Kuća Yanmar Holdings Co., Ltd. i njihova podružnica Yanmar Power Technology Co., Ltd. izveli su demonstracijski test za nautički sustav pogonskih ćelija. Međunarodna pomorska organizacija (IMO) je objavila strategiju za smanjenje emisije stakleničkih plinova na nulu do kraja ovog stoljeća, a uz zaoštravanje propisa o morskom okolišu u cijelom svijetu, japansko ministarstvo gospodarstva, trgovine i industrije je u prosincu prošle godine oblikovalo vlastitu strategiju zelenog rasta s ciljem karbonske neutralnosti do 2050. godine.
Strategija naglašava razvoj izvora energije i energije sa smanjenim negativnim utjecajem na okoliš, uključujući brodske, koji kao izbor energije koriste goriva bez ugljika, poput vodika i amonijaka. Jedna od vodećih proizvođača nautičkih pogonskih sustava, kuća Yanmar je bila među prvima koje su uskladile poslovanje s propisima o zaštiti okoliša, razvojem brodskih motora koji koriste dvije vrste goriva. Planirajući budućnost pogonske tehnologije, Yanmar je razvio sustav nautičkih ćelija koji uključuje module vodikovih ćelija iz Toyotinog modela automobila MIRAI.
Sustav je instaliran u jedan Yanmarov model EX38A FC koji se koristi za testove na terenu i koji je tako postao prvi brod koji službeno udovoljava sigurnosnim smjernicama za brodove s vodikovim ćelijama koje je formuliralo ministarstvo razvoja terena, infrastrukture, prometa i turizma u Japanu. Yanmar planira testirati i određena specifična pitanja i rješenja u morskom okruženju, s ciljem primjene tog sustava na razne modele i tipove brodova. Kuća uskoro planira povezati više takvih ćelija u veće, te do 2025. ponuditi prikladan pogonski sustav za veće brodove.
Fotografija Yanmar