Ove godine značka Vantage slavi 70 godina, stoga smo vas odlučili malo provozati stazama slavne Astonove prošlosti i pokazati legendarne modele koji spajaju inženjerske ambicije, sjajne performanse i iznimnu ljepotu, stavku koja je jako bitna za svaki Aston Martin
Ime Vantage neizbrisivo je povezano sa sportskim automobilima Aston Martin, više od trećine automobila koje je ikad izgradila ova legendarna britanska tvrtka nosi ime Vantage. Samo ime Vantage datira od akvizicije tvrtke Davida Browna 1947. godine. Od najranijih dana DB2 Vantagea, preko kultnih automobila iz 60-ih: DB4, DB5 i DB6, do današnjih modela, ovo povijesno ime postalo je sinonim za brzinu, snagu i stil.
Povijest započinje modelom DB2 Vantage
Poboljšane performanse postignute uskom suradnjom s dizajnerima i inženjerima koji rade na rastućem trkaćem programu Aston Martina zaslužne su za neke od najslavnijih automobila u svjetskoj povijesti. Arhive pokazuju da je poznati austrijski dizajner trkaćih automobila Robert Eberan von Eberhorst – poznat po svom ranom radu s timom Auto Union, a kasnije i trkaćim automobilom Aston Martin DB3 – vodio projekt. Vantage je stigao i od tada je to ime s kojim treba računati, kraseći neke od najljepših, najsnažnijih i najupečatljivijih automobila koje je tvornica izgradila.
Ove godine značka Vantage slavi 70 godina, stoga smo vas odlučili malo provozati stazama slavne Astonove prošlosti i pokazati legendarne modele koji spajaju inženjerske ambicije, sjajne performanse i iznimnu ljepotu, stavku koja je jako bitna za svaki Aston Martin. Stoga, gospodo, upalite svoje motore.
Priča o posebnoj sorti Aston Martina započinje početkom pedesetih godina prošlog stoljeća modelom DB2, na kojem je Vantage specifikacija bila namijenjena za gospodu i dame koji vole i žele automobil malo jači i ekskluzivniji od običnog modela. Fuzija brzine, ljepote i artisanskog zanatstva postali su glavne karakteristike Vantage serije.
Moje ime je Martin, Aston Martin
Do idućeg ‘special’ Aston Martina trebalo je proći cijelo desetljeće. S početkom pojavljivanja u filmovima o slavnom britanskom agentu Jamesu Bondu, u kojima je britanski proizvođač izgradio ikonski status automobila za ‘kul’ tipove, kreću i nove edicije iz obitelji Vantage.
Beskrajno elegantni i lijepi DB4 Vantage, DB5 Vantage i DB6 Vantage proizvedeni su u vrlo malom broju pa danas predstavljaju raritetne kolekcionarske primjerke. Krajem šezdesetih elegantne, fluidne, gotovo ženstvene krivulje Aston Martina zamijenio je novi dizajnerski pravac oštrih kutova i napetih, ravnih linija, koje su izgledale kao da ih je netko rezao nožem: DBS Vantage i AM Vantage, koji je u tom trenutku bio najslabiji model marke, potpuno suprotno od značke koju je nosio. Snaga se u Vantage odijelo vratila vrlo brzo.
Jednostavnog naziva, Aston Martin V8 Vantage dobio je i titulu prvog britanskog superautomobila. U ubrzanju je bio brži od Ferrari Daytone, a bez problema je držao korak i s radikalnim Lamborghini Countachem. Da i od bržeg postoji još brže, Aston Martin je pokazao na ženevskom salonu automobila 1986., kada je prikazan Aston Martin V8 Vantage Zagato.
Spoj dvije ikonske značke značio je samo jedno – kontroverzan i vrlo brz automobil. Zagato je iskrojio liniju koja je malo teže sjedala oku, ali performanse su bile brutalne. Imidž ‘divljaka u odijelu’ nastavljen je do početka novog tisućljeća s modelima V8 Vantage, V550, V600 i V8 Vantage Le Mans, a s tim je modelom na startu novog tisućljeća završila kvadratna era dizajna.
Novi je model ponovno vratio oznaku DB, a DB7 Vantage prvi je model s ovom oznakom koji je dobio V12 motor. Nekoliko godina kasnije taj je model dobio manjeg i mlađeg brata koji je vratio kultnu oznaku iz prošlosti – V8 Vantage. Ovaj je Aston do danas ostao najprodavaniji automobil, a kasnije je dobio V12 motor, kao i superrijetku Zagato verziju.
Trenutačni model nosi samo naziv Vantage, a verzija Vantage AMR namijenjena sportskim puristima, u doba digitalizacije dobila je manualni(!) mjenjač. ‘U svijetu autonomnih robo-taksija, Aston Martin će nastaviti razvijati umjetnost vožnje’, izjavio je CEO Aston Martina Andy Palmer.
Fotografije Aston Martin