Bili smo na svjetskoj premijeri najnovije jahte talijanskog brodogradilišta, koja nas je oduševila gran turismo karakteristikama i sjajnim dizajnom
Kada su dizajneri automobila zamislili Porsche u SUV izdanju, nisu odmah imali previše pobornika te ideje. Možemo lako povući paralelu i s Pershingom, koji je svoju liniju GTX promovirao na sajmu u Cannesu 2023. modelom od 116 stopa, prošle godine predstavljen je Pershing GTX80, a ove Pershing 70, također u svom ‘ekstremnom grand turismo’ izdanju.
Predstavljanje Pershing GTX70
Na svjetskoj pretpremijeri imali smo ga prilike isprobati na sajmu u Portorožu krajem svibnja, te u Veneciji tjedan dana kasnije, pa smo sretni da vam donosimo recenziju jahte koja u svakom smislu ‘još miriše po novom’. Vrijedi napomenuti kako je Pershing GTX70 predstavljen i prilikom obilježavanja četrdesete godišnjice brenda velikom proslavom u talijanskom Mondolfu, odakle već desetljećima dolaze avangardne jahte Pershing.
Dizajn prati veći GTX80
Kako izgleda najmanji ‘drukčiji’ Pershing? Stilski, jahta je zadržala dizajnerske odrednice svojih prethodnika, u prvom redu se to odnosi na samo tri metra veći GTX80. Gledano s pramca, ponovno vidimo ‘grill’ inspiriran automobilskim dizajnom, gledano s boka, elegantnu siluetu zaokružuje lijepo oblikovana kabina, a gledano s krme ponovno svjedočimo ‘rasklopljenom’ plovilu s ogromnom površinom krmene platforme tik uz morsku površinu.
Ipak, neke značajke su promijenjene, pa tako, zbog dimenzija, s platforme prema kokpitu vode stube samo s desne strane, lijepi gornji most natkriva se ‘samo’ karbonskim pomičnim pokrovom (fiksni nije moguć), dok je pristup pramcu po bočnim prolazima realno moguć samo vještoj posadi. Međutim, sve brodske cjeline prethodnika su zadržane: lijepo sjedište sa sunčalištem na pramcu, na gornjem mostu imate odlično kormilarsko mjesto, stol i sunčalište, dok je krmeni dio jednako funkcionalan.
Funkcionalan i luksuzan kokpit
Čim se uđe na krmenu platformu, odmah ćete primijetiti centralno smješteno sunčalište za tri osobe koje služi i kao veliko spremište, te lijepo uklopljenu teleskopsku ‘pasarelu’ s desnog boka. Ispod njih nalazi se hidraulična platforma koja nosi tender ili jet-ski. Kada su otvorena, bočna krila također dobivaju estetski lijepu montažnu ogradu.
Da sve bude u Pershing stilu, na sajmu smo na ‘krilima’ mogli vidjeti ležaljku načinjenu od karbona s tikovim naslonima. Cijeli krmeni dio natkriva se električnom tendom koja izlazi iz krova kokpita. Kada se s platforme popnete u kokpit, s lijeve strane se nalazi veliko sjedište U-oblika i stolić, a ispred vas su stube za gornji most, do kojeg je prolaz u salon.
Unutrašnjost inspirirana automobilima
Još od doba Pershinga 72, krmena stijena se po želji potpuno sakriva, a tako je i u ovom modelu, pa nestajanjem krmene pregrade povezujete kokpit i salon u jednu cjelinu. Ako gledate prema naprijed, s vaše lijeve strane nalazi se kuhinja opremljena pećnicom, indukcijskom pločom i perilicom posuđa, a s desne hladnjak s policama za tanjure, čaše i ostalu ‘opremu’ za blagovanje.
Iza kuhinje, s lijeve strane je sjedište s preklapajućim stolom, a preko puta je lijepo presvučena klupa za tri osobe. Slobodan prostor u salonu uređen je kao u automobilu, otvorena spremišta opšivena su sivom kožom, što je funkcionalni, ali i estetski dodatak interijeru.
U prednjem dijelu salona nalazi se dominantno kormilarsko mjesto, s dvije upravljačke fotelje Poltrona Frau, koje gledaju u dva multifunkcionalna ekrana Simrad. Desno do njega je izlaz na pramčanu palubu, lijevo se silazi u potpalublje, koje ima tri kabine.
Kabine i interijer
Kao i obično, vlasnička kabina nalazi se u krmi, VIP u pramcu, a s desnog boka je smještena kabina s dva ležaja čiju kupaonicu možete koristiti i kao dnevnu. Interijer je namješten u svijetlim tonovima drva i tamnim tonovima kože s besprijekornom kvalitetom izrade, tipičnom za Pershing. Dodatnu dozu elegancije daje mu trakasta LED rasvjeta na stropu.
Ono što nam je interesantno je činjenica da je dizajner ove jahte, ali i cijele GTX linije Michelangelo Vallicelli, iz poznatog studija Vallicelli Design, također bio na testnoj vožnji. On je istaknuo da je najmanji GTX bio posebno zahtjevan zbog racionalizacije prostora i kako su posebnu pažnju dali optimizaciji, s naglaskom na integraciju funkcionalnih cjelina na manji prostor, a također i na zaobljavanje rubova namještaja omogućujući lakoću kretanja kroz unutrašnjost, apostrofirajući njihovo iskustvo preneseno s jedrilica na motorne jahte.
Kako se Pershing GTX70 ponaša na moru?
Ono najzanimljivije čekalo nas je na moru. Navikli da Pershing s 50 čvorova preskače valove, bili smo malo iznenađeni 30 posto manjim performansama koje smo postigli ispred Portoroža po mirnom moru.
Međutim, u Veneciji smo imali drukčije uvjete, valovito more s valovima iz više smjerova, u kojima se naš Pershing GTX70 ponašao mirno, te istodobno čvrsto sjekao valove. Niti malo trešnje karakteristične za motornjake dok smo istodobno krstarili sa zavidnih 30 čvorova (uz uključeni Seakeeper 18).
Drugačija filozofija Pershinga
Tada nam je postalo jasno da je cijela Pershing GTX linija zamišljena za malo manje divlju, ali vrlo ugodnu plovidbu, koristeći prednosti tehnologije za izradu naprednih jahti do maksimuma, u kombinaciji s tri Volvo IPS motora (D13 IPS1200).
I rezultati su bili vrlo zanimljivi, osim maksimalne brzine od 35 čvorova, krstarili smo brzinama od 21 do 25 čvorova uz potrošnju od 14 litara po milji, a od 25 do 35 potrošnja je bila spomenutih 15 litara, što znači 450 litara na sat po brzini od 30 čvorova.
‘Wow’ efekt nije nas napustio do kraja testa, kao ni do kraja ovog teksta, jer smo praktično doživjeli ‘gran turismo dušu’ ove sjajne jahte.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije Pershing