Igor Simčič

3 MINUTES READ

S jasnom vizijom

Od malog projekta Esimit Europa, nastalog iz strasti prema jedrenju, razvio se jedriličarski tim koji simbolizira što sve Europa može postići ako blisko surađuje i teži zajedničkim ciljevima

Slovenski biznismen Igor Simčič još je 1995. shvatio da je jedrenje više od sporta, da regate mogu brisati granice i biti simboli povezivanja gradova, nacija i kontinenata. Od tadašnjeg malog projekta Esimit Europa, danas je Igor Simčič postao vlasnik Esimita Europe 2, jedne od najbržih i tehnoloških najnaprednijih jedrilica na svijetu. Ljubav prema moru ugradio mu je stric Boris Trpin koji je bio skiper na jedrilici Helisara čiji je vlasnik Austrijanac Herbert von Karajan, jedan od najvažnijih dirigenata 20. stoljeća. Iako u obiteljskoj lozi prevladava ljubav prema vinu, kod Igora Simčiča je prevladala ljubav prema moru. ‘Na njegovoj su se jahti skupljali najvažniji ljudi toga doba, glumci, novinari, biznismeni, sportaši… i jedrili Azurnom obalom, a poslije se družili u St. Tropezu. Već tada sam shvatio da jedrenje povezuje ljude, timski duh kakav vlada na brodu je potencijal koji se može na neki način iskoristiti. Mnogo godina kasnije ta mi je ideja pala na pamet dok sam prolazio granicu između Italije i Slovenije. Živio sam u Novoj Gorici, a radio u Goriziji i vidio kako ta  granica smeta ljudima u svakodnevnom životu. Smislio sam simboličan projekt koji se svidio gradonačelnicima obaju gradova i stvar je zaživjela. Na tim osnovama dogurali smo do Esimita Europe 2 koja jedri pod zastavom Europske unije. Ovaj je projekt prepoznat od strane vodećih europskih političara, nekolicine predsjednika država i vlada, a bili smo i na primanju kod glavnog tajnika Ujedinjenih naroda Ban Ki-moona’, kazao nam je Simčić.
Esimit Europa 2 je dug niz godina neporažena na regatama diljem Europe, ali nedavno se pojavio vrlo opasan konkurent Comanche.
Regata Sydney-Hobart je pokazala da ni najnapredniji brod na svijetu ne može pobijediti bez uigrane posade. A i vremenski im uvjeti nisu odgovarali, pa je naš sestrinski brod Wild Oats XI s iskusnijim ljudima osvojio regatu.

Esmit Europa
Esmit Europa 2 jedna je od najbržih jedrilica na svijetu

Iako se puno govorilo o vašem mogućem angažmanu na Volvo Ocean Raceu i America’s Cupu, ostali ste vjerni utrkama Maxi krstaša.
Da, jer se kroz njih najbolje može objasniti filozofija Esimira Europe 2. Ljudi koji vode America’s Cup su se malo pogubili. Smanjuju dimenzije brodova, konstantno mijenjaju pravila i u konačnici to si mogu priuštiti samo jako, jako bogati ljudi. To je postala borba ega. Sjetite se u dobra, stara vremena America’s Cupa kada su ljudi zdušno navijali za brod koji je predstavljao njihovu zemlju ili kontinent. Takva je i moja zamisao. Zamislite borbu Amerike, Australije, Europe i Azije. To bi mogao biti jedriličarski spektakl. Ovakav tip jedrenja ne preferiram. Istina, katamarani su spektakularni, vjerojatno i zanimljiviji gledateljima i medijima, ali ja sam ‘stara škola’. Volim jednostrupce jer pružaju finije užitke. Kod katamarana je vrlo malo taktike, sve je u brzini i spektaklu.
Uz vas, njemački skiper Jochen Schümann jedan je od najprepoznatljivijih ljudi u projektu.
Jochen je sjajan tip. Kada je Gazprom 2010. odlučio ući u projekt, shvatili smo da, uz najbržu jedrilicu, trebamo imati jednako sposobnog skipera. Upoznali smo se na skijanju u Austriji i uvidjeli da imamo jako puno dodirnih točaka iz prošlosti. Jochen je živio u Istočnom Berlinu, podijeljenom gradu, pa mu je ideja Esimita Europe 2 i ujedinjenja jako dobro sjela. Osim velikih ljudskih kvaliteta, sjajan je jedriličar. Posada je uz njega jako puno napredovala. A svoje je prave vrijednosti pokazao na Giragliji 2012. kada smo srušili rekord. To mi je inače jedna od najdražih Esimitovih pobjeda. Sjećam se da je bilo barem 40 čvorova vjetra, organizatori su željeli otkazati regatu, ali Jochen je porazgovarao sa sucima i rekao im: ‘Ovo su uvjeti za rušenje rekorda, regata se treba održati.’ Bio je sjajan na utrci, davao je vrlo precizne i jasne instrukcije posadi. U takvim ekstremnim uvjetima shvaćate koliko je blago imati takvog skipera. Pogotovo pri brzini od 38 čvorova, letjeli smo iznad mora i srušili rekord.

