Azimut Seadeck 7 na testu: Hibridna jahta nove generacije



5 min

U svijetu jahti Azimut predvodi put prema održivoj budućnosti. Njihov najnoviji model Azimut Seadeck 7 prva je serijski proizvedena jahta s hibridnim pogonom, koja spaja inovativnu tehnologiju s prepoznatljivim Azimutovim luksuzom i komforom

Azimut je u 2024. godini predstavio čak dva modela svoje nove Seadeck linije. Nakon odlično prihvaćenog Seadecka 6, predstavljenog početkom prošle godine, kod kojega je paket baterija služio kako bi jahti omogućio osmosatnu autonomiju bez paljenja generatora na sidru, Seadeck 7, koji smo imali priliku testirati na nautičkom sajmu u Genovi, prva je serijski proizvedena jahta s hibridnim pogonom. Ovakav pogon kod jahte trebao bi pružiti nižu potrošnju, niže emisije i mogućnost plovidbe u tišini.

Iz ptičje perspektive

Azimut Seadeck 7 ima glatke linije

Vizualno Seadeck 7, čiji vanjski dizajn potpisuje Alberto Mancini, zadržava sve estetske karakteristike svoga manjeg brata, s glatkim zaobljenim linijama svake površine, skoro ravnim pramcem, te prominentnom crnom linijom uzduž trupa, u kojoj se skriva i otvor u razmi broda. Elegantno nadgrađe sastoji se od crnih staklenih površina koje tvore prozore salona te srebrnog krova nadgrađa koji se nastavlja i prema krmi pokrivajući dobar dio krmene površine, dok se na njegovu vrhu skrio sport bridge prepoznatljiv tek po niskom vjetrobranskom staklu, koje okružuje čitavu njegovu površinu, te maleni jarbol za radar.
Kao i kod Seadecka 6, bočni profil jahte, počevši od kraja nadgrađa, počinje polagano spuštanje prema krmi koja završava prostranom krmenom platformom, dok se bočne stranice trupa na glavnoj palubi otvaraju bočno kako bi se dobio maksimalni prostor za boravak na otvorenom.

Flybridge

Spomenuta krmena platforma je uistinu velika, a otprilike polovica njezine površine pri vrhu se po vodilicama koso spušta u more, te ispod otkriva stube koje omogućuju lagano korištenje kada je platforma zaronjena. Četiri stube poviše nalazi se glavna paluba, što pruža osjećaj prave jahte budući da je krmeni prostor za boravak odvojen od platforme i elegantnom staklenom ogradom. Tu se nalazi prostrano i visoko krmeno sunčalište s pogledom prema krmi kao poveći bračni krevet na otvorenom. Lijevo i desno su otvorive bočne stranice trupa koje dosta povećavaju ukupni prostor krmenog dijela, a naprijed, naslonjena na krmeno sunčalište i natkrivena s produženim krovom nadgrađa, je sofa s pripadajućim rasklopivim vanjskim stolom za objedovanje.

Fun island

Prostrana krmena vrata salona mogu se potpuno sklopiti na desnu stranu, čime salon postaje dio vanjštine ove jahte, pogotovo ako još otvorimo i staklenu stijenku na lijevoj strani salona. Uređen u svijetlim tonovima, salon je zamišljen kao mjesto za opuštanje na prostranoj sofi u obliku slova L smještenoj na desnoj strani, uz koju se nalazi i rasklopivi stol s promjenjivom visinom koji može postati niski stolić za kavu ili unutrašnji stol za objedovanje, s dostatnim sjedištem za dvoje na malenoj sofi u sredini salona.

Salon za goste

Sunčalište na pramcu

U prednjem dijelu unutrašnjosti nadgrađa, koje je za jednu stubu povišeno od čitave palube, smjestilo se stubište koje vodi u kabine u unutrašnjosti trupa, a potom kuhinja i unutrašnje upravljačko mjesto. Kuhinju karakterizira minimalistički dizajn s električnim kuhalom i dvojnim sudoperom integriranim u tamnu radnu plohu, koja se nastavlja do upravljačkog mjesta smještenog na desnoj strani. Opremljeno s dva sjedišta, unutrašnje upravljačko mjesto pruža dobru preglednost prema naprijed, dok su svi instrumenti smješteni na kompaktnoj upravljačkoj ploči s dva Garminova multifunkcijska displeja, Volvo ručicama gasa i IPS joystickom, te sportskim obručem kormila prekrivenim kožom. Samo upravljačko mjesto ima vlastita vrata koja vode na glavnu palubu.

