกtitu od vjetra, mora i sunca, a u voลพnji i dalje imate osjeฤaj da ste u potpunosti na otvorenom. Na pramcu se nalazi joลก jedno sunฤaliลกte, a bitno je naglasiti da su boฤni prolazi pokriveni tikovinom umjesto protuklizne podloge, za prolazak do vrha pramca. Kabina u unutraลกnjosti je vrlo jednostavna, tu se nalazi tek leลพaj za dvoje, malena kupaonica s WC-om, umivaonikom te tuลกem. Iako sama unutraลกnjost nema stajaฤu visinu, osjeฤaj boravka u njoj nije nimalo klaustrofobiฤan, ลกto ฤesto zna biti sluฤaj kod glisera namijenjenih dnevnoj plovidbi, te ฤe posluลพiti svrsi ako se ลพelite odmoriti od sunca ili prespavati jednu noฤ na vikend-krstarenju do malo udaljenije lokacije. Kabina moลพda i neฤe biti potrebna s obzirom na performanse ovoga broda; opremljen s dva Mercruiser 4.5 litrena dizelska motora, s po dva puta 250 konjskih snaga, postiลพe maksimalnu brzinu od 40 ฤvorova. I pri maksimalnim brzinama PZero 1100 zadrลพava odliฤnu upravljivost te zraฤne komore pomaลพu u sprjeฤavanju previลกe naginjanja u okretima.

Za krstarenje, optimalna brzina je oko 24-25 ฤvorova pri 2.300-2.400 okretaja. Za one kojima to nije dovoljno proizvoฤaฤ je ponudio ฤitav niz verzija s razliฤitim motorima, bilo benzinskim ili dizelskim, do maksimalne snage od dva puta po 320 konjskih snaga, a isti model dostupan je i u verziji s izvanbrodskim motorima. Pirelli PZero 1100 Cabin pravi je pokazatelj zaลกto je brend Pirelli jedan od najboljih proizvoฤaฤa iz svijeta velikih gumenjaka. Neลกto poput Ferrarija gumenjaka, samo puno praktiฤniji.