Schuman i Simcic
Jochen Schuman i Igor Simčič

Planovi za budućnost?
Ovo je za Esimit Europa 2 svečarska godina jer slavimo 20 godina projekta koja će kulminirati krajem kolovoza na velikoj proslavi u Monte Carlu, ali u glavi već imam projekt Esimita Europe 3, postoje i neki nacrti broda. Bavim se mišlju i da napravim Esimit Eurasiju kako bismo regatom simbolično povezali Europu i Aziju.
Jedrili ste na mnogim morima, ali dosta često naglašavate da se najbolje osjećate na Jadranu.
Da, dio ljeta, koliko mi to poslovne obveze dopuštaju, odvojim za druženje s obitelji. Imam Grand Soleil 50 s kojim volim boraviti na Cresu.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Kostelić Ivica Transat Sport

BLOG: Transat Jacques Vabre iz pera Ivice Kostelića

Nakon 22 dana, 14 sati, 29 minuta i 51 sekundu Ivica Kostelić i Calliste Antoine na jedrilici Croatia Full of Life ušli su u cilj …

This is photo of a Rolex Middle Sea Race 2021 Jahting

Regata Rolex Middle Sea: Utjelovljenje mediteranskog ideala

Privlačnost regate Rolex Middle Sea Race nikada nije bila samo u ukupnoj pobjedi ili prvom prelasku preko ciljne linije: ona seže dublje, temelji se na …

Ovo je fotografija srebrni olimpijac tonci stipanovic Intervjui

Tonči Stipanović: Srebrni letač

Tonči Stipanović jedini je hrvatski jedriličar koji je dva puta osvajao medalje na Olimpijskim igrama, u Riju i Tokiju Za one koji ne znaju, Srebrni …

Ovo je fotografija Peter Burling Sport

Peter Burling: Nepodnošljiva lakoća jedrenja

Dvostruki osvajač America’s Cupa nasljednik je slavnih novozelandskih jedriličara kao što su Russell Coutts, Sir Peter Blake, Grant Dalton Kao što u Hrvatskoj ima četiri …

Ovo je fotografija Ivica Kostelić regata Sport

IVICA KOSTELIĆ BLOG Ocean dobrih ljudi i sjajnih jedriličara

U novom blogu za Yachts Croatia, Ivica Kostelić piše o svojem prvom prelasku oceana s jedrilicom Klase 40, Optimus Prime, na regati Les Sables-Horta Les …

Ovo je fotografija Ivan Kljaković Gašić, ACI Sail Intervjui

Ivan Kljaković Gašpić: Budućnost elitnog jedrenja na Jadranu

Istaknuti hrvatski jedriličar Ivan Kljaković Gašpić, osvajač srebra i bronce na svjetskim prvenstvima, višestruki europski prvak i trostruki sudionik Olimpijskih igara, nešto više od godinu …

nova generazija aperitiva Chandon Garden Spritz Luksuz

Prvi gutljaj ljeta uz Chandon Garden Spritz

Profinjen i drukčiji, jednostavan no intrigantan, Chandon Garden Spritz je nova generacija aperitiva, koji klasičan spritz podiže na sasvim novu razinu Savršene ravnoteže između slatkoće …

Jedriličar Filip Jurišić Sport

Prvi blog Filipa Jurišića za Yachts Croatia

Čovjek na moru nikad nije sam, lijepa je misao Ernesta Hemingwaya koja mi prolazi kroz glavu dok se na obzoru naziru škoji mog djetinjstva, a …

Sunreef 70 Anima Testovi

Sunreef 70 na testu: Performanse s pedigreom

Sunreefova ekspertiza i ovdje je došla do izražaja jer, uz čvrstu superstrukturu i trup, katamaran Sunreef 70 uz performanse nudi i obilje životnog prostora, koji …

Luksuz

štof by prostoria: Novi život starom namještaju

Zagrebački dućan Štof mjesto je okupljanja ljudi koji poštuju kvalitetan namještaj, autentične vrijednosti, majstorstvo i održivi razvoj, a veliki izbor tkanina za unutrašnju i vanjsku …

dubrovnik stradun Destinacije

Dubrovnik: Jadranski simbol slobode i ljepote

Svojom prirodnom ljepotom, bogatom poviješću, zavodljivim šarmom, ugodnom klimom i obalom neusporedive ljepote, UNESCO-ov grad Dubrovnik spada među najposjećenije mediteranske destinacije Dubrovnik kao da je …

Jahting

Svibanjski broj Yachtsa u prodaji

Novo izdanje našeg časopisa je na kioscima s pregršt zanimljivih tema Yachts Croatia u svojem 72. broju donosi test rasne jedrilice Scuderia 65, koja je …

Scroll to Top