Pirelli Pzero 1100 Cabin na testu: Gumeni Ferrari



3 min
00:00:43
00:00:43

Gumena brodica ili brza jahta? Pirelli je pomirio ta dva pojma u modelu s kabinicom i unutarnjim motorima, koji se odlikuje lijepim dizajnom i visokim performansama

Kada se spomene ime Pirelli, većina ljudi odmah pomisli na kvalitetne gume za motocikle i automobile istoimenoga talijanskog proizvođača, no nautičari će prije pomisliti na istoimene kvalitetne gumenjake koji već desetak godina predstavljaju sam vrh ponude u svijetu velikih gumenjaka. Istina, istoimeni proizvođač guma nije jedini proizvođač, već su gumenjaci rađeni u suradnji s talijanskim brodogradilištem Technorib koje proizvodi gumenjake još od pedesetih godina prošlog stoljeća. Početkom lipnja dobili smo priliku testirati jedan od njihovih gumenjaka, model Pirelli PZero 1100 Cabin. Gledajući specifikacije, odmah je očito da ovo nije samo poveći gumenjak s plastičnim dnom, već je riječ o punokrvnom dnevnom krstašu s centralnom konzolom i malenom kabinom. S ukupnom dužinom od 10 metara i unutarnjim motorima Pirelli PZero 1100 Cabin možda će nekima i izgledati kao plastični brod s dodanim zračnim komorama, no prednost ovakvog dizajna brodova već desetljećima uživaju službe za spašavanje s obzirom da on omogućuje puno bolje ponašanje na nemirnom moru. PZero 1100 Cabin, unatoč veličini, nimalo ne bježi od svojih ‘gumenjačkih’ korijena te zadržava relativno uzak trup koji mu daje odličnu brzinu, a, kao i svi gumenjaci, ima puno prostora za boravak na otvorenom. Spomenuti model na testu nas je dočekao u ozbiljnom izdanju sa svijetlosivim trupom. Ipak, kada se na njega postave narančasti jastuci, sva ozbiljnost sivog trupa pada u vodu u lijepoj kombinaciji boja, sivog i narančastog. Krmena platforma preko koje smo ušli u brod proteže se metar od kraja samog trupa, što čini odličnu zaštitu od propelera motora i lijepo mjesto za ulazak u more.

Pirelli
Novi Pirelli 1100 Cabin s lakoćom postiže 40 čvorova brzine

Cijela krma broda zauzeta je mjestom za jastuke sunčališta, s prolazom u sredini koji se također može pokriti jastukom. Sam kokpit je vrlo jednostavan, s polukružnom sofom te mjestom za montažni stol i dvodijelnim barom u kojemu se nalazi sudoper, mjesto za električni roštilj, te hladnjak. Središnji prolaz između dva dijela bara vodi nas do centralne konzole koja ujedinjuje upravljačko mjesto te ulaz u kabinu, a sama konzola natkrivena je malenim čvrstim krovom koji se nastavlja na vjetrobransko staklo te pruža odličnu zaštitu od vjetra, mora i sunca, a u vožnji i dalje imate osjećaj da ste u potpunosti na otvorenom. Na pramcu se nalazi još jedno sunčalište, a bitno je naglasiti da su bočni prolazi pokriveni tikovinom umjesto protuklizne podloge, za prolazak do vrha pramca. Kabina u unutrašnjosti je vrlo jednostavna, tu se nalazi tek ležaj za dvoje, malena kupaonica s WC-om, umivaonikom te tušem. Iako sama unutrašnjost nema stajaću visinu, osjećaj boravka u njoj nije nimalo klaustrofobičan, što često zna biti slučaj kod glisera namijenjenih dnevnoj plovidbi, te će poslužiti svrsi ako se želite odmoriti od sunca ili prespavati jednu noć na vikend-krstarenju do malo udaljenije lokacije. Kabina možda i neće biti potrebna s obzirom na performanse ovoga broda; opremljen s dva Mercruiser 4.5 litrena dizelska motora, s po dva puta 250 konjskih snaga, postiže maksimalnu brzinu od 40 čvorova. I pri maksimalnim brzinama PZero 1100 zadržava odličnu upravljivost te zračne komore pomažu u sprječavanju previše naginjanja u okretima.

Pirelli
Gumenjak krasi vrhunska kvaliteta izrade i privlačan dizajn

Za krstarenje, optimalna brzina je oko 24-25 čvorova pri 2.300-2.400 okretaja. Za one kojima to nije dovoljno proizvođač je ponudio čitav niz verzija s različitim motorima, bilo benzinskim ili dizelskim, do maksimalne snage od dva puta po 320 konjskih snaga, a isti model dostupan je i u verziji s izvanbrodskim motorima. Pirelli PZero 1100 Cabin pravi je pokazatelj zašto je brend Pirelli jedan od najboljih proizvođača iz svijeta velikih gumenjaka. Nešto poput Ferrarija gumenjaka, samo puno praktičniji.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 11,37 m
Širina: 3,54 m
Spremnik za gorivo: 750 l
Spremnik za vodu: 160 l
Istisnina: 3.000 kg
Motor: Gasoline Inboard 2 x Mercruiser 4.5L DTS BRAVO 1 (2 x 250 HP)
Najveća brzina: 40 čv.
Brzina krstarenja: 25-30 čv.
Graditelj: Technorib s.r.l.
Zastupnik: Navis Marine

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above