Most

Pramac je rezerviran za još jedno prostrano sunčalište, smješteno ispred vjetrobranskog stakla, i ulaz u kabinu za posadu s dva odvojena kreveta i svojom kupaonicom, dok se na desnom bočnom prolazu, usječene u nadgrađe, nalaze stube koje vode na sport bridge. Iako kompaktan, s prostranom sofom u obliku slova U i dva sjedišta upravljačkog mjesta, ovaj sport bridge ima dovoljno mjesta da se na njemu smjeste svi gosti broda i uživaju u odličnom pogledu koji pruža.

Kabine na Azimut Seadeck 7 pružaju udobnost kao u luksuznom hotelu

Nazad u salonu polukružno stubište nas vodi u hodnik koji spaja sve četiri kabine: VIP kabinu u pramcu, s prostranim dijagonalno postavljenim bračnim krevetom, vrlo prostranu vlasničku kabinu smještenu na sredini trupa, kod koje je krevet uzglavljem postavljen uz desnu stranu trupa, te dvije gostinske kabine, jednu s bračnim krevetom i jednu s krevetima na kat. Sve kabine, osim gostinske s krevetima na kat, dolaze sa svojim kupaonicama, a uređenje kabina prati svijetlo uređenje salona, dok su kupaonice, kao i hodnik koji spaja kabine, uređene u elegantnom venge drvu.

Vlasnička kabina

Ipak, za pravi dojam inovativnosti ove jahte potrebno je isploviti s njom. Pri manevriranju na sajmu koristili smo samo dva električna motora od 160 kW koje pokreće baterija od 392 kW, dok su dva glavna motora Volvo Penta IPS 1350 od po 1000 KS bili samo upaljeni i postavljeni u Hybrid Standard način rada, pri čemu su gotovo nečujni, a počinju pokretati brod dodavanjem više gasa. Seadeck 7 može se još koristiti u potpuno električnom modu, pri čemu je maksimalna brzina oko 12 čvorova, a pri sedam čvorova ima domet od 28 milja. Tu je još i Hybrid Boost, pri čemu električni motori asistiraju pri ubrzanju i pokretanju, te Cross-Over način rada, pri kojem jedan motor pomoću drugog električnog pokreće oba IPS pogona za maksimalnu učinkovitost i snižene emisije.

Održivost i inovacija idu uz luksuz i udobnost

Na testu pri plovidbi dizelskim motorima postigli smo maksimalnu brzinu od 28 čvorova s 12 ljudi na brodu, pri čemu je potrošnja bila oko 349 litara na sat pri 2400 okretaja u minuti, dok je optimalna brzina krstarenja bila oko 21 čvor, uz potrošnju od 224 litre na sat, a za dugo krstarenje pri 11 čvorova potrošnja se spušta na samo 60 litara na sat. U okretima Seadeck 7 se tek blago naginje, a trup vrlo ugodno probija valove bez velikih trzaja. Seadeck 7 je idealna jahta za vlasnika koji cijeni održivost i inovaciju, ali ne želi žrtvovati luksuz i udobnost. Ova jahta je savršena za ekološki osviještenog vlasnika koji traži vrhunski doživljaj plovidbe.

Azimut Seadeck 7 tehnički podaci

Duljina 21,70 m
Širina 5,48 m
Istisnina 43 t
Spremnik za gorivo 3700 l
Spremnik za vodu 1000 l
Motori 2 x Volvo Penta IPS 1200 (900 KS)
2 x Volvo Penta IPS 1350 (1000 KS)
Maksimalna brzina 31 čvor
Brzina krstarenja 23 čvora
Graditelj Azimut Yachts
Zastupnik Navis Marine

 

 

Tekst Mlađan Marušić 

Fotografije Azimut Yachts

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above