Na sajmu u Cannesu premijeru je imalo novo izdanje modela Ferretti Yachts 670, jedne od najpopularnijih jahti TOGA talijanskog brodograditelja. S velikim zanimanjem testirali smo novi model s obzirom na izniman uspjeh prodaje prethodnog izdanja
Ferretti Yachts 670 zadržao je najvažnije adute prijašnjeg modela i ponudio nešto novo i izuzetno što ga dodatno odvaja od konkurencije.
Vanjski izgled karakterizira elegantan profil i prepoznatljive čiste linije. Povećanjem bočnih prozora i dodavanjem tvrdog krova na flybridge, koji se može otvarati na sredini, povećao se komfor na najgornjoj palubi te preglednost i osvjetljenje na glavnoj i na donjoj palubi broda.
Redefinirani flybridge
Raspored na flybridgeu promijenjen je tako da sada imamo upravljačko mjesto na desnom boku, dok je stol sa sofom za sjedenje povećan i prebačen na suprotnu stranu. Za stolom se sada može komotno smjestiti deset osoba, dok se ormarić s barom, roštiljem i frižiderom smjestio odmah nasuprot, iza upravljačkog mjesta.
Na upravljačkom mjestu dominiraju dva multifunkcionalna Simradova ekrana, dok je ergonomija sjedenja poboljšana tako da je preglednost kod navigacije i pristajanja vrlo dobra. Sunčalište je sada smješteno na krmenom i prednjem dijelu flybridgea gdje je dobro zaštićeno od vjetra, tako da se može koristiti u plovidbi. Na krmi broda dodana je veća hidraulična platforma koja sada može primiti gumenjak dužine do 4,30 metara.
Novi Ferretti Yachts 670 donosi više svjetla, prostora i luksuza
Najveću promjenu u odnosu na prethodni model doživio je interijer, tako da se ulaskom u salon odmah primjećuje više svjetla i više prostora. Glavna paluba podijeljena je u tri harmonične cjeline i na dvije razine: salon, blagovaonički stol s kuhinjom te upravljačko mjesto. Ovdje se Ferretti jako potrudio, kako izborom materijala, tako i pažnjom za svaki detalj koji model čine izuzetnim. Kuhinja je dobila više ormarića i frižider za vino, blagovaonički stol je povećan i lijepo oblikovan s dodatnim tabureom za sjedenje.
Glavno upravljačko mjesto smješteno je na desnom boku i ima izuzetnu preglednost. Tri Garminova multifunkcionalna ekrana pružaju dovoljno mjesta kako bi mogli prikazati sve potrebne informacije, dok Zipwake i Seakeeper komande omogućavaju da podesimo najugodniji položaj broda pri svim brzinama.
Pramac broda rezerviran je za još jedan kokpit sa sjedećom garniturom, gdje možemo uživati u privatnosti i popodnevnim zalascima sunca ispijajući koktele s pogledom na pučinu. U usporedbi s prijašnjim modelom, ovaj prostor je dodatno povećan jer su istraživanja pokazala da vlasnici ovdje provode jako puno vremena dok je brod na sidru ili čak u marini. Bočni prolazi su široki i pružaju osjećaj sigurnosti kod polaska u plovidbi.
Ugodne kabine
Testirani model imao je tri kabine s tri odvojene kupaonice i skipersku kabinu. Ferretti Yachts 670 može se naručiti i s rasporedom od četiri kabine i četiri kupaonice. Vlasnička kabina zauzima centralni dio donje palube i prostire se punom širinom broda. Kupaonica i zidni ormar zavidnih su dimenzija i pružaju osjećaj kao da se nalazimo na puno većem brodu. Veliki bočni prozori omogućavaju predivan pogled na morsku pučinu i iz prostranog kreveta i sa sjedeće garniture. Povišeni dio kabine uređen je kao ured s radnim stolom, gdje vlasnik može u privatnosti pisati e-mailove ili obavljati telefonske razgovore.
Posebna pažnja posvećena je zvučnoj izolaciji kako bi vlasnik i gosti na brodu mogli spavati tijekom plovidbe ili dok rade generatori. VIP kabina s bračnim krevetom te vlastitom kupaonicom smještena je u pramčanom dijelu broda, dok se kabina za goste s kupaonicom nalazi na desnom boku te ima dva odvojena ležaja. Sve kabine vrlo su prostrane i obasjane dnevnim svjetlom koje dopire kroz velike bočne prozore. Pogled na pučinu zagarantiran je sa svakog ležaja, dok visina u kabinama omogućava da se ugodno osjećaju i oni višega rasta.
Učinak na moru: Performanse i udobnost u savršenoj ravnoteži
U standardnoj opremi ovaj model dolazi s dvama motorima MAN od 1000 konjskih snaga. Model koji smo testirali na sajmu u Cannesu imao je motore od 1200 konjskih snaga pa smo na testu postigli maksimalnu brzinu od 32 čvora pri 2350 okretaja, s potrošnjom od 245 litara po motoru. Brzinu krstarenja od 24,4 čvora postigli smo pri potrošnji od 180 litara po motoru. Ubrzanje od 0 do 32 čvora Ferretti Yachts 670 postiže u 35 sekundi pri mirnom moru, što dovoljno govori o performansama ovog modela. Upravljivost broda je izvrsna kako pri niskim, tako i pri maksimalnim okretajima motora.
Prskanja mora nema pri okretima u punoj brzini ili pri prelasku preko valova koje nam je stvarao jutarnji povjetarac. Strojarnica nije doživjela većih promjena i u nju možemo pristupiti kroz otvor u kokpitu broda ili kroz skipersku kabinu, koja se nalazi tik uz strojarnicu u punoj širini broda te ima jedan ležaj i odvojenu kupaonicu.
Ferretti je za sada ponudio mogućnost biranja interijera u klasičnom stilu, koji smo imali na testnom modelu, ili u modernom stilu sa svjetlijim tonovima drva i presvlaka. Testirani model osvojio nas je elegancijom, inovativnim rješenjima u detaljima gdje ih nismo očekivali te odabirom materijala, čineći ovaj model potpuno novim i izuzetno privlačnim u odnosu na svoju konkurenciju.
Tekst Marin Marušić
Fotografije Ferretti Yachts