Igor Simčič: S jasnom vizijom



3 min

Od malog projekta Esimit Europa, nastalog iz strasti prema jedrenju, razvio se jedriličarski tim koji simbolizira što sve Europa može postići ako blisko surađuje i teži zajedničkim ciljevima

Slovenski biznismen Igor Simčič još je 1995. shvatio da je jedrenje više od sporta, da regate mogu brisati granice i biti simboli povezivanja gradova, nacija i kontinenata. Od tadašnjeg malog projekta Esimit Europa, danas je Igor Simčič postao vlasnik Esimita Europe 2, jedne od najbržih i tehnoloških najnaprednijih jedrilica na svijetu. Ljubav prema moru ugradio mu je stric Boris Trpin koji je bio skiper na jedrilici Helisara čiji je vlasnik Austrijanac Herbert von Karajan, jedan od najvažnijih dirigenata 20. stoljeća. Iako u obiteljskoj lozi prevladava ljubav prema vinu, kod Igora Simčiča je prevladala ljubav prema moru. ‘Na njegovoj su se jahti skupljali najvažniji ljudi toga doba, glumci, novinari, biznismeni, sportaši… i jedrili Azurnom obalom, a poslije se družili u St. Tropezu. Već tada sam shvatio da jedrenje povezuje ljude, timski duh kakav vlada na brodu je potencijal koji se može na neki način iskoristiti. Mnogo godina kasnije ta mi je ideja pala na pamet dok sam prolazio granicu između Italije i Slovenije. Živio sam u Novoj Gorici, a radio u Goriziji i vidio kako ta  granica smeta ljudima u svakodnevnom životu. Smislio sam simboličan projekt koji se svidio gradonačelnicima obaju gradova i stvar je zaživjela. Na tim osnovama dogurali smo do Esimita Europe 2 koja jedri pod zastavom Europske unije. Ovaj je projekt prepoznat od strane vodećih europskih političara, nekolicine predsjednika država i vlada, a bili smo i na primanju kod glavnog tajnika Ujedinjenih naroda Ban Ki-moona’, kazao nam je Simčić.

Esimit Europa 2 je dug niz godina neporažena na regatama diljem Europe, ali nedavno se pojavio vrlo opasan konkurent Comanche.
Regata Sydney-Hobart je pokazala da ni najnapredniji brod na svijetu ne može pobijediti bez uigrane posade. A i vremenski im uvjeti nisu odgovarali, pa je naš sestrinski brod Wild Oats XI s iskusnijim ljudima osvojio regatu.

Esmit Europa
Esmit Europa 2 jedna je od najbržih jedrilica na svijetu

Iako se puno govorilo o vašem mogućem angažmanu na Volvo Ocean Raceu i America’s Cupu, ostali ste vjerni utrkama Maxi krstaša.
Da, jer se kroz njih najbolje može objasniti filozofija Esimira Europe 2. Ljudi koji vode America’s Cup su se malo pogubili. Smanjuju dimenzije brodova, konstantno mijenjaju pravila i u konačnici to si mogu priuštiti samo jako, jako bogati ljudi. To je postala borba ega. Sjetite se u dobra, stara vremena America’s Cupa kada su ljudi zdušno navijali za brod koji je predstavljao njihovu zemlju ili kontinent. Takva je i moja zamisao. Zamislite borbu Amerike, Australije, Europe i Azije. To bi mogao biti jedriličarski spektakl. Ovakav tip jedrenja ne preferiram. Istina, katamarani su spektakularni, vjerojatno i zanimljiviji gledateljima i medijima, ali ja sam ‘stara škola’. Volim jednostrupce jer pružaju finije užitke. Kod katamarana je vrlo malo taktike, sve je u brzini i spektaklu.

Uz vas, njemački skiper Jochen Schümann jedan je od najprepoznatljivijih ljudi u projektu.
Jochen je sjajan tip. Kada je Gazprom 2010. odlučio ući u projekt, shvatili smo da, uz najbržu jedrilicu, trebamo imati jednako sposobnog skipera. Upoznali smo se na skijanju u Austriji i uvidjeli da imamo jako puno dodirnih točaka iz prošlosti. Jochen je živio u Istočnom Berlinu, podijeljenom gradu, pa mu je ideja Esimita Europe 2 i ujedinjenja jako dobro sjela. Osim velikih ljudskih kvaliteta, sjajan je jedriličar. Posada je uz njega jako puno napredovala. A svoje je prave vrijednosti pokazao na Giragliji 2012. kada smo srušili rekord. To mi je inače jedna od najdražih Esimitovih pobjeda. Sjećam se da je bilo barem 40 čvorova vjetra, organizatori su željeli otkazati regatu, ali Jochen je porazgovarao sa sucima i rekao im: ‘Ovo su uvjeti za rušenje rekorda, regata se treba održati.’ Bio je sjajan na utrci, davao je vrlo precizne i jasne instrukcije posadi. U takvim ekstremnim uvjetima shvaćate koliko je blago imati takvog skipera. Pogotovo pri brzini od 38 čvorova, letjeli smo iznad mora i srušili rekord.

Schuman i Simcic
Jochen Schuman i Igor Simčič

Planovi za budućnost?
Ovo je za Esimit Europa 2 svečarska godina jer slavimo 20 godina projekta koja će kulminirati krajem kolovoza na velikoj proslavi u Monte Carlu, ali u glavi već imam projekt Esimita Europe 3, postoje i neki nacrti broda. Bavim se mišlju i da napravim Esimit Eurasiju kako bismo regatom simbolično povezali Europu i Aziju.

Jedrili ste na mnogim morima, ali dosta često naglašavate da se najbolje osjećate na Jadranu.
Da, dio ljeta, koliko mi to poslovne obveze dopuštaju, odvojim za druženje s obitelji. Imam Grand Soleil 50 s kojim volim boraviti na Cresu.

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above