Greenline 48 na testu: Džentlmenski izbor



4 min

Komforna plovidba, funkcionalni i lijepi interijeri te minimalan utjecaj na okoliš veliki su aduti kojima Greenline danas ide u svoju novu budućnost

Slovenski proizvođač Greenline proizveo je više od 500 plovila koja su u kratkom vremenu hibridni koncept učinila poznatim u cijelom svijetu. Nažalost, nastupilo je doba kada nisu mogli odgovoriti na poslovnu problematiku, te je projekt Greenline završio u stečaju. ‘Vrući krumpir’ preuzeo je ruski poduzetnik i bivši zastupnik za ta plovila u Rusiji Vladimir Zinachenko, te nastavio s proizvodnjom, čime je Greenline dobio svoju novu budućnost. Isporuke i prodaja nastavile su se normalnim ritmom, za sada je proizvodnja prodana do sljedećeg proljeća, a u brodogradilištu planiraju predstavljanje nove generacije svojih modela, od kojih će najmanji Greenline 36 biti porinut već ovog ljeta.

Mi smo imali prigodu isprobati Greenline 48, koji je taman čekao isporuku za kupca u Portorožu. Ta jahta pravi je predstavnik filozofije cijelog brenda, a to je osjećaj koji Vladimir rado opisuje kao ‘gentlemens boating’, uživanje u potpunoj tišini i bez vibracija kada plovite samo na električni pogon. Greenline 48 ima i novu generaciju hibridnog pogona, generator od 10 kW i elektromotore od 14 kW u kombinaciju s Volvo D3 dizelskim motorima. Namjera ove jahtice je da bude pametan, funkcionalan, udoban i lijep brod, te se ne nadmeće s konkurencijom po luksuzu ili performansama.

Greenline
Novi Greenline nudi pravi osjećaj doma

To se da primijetiti čim se uđe na brod, funkcionalnost dizajna naći ćete na svakom uglu. Natkriveni kokpit spojen je pomičnom stijenkom s kuhinjom u salonu (tipično Greenline rješenje), uz mali šank koji se preklapa povećavajući radnu plohu prema kokpitu.

Kako cijelo plovilo obiluje električnom energijom, u kuhinji je i prava kućna perilica za posuđe – rijetkost na tako malom plovilu, a preko puta nje smjestio se kućni frižider sa zamrzivačem. S desne strane iza kuhinje nalazi se malo sjedište iza kojeg je televizor. Taj prostor može se opremiti i s dvije fotelje, a s lijeve strane nalazi se lijepo sjedište za šest osoba i stol za blagovanje.

Cijeli interijer okupan je dnevnim svjetlom kroz velike prozore oko salona koji su također zaštitni znak brenda i nude jako lijepi pogled. Ispod poda salona nalazi se i velika ostava u kojoj su perilica za rublje i skladišni prostor za sve glomazne stvari ili potrepštine, u koji se silazi kroz otvor na podu.

U prednjem desnom dijelu salona nalazi se kormilarnica s udobnim sjedištem za dvoje iz koje se na palubu može izaći i kroz staklena vrata na boku smještena pokraj kormilara. U potpalublju su tri kabine, a vlasnička je smještena u pramcu.

Greenline
Vlasnička kabina puna je svjetla uz otvore na boku za prozračivanje

U tu kabinu kroz niz prozora ulazi svjetlo, a na boku se nalaze i po dvije okrugle ‘portele’ kao zgodno rješenje za dodatno prozračivanje te kabine. Krevet se zgodno pretvara u dva odvojena ležaja, ispod njega su velika spremišta, toaletni prostor nalazi se s lijeve, a tuš s desne strane kabine.

U krmi su dvije prostrane kabine s izrazito visokim stropovima, s po dva ležaja i zasebnim toaletnim prostorom. Prostorom obiluje i eksterijer, iako nema puno ‘kvadrata’ gornji most ima sve što vam treba: dva sunčališta, otvorenu blagovaonicu s pripadajućim šankom i udobno sjedište pokraj kormilara.

Na pramcu se nalazi više funkcionalno sunčalište, na novim modelima na samom pramcu će biti i malo sjedište, a u krmi se smješta skiperska kabina ili velika ostava. Krmena platforma je hidraulička pa na nju lako možete smjestiti pomoćnu brodicu ili jet ski.

Greenline
Pravi komfor doživjet ćete kada zaplovite na električni pogon

Greenline 48 je u prvom redu komforna jahta sa svime što vam treba za ugodan boravak na moru. Stoga smo s iščekivanjem čekali probnu vožnju, da bismo se uvjerili koliko su tvrdnje o bešumnoj i ugodnoj plovidbi istinite. Isplovili smo na elektromotorima koji se uključuju (ili isključuju) jednostavnim pritiskom na dugme. Pritom je brod imao baterije napunjene na 82% kapaciteta, iako već dva dana nije bio priključen na struju, a imali smo i dovoljno struje da uključimo Seakeeper stabilizator.

Na struju smo plovili 6,5 čvorova, a na motor 16 čvorova, brzinom prosječne ‘navette’. Maksimalna buka s dizelskim pogonom je pritom bila oko 70 decibela, a i kada su stabilizatori isključeni, Greenline je izuzetno mirna jahta. Smatramo kako je ova jahta idealna za uživanje na moru, u kojoj ćete vi i vaša obitelj bit mirni i sretni s minimalnim utjecajem na okoliš. Jedva čekamo vidjeti i njihove nove modele čime će lijepa priča o hibridnim jahtama dobiti novi sretni nastavak.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 14,99 m
Širina: 4,80 m
Gaz: 1,00 m
Spremnik za gorivo: 1.500 l
Spremnik za vodu: 660 l
Istisnina: 13.200 kg
Motori: 2 x 81 kW (110 KS)
Najveća brzina: 16 čv.
Graditelj: SVP Avio d.o.o.
Dizajn: J&J
Zastupnik: Atal Nautica

    Kontakt

    (obavezno)

    PRISTAJEM DA MOJI PODACI BUDU POHRANJENI U SKLADU SA SMJERNICAMA NAVEDENIM U POLITICI ZAŠTITE PRIVATNOSTI - (GDPR)

    Share this article:


    Besplatni Newsletter

    Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

    Besplatni Newsletter

    Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
    yachts.croatia
    Let us open your eyes to Croatia!
    Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
    yachts.croatia
    Let us open your eyes to Croatia!
    Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above